Tennis Forum banner

1 - 11 of 11 Posts

·
Banned
23 Posts
Discussion Starter · #1 ·
Conchita Martínez: "Me gustaría entrenar y creo que lo haré en un futuro"

La ex tenista aragonesa llega a Zaragoza donde hoy recibe el premio al Deportista Legendario que entrega el Gobierno de Aragón y que le otorgarán en la Gala de Elección del Mejor Deportista Aragonés 2006 en el Auditorio.

CARMEN GIL. Zaragoza | PREGUNTA- Recibe el premio al Deportista Legendario, ¿qué significa para usted?.

RESPUESTA- Lo recibo bien, contenta de que se acuerden de mí y de mi carrera, siempre es bonito recibir cualquier premio. Legendario suena un poco así, pero es un reconocimiento a una carrera larga y te hace ilusión.

P.- En diciembre ya hubo otro premio, parece que empiezan a llover los agradecimientos.

R.- También fue un reconocimiento. Son dos importantes, uno del Ayuntamiento de Zaragoza y otro del Gobierno de Aragón, que son las entidades más importantes y que siempre han estado conmigo.

P.- ¿A qué se dedica Conchita Martínez ahora que ya no juega?.

R.- De momento poca cosa, hago de comentarista para los Grand Slam con Eurosport y también con Canal+ para Wimbledon. Sigo vinculada al tenis, me gusta mucho hablar de tenis, que es de lo que más sabes y alguna vez he entrenado a alguien, pero son situaciones de dos semanas aquí o allá, Comentando me he sentido cómoda y me gusta mucho porque es hablar de un partido que lo ves desde fuera y las cosas se ven más claras.

P.- ¿Cuál es su rutina diaria?.

R.- Me gusta ir al gimnasio, salir en bicicleta, caminatas. Estando en Barcelona, que tengo la montaña cerca de casa, me gusta mucho. Jugar al tenis no juego a no ser que tenga a alguien que entrene. Voy al cine o a comer, estoy bastante libre para hacer lo que me apetece en cada momento.

P.- Pero sigue repartiendo su vida entre Barcelona y San Diego.

R.- Paso tres meses en San Diego y tres meses en Barcelona. Allí es más de lo mismo pero es diferente, al haber más playa las caminatas son en la playa, la bicicleta, en llano y más en carretera y allí tengo menos obligaciones, aunque de vez en cuando voy haciendo cosillas relacionadas con el tenis.

P.- Había dicho que a partir de ahora iba a aprovechar para viajar, conocer ciudades y visitar amigos, ¿lo ha podido cumplir?.

R.- No todo lo que me gustaría, pero no se puede hacer todo en el mismo tiempo. Hay una vida por delante en la que puedes hacer muchas cosas. En Estados Unidos lo he hecho más, aquí, me apetecía estar en casa con mis perritos, mi familia y estar tranquila en vez de viajar tanto, algún viaje corto, pero poca cosa.

P.- ¿Y qué hay de Conchita entrenadora?.

R.- Me gustaría entrenar, me gusta estar en pista, soy bastante técnica y me gusta ayudar en todo lo que pueda, en todo lo que veo, y creo que puedo ayudar. Pero tiene que salir algo que realmente interese y que valga la pena. Pero cosas puntuales, a lo mejor ir a un torneo con alguien de aquí y allá, sí que me interesa y yo creo que lo haré en un futuro.

P.- ¿Sigue abierta todavía la puerta para jugar en dobles?.

R.- No he tenido mucha suerte porque me operé en mayo del año pasado del talón y me he quedado igual, así que por ahí se cierra un poco la puerta porque realmente no puedo moverme y si te quieres meter de lleno, a mí me gusta hacerlo bien, no hacerlo por hacer.

P.- ¿Sigue pensando que Wimbledon fue el momento más importante de su carrera?.

R.- Te das cuenta que ganar un Grand Slam es lo máximo y ganar uno que también es, si no el más difícil, por la superficie, el más tradicional, entonces sí, me quedo con eso. Ha habido otros triunfos, la final de Roland Garros o la del Open de Australia, aunque hubiera perdido en la final.

P.- ¿En qué punto está el proyecto que tenía con el Gobierno de Aragón?.

R.- El año pasado hicimos la exhibición que fue un poco mi retirada, con las tenistas Dementieva y Kuznetsova. Aún no está definido el formato pero en diciembre queremos hacer algo. Es importante que Zaragoza tenga la oportunidad de ver a tenistas buenos.

P.- Y el tenis en Aragón, ¿lo sigue?.

