Tennis Forum banner

Muchova wordt achtervolgd door ex-vriend op de US Open

1 reading
8.3K views 83 replies 54 participants last post by  SixOhSixOh  
#1 · (Edited)
Zou haar gebrek aan focus en het verspillen van setvoorsprongen kunnen verklaren

#4 ·
#12 ·
Bedankt jongens, ik dacht dat ik ergens had gelezen dat ze romantisch betrokken was bij die dikke bogan actrice.
Ja, waarschijnlijk op dit forum :ROFLMAO:

#17 ·
Het niet-rapporteren is vreemd als zijn loutere aanwezigheid genoeg is om over te huilen.

#27 ·
Het niet-rapporteren is vreemd als zijn loutere aanwezigheid genoeg is om over te huilen.
Ik begrijp volkomen waar ze vandaan komt, het proces om het te melden kan op zichzelf al traumatisch zijn. Ik hoop dat ze een goed ondersteuningssysteem om zich heen heeft, het is essentieel!

#54 ·
Ik hou ervan hoe het eigenlijke stalkgedrag nauwelijks wordt besproken in dit topic.
Het is eng spul. Sommige mensen hebben de behoefte om altijd controle te hebben over een relatie, en in gevallen als deze, waar er een breuk is, kan stalking een laatste redmiddel zijn om de controle terug te krijgen. Dan kunnen er zeldzame extreme gevallen zijn waarin de stalker zo gestoord is dat hij degene die hij stalkt doodt als een manier om te zeggen dat niemand anders een romantische relatie met deze persoon kan hebben als zij dat niet kunnen. Men moet echt voorzichtig zijn met wie men romantische relaties aangaat. De gevolgen kunnen dodelijk zijn als men de verkeerde kiest ☠ :cry:

Hopelijk is dit het einde voor Muchova. Ik denk dat het slim zou zijn om het te melden bij de WTA, maar het is uiteraard haar beslissing. In sommige gevallen hebben slachtoffers het gevoel dat het melden van stalking meer kwaad dan goed doet, omdat ze denken dat het hun stalker kan triggeren.

#25 ·
#26 · (Edited)
Hoezo weigert ze hem aan te geven?

Is er een mogelijkheid dat ze weer bij elkaar komen?
Ik vind het leuk hoe het eigenlijke stalkgedrag nauwelijks wordt besproken in dit topic.
Ze wilde hem waarschijnlijk niet zo ver brengen om hem aan te geven, althans niet op dit punt. Ze wilde hem waarschijnlijk gewoon de boodschap geven dat ze niet wilde dat hij haar volgde. Er moet enige speling zijn tussen iemand vertellen dat er geen kans is om weer bij elkaar te komen en dat je niet wilt dat ze ergens opduiken, en hen als stalker bestempelen en ze laten verbannen of juridische stappen ondernemen en een contactverbod tegen hen instellen.

#28 ·
De hoeveelheid lowkey homofobie en biseksuele ontkenning in deze thread is walgelijk

Ook eens met de andere poster - het stalkgedrag wordt nauwelijks genoemd.

Hoe dan ook. Ik heb medelijden met Muchova en hoop dat ze emotioneel in orde is.

#44 · (Edited)
Neem zoveel mogelijk de controle over de situatie, Mookie. Het is geen lachertje. Tenzij je gestalkt bent, zul je het nooit weten. Het is zeker het meest griezelige gevoel dat ik ooit in mijn leven heb gehad en ik zou de ervaring niemand toewensen. In mijn geval was het een collega in San Francisco in mijn zeer jeugdige dagen.

Stedelijke omgeving. Het gebeurt verdomd zeker.

Op straathoeken op bepaalde tijdstippen van de dag gevolgd en bekeken worden. Totaal onwaarschijnlijke ontmoetingen in afgelegen delen van de stad. Een bus instappen en een stalker uit het niets zien verschijnen, plotseling, terwijl hij pagina's met geschriften in de zak van mijn jas duwt. Gekke notities op mijn appartementsdeur vastgepind toen ik thuiskwam, waar niet-ingezetenen niet eens toegang hadden tot mijn gebouw.

