Amélie news and articles 2012! - Page 8 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Apr 13th, 2012, 10:56 AM   #106
country flag marilyne
Senior Member

marilyne's Avatar

marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of marilyne has much to be proud of
Re: Amélie news and articles 2012!

From her Facebook page:

Et bien voilà ! Après 50 entrainements, 61 heures de course, 750 kms parcourus et 53000 calories brulées depuis le 1er janvier, il est temps que ce marathon de Paris 2012 commence ! Même si, pour être honnête, je ne suis pas sereine car je connais la douleur qui m'attend depuis mon expérience new-yorkaise... Mais le moral est là et l'envie d'en découdre aussi !!!
Depuis que j'ai commencé ma préparation, mon objectif est de passer sous la barre des 3h30. J'espère donc que ça va le faire... Xavier Moreau qui m'a préparée physiquement pendant ma carrière et pour le marathon de NY a encore répondu présent pour ce nouveau défi ! Un grand merci à lui ! Il sera à mes côtés dimanche pour m'accompagner dans l'aventure...
Je vous tiens au courant mais vous pourrez me suivre sur internet... Dossard 1573 ;-)

Here we are ! After 50 practices, 61 hours of running, 750 kms ran and 53000 calories burnt since january 1st, it's time for the 2012 Paris marathon to start ! To be honest i'm not that impatient knowing, from my experience in NY, the pain i will have while running... But i'm excited and ready to fight !!!
Since i started my preparation my goal is to break the 3h30 barrier. Hopefully it will work... Xavier Moreau who was my physical coach all my carrier and again for the NY marathon accepted again to make my practice for this new challenge so a big thanks to him ! He will be running with me on sunday...
I will let you know how it went but you can follow on internet... Look for number 1573 ;-)

So if you want to chear for Amélie online for a change!
Advertisement

Old Apr 13th, 2012, 12:52 PM   #107
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute

good luck Amelie
timafi is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 13th, 2012, 05:40 PM   #108
country flag BARBIE
Au Revoir, Amélie !!!

BARBIE's Avatar

BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute

Good luck, Amelie
BARBIE is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 14th, 2012, 03:09 PM   #109
country flag marismexico
Senior Member

marismexico's Avatar

marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all marismexico is a name known to all

Rencontre avec Amélie Mauresmo engagée sur le 36ème Marathon de Paris

http://www.youtube.com/watch?v=Th3YNGmj6lM

Rafael Nadal 13 and counting

Maria Sharapova and David Ferrer
marismexico is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 14th, 2012, 05:40 PM   #110
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute timafi has a reputation beyond repute

thanks Maris
Old Apr 14th, 2012, 06:17 PM   #111
country flag Dorien.
Proud Momosapien ♥

Dorien.'s Avatar

Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute Dorien. has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Sapphisto View Post
Uhhh... Put a muzzle on her!!

It's definitely an interesting move, and I was surprised that Sam Sumyk said it was Vika's idea. But let's not get too excited - this is only a two week thing, unless they decide to extend it.
I was on hollidays for one week and Amélie is working with Azarenka?
So just helping her for 2 weeks or what's the point?

Andrea Petkovic - Sara Errani - Jarka Gajdosova - Alizé Cornet
Dorien. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 15th, 2012, 12:28 PM   #112
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

good job

AmelieMauresmo ‏ @AmeMauresmo
Je suis hystérique !!!!! Temps de 3h16 inattendu au #MDP12 Amazing and unexpected 3h16 at #MDP12 Yeeeeeeesssssss !!!!!!!

julien benneteau ‏ @julienbenneteau
Bravo@AmeMauresmo pour 3h16 au#mdp2012 ...c'est toi l'avion physique ma cherie!!!!!

@julienbenneteau Merci chouchou !!!!

institut_curie ‏ @institut_curie
#MDP12 on est fier de notre marraine 3h16 cc @AmeMauresmo #defiAmelieCurie un gd bravo

arnaud simon ‏ @arnaudsimon
Bravo Amélie et Emmanuel qui finissent fort ! 3h16 cc @AmeMauresmo belle photo de@CedGrun #MarathondeParis http://moby.to/m9htmd

victoria azarenka ‏ @vika7
“@AmeMauresmo: Je suis hystérique !!!!! Temps de 3h16 inattendu au #MDP12 Amazing and unexpected 3h16 at #MDP12 bravo bravo bravo!!!!!!!!

