Amélie News and Articles 2014 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jan 29th, 2014, 08:46 PM   #1
country flag marismexico
Senior Member

marismexico's Avatar

marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all
Amélie News and Articles 2014

Nice interview in french with some pics:

Amélie Mauresmo: "Il y a autre chose dans la vie que le tennis!"

La championne de tennis organisait mardi 28 janvier une soirée au profit de l'Institut Curie. Comme chaque année lors de l'Open GDF Suez, elle a réuni ses amis en espérant lever toujours plus de fonds pour la recherche contre le cancer. Grâce à Yannick Noah, Guy Forget, Michèle Laroque, Michaël Youn, Cyril Hanouna, Laurent Baffie, Alizé Cornet et Mansour Bahrami, qui ont fait le show pendant plus d'une heure trente, 75 000 euros ont pu être récoltés. À cette occasion et pour Gala, Amélie Mauresmo revient sur son engagement, sa vie et sa carrière.

Gala : Pour quelles raisons vous êtes-vous engagée auprès de l’Institut Curie ?
Amélie Mauresmo : Mon père est décédé du cancer il y a une dizaine d’années maintenant, à l’Institut, et complètement par hasard par le biais de GDF Suez, j’ai été amenée à faire une opération à leurs côtés quelques mois plus tard. J’avais envie de m’investir dans une cause, cela s’est fait naturellement. Pendant ma carrière de joueuse professionnelle, c’était compliqué d’organiser des choses, mais depuis que j’ai arrêté le tennis, c’est plus simple, j’ai plus de temps.

Gala : Quels progrès avez-vous vu dans le traitement du cancer ?
A. M. : Je ne vois des progrès que dans les cas que je connais personnellement. Ça avance, mais il y a encore beaucoup trop de gens qui ne guérissent pas.

Gala : Vous êtes Capitaine de la Fed Cup (tournoi de tennis féminin) et engagée dans différentes causes, serait-il possible de vous voir à la présidence de la Fédération Française de Tennis ou, pourquoi pas, à un poste ministériel?
A. M. : Je ne pense pas. J’aime avoir des temps forts et des temps de tranquillité où je m’occupe de moi, où je suis avec mes proches, mes amis, ma famille. J’ai besoin de ces phases de repos, de profiter de la vie, de ne pas avoir de contraintes. Peut-être que dans quinze ans cela m’intéressera, mais pas à 34 ans. J’ai des missions assez définies avec le capitanat de Fed Cup et l’Open GDF Suez. Si l’Open était amené à s’arrêter, peut-être que l’on ferait appel à moi pour d’autres choses. Mais je suis un peu jeune pour un secrétariat au Sport!

Gala : Comment vous voyez-vous dans vingt ans ?
A.M. : Il peut se passer tellement de choses d’ici là. Deux ou trois ans déjà c’est compliqué. Mais cela ne m’angoisse pas du tout, je fais d’autres choses et je ne m’ennuierai jamais. Même quand je ne fais rien, je ne m’ennuie pas!

Gala : D’où tenez-vous cet équilibre ?
A.M : Il y a autre chose dans la vie que le tennis! Le vin par exemple, je suis une passionnée. Je lis beaucoup sur le sujet et je rencontre plein de gens, je visite des domaines viticoles, je déguste avec des amis (avec modération, bien sûr). Pour l’instant, je n’ai pas investi, mais pourquoi pas à l’avenir. Je ne suis pas pressée. Je ne le ferai jamais toute seule. Et puis il y a le sport. J’aime être proche de la nature, courir trois fois par semaine, m’entretenir. Je joue très peu au tennis. J’ai fait deux séances de yoga dernièrement, c’est pas mal, je vais peut-être m’y mettre (elle rit).

Gala : La compétition vous manque-t-elle ?
A.M : Cela ne me manque pas trop parce que je la vis encore avec l’Equipe de France. Mais c’est beaucoup de stress, ce côté-là ne me manque pas du tout.