Vertel je baas, vertel iemand, wie dan ook. De politie heeft geen tijd voor dat soort dingen, maar na twee weken ervan vertelde ik mijn baas destijds, toen duidelijk werd dat ik de stalker NIET van dergelijk gedrag kon afpraten (ik probeerde het – vergeefs, probeer het niet eens … het maakt ze alleen maar „stalkeriger“) en gelukkig ondernam mijn baas actie.

Hij zei: „Ik heb hier tekenen van gezien. Bedankt dat je het me vertelt. Ik sta achter je. Wil je dat ik ____ ontsla?“

Domweg zei ik: „Nee, ik wil niet dat iemand zijn baan verliest. Ik weet niet wat het beste is om te doen.“ (Dat wist ik werkelijk niet.)

Mijn baas zei tegen de stalker dat hij uit mijn buurt moest blijven en moest stoppen met tegen me te praten op het werk, behalve wanneer het absoluut noodzakelijke zakelijke zaken betrof EN als de stalking-incidenten buiten het werk doorgingen … Je bent ONTSLAGEN.

Ik weet niet of dat een goede oplossing was of of enige oplossing de situatie had kunnen oplossen, maar de dreiging stopte het stalken. De ironie was dat ik me erg ongemakkelijk voelde op het werk met deze persoon. Totaal griezelig! En dit was niemand met wie ik buiten het werk had geslapen of had rondgehangen. Normaal gesproken gewoon daar bevriend geraakt.

Ik had overwogen om San Francisco te verlaten voor een baan in Central California, net voordat dit gebeurde. Dat besliste het. Ik nam ontslag en verhuisde.

Mijn baas – een echt geweldige kerel die samen met zijn vrouw een technologiebedrijf runde – was er verontrust.

„Heb ik dit verkeerd aangepakt? Ik wil niet dat je het bedrijf verlaat. Ik zal __ vandaag ontslaan.“

Ik zei: „Nee, je bent geweldig. Je hebt het beste gedaan. Ik ga sowieso verder. Doe wat je wilt met ____.“

Het mooie was dat ik vrienden bleef met mijn werkgever en zijn vrouw, zelfs nadat ik was verhuisd. Contact gehouden.

Ik heb geen idee wat er van mijn stalker is geworden. Ik ben er vrij zeker van dat _ ontslagen is nadat ik vertrok.

Het ergste en meest verontrustende gevoel ter wereld. Feit. Als Muchova het verdraagt of IEMAND anders het verdraagt … wuif het niet weg. Je hebt echt het gevoel, na een bepaald punt, dat je leven in gevaar is.

Nou, ik denk niet dat ik zoveel wilde onthullen, maar als het Muchova of iemand „daarbuiten“ overkomt, helpt het misschien. Praat snel als je gestalkt wordt, zelfs online, denk ik, tegenwoordig. Vertel het iemand. Vrienden, bazen, Instagram, wie dan ook.

#45 ·
Als ze hem aangeeft, kan ze hem laten verbannen. Het probleem is dat je je in deze situaties, waarin mannen zich ongepast gedragen, soms schuldig voelt omdat je "hen in de problemen brengt", ook al zijn hun acties volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Helaas weet ik dat, en waarschijnlijk ook de andere 10 vrouwen die op TF zitten.

#47 ·
Waar hebben jullie het in godsnaam over? Als deze kerel haar naar verschillende evenementen volgt en ervoor zorgt dat hij binnen haar gezichtsveld is, is dat natuurlijk een probleem! Hij wil dat ze hem ziet en aangezien het niet de eerste keer is, is hij zich ervan bewust dat het haar leed bezorgt.
Als ze hem aangeeft, kan ze hem laten verbannen. Het probleem is dat je je soms in van die situaties waarin mannen zich ongepast gedragen, schuldig voelt over het 'in de problemen brengen van hen', ook al zijn hun acties volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Helaas weet ik dat, en waarschijnlijk ook de andere 10 vrouwen die op TF zitten.
Ik hoop dat je stalker is aangepakt en dat Muchova's dat ook wordt.

#59 ·
Muchova gaf me altijd de indruk van een stoere vrouw, die niet het slachtoffer van zoiets kan zijn. Je kunt nooit zeker zijn, denk ik. Ze ziet er echter niet uit als het type dat een misbruikrelatie en stalking ondergaat. Maar Tsjechische mannen zijn gek als we ook de situatie van Kvitova herinneren. Ik denk dat het een gebrek aan mannelijkheid is.