Tennis Forum banner

1 - 20 of 34 Posts

·
Registered
4,565 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
I don't think I've seen this news reported here: :confused:

Kim has been honoured by Belgian king Albert II with the prestigous honour of the Order of the Crown. Kim receives the 'Grand Cross in the Order of the Crown' :worship: = in Dutch 'het Grootkruis in de Kroonorde', in French:'Grand Croix Ordre de la Couronne'.

The honour is bestowed upon Kim within a number of royal honours to several people at the occasion of the 10th anniversary of Albert as King of the Belgians.

This particular honour is really something valuable. The Order dates from 1897 and is used to honour important achievements in the field of the arts and science, in business, industry or for a service to the nation.
btw Justine got the same honour as Kim.

(source: newsagency Belga, July 31, 2003)

If you want to know how the medal looks like:
link http://www.klm-mra.be/nederlands/collecties/OMD-NL/Kroon/14674.html

If you'd like more info, visit the site of the Royal Museum of the Army (in English) link http://www.klm-mra.be/engels/index.html

:cool: Kim! :bounce: :bounce: :bounce:

• Like
Reactions: Ashie_87

·
Registered
7,971 Posts

Do you know when she will receive it??

·
Registered
1,313 Posts
:kiss: :worship: thanks Ingrid!
:woohoo: YAY Kim!!! :bounce:

·
Registered
1,957 Posts
It was on her site too!!!

Kim will receive royal award 30-07-2003

The exceptional performances of both Kim Clijsters and Justine Henin-Hardenne haven't been unnoticed by the Belgian Royals. The two tennis players will receive the Grand Cross in the Crown Order, the highest award given by Laken, the Royal Palace.

·
Registered
13,089 Posts
Frau Antje said:
any pictures from Kim receiving this award?
no, Kim and Justine are in America so i guess they'll receive it when they'll be back

·
Registered
4,565 Posts
Discussion Starter #7
bump:D

think this wasn't reported here yet?

The King of Belgium has invited Kim to receive her Honour on Monday, Feb. 16 at 12.30 at the Royal Palace in Brussels. :cool: The Belgian Prime Minister will be present.

so photo ops coming up!;)

·
Registered
3,916 Posts
:hearts: :bounce: :kiss: CONGRATS KIM! WELL DONE! :hearts: :bounce: :kiss:

·
Registered
2,831 Posts
:kiss: :yeah: CONGRATS KIMMIE!! :worship: :kiss:
You totally deserve it!! :hearts:

·
Registered
3,729 Posts
Congrats, Kimeke! :D :bounce:

Amazing the amount of awards being bestowed upon tennis players these days :D:) I had no idea it was such a popular sport in Europe! ;)

·
Registered
912 Posts
i knew she had won it , but i did'nt know when she'd receive it and how the thing looked like... so thank you KaseyL!!!

·
Registered
19,358 Posts
Congrats KIm!! :kiss:

·
Registered
2,857 Posts
Cool! Hope there'll be lots of photos!
Well done Kim :bounce:

·
Registered
15,226 Posts
There appear to be quotes in this... anybody care to translate?

Kim en Justine ontvangen op paleis 16-02-2004
Kim Clijsters en Justine Henin-Hardenne werden maandag ontvangen op het paleis van de koning.

Beide tennismeisjes kregen het Groot Kruis in de Kroonorde. Dat is één van de grootste onderscheidingen die je als sporter kan krijgen.

Zowel Kim als Justine toonden zich erg trots. "Te gast zijn op het Koninklijk Paleis blijft iets bijzonders. De koning is een erg aimabel man. Het was een emotioneel moment", verklaarde Justine.

Kim verschafte ook duidelijkheid over wat beide tennistrotsen exact gekregen hadden. "We kregen een rood lint met een medaille en een doos met nog een grotere medaille erin. We hebben wat gebabbeld over koetjes en kalfjes. Het is een erg speciale onderscheiding. Een veel hogere waardering kan je niet krijgen."

·
Registered
15,226 Posts
This one came with a picture of Justine so the quotes might all be hers, not sure :shrug:

'We spelen graag voor eigen volk' 16-02-2004
De vier hoogste reekshoofden gaven maandag een persconferentie. Schnyder en Dementieva toonden veel respect voor thuisspeelsters Justine en Kim, die erg blij zijn dat ze voor eigen volk mogen acteren.

Eerste reekshoofd Justine Henin-Hardenne maakte zoals steeds een vastberaden indruk, maar bleef wel voorzichtig. "Ik voel me zeker nog geen 100 %, maar het gaat elke dag beter. We zullen wel zien hoe het donderdag loopt. Ik kijk altijd maar een match vooruit. Ik hoop in ieder geval wel vier matchen te kunnen spelen."

"De blessuregolf die het vrouwentennis teistert heeft volgens mij één grote reden. Het seizoen is te lang. We hebben in het tussenseizoen te weinig tijd om te recupereren. Tennis wordt steeds zwaarder, je kalender aan het begin van het seizoen goed opstellen is erg belangrijk", aldus Juju.

"Gelukkig ben ik goed omringd. We werken ook veel meer preventief dan vroeger. Ik heb sinds 2000 geen zware of langdurige blessure meer gehad. Al blijven mijn schouder en mijn voet gevoelig. Daar besteden we op training dan ook speciale aandacht aan."

"Parijs kwam te snel na de Australian Open. Ik speel dit tornooi enkel omdat het in eigen land plaatsvindt. Ik speel immers graag voor eigen volk. De verloren halve finale van vorig jaar tegen Kim behoort tot het verleden. Ik stel me veel minder vragen dan vroeger en bekijk alles match per match. Als ik zondag tegen Kim speel, kunnen we het daar gerust zaterdag over hebben."

Kim zelf maakte zoals steeds een erg ontspannen indruk en blikte al vooruit naar haar (eventuele) tweede ronde-partij tegen zus Elke. "Een speciaal en dubbel gevoel. Je wil dat je zus het goed doet en wint, maar als ik een ronde verder wil, moet ik haar wel kloppen. Heel uitbundig zal ik mijn zege zeker niet vieren. "

Ook Clijsters is erg blij dat ze voor eigen volk aan de slag kan. "Ik krijg telkens kippenvel als ik hier het veld op kom. De sfeer is grandioos. Bovendien is het erg leuk om nog eens een tijdje in eigen land te zijn. Zo krijg ik de kans om oude vrienden op te zoeken."

[Mod message:
Sorry, Angèle. This is from the press conference. Doesn't say anything about the honours.
]

1 - 20 of 34 Posts