Tennis Forum banner
1 - 20 of 27 Posts

·
Registered
28 Posts
Discussion Starter · #1 ·
There was yesterday night a small report on Martina during the night news on Swiss French Channel 2.

She was guest of a Swiss trainer, Oberer, who is currently training young children (6-8 years old I guess) in France.

Martina confirms she won't play professional tennis anymore.

The children were cute and so happy to meet Martina and play with her.

Martina looks fine, maybe she has taken some weight ... She seems to have really fun with the whole.

Have a nice day,

Martina, please come back, Tennis is no more fun without you ...

:bounce: :bounce: :bounce:

·
Registered
18,664 Posts
OMG! The kids are soo cute. Maybe Martina should start scouting and coach youngsters.;)

·
Registered
28 Posts
Discussion Starter · #6 ·
On the same report in France
Article from the Swiss Newspaper "24 Heures" from today

Martina Hingis savoure sa vie de «retraitée»

Epanouie, la Saint-Galloise participait hier à l’Oberer Tennis Camp. Rencontre.

Martina Hingis — et Stéphane Oberer, à droite — ont fait le plaisir des enfants, qui voulaient tout savoir de la vie de la championne. Alain Gavillet
Personne ne se fait à cette idée. Personne n’arrive à croire que Martina Hingis a définitivement tiré un trait sur sa carrière. Alors, quand on a la chance de partager un buffet froid sur une terrasse, à Veigy-Foncenex (en France voisine), la question brûle les lèvres. «Vous avez vraiment pris votre retraite?», murmure-t-on. Avec le secret espoir d’imprimer le doute dans son esprit.
«Je n’ai pas changé d’avis», sourit-elle. «J’ai pris cette décision au début de l’année. C’est comme ça ! A moins d’un miracle, il n’y a pas de raison que cette situation évolue. J’essaie encore de rester en forme. Mais je ne suis plus vraiment prête à faire les sacrifices nécessaires pour revenir à un tel niveau. Ça change tellement vite dans le tennis aujourd’hui...»
Pourquoi en serait-il autrement, finalement? Martina Hingis est une jeune femme épanouie. Amoureuse. Le temps d’une journée, elle est venue à Genève avec son petit ami, Stefan. Un professeur de ski qu’elle a rencontré l’hiver dernier à Saint-Moritz et qui gère aussi un restaurant près de Romanshorn. «Nous habitons ensemble un appartement en face du lac de Constance», nous confie-t-il. Accro de la vitesse, la Saint-Galloise profite de l’été pour s’adonner aux sports de glisse. «Je viens de tester le wakeboard; c’était pas terrible!», s’amuse-t-elle.

Agenda bien rempli

Martina Hingis se laisse vivre. Visiblement enchantée d’avoir un peu de temps pour elle. Elle a surtout l’occasion de satisfaire une autre de ses passions: l’équitation. Elle vient de s’offrir un nouveau cheval, Laetitia, et elle participe à quelques concours de saut. Avec un certain succès. «J’ai gagné à une ou deux reprises. Mais attention, je m’aligne chez les débutants», précise-t-elle. Non sans modestie. «J’ai aussi repris mes études, ajoute-t-elle. Je perfectionne mon anglais et je tiens à terminer mon école secondaire. J’avais arrêté mes études à 14 ans et j’ai encore deux années à faire.»

«Une vie extraordinaire»

L’étudiante Hingis ne sait pas encore quelle voie elle choisira par la suite. Entre le marketing et la finance, son cœur balance. Mais à voir son agenda, bien rempli, Martina montre quelque talent pour la communication. «Adidas me tient bien occupée», rigole-t-elle. Paris, Londres, Tokyo, Amsterdam... Elle court le monde comme ambassadrice de charme. Ex-star du tennis au charisme reconnu. «Mais, du fait de ma situation, j’ai dû rediscuter les contrats avec mes sponsors. Il leur a fallu définir comment utiliser l’image d’une ex-joueuse de tennis. Pour eux, c’est une première!»
Fidèle à Adidas depuis 1995, la Saint-Galloise a déjà trouvé un arrangement avec la marque allemande. «Avec Omega et Yonex, nous sommes encore en phase de discussion», lâche-t-elle. Mais Martina Hingis adore sa nouvelle existence. «C’est parfait! Je connais mes dates à l’avance et je peux organiser ma vie privée comme je l’entends.» Si elle a gardé des contacts avec Monica Seles et Anna Kournikova, si elle suit — un peu — les résultats de ses anciennes rivales de la WTA, le circuit ne lui manque pas le moins du monde.
«Parfois, je me dis que j’aimerais encore être là, sur le court. Qu’il me suffirait de m’entraîner quatre heures par jour pour retrouver mon niveau. Mais après un jour, j’ai déjà les muscles qui brûlent.» A Wimbledon, Martina a surtout compris qu’il lui serait difficile de retrouver ne serait-ce qu’un strapontin sur le circuit WTA. «Quand je vois ces jeunes joueuses qui ont tellement faim de tennis, je me dis que je suis mieux où je suis», rigole-t-elle.
La Saint-Galloise n’a pas le moindre regret. «Pourquoi en aurais-je?» s’interroge-t-elle. «J’ai eu une vie extraordinaire. Le tennis m’a donné tout ce que j’ai aujourd’hui. Les privilèges, le luxe... J’ai surtout un nom sur lequel je peux construire quelque chose pour l’avenir.» Cette fois, c’est sûr, Martina Hingis a vraiment tourné la page!