@vika7 I'm sooooo happy !!! :-)

Isabelle Langé ‏ @isalange
Trop forte! RT“@sophiedorgan: Chapeau à Amélie Mauresmo qui a réalisé 3h16 au marathon de Paris.”

@AmeMauresmo 3h16! Chapeau Madame!!! T'es la meilleure! Un grand cru pour fêter ça?!!!!

@isalange plusieurs !!!

loit emilie ‏ @EmilieLoit
@AmeMauresmo c'est énorme !

@EmilieLoit Tu as gagné ta bouteille !!!

meilen tu ‏ @fireballtu
@AmeMauresmo wow!!!!!!cet trop bien.... félicitations .....

Lindsay Davenport ‏ @LDavenport76
@AmeMauresmo wow! That's so great. Congrats.

@LDavenport76 Thanks !

Je ne sais même pas quoi vous dire après ce temps de fou (pour moi) aujourd'hui au Marathon de Paris ! 3h16m46.
Je voudrais de nouveau dire un immense MERCI à Xavier qui depuis des mois me concocte une programmation aux petits oignons !!! C'était encore un fois payant... Tu es un génie !!!
C'était un plaisir de courir sous les couleurs de l'Institut Curie et j'en profite pour féliciter tous les coureurs de cette édition 2012 mais avec une pensée toute particulière pour ceux qui portaient le même maillot que moi... Merci pour votre solidarité ! La lutte contre le cancer continue...
Il me reste à remercier GDF SUEZ mon fidèle partenaire et ASO qui nous ont permis de faire cette course dans des conditions idéales ! Chapeau...
Maintenant REPOS !

I don't even know what to tell you guys after this amazing time (for me) today at the Paris Marathon ! 3h16m46 is awesome ! Again I want to say a huge THANKS to Xavier who has been preparing in a very precise and specific way my physical schedule for months now ! Once again it paid off... You're a genius man !!!
It was also great to run for the Curie Institute and I want to take this opportunity to congratulate all the runners of this 2012 edition but maybe a little more specifically those who ran with the same shirt as mine... Thanks for you're support !The fight against cancer keeps going !
Last but not least, thanks to GDF SUEZ my partner and ASO the organizer of this event for allowing me and my friends to participate in ideal conditions to the race !
Now, REST...

http://www.facebook.com/ameliemaures...50652457731619

Grout Renaud ‏ @RenaudGrout
@AmeMauresmo @emilieloit énorme ma Gamine ! Pour moi un coke zéro suffira !! Championne !!

@RenaudGrout @emilieloit mais je connais quelqu'un qui sera pas contre une bonne bouteille ! ;-)

@AmeMauresmo @emilieloit pas faux... Nat s'en réjouit d'avance !!! On oublie le zéro !!

JeanBaptiste Gobelet ‏ @JbGobelet
@AmeMauresmo Comment ca s'est passée alors ?Tu as senti le coup de barre des 30 kms?

@JbGobelet des 35 plutôt ! Jusque la ça allait pas trop mal... Gros finish quand même donc c'est cool !

@AmeMauresmo Je viens de voir ton chrono , grosse performance en 3.16.Tu dois etre contente , recuperes bien .!

Last edited by timafi : Apr 15th, 2012 at 06:03 PM.
Old Apr 15th, 2012, 04:10 PM   #113
country flag BARBIE
Au Revoir, Amélie !!!

BARBIE's Avatar

BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute BARBIE has a reputation beyond repute

Amelie

That's awesome news, congratulations
BARBIE is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 16th, 2012, 04:20 AM   #114
country flag Sapphisto
French Gorgeousness

Sapphisto's Avatar

Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by timafi View Post
good job

Je suis hystérique !!!!! Temps de 3h16 inattendu au #MDP12 Amazing and unexpected 3h16 at #MDP12 Yeeeeeeesssssss !!!!!!!

julien benneteau ‏ @julienbenneteau
Bravo@AmeMauresmo pour 3h16 au#mdp2012 ...c'est toi l'avion physique ma cherie!!!!!

