Pegula speelt morgen tegen Eala voor een plek in de finale
Wow, de statistieken laten echt zien wat een schone en kwaliteitsvolle wedstrijd dit was. Ik kan me een flink aantal dames voorstellen die meer ongedwongen fouten kunnen slaan in één wedstrijd dan de twee hier samen.View attachment 369399
Belachelijke standaard. Zonder twijfel de beste kwaliteitswedstrijd in de damessectie dit jaar. Emma moet blijven werken aan haar conditie.
Eerlijk gezegd, Jess speelde het grootste deel van de wedstrijd echt goed.
BJK Cup kwalificaties eerst, wat ook op indoor gravel is, dus dat zal een ideale voorbereiding op Rouen zijn.Nu naar Rouen, waar de omstandigheden haar het meest zullen bevallen van alle gravel evenementen die ze dit voorjaar zal spelen - en zonder top 20 spelers in de loting, hopelijk kan ze meer vertrouwen opbouwen en haar voeten op gravel krijgen terwijl ze ermee bezig is.
Ik dacht dat ze ook was afgevallen, hoewel ik het nooit heb horen vermelden. Uiterlijk ziet ze er fitter uit dan ooit. Het komt zeker tot uiting in haar uithoudingsvermogen, aangezien ze in staat was om punten te scoren in lange rally's. Er waren tijden in eerdere wedstrijden, waar ze niet bij een dropshot kon komen, maar niet tegen Emma.Ik was verrast hoe goed Raducanu speelde, de eerste set van de wedstrijd was een zeer spannende wedstrijd.
Pegula ziet er beter uit dan ooit......is afgevallen.
De Rad had geen energie meer in de 3e set.
Pegula zal gemakkelijk werk hebben tegen Eala...aangezien Pegula nog nooit een GS heeft gewonnen, en Eala alleen GS-winnaars kan verslaan
Waarschijnlijk de schoonste wedstrijd in het toernooi qua winnaars tegen ongedwongen fouten. Jess had 15 winnaars tegen 1 ongedwongen fout in de 3e set. Ze zag dat de weg naar de finale over Emma ging, dus ze wilde het niet spannend maken of een andere tiebreak forceren. Ik zeg niet dat Eala een gemakkelijke wandeling zal zijn, maar spelen tegen twee lager geplaatste spelers om de finale te bereiken is een geweldige kans voor Jess.Briljante wedstrijd van beiden, Jessica verhoogde echt haar niveau in de laatste set, ze speelde in de zone pinball tennis en ontketende DTL-winnaars naar believen, het was niet zo dat Emma veel goedkope punten weggaf.
Emma speelde echt goed, een van de beste die ik de afgelopen 12 maanden van haar heb gezien, de consistente lengte van haar slagen zette Jessica zo onder druk en haar voetenwerk was behoorlijk goed. Ze speelde ook een bijna perfecte TB in de 2e set om 7 van de laatste 8 punten te winnen. Als ze dit niveau aanhoudt, zou ze diep kunnen gaan in andere toernooien. Ook voor degenen die haar beschuldigden van het faken van de MTO in de 2e set, het slaat nergens op, want ze riep de fysiotherapeut/dokter toen ze ver voor stond en onder geen enkele druk stond, uitstekend speelde en punt na punt won om 5-2 te bereiken. De regels staan alleen behandeling toe bij de volgende changeover nadat de dokter is geroepen. Waarom zou ze haar eigen momentum verstoren?
Moet van TF houden, aan de ene kant is ze een ITF-niveau prutser, maar aan de andere kant wordt het verslaan van een top 10 en top 20 speler beschouwd als een makkie loting😎Pegula houdt ervan om de prutsers te ontmaskeren die de latere rondes van grotere toernooien bereiken met makkie lotingen![]()
Eigenlijk heeft Jess een beter uithoudingsvermogen met betrekking tot de luchtvochtigheid, aangezien dit haar thuis is. Ze deed eerder in een eerdere wedstrijd de uitspraak dat ze had gehoopt dat het warmer weer zou zijn. Emma zag eruit als de oudere speler, omdat ze werd afgekoeld met ijszakken, terwijl ze de hitte en vermoeidheid bestreed.Zo lost een topspeler een probleem op
Radu stond met 5-2 voor in de 2e set, Jess vocht terug en hield een paar setpunten tegen. Verliest toch de set, dus je zou kunnen denken, oh wat een verspilde moeite. Maar ze bleef standvastig en Radu is degene die moe werd... Waar haar wedstrijdconditie op dit moment bekend om staat.