R.- No lo sigo mucho porque acabo de llegar de San Diego, pero me enteraría si destacara alguien. Esperemos que haya más interés e ilusión para ver si aprietan desde abajo. Me gustaría que fuera alguna chica, porque masculino en España tenemos más. Y ojalá fuera aragonesa, por supuesto.

http://www.heraldo.es/heraldo.html?noticia=197639

Google transt. :

http://translate.google.com/transla...&hl=es&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=/language_tools

Conchita Martinez: “I would like to train and I believe that I will do it in the future”
The ex- Aragonese tennis player arrives at Zaragoza where today she receives the prize to the Legendary Sportsman who gives the Government of Aragón and that will grant to him in the Finery of Election of Best Aragonese Sportsman 2006 in the Audience.

CARMEN GIL. Zaragoza | QUESTION Receives the prize to the Legendary Sportsman, what means for you.

ANSWER It affluent receipt, contents of which they remember me and my race, is always pretty to receive any prize. Legendary it sounds a little thus, but it is a recognition to a long race and it does illusion to you.

P. - In December already there was another prize, seems that they begin to rain gratefulness.

R. - Also it was a recognition. They are two important ones, one of the City council of Zaragoza and another one of the Government of Aragón, who is the most important organizations and than always they have been with me.

P. - To what Martinez dedicates itself to Conchita now who no longer plays.

R. - At the moment not much, I also do of commentator for the Grand Slam with Eurosport and with Canal+ for Wimbledon. I follow tie tennis, likes much to speak of tennis, that is of which you more know and sometimes I have trained to somebody, but are situations of two weeks here or there, Commenting I have felt comfortable and I like much because she is to speak of a party that you see it from outside and the things are seen clearer.

P. - Which is its daily routine.

R. - I like to go to the gymnasium, to leave in bicycle, long walks. Being in Barcelona, which I have the mountain near house, I it likes much. To play tennis nongame unless it has to which it trains. I go to the cinema or to eat, I am enough free to do what it desires to me at every moment.

P. - But it continues distributing to its life between Barcelona and San Diego.

R. - Step three months in San Diego and three months in Barcelona. There it is more of the same but it is different, to the salary more beach the long walks are in the beach, the bicycle, in level and in highway and I more have less obligations there, although from time to time I am making cochairs related to tennis.

P. - it had said that from now on was going to take advantage of to travel, to know cities and to visit friends, has been able it to fulfill.

R. - Not everything what I would like, but cannot be done everything in he himself time. There is a life ahead in which you can make many things. In the United States I have done it more, here, desired to me to be in house with my small dogs, my family and to be calm instead of traveling as much, some short trip, but not much.

P. - And what there is of Conchita trainer.

R. - I would like to train, likes Me to be in track, I am enough technique and I like to help in everything what can, in everything what I see, and I believe that I can help. But it must leave something that really interests and that it is worth the trouble. But precise things, to perhaps go to a match with somebody of here and there, yes that to me I interest and I believe that I will do it in the future.

P. - Open Sigue still the door to play in doubles.

R. - I have not had much luck because I had an operation in May of the year last of the heel and I have remained equal, so that way a little is closed the door because I really cannot move and if I am wanted to put completely, to me likes to do it well, not to make it do.

P. - Sigue thinking that Wimbledon was the most important moment of its race.

R. - it give account You that to gain a Grand Slam is the maximum and to gain one that also is, if not most difficult, by the surface, most traditional, then yes, I remain with that. There have been other triumphs, the end of Roland Garros or the one of the Open of Australia, although it had lost in the end.

P. - In what point is the project that it had with the Government of Aragón.

R. - the last year we made the exhibition that was a little my retirement, with the tennis players Dementieva and Kuznetsova. Not yet the format is defined but in December we want to do something. It is important that Zaragoza has the opportunity to see good tennis players.

P. - and tennis in Aragón, follows it.

R. - I do not follow much because I finish arriving from San Diego, but it would find out to me if it emphasized somebody. Let us hope that there is more interest and illusion to see if they tighten from down. I would like that some girl outside, because masculine in Spain we have more. And hopefully outside Aragonese, by all means.

Photographer: MARIA TORRES-SOLANOT
Conchita Martinez, Thursday in Zaragoza

·
Registered
7,511 Posts
looking good Conchita,looking good :yeah:

·
Registered
17,922 Posts
Conchi! :hearts: Glad to hear she's getting at least a little bit of the recognition she deserves. :worship:

I'm also glad to hear that she had that heel operated on; I think it was bothering her for a long time at the end of her career. But since the operation took place almost a year ago, you'd hope that she'd be fine by now. :sad:

·
Registered
4,918 Posts
Conchi! :hearts: Glad to hear she's getting at least a little bit of the recognition she deserves. :worship:
Exactly! I assume it is a very unprofessional cock-up and not a snub but has anyone else noticed that in the 2007 WTA Tour Guide, Conchita has been deleted - and NOT added to the Open Era Grand Slam Champions Section?

