The press after Justine's win against Davenport - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jan 19th, 2003, 04:09 PM   #1
country flag fleemke³
Senior Member

fleemke³'s Avatar

fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of fleemke³ has much to be proud of
The press after Justine's win against Davenport

Netherlands ...

Henin in thriller langs Davenport

MELBOURNE - In een heroïsche tenniswedstrijd heeft de Belgische Justine Henin-Hardenne zich zondag gekwalificeerd voor de kwartfinale van de Australian Open. Zij versloeg de Amerikaanse oud-kampioene Lindsay Davenport in drie sets: 7-5 5-7 9-7. In de kwartfinale ontmoet de 20-jarige Henin de ongeplaatste Spaanse Viginia Ruano Pascual.

Justine Henin-Hardenne. (Foto: REUTERS)

In vijf eerdere ontmoetingen wist Henin nooit van de zes jaar oudere Davenport te winnen. In Melbourne lukte het eindelijk in een partij die 3 uur 13 minuten duurde, ongewoon lang voor vrouwentennis.

Beide spelers kregen de kans op een vroegere beslissing. Henin kon een voorsprong van 7-5 5-1 niet naar een succes voeren. Davenport was er bij 5-7 7-5 4-1 in de derde set niet toe in staat. Bij 7-7 leek de Amerikaanse toch gaan winnen toen de Waalse speelster ter aarde stortte na een opslag. Zij had kramp in het linker bovenbeen. Een fysiotherapeute van de organisatie lapte haar weer op. Henin won haar opslagbeurt en benutte in de 16e game van de derde set het derde matchpoint.

BBC

Sunday, 19 January, 2003, 05:16 GMT
Henin triumphs in thriller

Henin-Hardenne was hit by cramp in the third set

Fifth seed Justine Henin-Hardenne overcame both cramp and her ninth-seeded opponent, Lindsay Davenport, to clinch a place in the last eight at the Australian Open.
At 7-7 in the third set Henin-Hardenne's left thigh cramped up, but she was able to continue after an injury time-out and finally won the decider 9-7.

The match had see-sawed throughout, with first Henin-Hardenne and then Davenport looking certain to win.

All the action as it happened
After taking the first set 7-5, Henin-Hardenne looked on course for victory in the second set, but stumbled with the finish line in sight and lost it 7-5.

That set up the titanic third set, and after more than three hours of pulsating tennis, Henin-Hardenne claimed her first-ever victory against former Australian Open champion Davenport.

"I thought I was going to die but I played it with my heart and just went for it," said Henin-Hardenne, who was runner-up at Wimbledon in 2001.

"I was cramping and I thought the match was over for me.

"The match was really tough, I just wanted to end it. I wanted to give everything I could."

Both players were slow to find their best form, and after they each won their opening serves, there was a flurry of breaks throughout the rest of the first set.

Henin-Hardenne finally held her serve to go 5-4 up and although Davenport immediately responded in kind, Henin-Hardenne broke the American at 6-5 to take a one-set lead.

The Belgian started much the quicker in the second set and she was just one point from taking a 5-1 lead.

However, Davenport suddenly rediscovered her composure and won six of the next seven games to level the match at one-set all.

Now it was the American who had the momentum and when she took a 4-1 lead in the final set it looked as though she was in complete control.

However, Henin-Hardenne managed to fight back from a double break down and with the players locked together at 6-6 it was anyone's match.

When Henin-Hardenne crumpled to the floor while serving at 7-7 it looked as though Davenport was strong favourite to win.

But, after receiving treatment, Henin-Hardenne continued and she held her serve and nerve before breaking Davenport to claim a famous victory.
YEC Madrid '06,'07
41 titles

fleemke³ is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Oct 23rd, 2004, 12:18 PM   #2
country flag Agassi Fan
Senior Member

Agassi Fan's Avatar

Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all Agassi Fan is a name known to all
That was a great match.

