Tennis Forum banner
1 - 12 of 12 Posts

·
Genie Bouchard of TF
110,150 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Bedanova beantragt deutsche Staatsbürgerschaft

Prag - Die tschechische Tennisspielerin Daniela Bedanova hat die deutsche Staatsbürgerschaft beantragt. Bereits seit 1993 lebt die 20-jährige im württembergischen Leonberg und erklärte am Mittwoch: "Als Deutsche würde ich es in Deutschland bestimmt leichter haben." Insider vermuten außerdem, dass Sponsoren und Management Druck auf Bedanova ausgeübt haben. In Tschechien stieß die Nachricht auf Enttäuschung. "Ich betrachte das als ihre moralische Niederlage. Wenige Monate vor dem EU-Beitritt Tschechiens halte ich das für einen unnötigen Schritt, es ist für mich eine Riesenenttäuschung", erklärte der 1.Vorsitzende des tschechischen Tennisverbandes, Ivo Kaderka. Bedanova selbst freut sich auf den Wechsel, würde aber nach dem Wechsel der Staatsangehörigkeit drei Jahre lang für ihr neues Land gesperrt werden und könnte im Fed Cup zunächst nicht auflaufen. "Falls Deutschland aber nach dieser Sperre Interesse hat, würde ich sehr gerne antreten", erklärte Bedanova. Ihre beste Ranglisten-Position war die Nummer 16 der Welt im vergangenen Jahr. Bedanova belegt in der aktuellen Tennis-Weltrangliste Rang 68. Ihr einziges WTA-Turnier hatte Bedanova bisher in Bratislava gewonnen
------------------------------------------------------------

i try to translate

the czech tennis player requested the german nationality
the 20 years old who lives already since 1993 in the wuerttembergischen Leonberg explained on Wednesday "as german it will be more easily for me to live in germany"
Insider assume that sponsors and management exerted pressure on
Bedanova. In the czech rep. the message encountered disappointment.
"I regard as its moral defeat. Few months before the European Union entry
from the czech rep. regard I as an unnecessary step, it are for me a giant disappointment ",
explain the president from the czech tennis federation
Bedanova looks forward to the change
after the change of the nationality, she isn´t able to play for German Fed-Cup team 3 years long.
but she explained. "if germany want me to play after this 3 years, i would be glad"

·
Registered
713 Posts
WtaTour4Ever said:
Why does she want to switch?
Read the article, it seems perfectly clear to me.

·
Team WTAworld, Senior Member
2,109 Posts
MartinaI said:
Read the article, it seems perfectly clear to me.
Obviously it wasn't to me, or I wouldn't have asked. :rolleyes:

My point is why would sponsers or whoever be putting pressure on her to switch the country that she represents......one would think there is bad blood or a crazy father lurking in the background. :)

1 - 12 of 12 Posts
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.