Tennis Forum banner
1 - 20 of 46 Posts

·
Registered
1,228 Posts
Discussion Starter · #1 ·
believe it or not, that's what he said.

www.dhnet.be it's in french, and i'm too lazy to translate the whole article

but i can assure it's not something "taken out of the context" or whatever

he salso said that the winning the maters means more than winning a slam.

kim is great, but her daddy SUCKS big time!!!

·
Team WTAworld, Senior Member
596 Posts
this is the article in french, i'll try to translate later on...

«Cela vaut dix Grands Chelems!» (12/08/2003)

Lei Clijsters, un père heureux et fier

BREE Il a bien dû recevoir plus de cent coups de téléphone sur sa journée. «Cela n'arrête pas, soupire-t-il. Je n'ai pas encore pu me servir une tasse de café...»

Lei Clijsters, le père de Kim, prenait certes les choses avec le sourire. Il est vrai que ce n'est pas tous les jours que pareil événement se produit. «Comme chaque père, je crois, je suis fier de mes filles. Je l'aurais été même si elles avaient choisi de ne pas se lancer dans le tennis. Ceci dit, le fait d'en avoir une numéro un d'un sport aussi populaire que le tennis en fait une raison spéciale.»

L'ancien Diable Rouge l'avoue ouvertement, jamais il n'aurait songé un seul instant qu'un jour, sa progéniture puisse se hisser au faîte de la hiérarchie. «Kim non plus, d'ailleurs. Elle a toujours pratiqué cette discipline par plaisir. Si elle gagne, tant mieux. Et si elle perd, tant pis. Cela ne l'empêche pas d'aller jouer aux cartes avec la gagnante une demi-heure plus tard. En son for intérieur, je sais qu'elle est contente d'être numéro un, mais sans plus...»

Cette capacité à relativiser les événements, c'est toujours ce que Lei lui a inculqué depuis toute petite. Et c'est sans doute ce qui fait sa grande force. «C'est tout un package, mais sa résistance sur le plan mental est son meilleur atout. J'entends les gens dire qu'il lui manque toujours une levée du Grand Chelem, mais franchement, cela nous laisse froid. Cette place de numéro un vaut dix Grand Chelems! Il faut être bon pendant au miminum un an pour y arriver. Et puis, je préfère de loin son titre au Masters. Son objectif, d'ailleurs, cette année, c'est de le disputer en simple et en double...»

·
double-dog daredevil
11,675 Posts
Queen Elisabeth said:
:rolleyes: @ Lei . He always says that he doesn't know anything about tennis, so why does he keep making those silly comments.
I think it's called "being a parent"

It's in the contract that they have to say things that will embarass their kids.

·
Registered
47,657 Posts
Yeah, this is the same guy who said that the championships was bigger than RG! Pluuzzzz!!

·
Registered
14,307 Posts
Then he must be proud of what Serena and Venus have accomplished.

Hmm let's see 6 slams and #1 rank. Venus 4 slams and #1 rank.

So by his standards [email protected] have 10 grandslams plus 10 slams. WOWSERZ!

I am not even counting doubles and Olympic Gold.

Laughing at the tennis parent.

·
Registered
24,565 Posts
There's nothing wrong with what he said. It's just an opinion. He didn't insult anyone, or hurt anyone. He didn't lie, cheat or steal. And the only person who has anything relevant to say about his statements being embarassing is Kim herself.

If everyone in the world had parents as supoortive as Kim's, maybe the board wouldn't have so many people posting nastiness.

• Like
Reactions: Katrien and rein

·
Registered
47,657 Posts
Dawn Marie said:
Then he must be proud of what Serena and Venus have accomplished.

Hmm let's see 6 slams and #1 rank. Venus 4 slams and #1 rank.

So by his standards [email protected] have 10 grandslams plus 10 slams. WOWSERZ!

I am not even counting doubles and Olympic Gold.

Laughing at the tennis parent.
Wow, damn....the sisters sure are good!

·
Registered
2,570 Posts
I am loving how Williams sisters fans are attacking a father for saying something outrageous :rolleyes:

• Like
Reactions: Kart

·
Premium Member
26,690 Posts
jenglisbe said:
I am loving how Williams sisters fans are attacking a father for saying something outrageous :rolleyes:
:lol:

My French has really deteriorated as I can barely understand a word of it, still Kim's dad defending his daughter's position is natural and commendable.

Lei Clijsters :yeah:.

1 - 20 of 46 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.