Tennis Forum banner

1 - 10 of 10 Posts

·
Registered
15,368 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
I found an article about Gally in yesterday's newspaper.
Aude Vermoezen is an impressive student as she is already 1 year higher than her age,
but Gally is even smarter!
She's just 13 and she's going to the... 5th year of secondary school :eek: :speakles:

"Ik zie tennis als mijn lot"
Gally De Wael wil alles op haar favoriete sport zetten

Gally De Wael, pas 14 jaar in oktober, behoort tot de fine fleur van TC Brughia. Straffe kost trouwens wat ze op dit moment op studievlak presteert, want in juni 2006 zit het hele middelbare bedrijf erop, na precies drie jaar.

"Ik volg les in een privé-school in Oostduinkerke" , vertelt Gally. "Eerst nam ik het eerste en het tweede jaar in één keer door en dit jaar worstelde ik me door het derde en vierde middelbaar. Vanaf september pak ik de twee laatste jaren aan, om dan drie jaar op een rij alles op tennis te zetten. Mijn school is vlot en flexibel wat mijn tennisactiviteiten betreft en de examens voor de middenjury vielen best mee."

"Hoe ik aan mijn speciale naam kom?", herhaalt Gally. "Mama Kathleen was een fervente tennisster en ze kent Ivo Van Aken goed. Zijn dochter heet Gally en meteen was de keuze gemaakt bij mijn geboorte. Zij is ook mijn sportieve mentor en heel af en toe durft ze nog een balletje met me slaan."

Geen bevlieging
Vorig jaar kwam Gally amper aan competitietennis toe. "De groeischijf van mijn schouders zat in de knoei, zodat ik niet kon trainen. Ik ben wel IJ +2/6, maar toch sta ik onder mijn waarde gerangschikt. Vaak won ik van B 15/2 speelsters. Bovendien zijn mijn tegenstrevers bijna altijd een stuk ouder. In 2005 heb ik heel wat ervaring opgedaan in internationale tornooien. Op het einde van dit seizoen wil ik een zo steil mogelijke klim gemaakt hebben in de ranking. Tennis is geen bevlieging, want ik beschouw die sport als mijn lot."

Gally startte met tennissen toen ze negen was. "Ik begon bij Ritspop, maar al vlug stapte ik over naar Brughia waar ik met Vincent Dedecker trainde. Bob Madou is vandaag mijn conditietrainer, Adrian Targett is mijn tennistrainer en af en toe spar ik met Frank Bonte"

Malta
Vorige week nam De Wael deel aan de Lapperre Young Champions Cup in Hasselt. "Ik ging eruit tegen het negende reekshoofd in een spannende driesetter. Heel nipt, maar het nodige tikkeltje geluk ontbrak. In Vrouwen 2 won ik dit jaar het torn ooi van Chalet Suisse en in Vrouwen I haalde ik de halve finale van TC Brughia."

Vorige zondag startte Gally dan weer in het Internationale -14 Jeugdtornooi van Argayon, op de hoofdtabel. "Tien dagen later reis ik naar Malta, ook voor een -14tornooi. Mijn forehand wordt wellicht mijn sterkste wapen, ook al wint mijn backhand aan kracht en finesse. Straks nemen mijn trainers het volleywerk en de dropshots onder de loep", besluit de ambitieuze en kordate De Wael.

Benny LINGIER

·
Registered
129 Posts
Als ze volgend jaar al haar middelbare school afrondt... is geen slechte zet hé, want dan kan ze echt intensief trainen en vooral aan toernooien deelnemen, punten paken, stijgen ... :)

·
Registered
16,198 Posts
I only noticed her name some weeks ago. Maybe doing your secondary school in 3 years will proof a good tactic to be a professional tennis player? I hope we will hear a lot from her :)

·
Registered
843 Posts
No offense but doing highschool in 3 years for a 'middenjury' is not comparable to skipping several years on a normal high school. So I wouldn't state that she's necessarily smarter than an average student.

Everyone knows: middenjury = buying a high school diploma

I nevertheless think it is a wise move, as she will be able to focus on her tennis more.. Good luck Gally!

·
Registered
3,681 Posts
Interesting article, thanks for posting Bram :)

• Like
Reactions: Inez

·
Registered
15,368 Posts
Discussion Starter #8
Gally is now B-15/2! Does this mean that she went up SIX ranks? :eek:
Pretty impressive ;)

1 - 10 of 10 Posts