JEAN-DANIEL SALLIN - BERNARD ANDRIÉ

Tout le monde se lève pour Martina

Verbal ou sur le court, le dialogue a beaucoup plu aux enfants.

Martina Hingis est ponctuelle. A 10 heures pile, elle gare sa Porsche tout terrain dans le parking du Holmes Place Sports & Health Club, à Veigy, de l’autre côté de la frontière genevoise. Les enfants et les ados du Stéphane Oberer Camp l’accueillent par une salve d’applaudissements. Même retraitée des courts à moins de 23 ans, Martina Hingis jouit d’une popularité intacte.
La journée commence par une série de questions-réponses, un exercice auquel l’ex-No 1 mondiale se prête avec bonne humeur. Mais un brin intimidée! Elégante dans sa jupe de tennis qui lui va à ravir, elle affronte le feu nourri des interrogations. «A quel âge avez-vous arrêté l’école?», «Quel tournoi du Grand Chelem préférez-vous?», «Allez-vous rejouer au tennis?», «Quelles sont vos occupations aujourd’hui?», «Etiez-vous nerveuse sur le court?», etc. Le temps est hélas compté. Au bout d’un quart d’heure, Stéphane Oberer met fin à la séance: «Dernière question», annonce-t-il. Aussitôt, dix mains se lèvent.
La suite des événements se passe en plein air. Au programme, «clinic» avec les participants au camp. En clair: échange de balles du fond du court. Des balles Roland-Garros, un tournoi qui ne rappelle pas que de bons souvenirs à Martina Hingis. Mais elle fait comme si elle ne s’était aperçue de rien. A quelques mètres de là, les membres du club se prélassent au bord et dans la piscine. Les veinards! Car la température monte sur le terrain. Pas seulement en raison de l’effervescence qui y règne.

En français

Chacun son tour, pendant deux minutes — pas une de plus ni une de moins —, les jeunes s’amusent avec Martina Hingis. Une poignée de main, accompagnée parfois de quelques conseils, met fin au nirvana. La Saint-Galloise ose même quelques mots en français, qu’elle comprend mieux qu’elle ne le parle. Elle fond de bonheur lorsque les plus petits s’avancent vers elle. Eux n’auront pas le droit de taper des balles avec Martina Hingis. Mais à une photo de famille, qui vaut tout l’or du monde.
Autant dire que Stéphane Oberer a dignement fêté la dixième année d’existence de son camp: Bob Brett, l’ancien coach de Boris Becker, lui a rendu visite la semaine passée et Martina Hingis lui a fait l’honneur de sa présence hier. Qu’ajouter de plus, sinon que 3000 jeunes ont déjà partagé l’aventure du directeur technique national et qu’apparemment le succès ne se dément pas.

·
Registered
18,664 Posts
OMG Marri!!>+< I don't want to take another French class.:p

·
Team WTAworld, Senior Member
30,292 Posts
Nobody can get used to the idea. Nobody can believe that Martina has definitely stopped her career. So, when you have the chance to eat by her side , on a terrasse, you can't help but ask the question. "Are you really not coming back?" With the secret hope to put a doubt in her mind. "I haven't changed my mind. I took this decision at the beginning of the year. That's it. Unless there's a miracle, there's no reason why the situation would change in the future. I still try to stay in shape. But, i'm really not ready anymore to make all the sacrifices necessary to play at that level. And everything is changing so fast in tennis these days..." And why would she has changed her mind? Martina Hingis is beaming. In love. For a day, she came to Genève with her boyfriend Stefan. A skiing teacher she met last winter in St-Moritz and who also possess a restaurant near Romanshorn. " We live together in an appartment in front of the Lake Constance." Addicted to speed, she's enjoying summer doing water sports..." I just tried wakeboard, and it wasn't terrible"

Martina Hingis lives from day to day. Seemingly happy to finally have some time for her. And mainly, she has the time to indulge in one of her other passions: horseback riding. She bought a new horse, Laeticia, and she's even participating in a few jumping competitions. And with some success :" I won a couple of times. But, i participate in the beginners category." " I'm also studying. I'm perfectionning my english and i really want to finish high school. I dropped out of school when i was 14... i still have 2 years to do."

