Tennis Forum banner

Swiatek - Anisimova Peak WTA

3K views 38 replies 31 participants last post by  Proto_Czech  
#1 ·
Waarschijnlijk de enige grandslamfinale die ik ooit zal bijwonen en dit is wat ik krijg...

Attachments

#3 ·
Keys was eerst in de finale, toen was ze een puinhoop, net als Gauff. Dit is niet ongebruikelijk als een speler in hun eerste grote finale staat.
Nu kunnen Swiatek, Gauff of Keys Player of the Year worden als ze in NY winnen.
Sabalenka moet NY winnen om van de YEC het belangrijkste toernooi te maken.

#6 ·
Ik voel met je mee. Ik had tickets voor de finale van de US Open in 2012, die uiteindelijk de klassieker Serena/Azarenka werd, en heb het gemist vanwege de regenvertraging naar de volgende dag (mijn vader liet ons de reis niet verlengen omdat ik terug naar school moest lol). Toen kon ik eindelijk een Grand Slam-finale in persoon zien en het was de finale van de US Open 2017 tussen Sloane en Keys. Dat was al een teleurstelling met de nederlaag (had zo hard gehoopt dat Venus die finale zou halen), maar het werd erger door hoe slecht het was en wetende wat ik in 2012 had kunnen zien).

Ik ben sinds 2017 elk jaar naar de finale van de US Open geweest, behalve het Covid-toernooi, en helaas zijn het vaker missers dan niet. Ik hoop dat je de kans krijgt om er nog een keer in persoon te zien en dan een goede!

#10 ·
Ga nooit naar GS-finales voor WTA. Je zou veel geld voor niets kunnen uitgeven, want dit...

Berlijn was zo'n geweldige finale om live bij te wonen
Zeg me met een strak gezicht dat je geen Swiatek-Sabalenka Slam Finale live zou willen bekijken.

• Angry Face
  • Like
Reactions: Aegis and DerekHV
#11 ·
Dat is het risico.

Voor mij is het veel beter om vroege rondes bij te wonen. Ja, de wedstrijden zijn meestal niet tussen topspelers, maar je kunt er veel van zien en als je niet van de wedstrijd geniet, kun je naar een andere baan gaan.

#34 ·
Dat is het risico.

Voor mij is het veel beter om vroege rondes bij te wonen. Ja, de wedstrijden zijn meestal niet tussen topspelers, maar je kunt er veel van zien en als je niet van de wedstrijd geniet, kun je naar een andere baan gaan.
Het beste zijn de kwartfinales en halve finales - je krijgt meestal een paar goede wedstrijden en er is een Chavez, je favoriet is er ook nog... Je krijgt gewoon veel meer voor minder geld

#23 ·
OP ... Heb je ENIG idee hoeveel ECHTE tennisfans, mezelf incluis, HADDEN GEWILD om vandaag op jouw stoel te zitten?!

Blijkbaar niet.

Serieus, zo entitled? Je mocht getuige zijn van schittering in een historische wedstrijd en je zit hier te zeuren?
Ga alsjeblieft ergens anders klagen. :beat:
Slechte mening... Als je een live tenniswedstrijd bezoekt, verwacht je de vaardigheid van de spelers van dichtbij te zien, een opwindende sfeer en spannende slagen en rally's. Deze wedstrijd had dat allemaal niet... en houd rekening met de kosten van een Wimbledon finale ticket. Ik zou ook teleurgesteld zijn.

#22 ·
Waarschijnlijk de enige grandslamfinale die ik ooit zal bijwonen en dit is wat ik krijg...
Je woonde eigenlijk een epische finale bij die nog jarenlang herinnerd en genoemd zou worden. :lol2:

• Like
Reactions: Observer885
#27 ·
Kijk naar de sjnobe Brit die een evenement bijwoont dat letterlijk eens in de 100 jaar in de geschiedenis van Wimbledon plaatsvindt en er nog steeds over zeurt.

#28 ·
In plaats van te klagen, moet je het moment en de schoonheid van deze sport waarderen. Wedstrijden als deze gebeuren eens in de 50 jaar. We waren getuige van geschiedenis. Ik ben geboren toen Steffi haar slam-finale won met 6-0 6-0. Dit is speciaal. Ongeacht of je fan bent van Swiatek of niet. Ik geef de voorkeur aan dit soort wedstrijden in finales dan iets als Jabeur tegen Vondrousova, die niemand zou herinneren.

#33 ·
Kijk, ik zal waarschijnlijk nooit in de positie zijn om een Wimbledon-finale te bekijken (voorlopig), maar ik snap echt niet waarom mensen altijd klagen. Is het de lengte? Ik betwijfel of deze mensen niet zouden klagen als de finale een 3 uur durende slijtageslag was tussen Haddad Maia en Sorribes Tormo. Dit was een historische 6-0 6-0 vernedering met een generatietalent. Is het echt beter als het een routineuze 6-3 6-2 in 80 minuten was?

Dat is het risico dat je neemt, neem ik aan, met een finale. Ik neem altijd aan dat mensen gewoon andere spelers niet leuk vinden/verkiezen dan degenen die spelen/hun favorieten verloren, dus er is al een negatieve bias en wrok.

#35 ·
Ik voel hier een patroon, aangezien ik de finale van Roland Garros 2022 bezocht en eveneens teleurgesteld was door Iga's afstraffing van Coco.

#36 ·
A) Ik geloof je niet (ik ben naar een vrouwenfinale geweest)
B) Degenen die erbij waren, kregen ook
  • een kans om de sfeer van een historische tennislocatie op te snuiven voor de eerste wedstrijd
  • een heren dubbel wedstrijd
  • het theater dat Wimbledon is: - De opbouw van de dameswedstrijd, de theatrale presentatieceremonie, de Britse high society in actie

Over het algemeen zou je ongeveer 5 uur vermaak hebben gehad.