·
Registered
17,922 Posts
Exactly! I assume it is a very unprofessional cock-up and not a snub but has anyone else noticed that in the 2007 WTA Tour Guide, Conchita has been deleted - and NOT added to the Open Era Grand Slam Champions Section?
:eek: :fiery::fiery::fiery::fiery::fiery:

·
Banned
23 Posts
Discussion Starter · #6 ·
:eek: :eek:

another interview

Conchita Martínez: “He logrado mucho y me siento orgullosa”

Hace un año de su adiós a la competición. Durante 18 temporadas estuvo trabajando duro para lograr todos los grandes premios que ha cosechado. ¿No echa de menos esos momentos?

La verdad es que no. Al mirar hacia atrás y pensar en el pasado me siento feliz con todo lo conseguido. He aprendido mucho como profesional, y además en lo personal también he ganado mucho.

Fue una carrera larga que dio tiempo para muchas cosas. Momentos buenos y malos.

Los momentos malos siempre sirven para mejorar y los buenos son los que quedan. He logrado mucho en mi vida profesional y estoy muy orgullosa de ello.

El pasado año recibió la Medalla al Mérito Deportivo, Ciudad de Zaragoza. Hoy será galardonada con el premio Deportista Legendaria, ¿qué significa para usted?

Los reconocimientos siempre son buenos. Son premios a tu trabajo, al esfuerzo realizado durante todo este tiempo. ¡Siempre son bienvenidos!

¿Es cierto que está preparando un proyecto junto con el Gobierno de Aragón y el Ayuntamiento de Zaragoza?

El año pasado hicimos una exhibición a finales de año, y ahora estamos preparando algo para este año. Queremos volver a repetir, pero todavía no hay nada decidido.

El deporte aragonés está creciendo poco a poco. ¿Cómo ve el tenis en Aragón en este momento?

La situación del tenis en Aragón está un poco difícil. No hay muchos tenistas aragoneses que destaquen. Y así mal vamos.

El Trofeo Conchita Martínez se realiza todos los años en Monzón. ¿Puede servir como un primer paso para comenzar una carrera?

Es un torneo importante, creo que sólo hay otro más importante en España, el WTA en Barcelona. Es un torneo ITF y para una ciudad pequeña es bastante importante.

¿Cuáles cree que son los apoyos necesarios para que el tenis aragonés vuelva a sacar figuras como usted?

El apoyo tiene que venir de las federaciones, siempre es importante que se vuelquen sobre cualquier deporte para intentar ayudar a los deportistas.

¿Qué pasa por su cabeza para el futuro inmediato?

Este año estoy trabajando con la televisión, retransmitiendo los partidos. También me gustaría llegar a entrenar, pero todo llegará.

De todas formas ha seguido vinculada al tenis en diferentes proyectos.

Sí, ahora estoy trabajando para Eurosport comentando el Grand Slam. También estoy con Canal+, donde estoy trabajando también comentando Wimbledon. La verdad es que no me he alejado demasiado de todo esto.

¿Le gustaría entrenar o preparar a alguien para que siga sus pasos?

La verdad es que me gustaría, y espero que dentro de un tiempo exista esa posibilidad. El tenis es lo que mejor se me da y me la verdad es que me encantaría hacerlo.

¿Qué consejo le daría a una persona que quisiera dedicarse profesionalmente al tenis?

La verdad es que no lo sé. Le diría que hay que trabajar duro. Que como en todo hay momentos buenos y malos, pero que hay que superarlos. Y que cuando todo pasa, lo malo desaparece. Y, sobre todo, hay que tener siempre en mente un pensamiento: que con trabajo y esfuerzo todo se puede conseguir.

google transt.:

Conchita Martinez: “I have obtained much and I feel proud”

The Aragonese tennis player today receives the Legendary Sport Prize like recognition to his long trajectory

For a year of its good bye to the competition. During 18 seasons it was working hard to obtain all the great prizes that have harvested. Does not miss those moments?

The truth is that no. When watching backwards and thinking about the past I feel happy yet the obtained thing. I have learned much like professional, and in addition in the personnel also I have gained much.

It was a long race that gave time for many things. Good and bad moments.

The bad moments always serve to improve and the good ones are those that are. I have obtained much in my professional life and am very proud of it.

The past year received the Medal to the Sport Merit, City of Zaragoza. Today it will be awarded with the Legendary Sport prize, what means for you?

The recognitions always are good. They are prizes to your work, the effort made throughout this time. Always is welcome!

Is certain that it is preparing a project along with the Government of Aragón and the City council of Zaragoza?