@julienbenneteau Merci chouchou !!!!

institut_curie ‏ @institut_curie
#MDP12 on est fier de notre marraine 3h16 cc @AmeMauresmo #defiAmelieCurie un gd bravo

arnaud simon ‏ @arnaudsimon
Bravo Amélie et Emmanuel qui finissent fort ! 3h16 cc @AmeMauresmo belle photo de@CedGrun #MarathondeParis http://moby.to/m9htmd

victoria azarenka ‏ @vika7
“@AmeMauresmo: Je suis hystérique !!!!! Temps de 3h16 inattendu au #MDP12 Amazing and unexpected 3h16 at #MDP12 bravo bravo bravo!!!!!!!!

@vika7 I'm sooooo happy !!! :-)

Trop forte! RT“@sophiedorgan: Chapeau à Amélie Mauresmo qui a réalisé 3h16 au marathon de Paris.”

@AmeMauresmo 3h16! Chapeau Madame!!! T'es la meilleure! Un grand cru pour fêter ça?!!!!

@isalange plusieurs !!!

loit emilie ‏ @EmilieLoit
@AmeMauresmo c'est énorme !

@EmilieLoit Tu as gagné ta bouteille !!!

meilen tu ‏ @fireballtu
@AmeMauresmo wow!!!!!!cet trop bien.... félicitations .....

Lindsay Davenport ‏ @LDavenport76
@AmeMauresmo wow! That's so great. Congrats.

@LDavenport76 Thanks !

Je ne sais même pas quoi vous dire après ce temps de fou (pour moi) aujourd'hui au Marathon de Paris ! 3h16m46.
Je voudrais de nouveau dire un immense MERCI à Xavier qui depuis des mois me concocte une programmation aux petits oignons !!! (Little onions?! I've never heard this idiom before, but it definitely tickles my fancy!! ) C'était encore un fois payant... Tu es un génie !!!
C'était un plaisir de courir sous les couleurs de l'Institut Curie et j'en profite pour féliciter tous les coureurs de cette édition 2012 mais avec une pensée toute particulière pour ceux qui portaient le même maillot que moi... Merci pour votre solidarité ! La lutte contre le cancer continue...
Il me reste à remercier GDF SUEZ mon fidèle partenaire et ASO qui nous ont permis de faire cette course dans des conditions idéales ! Chapeau...
Maintenant REPOS !

I don't even know what to tell you guys after this amazing time (for me) today at the Paris Marathon ! 3h16m46 is awesome ! Again I want to say a huge THANKS to Xavier who has been preparing in a very precise and specific way my physical schedule for months now ! Once again it paid off... You're a genius man !!!
It was also great to run for the Curie Institute and I want to take this opportunity to congratulate all the runners of this 2012 edition but maybe a little more specifically those who ran with the same shirt as mine... Thanks for you're support !The fight against cancer keeps going !
Last but not least, thanks to GDF SUEZ my partner and ASO the organizer of this event for allowing me and my friends to participate in ideal conditions to the race !
Now, REST...

http://www.facebook.com/ameliemaures...50652457731619

@AmeMauresmo @emilieloit énorme ma Gamine ! Pour moi un coke zéro suffira !! Championne !!

@RenaudGrout @emilieloit mais je connais quelqu'un qui sera pas contre une bonne bouteille ! ;-)

@AmeMauresmo @emilieloit pas faux... Nat s'en réjouit d'avance !!! On oublie le zéro !!

@AmeMauresmo Comment ca s'est passée alors ?Tu as senti le coup de barre des 30 kms?

@JbGobelet des 35 plutôt ! Jusque la ça allait pas trop mal... Gros finish quand même donc c'est cool !

@AmeMauresmo Je viens de voir ton chrono , grosse performance en 3.16.Tu dois etre contente , recuperes bien .!
Little onions... And nice to see her still in touch with Emilie - apparently several bottles will give their lives in a well-deserved celebration.

She's still my hero. And she fairly obliterated her own goal of 3hrs 30min.

Rest up, Amé, your Bronzed Goddess status is in no doubt at all. Still the best legs (and you know what) anywhere!