Gala : Vous avez une belle carrière et un capital sympathie énorme, mais vous n’avez pas pris la grosse tête...
A.M : C’est l’éducation qui fait que j’ai une certaine mesure des choses, l’entourage actuel aussi joue beaucoup. Il n’hésiterait pas à me parler franchement si je déviais !

Gala : Quel est votre programme pour 2014 ?
A.M : Au mois de mars je pars à Miami suivre une fille du tournoi, puis je fais ma sélection pour la Fed Cup en avril, Roland Garros fin mai, après ce sera plus tranquille.

Gala : Cela ne vous angoisse pas de ne pas voir plus loin que dans six mois ?
A.M : Pas du tout. C’est facile parce que j’ai la chance d’avoir une carrière avec beaucoup de titres, j’ai pu gagner ma vie, je vis de façon très privilégiée, j’ai la chance de ne pas être obligée de travailler à plein temps, c’est un luxe. Cela me permet de choisir ce que j’ai envie de faire et de conserver des moments où je sors de tout ce monde-là et où je vis autrement.

Gala : Il semblerait que rien, jamais, ne vous effraie…
A.M : Ce qui me fait peur, c’est de perdre mes proches. Je suis stressée pour la soirée que j’organise: que les gradins soient vides, que les gens ne viennent pas, que mes amis refusent, que ce ne soit pas réussi. A part ça, si tout doit s’arrêter demain, cela ne me fait pas peur.

Gala : Comment avez-vous pris la décision de Marion Bartoli, qui a annoncé la fin de sa carrière?
A.M : J’ai respecté sa décision, c’est tellement personnel. Personne ne peut vous dire «Tu fais une connerie, faut continuer». Personne ne peut décider à part soi-même. Quand j’ai décidé d’arrêter ma carrière, ma démarche était différente. Pour Marion, c’était brutal, alors que pour moi, c’était mûri, réfléchi, il m’avait fallu du temps. En revanche, pour la Capitaine que je suis, la décision de Marion est difficile, en terme de timing ça met un coup d’arrêt.

Gala : Vous n'avez aucun regret d’avoir arrêté votre carrière ?
A.M : Ah non, aucun ! J’avais peur de ça, d’arrêter trop tôt. Mais c’était le bon moment. Je n’y croyais plus, je n’avais plus envie de faire tout ces efforts.

And some videos:

Soiree d'Amelie:
https://www.youtube.com/watch?v=NcxrmS0W6SE

And WTA all access hourr in english she is the first interview
https://www.youtube.com/watch?v=VZmgWPkP-fw

Hope you like it

Rafael Nadal 13 and counting

Maria Sharapova and David Ferrer
marismexico is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Jan 30th, 2014, 12:21 AM   #2
country flag Linnie
drinking

Linnie's Avatar

Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute Linnie has a reputation beyond repute
Re: Amélie News and Articles 2014

Thanks for opening a 2014 thread

More photos here: https://www.facebook.com/media/set/?...3&l=60984a62cc

Linnie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 30th, 2014, 01:33 AM   #3
country flag marismexico
Senior Member

marismexico's Avatar

marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all

Quote:
Originally Posted by Linnie View Post
Thanks for opening a 2014 thread

More photos here: https://www.facebook.com/media/set/?...3&l=60984a62cc
You're welcome

Nice picture here
https://www.facebook.com/photo.php?f...ype=1&theater#

Old Jan 31st, 2014, 09:46 PM   #4
country flag BARBIE
Au Revoir, Amélie !!!

BARBIE's Avatar

BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute

Thanks
BARBIE is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 3rd, 2014, 10:37 PM   #5
country flag AmeDevotee
Senior Member

AmeDevotee's Avatar

AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute AmeDevotee has a reputation beyond repute

Thanks for starting a 2014 thread, Marismexico.