Student Hingis doesn't know yet what she's gonna do next. She's hesitating between marketing and finance. But, when you see how busy her schedule is, it shows that she certainly has some talent in communication. " Adidas certainly is keeping me busy." (laughing). She's travelling all over the world as an ambassador of charm. " But because of my new situation, i had to discuss my contracts with my sponsors. They had to rethink how to use the image of an ex-tennis player. That was new to them."

Faithful to Adidas since 1995, she has already made an arrangment with the german firm. " With Omega and Yonex, we're still discussing." But Martina Hingis just love her new life. "It's perfect! I know all the dates in advance, so i can plan my private life the way i want to." Even if she kept in touch with Monica Seles and Anna Kournikova, even if she's still looking up tennis results, she doesn't miss the tour at all. " Sometimes, i tell myself that i would still like to be out there on the court. That i would just have to practice 4 hours a day to get back to my level. But then, after one day, all my muscles are aching." At Wimbledon, Martina mostly understood that it would be hard for her just to get a tip-up seat on the circuit. " When i see all those young players who are so motivated and eager, i tell myself that i'm better where i am" (laughing)

But she doesn't have any regrets. " Why would i have any? I had an extraordinary life. Tennis gave me everything i have today. Privileges, luxury...and most of all, a name on which i can build my future." This time it's for real, Martina Hingis has definitely turned the page on that chapter of her life.

·
Team WTAworld, Senior Member
30,292 Posts
OMEGA, main sponsor of the 2003 Oberer Tennis Camp, invites Martina Hingis to conduct special clinic.

Veigy, July 23 2003

Prestige watch manufacturer OMEGA is delighted to be the prime sponsor of the 2003 Oberer Tennis Camp. This year, the famous camp is celebrating ten years since it was founded by Stéphane Oberer as an institution to provide coaching for young tennis players from all over the world. Since 1993, over 3000 youngsters from all backgrounds have benefited from top quality coaching using first-class facilities. The Oberer philosophy does not focus on producing pros, but rather seeks to encourage those with a geunuine passion for the sport to reach their full potential. Such is its success that every year numerous devotees return to improve their game and meet old and new friends.

Ten years have passed since the opening of the Oberer Tennis Camp and in the last decade Swiss tennis has produced some outstanding success stories which serve to inspire the new generation of sporting talent. 1992 was a year that will forever be etched on the memories of tennis fans: a mere four months after bringing home a gold medal from the Barcelona Olympic Games, Marc Rosset succeeded in reaching the final of the Davis Cup with his doubles partner, Jakob Hlasek. Meanwhile, a young Federer was swiftly moving up the ranks: in 1998, he was placed 302nd in the ATP ratings, but only 12 months later, he had soared to 64th place. His career boasts a consistent series of phenomenal victories which culminated this year when he claimed the Men’s Singles Trophy at The All England Club, Wimbledon.

OMEGA was delighted to invite unique tennis talent Martina Hingis to lead a special clinic at the 2003 Oberer Tennis Camp. Martina is a true inspiration for those who are passionate about the game. At the age of twelve, she won the junior tournament at Roland-Garos and it was at this point that “Hingismania” began. In a sparkling career she has amassed a wealth of world-class titles, including the 1997 triumph when she broke the record books as the youngest ever number one player.

The day began with Stéphane Oberer welcoming Martina to the event and then the children had the opportunity to ask her a series of questions about her tennis career and her hobbies off court. Then followed a tennis clinic in which the children were able to demonstrate their ball skills to the former world number one. In the afternoon, journalists conducted a series of one-to-one interviews with Martina, before another special tennis clinic in which a different group of children experienced the once-in-a-lifetime opportunity to rally with the tennis champion. Spectators were then treated to an exhibition match played by Martina and one of the club’s coaches. Martina finished the day by signing autographs for her delighted young fans.

OMEGA is strongly committed to promoting sport at all levels and particularly seeks to nurture young sporting talent. As the main sponsor of the event, the brand is confident that Martina’s sheer enthusiasm for the game and outstanding natural talent no doubt served to inspire and encourage those who attended the special clinic led by the tennis star.

·
Registered
2,542 Posts
:bounce: Marti's wearing my fav color for her!

1 - 20 of 27 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.