Tennis im deutschen Fernsehen (EUROSPORT!) - Page 64 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jan 29th, 2013, 11:32 AM   #946
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute
Re: Tennis im Fernsehen (EUROSPORT!)

Quote:
Originally Posted by Chaosm21 View Post
Ist das die selbe Qualität wie tennistv ?
Nein

spox.com
Auflösung: 512 x 288
Bitrate: 500 Kbit/s

tennistv.com
max. Auflösung: 1280 x 720
max. Bitrate: 2,4 Mbit/s
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Jan 29th, 2013, 01:09 PM   #947
country flag Bino
Senior Member

Bino's Avatar

Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of Bino has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by mk27 View Post
Nein

spox.com
Auflösung: 512 x 288
Bitrate: 500 Kbit/s

tennistv.com
max. Auflösung: 1280 x 720
max. Bitrate: 2,4 Mbit/s
Macht nix, Jule ist auch so scharf genug (zu erkennen )

Geht jetzt übrigens gleich los.
Bino is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 29th, 2013, 02:19 PM   #948
country flag tennisfreak13
Senior Member

tennisfreak13's Avatar

tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of

Jo TennisTv sieht schon besser aus und die Features wie Catch Up und das es jetzt sogar wieder was vom Court1 gibt, obwohl da nur Doppel laufen ist auch nicht verkehrt. Nur macht einem der freie Spox Stream + der relativ hohe Preis einem das Abo nicht gerade schmackhafter. Aber auf eine reine WTA Version für den halben Preis darf man wohl ewig warten.
tennisfreak13 is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 29th, 2013, 04:52 PM   #949
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Das heute bei spox war der Kommentator von Tennistv, oder? Absolut zum Gähnen.
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 29th, 2013, 05:15 PM   #950
country flag Chaosm21
Senior Member

Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of

Er hat "Mladenovic" sehr komisch ausgesprochen. Oder liegen wir Deutschen falsch?

Quote:
Originally Posted by phantomplayer89 View Post
She's been a top 10 player for 2 years now. We're way past the "beginning". She's never going to be inside the top 5. Getting to #5 was as close as she'll ever get.
Chaosm21 is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 29th, 2013, 05:21 PM   #951
Senior Member

tennisfreak13's Avatar

tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of tennisfreak13 has much to be proud of

Vor allem hat er Görges extrem blöd ausgesprochen, aber gut sind eben Umlaute. Aber der Kommentar bei TennisTv ist schon der größte Nachteil zu einer normalen TV Übertragung. Aber am lustigstenen finde ich die englischen Kommentatoren immer bei Kivitova, oder liegen die da richtig?
Old Jan 29th, 2013, 05:33 PM   #952
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Die Kommentatoren sind das was ich bei British Eurosport am meisten schätze, insbesondere wenn da 1 Mann & 1 Frau sitzen. Bei 2 Herren wird's dann teilweise ein wenig zotig.
Old Jan 29th, 2013, 05:39 PM   #953
Senior Member

tennisfreak13's Avatar

Ja das stimmt. Die sind echt Klasse.
Old Jan 29th, 2013, 05:41 PM   #954
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by KatjaS View Post
Die Kommentatoren sind das was ich bei British Eurosport am meisten schätze, insbesondere wenn da 1 Mann & 1 Frau sitzen. Bei 2 Herren wird's dann teilweise ein wenig zotig.
Ich mag die beiden auch am liebsten. Aber ehrlich gesagt find ich den Kerl bei tennistv besser als Fassnacht. Stach kann ich aber gut ertragen.
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 29th, 2013, 05:47 PM   #955
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Quote:
Originally Posted by crazillo View Post
Ich mag die beiden auch am liebsten. Aber ehrlich gesagt find ich den Kerl bei tennistv besser als Fassnacht. Stach kann ich aber gut ertragen.
Mir gehen deutsche Kommentatoren eigentlich fast immer auf die Nerven. Wobei ich mich da fast ein bisschen im Verdacht habe, dass ich einfach Britisches Englisch als Sprache bei Sportkommentaren grundsätzlich bevorzuge, auch verglichen mit Amerikanern.
Old Jan 29th, 2013, 05:51 PM   #956
Senior Member

tennisfreak13's Avatar

Stach ist im großen und ganzen schon sehr gut. Manchmal ein wenig zu viel "Weltklasse". Aber es gibt schlimmere. Aber insgesammt mag ich englische Kommentatoren beim Sport auch ganz gern.
Old Jan 29th, 2013, 06:03 PM   #957
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by KatjaS View Post
Mir gehen deutsche Kommentatoren eigentlich fast immer auf die Nerven. Wobei ich mich da fast ein bisschen im Verdacht habe, dass ich einfach Britisches Englisch als Sprache bei Sportkommentaren grundsätzlich bevorzuge, auch verglichen mit Amerikanern.
Ich bin jetzt auch mal pauschalisierend, aaaaaber...

GB ->>>>> USA
(Trotzdem, Achtung bias^^)

CAN -> GB ->>>>> USA
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
Old Jan 29th, 2013, 06:04 PM   #958
country flag Saraya!
Senior Member

Saraya!'s Avatar

Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute Saraya! has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by tennisfreak13 View Post
Stach ist im großen und ganzen schon sehr gut. Manchmal ein wenig zu viel "Weltklasse". Aber es gibt schlimmere. Aber insgesammt mag ich englische Kommentatoren beim Sport auch ganz gern.
Stach ist mir einfach zu parteiisch. Und auch zu Harmoniesüchtig. Da sind ja alle gute Freunde, Buddies...e.t.c.
Saraya! is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 29th, 2013, 06:23 PM   #959
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

Hab mal ein bisschen gegoogelt:

Zur Situation des Tennis in Deutschlands Fernsehen findet man genau zwei Artikel:

Von Waldenfels nach Lisickis Halbfinale in Wimbledon, der mehr Tennis ("Volkssport") im TV fordert.
Und Herrmann von Bühlbecker aus meinem alten Club TK Kurhaus Aachen, dessen 1. Mannschaft ja BL spielt und mehrfach Meister war.
Es gibt einfach viel zu wenig öffentliche Stimmen für den Tennissport.

Übrigens fand ich auch noch, dass 5 Millionen Deutsche Lisicki-Sharapova bei Olympia geguckt haben!

http://www.news.de/sport/855197533/v...ard-und-zdf/1/

http://www.express.de/sportmix/herma...,21172348.html

http://www.horizont.net/marktdaten/t...ow.php?id=5505

Old Jan 29th, 2013, 06:28 PM   #960
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

Bei Olympischen Spielen schauen auch 6 bis 7 Mio. irgendwelche Randsportarten, die sie ansonsten niemals sehen würden. Das ist kein Maßstab.

Und mehr Tennis im TV, gibt es nur bei nachhaltigen Erfolgen. Beim Fed Cup ist man davon Lichtjahre entfernt.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules