Tennis Forum banner

1 - 20 of 30 Posts

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #1
:sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:
I'm sorry to say the teletext of Spanish TV Tele 5 and newspapers say Rafael Nadal has withdrawn due to an elbow injury ahile he has training in Manacor
:sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad: :sad:

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #2
Here's the new at Spanish newspaper "Marca"

EL TENISTA SUFRIÓ UNA FISURA EN EL CODO MIENTRAS ENTRENABA
Rafael Nadal se perderá Roland Garros por una inoportuna lesión
El mallorquín Rafael Nadal ha tenido un golpe de mala suerte. El joven tenista de 16 años no podrá disputar el torneo de Roland Garros, segundo Grand Slam de la temporada, por culpa de una lesión que sufrió el juves mientras se entrenaba en Manacor.

Nadal sufrió una fisura en el codo derecho y ha sido escayolado. El tenista acudirá a la Policlínica Miramar de Palma para someterse a una resonancia magnética, dijo su entrenador, Antoni Nadal.

"Ha sido un palo muy gordo, porque Rafael estaba muy ilusionado de poder jugar su primer gran torneo, pero no será posible, e intentaremos que pueda reaparecer en Wimbledon", explicó Antoni Nadal.

El joven tenista mallorquín tenía previsto jugar el domingo un partido de exhibición en las pistas de Roland Garros y debutar en un Grand Slam el lunes, ante un rival a designar por sorteo. Después de París, Rafael Nadal iba a participar en los torneos de Queens, Nothingham y Wimbledon, según su entrenador.

La lesión, la primera que sufre en su hasta ahora breve trayectoria deportiva, corta una racha que el mallorquín había iniciado al imponerse en los torneos Challenger de Francia e Italia, y derrotar, entre otros Albert Costa en Montercarlo y Carlos Moyá en Hamburgo.

·
Registered
7,359 Posts
Vaya puta mierda, me acabo de enterar :mad: :mad: :mad:

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #5
MOre or less the traslation in English is this:
THE TENNIS PLAYER UNDERWENT A FISSURE IN THE ELBOW WHILE SHE TRAINED
Rafael Nadal will lose Roland Garros by an inopportune injury
The Majorcan Rafael Nadal has had a stroke of bad luck. The young tennis player of 16 years will not be able to dispute the match of Roland Garros, second Grand Slam of the season, because of an injury that underwent juves while it trained in Manacor.

Nadal underwent a fissure in the right elbow and has been stuccoed. The tennis player will go to the Policlínica Miramar de Palma to be put under a magnetic resonance, said his trainer, Antoni Nadal.

"it has been a very fat wood, because Rafael very was deluded of being able to play his first great match, but will not be possible, and we will try that it can reappear in Wimbledon", explained Antoni Nadal.

The young Majorcan tennis player had predicted to play Sunday a party of exhibition in the tracks of Roland Garros and to make debut in a Grand Slam Monday, before a rival to designate by drawing. After Paris, Rafael Nadal was going to participate in the matches of Queens, Nothingham and Wimbledon, according to his trainer.

The injury, first that suffers now in his until brief sport trajectory, cuts a gust of wind that the Majorcan had initiated when prevailing in the Challenger matches of France and Italy, and to defeat, among other Albert Costa in Montecarlo it and Carlos Moyá in Hamburg.

·
Registered
6,556 Posts
Rafael :sad:

Now again one of my faves withdraws :( I had many hopes in him for RG.

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #7
Lolaito23 said:
Vaya puta mierda, me acabo de enterar :mad: :mad: :mad:
Jo pues yo cuando lo he leído me he quedado de piedra:fiery:
Para uno que iba a dar sorpresillas por ahi:fiery:

·
Registered
125 Posts
:sad: At this rate the Roland Garros organizers will have to draw lot to fill the draw!

Injuries - :fiery:

·
Registered
7,359 Posts
propi said:
Jo pues yo cuando lo he leído me he quedado de piedra:fiery:
Para uno que iba a dar sorpresillas por ahi:fiery:
Yo estaba mirando el cuadro en la web del torneo, iba bajando y no le encontraba Cdo creía que se iba a enfrentar a Agassi me entero de esto :mad:

Seguro que alguno de los españoles da la sorpresa, incluso puede que alguno de nuestros qualis :D

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #12
Rebecca said:
I'm so sorry for you Rebecca:sad:
Anyway, in this bad moments you know if you need to be cheered up............

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #14
propi said:
I'm so sorry for you Rebecca:sad:
Anyway, in this bad moments you know if you need to be cheered up............
Maybe it's just me but that remembers me too much to a funeral sentence.......

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #15
Rebecca said:
lol.... well Ferrero got a decent draw, I'll try to focus on that :devil:
I don't like Ferrero's draw as Fernando Gonzalez is near, I can feel him:fiery:

·
Registered
34,273 Posts
Discussion Starter #18
Dina said:
put under magntic forces?? and what does a fissure mean??
Fissure= little injury in muscle
Magnetic resonance= thing to detect injuries

OK I know my English is crappy.......:sad:
*running away crying*

1 - 20 of 30 Posts