VWWD ... © Copyright 2009, Sapph Productions

Amélie Mauresmo, je suis tellement fière de toi.

"It's all about the light...."
Sapphisto is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 17th, 2012, 11:10 AM   #115
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Amelie and Vika watching Murray/Troicki together in Monte Carlo

Sui have a seat kid
Old Apr 17th, 2012, 05:25 PM   #116
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Le blog de la rédac' > L'avenir est en tribunes...

L'insolite du jour : Mauresmo, Capitaine ! Mauresmo, Capitaine !
On a vu... Amélie Mauresmo, aux côtés de Guy Forget, dans les tribunes. Pour regarder le pilier du double français en Coupe Davis, Michael Llodra. Un moyen d'apprendre un nouveau métier pour l'ex-numéro un mondiale ? Ca ne nous déplairait pas. Un peu plus tard, devant Tsonga-Kohlschreiber, Amélie avait troqué la chevelure éparse de l'ex-sélectionneur des Bleus pour celle beaucoup plus foisonnante de Victoria Azarenka. Ca aussi, à l'image, ça ne nous déplait pas...

http://www.welovetennis.fr/blog-reda...s-les-tribunes

Sui have a seat kid
Old Apr 20th, 2012, 03:52 PM   #117
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Et si c’était Mauresmo…

monte-carlo country club (roquebrune-cap-martin), mardi. Guy Forget est « sceptique » quant à la possibilité de voir Amélie Mauresmo lui succéder à la tête de l’équipe de France de Coupe Davis. | (afp/valery hache.)

Depuis la défaite face aux Etats-Unis le 8 avril en quarts de finale, l’équipe de France de Coupe Davis n’a plus de capitaine. Une liste informelle de candidats* à la succession de Guy Forget s’est dégagée. Certains prétendants sont naturels, d’autres moins. Certains déclarés, d’autres non. Qu’en est-il d’Amélie Mauresmo, 33 ans en juillet? Sa candidature n’est ni « naturelle » ni avérée jusqu’ici.
Mais crédible à bien des égards.

Est-elle légitime en tant que capitaine ?
Une femme aux manettes de l’équipe de France masculine ? Voilà qui hisserait la Fédération française de tennis (FFT) très haut en matière de parité. « La question est différente, corrige Patrice Hagelauer, directeur technique national (DTN). Il ne s’agit pas d’une femme mais d’une championne, peut-être la plus grande qu’on ait eue. » « On serait en quelque sorte des pionniers, il faudrait bien réfléchir, dit Jean Gachassin, président de la FFT. Ça me paraît un peu tôt. Son nom n’a jamais été prononcé chez les garçons, seulement dans les médias. Il faudrait qu’elle fasse acte de candidature. » Pourquoi ne s’est-elle pas manifestée ? « Peut-être ne se sent-elle pas aussi légitime dans le tennis masculin que dans le tennis féminin », avance Hagelauer. « Elle le ferait si les joueurs le lui demandaient, suggère Loïc Courteau, son ancien entraîneur (2002-2008), aujourd’hui coach de Julien Benneteau. Ce n’est pas elle qui va demander. Tout le monde sait qu’elle est prête. Mais il faut qu’elle sente une envie. Elle a envie de transmettre ce qu’elle a reçu. Dans un premier temps, elle pourrait être consultante. Ça ne serait peut-être pas un service à lui rendre que de la parachuter capitaine d’entrée. » A entendre Courteau, il ne sera pas simple à Mauresmo de rallier les suffrages des joueurs : « Le tennis est un sport de machos. Et les hommes pensent au fond d’eux qu’ils ne peuvent pas être dirigés par une femme. Ils doivent se dire : On doit avoir un capitaine qui a été joueur comme nous, on veut garder les valeurs de Yannick (Noah) et de Guy (Forget). Amélie, c’est fabuleux, mais on veut être dirigés par un mec. Or ils devraient se poser la question suivante : Qu’est-ce qu’une vainqueur de la Fed Cup, une ancienne numéro un mondiale, pourrait nous apporter ? » « Je ne vois pas de frein particulier, je ne crois pas que ce soit trop tôt, juge Arnaud Di Pasquale, responsable du haut niveau masculin à la FFT. Le capitaine doit être quelqu’un qui réponde à tous les critères, et il n’y a pas tant d’hommes dans ce cas. Mais il faut se manifester, montrer qu’on a envie. Les joueurs le souhaitent. »