Au Revoir

"Form is temporary; class is permanent."
AmeDevotee is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 4th, 2014, 09:36 PM   #6
country flag marismexico
Senior Member

marismexico's Avatar

Quote:
Originally Posted by AmeDevotee View Post
Thanks for starting a 2014 thread, Marismexico.
You're welcome

Some pics from FFT Facebook page:

And video:

http://www.dailymotion.com/video/x1b...u-taquet_sport

Old Feb 8th, 2014, 02:39 PM   #7
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute

Nearly ready in Paris...

The teams disperse after the opening ceremonies, with FedCup.com reporter Ravi Ubha telling us that French captain Amelie Mauresmo received the loudest cheers...
()

Tennis Magazine ‏@TennisMagazine1

C'est parti en @FedCup !! Virginie Razzano va affronter dans qq instants Voegele à Coubertin !

https://twitter.com/TennisMagazine1/...29678015737856

http://www.fedcup.com/en/news/168931.aspx

Sui have a seat kid
timafi is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 8th, 2014, 02:40 PM   #8
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute

Razzano 62 61 Voegele

Virginie Razzano strikes the first blow for France against Switzerland, zooming past Stefanie Voegele 62 61 to a delighted Parisian crowd.

Here's this from FedCup.com reporter Ravi Ubha...

"Mauresmo was really encouraging Razzano in the first changeover of the set, sensing the French No. 2 could pounce and take real control of the match. And that's what has happened."

"A comprehensive victory for Razzano and now Bencic knows she has to win to realistically keep the tie alive for Switzerland. Oh, did we mention it's the 16-year-old's singles Fed Cup debut? Swiss captain Heinz Gunthardt clearly has a decision to make about Voegele for tomorrow, even if she's the Swiss No. 1. She was completely out of sorts."

Next up: Alize Cornet, the French No. 1 v Belinda Bencic, Swiss No. 2

Sui have a seat kid
Old Feb 8th, 2014, 02:42 PM   #9
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

The French are in a celebratory mood

Sui have a seat kid
Old Feb 8th, 2014, 02:47 PM   #10
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Capitaine Amélie Mauresmo suivie de sa joueuse n°1 Alizé Cornet © FFT/ C. Dubreuil

https://www.facebook.com/FFTennis/photos_stream

I see Cornet chocking again

Sui have a seat kid
Old Feb 8th, 2014, 03:41 PM   #11
country flag marismexico
Senior Member

marismexico's Avatar

God Cornet is so frustating to watch

Last edited by marismexico : Feb 10th, 2014 at 09:40 PM.
Old Feb 10th, 2014, 09:41 PM   #12
country flag marismexico
Senior Member

marismexico's Avatar

Video:

FedCup - Rencontre France-Suisse - Balle de match + Célébration
http://www.youtube.com/watch?v=eQhh87XGW0w

Old Feb 13th, 2014, 10:38 PM   #13
country flag flyingmachine
Senior Member

flyingmachine's Avatar

flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute flyingmachine has a reputation beyond repute

So good so far Momo.

Smells like Kvitova spirit

Allez Forever!

Amelie Mauresmo: Wimbledon Champion 2006
flyingmachine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 19th, 2014, 10:20 PM   #14
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

In light of soon-to-be NFL player Michael Sam's coming out, I have thought about journalists, tennis and sexual orientation. As a journalist who is very familiar with many pro players, have you learned of any gay players who are comfortable with their orientation but simply unwilling to broadcast it? Why do you think that a male tennis player, playing in front of quite accepting fans, has never come out while now a leading college football player has?
-- David, Angus

• I've written about this in the past, and I agree that it's surprising that there are no "out" players on the ATP Tour. In a lot of ways, tennis is singularly well suited to accommodating a gay player. In an individual sport, the player need not worry about stodgy general managers uneasy about drafting him; coaches making subjective decisions about playing him; teammates declining to pass him the ball; or these nebulous "distraction in the locker room" issues, such as they are. (See last week's rant.) In an individual, democratic sport, the players need only win matches to succeed.

