Andrea's last tournaments in 2012 (Tokyo/Beijing/Linz/Luxembourg/Pune) - Page 30 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Nov 12th, 2012, 11:13 AM   #436
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute
Re: Andrea's last tournaments in 2012 (Tokyo/Beijing/Linz/Luxembourg/Pune)

Petkovic hat Dubai abgesagt, damit ist es also sicher, dass sie in Melbourne in die Quali muss.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Nov 12th, 2012, 11:15 AM   #437
country flag Eleganter
Senior Member

Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all Eleganter is a name known to all

ich würde die Niederlage im Halbfinale nicht überbewerten, so etwas kommt vor und so schlecht war die Gegnerin nun auch wieder nicht, immerhin hat sie das Turnier mit nur einem Satzverlust gewonnen. Man kann nicht erwarten, dass Andrea nach diesen schrecklichen Verletzungen ganz selbstverständlich dort anknüpfen kann, wo sie Ende 2011 gewesen ist. Hauptsache sie ist gesund, dann bin ich recht optimistisch für 2013, immerhin ist sie jetzt Nummer 126 und hat so gut wie überhaupt nichts im nächsten Jahr zu verteidigen. Ich bin jedenfalls sehr froh, dass sie wieder dabei ist, dies ist nicht nur für sie selbst, sondern für das gesamte deutsche Frauentennis sehr gut.
Eleganter is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 12th, 2012, 11:43 AM   #438
country flag Saraya!
Senior Member

Saraya!'s Avatar

Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future Saraya! has a brilliant future

Quote:
Originally Posted by mk27 View Post
Petkovic hat Dubai abgesagt, damit ist es also sicher, dass sie in Melbourne in die Quali muss.
Also so was..was soll das denn nun?
Saraya! is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 21st, 2012, 05:59 PM   #439
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Habe Jon Wertheim von SI mal gefragt, ob er eine Wildcard für Petko bei den AO erwartet:

"Do you think Andrea Petkovic, currently coming back from 2 severe injuries this year and ranked #126, will get a wildcard at the Australian Open?

In a word: ja"
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 22nd, 2012, 05:51 PM   #440
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute
Bisher Sind ja die AO nicht so bekannt dafür WC's an ausländische Spieler zu vergeben
Oder irr ich mich da?

Sent from my iPhone using Verticalsports.com Free App
Old Nov 22nd, 2012, 05:59 PM   #441
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by matthias View Post
Bisher Sind ja die AO nicht so bekannt dafür WC's an ausländische Spieler zu vergeben
Oder irr ich mich da?
Nein, da eben auch der australische Tennisverband die WCs verteilt. In Wimbledon ist es halt der Veranstalter und da gehen mehr WCs an Ausländer.
Dazu kommt in Melbourne, dass es dort eine Asien-WC gibt und jeweils eine WC für den französischen Verband und den US Verband.

Ich rechne mit keiner WC für Petkovic, aber ich halte das jetzt auch nicht für so schlimm, wenn sie Quali spielen muss.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 22nd, 2012, 06:01 PM   #442
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute

Ich will auch keine WCs
Und deine Einschätzung ist genau so wie ich es mir gedacht habe
3 WC sind dadurch ja schon weg an Ausländerinnen
Der Rest geht sicherlich an einheimische
Old Nov 22nd, 2012, 06:09 PM   #443
country flag Fury
Senior Member

Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold Fury is a splendid one to behold

Quote:
Originally Posted by matthias View Post
Oder irr ich mich da?Sent from my iPhone using Verticalsports.com Free App
Nö. Bin auch überrascht. Eigentlich gehen die Wildcards an Australierinnen sowie je eine nach Frankreich, Asien und in die USA.
Old Nov 22nd, 2012, 08:25 PM   #444
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Wir werden's sehen. Man hat ja bei den AO sich auch in Sachen Preisgeld ein ganzes Stück auf die Spieler zubewegt und eingesehen, dass man nicht langfristig machen kann was man will. Da wäre eine WC für Petko sicherlich auch noch mal ein kleines Zeichen in diese Richtung, dass man die Spieler ernst nimmt.
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 22nd, 2012, 09:55 PM   #445
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by KatjaS View Post
Wir werden's sehen. Man hat ja bei den AO sich auch in Sachen Preisgeld ein ganzes Stück auf die Spieler zubewegt und eingesehen, dass man nicht langfristig machen kann was man will. Da wäre eine WC für Petko sicherlich auch noch mal ein kleines Zeichen in diese Richtung, dass man die Spieler ernst nimmt.
Man darf Petkovic jetzt auch nicht überschätzen. Sie ist beliebt und hätte sicherlich normalerweise dank PR auch eine ganz andere Möglichkeit, auf die Tour zurückzukehren. Aber sie ist andererseits auch kein so großes Zugpferd, als dass ich mir WCs für sie in großer Manier vorstellen kann. Begrenzt ja, aber sicher nicht bei einem Turnier in Australien, wo drei WCs pauschal an Ausländerinnen gehen.
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 24th, 2012, 06:58 PM   #446
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

seh ich auch so, Petko ist ja keine ehemalige No.1 oder Slamsiegerin

Thread Tools

Posting Rules