Tennis Forum banner

1 - 15 of 15 Posts

·
Registered
11,719 Posts
Discussion Starter #1 (Edited)
Els Callens is boos op het Belgisch
Olympisch en Interfederaal Comité, het
BOIC. Ze neemt het niet dat het BOIC
haar schrapte van de preselectielijst
voor de Olympische Spelen van 2004.

Callens heeft geen Belgische dubbel-
partner. Kim Clijsters en Justine Henin
maken geen haast om met Callens te spe-
len. Dat ontging het BOIC niet. Maar
als Callens niet mag dubbelen, wil ze
aanzetten in het enkeltoernooi. Ook dat
idee lijkt ze stilaan te mogen opbergen

"Pure broodroof", noemt Callens de be-
slissing van het BOIC. "Op de Spelen
kun je WTA-punten pakken. Niet met mij"

Op Roland Garros is Callens aan dubbel-
partner 8 toe. Ze speelde dit seizoen
met Fujiwara, Svensson, Navratilova,
Huber, Majoli, Loit, Clijsters, en nu
Tu. Of ze geen vaste partner wil ? "De
toppers vinden me niet goed genoeg."

"Mij is het om het even, met Clijsters
of Henin. Ik doe niet moeilijk", meent
Callens. "De Olympische Spelen zijn
uniek. Ik wil me graag nog eens in die
sfeer onderdompelen."

De BOIC-normen zijn strenger dan die
van de wereldtennisbond. Callens: "Ik
wil ver gaan om naar de Spelen te mo-
gen. Tot bij Jacques Rogge in Lausanne"

• Like
Reactions: Brαm

·
Registered
15,365 Posts
Ik dacht eerst dat ze 'n drankprobleem had, Bram :eek:
"Pissed" is Brits Engels voor "zat, dronken" :eek::eek: ;)

In elk geval, ik duim mee in Els haar plaats :) :bounce:

·
Registered
11,719 Posts
Discussion Starter #3

Tennister Els Callens is behoorlijk nijdig op het Belgisch Olympisch comité omdat ze haar van de A-lijst voor de Olympische Spelen hebben geschrapt. Zo verkleinen haar kansen op een deelname.

Callens boos op BOIC (archieffoto Photo News)

De 32-jarige Antwerpse haalde bij haar vorige Olympische deelname in Sydney brons in het dubbelspel. Het lijkt erop dat het BOIC haar geen nieuwe kans meer wil gunnen. De officiële reden luidt dat Callens momenteel niet met een Belgische speler dubbelt.

Volgens de speelster is dit onrechtvaardig: "Tuurlijk wil ik in de eerste plaats dubbelen, liefst met Kim Clijsters. Maar als ik top-70 blijf, moeten ze me in Athene zelfs enkelspel laten spelen.Ik heb daar recht op omdat elk land vier speelsters mag afvaardigen als hun ranking goed genoeg is voor de hoofdtabel."

Het BOIC mag de normen verstrengen waardoor Els Callens wel degelijk uit de boot kan vallen. Daar heeft de tennister geen oren naar en desnoods zal ze gerechtelijke stappen ondernemen: "Ik pik het niet. Desnoods pak ik een advocaat, maar ik verwacht dat IOC-voorzitter Jacques Rogge dan persoonlijk wel eens belt met het BOIC om dit op te lossen."

·
Registered
444 Posts
Rhythmboy said:
"Mij is het om het even, met Clijsters
of Henin. Ik doe niet moeilijk", meent
Callens."
:eek:
Vinden jullie dit ook zo'n arrogante zin (het kan ook zijn dat die journalisten het zo geformuleerd hebben uiteraard)?
Wat zeggen Kim en Justine eigenlijk?
Ik heb Els altijd een sympathieke gevonden maar ik vind dat je van het nummer twee en vier in de wereld niet kan 'eisen' dat ze hun schema omgooien om met haar naar de Spelen te trekken..
Tis maar een gedacht hoor (schiet mij niet af ;) ), het verbaast mij te horen dat els dat zo gezegd heeft!