The last year we made an exhibition at the end of year, and now we are preparing something for this year. We want to return to repeat, but still there is nothing no determined.

The Aragonese sport is growing little by little. How sees tennis in Aragón at this moment?

The situation of tennis in Aragón is a little difficult. There are not many Aragonese tennis players who emphasize. And thus badly we go.

The Conchita Trophy Martinez is made every year in Monsoon. Can serve like a first step to begin a race?

It is an important match, I believe that only there is more important other in Spain, the WTA in Barcelona. It is a match ITF and for a small city it is quite important.

Which think that they are the necessary supports so that Aragonese tennis returns to remove figures like you?

The support must come from the federations, always is important that they turn upside down on any sport to try to help the sportsmen.

What happens through their head for the future immediate?

This year I am working with the television, relaying the parties. Also I would like to get to train, but everything will arrive.

In any case it has followed tie tennis in different projects.

Yes, now I am working for Eurosport commenting the Grand Slam. Also I am with Canal+, where I am also working commenting Wimbledon. The truth is that I have not moved away too much of all this.

It would like to train or to prepare to somebody so that it follows its steps?

The truth is that I would like, and I hope that within a time that possibility exists. Tennis is what better it occurs me and me the truth is that would enchant to me to do it.

What advice would give a person whom he loved to dedicate itself professionally to tennis?

The truth is that I do not know it. It would say to him that there is to work hard. That as in everything there are good and bad moments, but that there is to surpass them. And that when all it happens, the bad thing disappears. And, mainly, it is necessary to always have in mind a thought: that with work and effort everything can be obtained.

Conchita Martinez, yesterday during the interview that granted to EQUIPMENT.

http://translate.google.com/transla...&hl=es&ie=UTF-8&oe=UTF-8&prev=/language_tools

http://www.diarioequipo.com/noticias/noticia.asp?noticia_id=14239

Aragonesa de leyenda

Conchita recibe un nuevo homenaje de su tierra en la Gala del Deporte Aragonés

Los focos volvieron a apuntarle y los aplausos atronaron una vez más en sus oídos. Ella se ruborizó de nuevo y se limitó a agradecer el apoyo que le prestó la DGA y, por supuesto, el de todo su pueblo, Monzón, a lo largo de su extensa y exitosa carrera. Conchita Martínez recibió ayer un nuevo homenaje de su tierra. Esta vez fue en la sala Mozart, en la Gala del Deporte Aragonés 2006, organizada por la Diputación General de Aragón, y la denominación del homenaje hace justicia a sus méritos: Deportista Legendaria 2007.

La extenista montisonense no ha parado en los últimos tiempos de recibir el homenaje de las instituciones aragonesas y, lo que es más importante, de su gente, que recuerda sus méritos deportivos. No obstante, Conchita es una de las pocas deportistas aragonesas que ha conseguido traerse a la comunidad una medalla olímpica. Ella, por si fuera poco, tiene dos platas y un bronce, todas ellas en la modalidad de dobles, dos junto a Arantxa Sánchez (Barcelona 92 y Atlanta 96) y otra con Virginia Ruano (Atenas 2004). ¿Y quién no se emocionó con su triunfo en Wimbledon sobre Navratilova? Es la única española que ha conseguido ganar sobre la hierba de Londres.

Legend Aragonese
Conchita receives a new tribute of its earth in the Finery of Aragonese Deporte.

The centers returned to aim to him and the applause deafened once again in their ears. She ruborizó and limited herself again to thank for the support that lent the DGA to him and, by all means, the one of all her town, Monsoon, throughout her extensive and successful race. Conchita Martinez received yesterday a new tribute of its earth. This time was in the room Mozart, in the Finery of Aragonese Deporte 2006, organized by the General Delegation of Aragón, and the denomination of the tribute makes justice to its merits: Legendary sportsman 2007.

The montisonense extenista has not stopped lately to receive the tribute of the Aragonese institutions and, which is more important, of its people, who remember her sport merits. However, Conchita is one of the few Aragonese sportswomen who have been able to be engaged in to the community an Olympic medal. It, in case outside little, has two platas and a bronze, all of them in the modality of doubles, the two next to Arantxa Sanchez (92 Barcelona and Atlanta 96) and another one with Virginia Ruano (Athens 2004). And who was not touched with its triumph in Wimbledon on Navratilova? She is the only Spanish who has been able to win on the grass of London.

http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/noticia.asp?pkid=317295

·
Registered
3,939 Posts
conchi :hearts::hearts::hearts::hearts:

·
Registered
3,939 Posts
Honestly wta tennis is those days it's horrible
we need players like Conchita

:sad:
I agree with you, nowadays I usually get bored watching tennis