Culturally, tennis is -- and has long been -- far more socially progressive than it's given credit for being. On the WTA Tour, players have been openly gay for decades.** On the ATP Tour, playing a global sport and meeting all sorts of people almost necessarily breeds tolerance. One example among many: Note how many male tennis players have supported Athlete Ally to take a stand against homophobia. What's more, an openly gay player would be instantly popular among a large sector of fans.

Why isn't there an openly gay player in, say, the top 250? Who knows. Obviously, this is personal decision that has all sorts of consequences. Martina Navratilova, rightly, suggests that it's not as easy as the sideline advocates make it out to be.

I know of multiple cases in which players are, themselves, comfortable coming out, but don't want to burden their family. I spoke about this issue once with a former pro who asserted that players are creatures of habit. Coming out could be a huge disruption. In a sport without guaranteed contracts, the prospect of the unknown and the prospect of complications are truly daunting.

As a strict matter of statistics, there are almost undoubtedly gay players who are full-time ATP pros. Given the rapidly changing views, I think it's a matter of time before a player comes out. And, after that, a matter of time before it's a non-story. That's the hope, anyway.

** You know who doesn't get nearly enough credit here? Amelie Mauresmo. She was 19 -- 19! -- when she had the self-possession and self-confidence to hold a mini news conference during the first week of the 1999 Australia Open and not only come out but also tell journalists that they should feel free to write about her girlfriend.

First, she went on the reach the final in Melbourne, thwarting the argument that this would adversely affect her career. Then, it was business as usual. With the exception of a few ill-considered remarks, there was no backlash. Mauresmo lost no sponsors. Her relationship with fans and the media and sport's gatekeepers went beyond tolerance; she was widely liked and well regarded. She went on to win two Grand Slam titles. Precisely because her attitude -- much like Michael Sam's -- was, "It's just a part of who I am and it's not a big deal; can we get back to sports now?" we tend to forget her role. I would argue, though, that Mauresmo's blithe confidence -- and the absence of fallout -- was terrifically significant.

http://sportsillustrated.cnn.com/ten...ennis-mailbag/

Sui have a seat kid
Old Feb 19th, 2014, 10:23 PM   #15
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Preview : CNN International Programme Information Weeks 8 and 9

Open Court

Former women's world number 1 tennis player Amelie Mauresmo

Thursday 20 February at 1030 GMT / 1130 CET and 1730 GMT / 1830 CET
Saturday 22 February at 0830 GMT / 0930 CET and 2200 GMT / 2300 CET
Sunday 23 February at 1730 GMT / 1830 CET
Saturday 1 March at 1730 GMT / 1830 CET
Sunday 2 March at 0830 GMT / 0930 CET and 2230 GMT / 2330 CET
Duration: 30 minutes

This month’s ‘Open Court’ takes viewers to France – the country with more male tennis players in the ATP top 100 than all other grand slam nations combined.

In search of the answer to why France is ahead of the competition, ‘Open Court’ talks to French tennis stars Richard Gasquet, Gael Monfils and Gilles Simon on the sidelines of their Davis Cup tie in La Roche-sur-Yon. In Paris, host Pat Cash meets up with top French players on the sidelines of Marseille.

Also in the February's show, a rare interview with former women's world number 1 Amelie Mauresmo and director of the WTA Paris indoor tournament. The two-time grand slam champion tells 'Open Court' about her goals for the tournament and what it is like to attract the world’s top players. Maria Sharapova, meanwhile, talks about what it is like to compete at Mauresmo's tournament.

The programme’s French theme continues with the life and times of Rene Lactose – the 1930 tennis legend who has made a lasting impression on the fashion world. Lacoste is credited with the creation of the polo shirt and also the crocodile logo that can be seen on Lacoste merchandise to this day.

http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/20...eks-8-and-9-2/

http://edition.cnn.com/SPORT/tennis/

Sui have a seat kid
Reply

Thread Tools

Posting Rules