Tennis Forum banner

121 - 137 of 137 Posts

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #121
I don't know and didn't find any french cover of those two songs. Are you Norwegian as your flag indicates, @JaySix ?

·
Registered
3,665 Posts

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #124
Thanks @Laurent Moy :)

Yep I had done a lot of search for that one. A lot of vids have disappeared since, the links have changed but it's still probably on YT.

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #126 (Edited)
Pussy Cat was so cool. I have a full collection of her songs on CD. Also some of her songs on various french sixties collections. One of the best collections being, sound wise, the Magic label serie Sixties Girls, where there is the full 4 songs EP of her first band Les Petites Souris (which is also on the Pussy Cat CD collection, but the sound of Magic is better - worth purchasing at cheap price) on one of their volumes (I have the first 5 or 6 volumes, only missing one).

A great site of information for French sixties EPs is Encyclopedisque.

Here's the original discography of Evelyne Courtois alias Pussy Cat: Encyclopédisque - Discographie : PUSSY CAT (Evelyne COURTOIS) :)

My favorite of her is "Dans ce monde fou". It was a 2 songs single from 1968. Though it is titled "Dans ce monde fou", I think she says "Dans ce mond' de fous". I loved a performance (that was on YT for a while) where she was introduced in a Tom Jones show by a foxy lady doing "meow!". It was a perfect start for the song.

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #128
The lovely sound of les Petites Souris in 1965 - amazing how it prefigures the twee pop sound of late 70s bands like Dolly Mixture!

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #133
Christie's "Yellow River" (hit in the US?), reminding of Creedence Clearwater Revival, was covered much more successfully in France by Joe Dassin. I personally think Dassin did better. And you?

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #135
Fascinante personnalité, cette Régine. Je m'en suis davantage aperçu par ses interviews ou sa biographie que par ses chansons. Il y en a une que j'aime particulièrement, cependant.

Je ne suis pas fan de ses tenues de scène (la grande Zoa et compagnie 🤡), mais j'adore la chanson des rues, tradition française profonde et pleine de poésie... là elle a inscrit un joyau dans le répertoire, et quand elle parle au milieu de la chanson, la voix resplendit d'éloquence et de gravité, comme ressuscitée des ténèbres

Là encore il y avait une vidéo que j'adorais où on la voyait marcher dans la rue... mais... pfuit!

Parfois on trouve un vieux flacon qui se souvient,
D'où jaillit toute vive une âme qui revient.
Mille pensers dormaient, chrysalides funèbres,
Frémissant doucement dans les lourdes ténèbres

etc, etc 🤡 (Baudelaire, Le Flacon)

·
Registered
1,300 Posts
Début 90, en parenthèse de l'aventure "Indochine", Nicola Sirkis sort un album solo de reprise. L'album aura au moins le mérite de me faire découvrir certaines chansons originales comme le "What Is Life" de George Harrison, "Anne cherchait l'amour" d'Elli et Jacno et ce superbe "Brand New Life" de Young Marble Giants.

·
Premium Member
39,363 Posts
Discussion Starter #137
"Anne cherchait l'amour" par Elli & Jacno est une chanson que j'avais choisie pour BSG. Elle apparaît sur le premier album solo de Jacno (qui est principalement instrumental), et annonce leur future collaboration en duo (après l'épisode punk Stinky Toys). 🙂

121 - 137 of 137 Posts