The Boss is back!
Agassi Fan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 23rd, 2004, 06:10 PM   #3
country flag kiekeboe
Senior Member

kiekeboe's Avatar

kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold kiekeboe is a splendid one to behold
from www.dhnet.be

Open d'Australie: exploit de Justine Henin ! (19/01/2003)

© Belga
La Belge réussit, enfin, à battre Davenport

MELBOURNE Certes, ce ne fut pas facile, mais, cette fois, c'est enfin fait: Justine Henin-Hardenne a réussi à battre Lindsay Davenport. L'Américaine était un peu la bête noire de Justine qui, jusqu'ici, n'était jamais parvenue à prendre l'avantage. Cinq rencontres, autant d'échec, même si, parfois, la Belge avait bien failli émerger. Cette fois aussi, ce fut très juste, ainsi qu'en témoigne le score. Jugez plutôt. Justine a gagné le premier set par 7-5. Elle a perdu le deuxième sur le même score. Et elle a remporté le troisième par...9-7 ! C'est dire si le combat a été difficile, la joueuse belge souffrant de crampes en fin de match.

Au tour suivant - en quart de finale donc - Justine Henin rencontre l'Espagnole Virginia Ruano Pascual, victorieuse de la Tchèque Chladkova en deux sets (6-3, 6-3). Une tâche qui, sur le papier, paraît plus facile que celle que Justine vient d'accomplir face à Davenport. Une place en demi-finale appartient désormais au domaine du possible pour la Rochefortoise. A noter que Venus Williams poursuit également son petit bonhomme de chemin. Elle s'est également qualifiée, ainsi que Hantuchova.

Dans le tournoi du double dames, Kim Clijsters, associée à la Japonaise Ai Sugiyama s'est qualifiée pour les quarts de finale. Kim et sa compagne se sont aisément imposées devant le duo formé de l'Allemande Kirstin Freye et de la Yougoslave Dragana Zaric, battues sur un double 6-1.

Ce qu'elles ont dit

Lindsay Davenport: " C’est sans doute le match le plus dramatique de ma carrière. Il y a eu tellement de hauts et de bas, tellement de retournements de situation. Il ne m’est jamais venu à l’idée que je pourrais être plus fraîche physiquement que mon adversaire au terme d’un match de trois heures. Je n’ai jamais pensé qu’elle avait simulé sa crampe. Elle avait seulement placé son tennis à un niveau trop haut pour moi. J’ai suffisamment d’expérience pour savoir qu’un match n’est jamais gagné jusqu’à la balle de match et j’ai joué jusqu’au bout sans me préoccuper de savoir si j’étais en train de gagner ou de perdre."

Justine Henin: " J’ai gagné et c’était déjà pas mal. On verra demain ce que j’en pense. Pour le moment, je suis fatiguée et j’ai mal à ma jambe. C’est la première fois que je gagne un tel match et c’est fait pour me donner confiance. Physiquement, cela a été très dur car j’ai dû faire un tas de rallies épuisants. Elle est très grande et me rend la tâche très difficile. Je suis vraiment fière de mon comportement. Je ne sais pas si c’est seulement un crampe ou si c’est plus grave. Mais j’ai deux jours de repos avant mon prochain match et on verra mardi.
A 0-15 et 7 partout, quand cela est arrivé, j’ai bien pensé que c’était fini pour moi. Mais à mon retour, j’ai tout donné !"

J.G.

Official and PROUD member of Justine Philistines' Society

Amr Diab is the best singer at the moment => www.amrdiabworld.com

My favo's tv*shows now: Sue Thomas FBEye and Wild Card
7th Heaven rules!!!! JAG rules!!!!!!!!!!!!!!
kiekeboe is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 24th, 2004, 01:40 PM   #4
country flag lilly
lost in limbo

lilly's Avatar

lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future lilly has a brilliant future
I don't know why this was bumped up, but I do enjoy reliving the memory. That was so huge. The match on its own as a sportsdrama, but also the broader context. It was the spark of confidence that lingered in the mind and helped changing the mentality after yet another loss to Clijsters.
open their eyes
allez
lilly is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 28th, 2004, 04:56 PM   #5
pigam
Senior Member

pigam's Avatar

pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute pigam has a reputation beyond repute

You know there's a thread down inGM where fans have to 'guess' who is the thorn in their fav player's side... Justine's name keeps pupping up over and over again

Justine: feb. 5, 2007:

"I hung on to tennis. I have done so for the past 20 years. It is something that is in me, it is me."
pigam is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules