Tennis Forum banner

1 - 16 of 16 Posts

·
Registered
6,097 Posts
Discussion Starter #1
It was on Dutch television.
The father of Michaëlla and Richard is SUCH A BULLY! What a horrible man.
I was positively surprised by Richard Krajicek. He seems to be a smart, sensitive guy and no bully at all. Which is really surprising if you grew up with such a father.
I think Krajicek senior is a bit calmer now with his daugher, but still... he was insulting her and yelling at her. What kind of people think that you can motivate youngsters by verbally abusing them...
BTW, they asked him if he ever hit Richard and he only answered that only the Dutch press was interested in such things and that in the Czech Republic or the USA they would not ask him about it. He did not deny it! The way he reacted was basically admitting it. They should give HIM a spanking. Bastard.

·
Team WTAworld, Destroyer of the Ring
5,336 Posts
Damn I missed that, I forgot :(.

That's sounds like a real bastard yes.

·
Registered
13,635 Posts
I did
the mother of michaela scared me more then her dad to be fair

michaela seems like a nice girl. she should improve her mental strenght though :eek:
she reminded me of anke huber on court :eek:

·
Registered
3,054 Posts
I saw it too, very interesting. But I am affraid they are putting waaay to much pressure on such young girl. She reminded me of vera last year, crying and yelling after a lost game or point. But vera seems to get it under controle and I am sure Misja will too.

·
Registered
609 Posts
Krajicek

I also did ;)

Very interesting!!! And quite a phenomenon, the Krajicek family.
Their father was indeed not that sensitive towards his children, always shouting and cursing at Michaela. :( But so she did to herself. Wow, that girl can get angry!

But apart from that I enjoyed the documentary a lot. Also very funny were the images of Richard as a 10-12 year old boy :p

·
Registered
4,384 Posts
she reminded me of vera to ,only i have to say it's even worse:eek:
hopefully she'l grow out of it caus it wasn't a pretty sight;)
and the dad:eek:
aargh:mad:he was soo rude to her!

·
Registered
13,635 Posts
she won that match though, that's the amazing thing!
you would think she was losing 6:0 6:0

·
Registered
609 Posts
ha funny! They only showed the points she was losing and when she scored a point, she suddenly won the match :D

·
Registered
15,366 Posts
Damn! I missed it!! I should've set the video recorder :(

I was going to watch it, but I forgot, cause I was studying at the time :rolleyes:

·
Registered
6,097 Posts
Discussion Starter #11
Michaëlla plays very well and yes, despite her father, she seems like a selfconfident, cheerful young lady.
The mother is indeed maybe scarier. She really wants her children to be top players.
Amazing thing is that the mother is my age. How on earth can she be with a guy who is 61 years old???

·
Registered
6,097 Posts
Discussion Starter #12
Josh, from who is the quote in your signature? Makes me LMAO. Quite an understatement, I'd say.

·
Registered
3,760 Posts
Yes I saw it too. What a terrible father and mothers does she have... that mother is really a witch, and at the practisecourt she was not so motivaded and her father was only shouting "Do I have to hit you" "Do I have to hit you" I think that's not normal but yes she plays very good tennis! :D

·
Registered
333 Posts
The documentary sounds interesting, to say the least. --- Meanwhile, Richard has officially announced his retirement from tennis due to the elbow.

·
Registered
838 Posts
Sorry voor het Nederlands.

Ik heb gisteren die documentaire ook gezien en ik heb mij geregeld verbaasd afgevraagd wat daar allemaal gebeurde. Het was duidelijk dat Richard in werkelijkheid niet veel meer te maken wil hebben met die kant van de familie. Ze toonden op het einde een soort poging tot verzoening, maar Richard trok het toch wat in het belachelijke (denk maar even wat hij zei over die brief en over die man die daar voor de deur paradeerde). Richard oefende wat met het meisje, maar in een interview liet hij verstaan dat hij bijna nooit contact had met de familie.

Sommige zaken verduidelijkten ook veel. In werkelijkheid is de familie niet echt Nederlands. Blijkbaar heeft men vooral uit opportuniteitsoverwegingen gekozen om voor Nederland uit te komen (de Nederlandse tennisbond heeft veel meer geld). Ze wonen bijna altijd in Praag. Het meisje sprak nog redelijk Nederlands, de rest van de familie was bijna onverstaanbaar (nog een geluk voor de – soms povere – ondertiteling via TT). Het vloeken gebeurde ook bijna altijd in het Tsjechisch. Daarnaast bleek dat de Nederlandse tegenstanders het meisje ook niet echt als een Nederlandse beschouwen (denk maar even aan de opmerkingen over het gedrag van het meisje en de koppeling met haar Tsjechische achtergrond).

De media zijn veel te veel druk aan het leggen op het meisje. Het helpt niet om haar resultaten te vergelijken met tienersterren zoals Hingis en Capriati. De wereld is veranderd. Ik denk dat het nu veel moeilijker is voor talentvolle, maar fysiek nog niet volgroeide meisjes om door te breken op het circuit. Kracht is veel te belangrijk geworden (denk ook maar even aan Henin die volgens haar Amerikaanse trainer nog twee jaar nodig heeft om haar lichaam in optima form te krijgen).

Ik vraag me bovendien af waarom men gekozen heeft om haar al op 14 jaar te laten debuteren. (Bovendien begrijp ik iets niet. Ik dacht dat door de age rule (is er gekomen om gevallen zoals Jaeger, Capriati en Austin tegen te gaan iemand minstens 16 jaar moest zijn vooraleer men mag spelen als profspeelster). Ze werd dan ook routinematig van de baan geveegd door een matige profspeelster. Als ik dit vergelijk met het debuut van de twee Belgische meisjes is het verschil wel erg groot. Henin won onmiddellijk haar eerste WTA-tournooi (ze had eerst al de Nederlandse meisjes verslagen in de Fed-cup). Een paar weken later mocht ze serveren voor de match tegen Davenport op RG (ze verloor uiteindelijk met 7-5 in de derde set). Clijsters won op haar eerste GS (Wimbledon) al onmiddellijk tegen een top tien-speelster (Coetzer). Uitspraken zoals dat ze nu al top 50- tot top 100-materiaal is, als ze goed speelt, zijn niet erg realistisch. Eén van de belangrijkste zaken in het huidige tennis is de beweeglijkheid en snelheid op het terrein. Blijkbaar is dat haar grote zwakte. Spijtig kun je dat wel trainen, maar echt een haas zal ze nooit worden. Ze loopt het gevaar om te vlug ontmoedigd te geraken. Slechts een beperkt aantal speelsters breekt echt door en de meeste speelsters moeten zich tevreden stellen met een bijrol. Er is een enorm verschil tussen proftennis en jeugdtennis.

·
Registered
13,635 Posts
ik vind de vergelijking met cappy of martina toch al niet juist. cappy was in de top 10 op deze leeftijd en martina in de top 20. ik denk niet dat michaela dat niveau al heeft.

1 - 16 of 16 Posts