A-t-elle les qualités requises ?
« Les compétences et la crédibilité sont là, estime Alexandra Fusai, responsable du haut niveau féminin. Ce n’est pas tout à fait le même tennis entre hommes et femmes, mais l’approche de la compétition et la recherche de l’excellence sont les mêmes. Le capitanat, c’est une présence, une attitude, du charisme. Il est question de gestion de l’événement et du stress. » Forget a émis des réserves, sur RMC, mardi : « Est-ce que ça passerait avec des garçons? Je suis sceptique parce qu’à certains moments il faut les (re)mettre à l’endroit et je ne suis pas sûr qu’elle ait envie d’entrer dans ce genre de relations. » « A sa manière, elle y arriverait très bien, objecte Courteau. Elle le ferait avec ses mots. Les mots d’une championne touchent toujours. Amélie sait aussi dire non. Elle peut très bien gérer les garçons car elle sait gérer les émotions. Elle est passée par là. Elle sait de quoi elle parle. C’est obligé que ça parle aussi aux garçons. »

* Nicolas Escudé, Arnaud Clément, Sébastien Grosjean, Lionel Roux, Thierry Tulasne, Cédric Pioline, Henri Leconte.

http://www.leparisien.fr/sports/et-s...12-1963811.php

Sui have a seat kid
Old Apr 21st, 2012, 11:56 AM   #118
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Amélie Mauresmo avec la n°1 mondiale, avant la Coupe Davis?

http://www.tetu.com/actualites/franc...pe-davis-21440

Sui have a seat kid
Old Apr 21st, 2012, 08:14 PM   #119
country flag Sapphisto
French Gorgeousness

Sapphisto's Avatar

Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute Sapphisto has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by timafi View Post
Amélie Mauresmo avec la n°1 mondiale, avant la Coupe Davis?

http://www.tetu.com/actualites/franc...pe-davis-21440
I'd like to see who else they've got who's half as qualified. I mean, yeah, there's Fabrice, and I'm sure he'd do a great job; but his results (as great as they were, especially in doubles) aren't on a par with Amé's. Escudé, sorry. It's without doubt unfair on him (given the makeup of the team once the '79-ers retired) but what he's done with the Fed Cup team isn't exactly a glowing recommendation.

The guys need to get their brains outta their britches and seek the best person for the job. Llodra and Benneteau wouldn't have a problem with it; Gasquet probably wouldn't; Tsonga, Monfils, Simon, I dunno. Since they're the top 3, their opinions are almost certainly the deciding factor.

Serve them right if they snub her and continue to lose. It's not like she doesn't have people knocking at her door (and after this spell w/Vika, that's likely to increase).

VWWD ... © Copyright 2009, Sapph Productions

Amélie Mauresmo, je suis tellement fière de toi.

"It's all about the light...."
Sapphisto is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 21st, 2012, 08:58 PM   #120
country flag timafi
Senior Member

timafi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sapphisto View Post
I'd like to see who else they've got who's half as qualified. I mean, yeah, there's Fabrice, and I'm sure he'd do a great job; but his results (as great as they were, especially in doubles) aren't on a par with Amé's. Escudé, sorry. It's without doubt unfair on him (given the makeup of the team once the '79-ers retired) but what he's done with the Fed Cup team isn't exactly a glowing recommendation.

The guys need to get their brains outta their britches and seek the best person for the job. Llodra and Benneteau wouldn't have a problem with it; Gasquet probably wouldn't; Tsonga, Monfils, Simon, I dunno. Since they're the top 3, their opinions are almost certainly the deciding factor.

Serve them right if they snub her and continue to lose. It's not like she doesn't have people knocking at her door (and after this spell w/Vika, that's likely to increase).
Gasquet is very closeted and extremely sexist so we can count that talented bastard out Monfils did mention that he wanted Amelie to coach him but he never mentioned that again and not sure Amelie believed it either.Simon is sexist as well,which leaves Tsonga

Sui have a seat kid
Reply

Thread Tools

Posting Rules