·
Registered
152,750 Posts
bram_born84 said:
Ik dacht eerst dat ze 'n drankprobleem had, Bram :eek:
"Pissed" is Brits Engels voor "zat, dronken" :eek::eek: ;)

In elk geval, ik duim mee in Els haar plaats :) :bounce:
lol in Australia you can use it either way... to mean "very drunk" or to mean "very angry"! :p

·
Registered
1,650 Posts
BelgianWaffle said:
:eek:
Vinden jullie dit ook zo'n arrogante zin (het kan ook zijn dat die journalisten het zo geformuleerd hebben uiteraard)?
Wat zeggen Kim en Justine eigenlijk?
Ik heb Els altijd een sympathieke gevonden maar ik vind dat je van het nummer twee en vier in de wereld niet kan 'eisen' dat ze hun schema omgooien om met haar naar de Spelen te trekken..
Tis maar een gedacht hoor (schiet mij niet af ;) ), het verbaast mij te horen dat els dat zo gezegd heeft!
Ik geloof nooit dat Els dat op die manier gezegd heeft... Niet dat ik ze persoonlijk ken, maar Els zou dat nooit op die manier geformuleerd hebben!

En ik vind het trouwens ook schandalig dat ze uit de preselectie verwijderd is. Heeft zij op de vorige Spelen geen medaille gewonnen samen met Dominique Van Roost?! Bovendien heeft Els een meer dan behoorlijk seizoen dit jaar, dus laat haar dan toch alstublieft naar Athene gaan!

Ik duim mee voor u Els!!!

·
Registered
16,198 Posts
Als ze met Justine of Kim zou dubbelen zouden ze in ieder geval medaillekanshebbers zijn, dus ik zie niet in waarom ze niet zou mogen gaan.

·
Registered
1,650 Posts
Ik heb net een kwaaie mail gestuurd naar het BOIC...
Ben 'ns benieuwd of ik reactie ga krijgen...

·
Registered
16,198 Posts
Het BOIC heeft zijn objectieve regels waaraan atleten moeten voldoen om naar de spelen te kunnen gaan. Ze staan dus in hun recht. Waarschijnlijk gaan ze je zoiets terugsturen.
Maar zoals ik reeds zei vind ik wel dat er uitzonderingen moeten kunnen gemaakt worden.

·
***** Emeritus
42,291 Posts
Tweeledig gevoel: uiteindelijk moet er aan limieten enzo voldaan worden, en als Els er niet aan voldoet is dat jammer, maar het is niet anders. 'k Vind dat ook spijtig dat Justine of Kim blijkbaar geen zin hebben om met haar te dubbelen, maar ja...

Langs de andere kant is het wel spijtig dat iemand als Els die dolgraag wil gaan, niet mag gaan, terwijl ze iemand als Kim, die al duidelijk heeft laten merken dat ze er eigenlijk niet veel zin in heeft, willen overtuigen... En Els is nu eenmaal 1 van de weinige Belgische atleten die een Olympische medaille heeft. Zou toch ook mogen meetellen, vind ik...

·
Registered
11,719 Posts
Discussion Starter #12
Hopelijk toont Els ze eens grondig mis tijdens het grasseizoen :D

Als ze er nu 4 mogen zenden!

·
Team WTAworld, Destroyer of the Ring
5,336 Posts
Het BOIC is een belachelijke instelling, hun regeltjes en limieten zijn veel strenger dan die van het IOC. Ze willen telkens precies zo weinig mogelijk Belgen sturen, het is zo duidelijk dat België meer een anti-sportcultuur heeft dan andersom.

·
Registered
11,968 Posts
Als ne vetpens mag meelopen op de 100m, en iemand die nog nooit een zwembad heeft gezien een poging doet niet te verzuipen op de 100m crawl, dan stel ik me toch de vraag waarom ze ons Elske willen thuislaten zenne! ;) Els MOET naar Athene! :devil:

·
Registered
16,198 Posts
Ik heb eens ergens gelezen wat zhet BOIC moet betalen om 1 atleet naar ginder te sturen. Dat zijn cijfers met 6 nullekes, Ik kan wel begrijpen dat ze dan strenge regels willen maken en niet iemand willen sturen zonder medaillekansen. Nu het BOIC nog overtuigen dat Els wel medaillekansen heeft :) ;)

1 - 15 of 15 Posts