Victoria Larriere - Page 7 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old May 17th, 2012, 04:04 PM   #91
BlueTrees
.

BlueTrees's Avatar

BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute
Re: Victoria Larriere

Victoria has received a MWC for Roland Garros! How exciting!
Advertisement

Old May 19th, 2012, 12:02 PM   #92
country flag Losing Streak
Senior Member

Losing Streak's Avatar

Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute

Awesome!

Some pics from Cagnes

She also did some cooking with a girl who took part to a famous cuisine contest on French TV

Krunya Kichenoks Pliskovas Sasnovich Kremen Kovinic Bencic Vekic Diyas Smitkova Bellis Svitolina Cirstea Mlad Garcia Pavlovic Rezai Jovanovski Mitu Savic Savinykh Evtimova Tomova Kalashnikova
Losing Streak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 29th, 2012, 04:08 PM   #93
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of

http://www.rolandgarros.com/fr_FR/ne...286118214.html

Mon premier Roland… Victoria Larrière
mardi 29 mai 2012
Par Véronique Bury (Quotidien)

Aujourd’hui, c’est Christian, le grand-père, qui est content. Après avoir promené sa petite-fille dans les allées du stade de la Porte d’Auteuil plusieurs années durant, le vieil homme de 78 ans la retrouve pour la première fois à l’affiche du programme de la première semaine de Roland-Garros. La prédiction "un jour toi aussi tu joueras peut-être Roland-Garros", qu’il lui soufflait jadis dans l’oreille du haut des tribunes du Suzanne-Lenglen, s’est donc réalisée.

Victoria Larrière, sa petite-fille, affronte en effet aujourd’hui, à 21 ans, la Russe Maria Kirilenko (n°16) pour son baptême dans la cour des grandes. "C’est énorme. L’année dernière, je n’avais pas eu de wild card pour les Qualifs et j’espérais y rentrer cette année avec mon classement, mais je n’imaginais pas être programmée directement dans le grand tableau. C’est extraordinaire. Je suis vraiment heureuse…"

Fan de Santoro

Quoi de plus sacré en effet que de jouer Roland-Garros lorsque l’on est Française ? "Si je devais en choisir un, c’est le Grand Chelem que j’aimerai vraiment gagner un jour", avoue la 175e mondiale, la tête remplie de souvenirs de ces journées ensoleillées passées dans les allées de Roland. "On venait tous les ans deux ou trois jours en première semaine. J’adorais voir jouer Fabrice Santoro, il me faisait délirer car il rendait ses adversaires complètement dingues. J’aimais bien aussi Maria Sharapova, parce qu’elle était trop jolie et qu’on avait le sentiment de voir une grande poupée jouer au tennis."

Entraînée par son père, Bernard, depuis sa plus tendre enfance à l’Olympique Cabriès Calas dans les Bouches-du-Rhône, Victoria s’est projetée ainsi au fil des ans, sur cette terre ocre, sans pression, mais avec envie. Aujourd’hui, "j’ai un peu l’impression que je vais jouer à la maison. Je connais tous les recoins du stade. Je me sens à l’aise ici. C’est agréable et cela permet de désacraliser un peu les choses…"

D’autant qu’en plus des diverses éditions des championnats de France organisées chaque année sur la terre de Roland (elle y atteint la finale des 13-14 ans en 2005 et des 17-18 ans en 2008), la demoiselle au pétillant sourire a également fait ses gammes à deux reprises dans le tournoi junior. "J’avais 14 ans et j’étais assez impressionnée. C’était mon premier contact avec de grands joueurs. Je marchais la tête baissée et je n’osais même pas aller dans les vestiaires par peur de déranger."

A balles réelles !

Depuis, l’adolescente s’est muée en jeune femme et la joueuse a appris à aimer la terre. "Jusqu’à présent je ne m’étais pas vraiment entrainée sur cette surface. C’est la première année que l’on fait une vraie préparation sur terre… J’aime vraiment ça. Tactiquement, il faut davantage réfléchir, et puis il y a les glissades, les amorties, c’est plus un jeu en fait."

Plus à l’aise aussi avec les stars de sa discipline, la n°12 Française n’a pas hésité à participer à la journée des enfants, samedi, lors d’un match d’exhibition face à la Néo-Zélandaise Marina Erakovic. "C’était un peu les balles à blanc avant les balles réelles." Aujourd’hui, face à la tête de série n°16, Victoria espère surtout gagner en expérience. "Ce n’est jamais facile de jouer une tête de série, mais c’est un peu le genre de match que je voulais, elle a un jeu assez franc, c’est le jeu que j’aime bien. Je vais essayer de me faire plaisir et jouer à fond." Dans les gradins, aux côtés de sa mère et de son petit frère, papy Christian devrait savourer.
Zin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 29th, 2012, 05:27 PM   #94
country flag paulmara
Senior Member

paulmara's Avatar

paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute paulmara has a reputation beyond repute

thanks to jamesblakefan#1

paulmara is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 30th, 2012, 03:42 AM   #95
BlueTrees
.

BlueTrees's Avatar

BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute BlueTrees has a reputation beyond repute

Victoria lost to Kirilenko 6-1 6-2 in the first round of Roland Garros.
Old Jun 9th, 2012, 08:34 AM   #96
country flag WorldTennisUK
Junior Member

WorldTennisUK's Avatar

WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light WorldTennisUK is a glorious beacon of light

Victoria Larriere @ French Open 2012

WorldTennisUK
WorldTennisUK is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 9th, 2012, 02:22 PM   #97
country flag Bероника
creo en la diosa ♥ Sveta ♥

Bероника's Avatar

Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute

Victoria lost in Birmingham qualies today

Abigail Spears def. (13)Victoria Larriere 6:0, 6:3
Old Jun 19th, 2012, 10:58 PM   #98
country flag Losing Streak
Senior Member

Losing Streak's Avatar

Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute

Tough loss in Wimbly Q1

Krunya Kichenoks Pliskovas Sasnovich Kremen Kovinic Bencic Vekic Diyas Smitkova Bellis Svitolina Cirstea Mlad Garcia Pavlovic Rezai Jovanovski Mitu Savic Savinykh Evtimova Tomova Kalashnikova
Losing Streak is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 20th, 2012, 03:49 AM   #99
BlueTrees
.

BlueTrees's Avatar

It was closer than I expected. Unlucky draw against the top seed.
Old Jul 19th, 2012, 01:18 PM   #100
BlueTrees
.

BlueTrees's Avatar

Here are Victoria's latest results. Not a lot of success unfortunately.

2012 has been a very frustrating year for Victoria. She's really struggled with injuries and since the Australian Open really hasn't been able to put a good run together. It's a shame because her form at the end of 2011 was very promising and she seemed to be heading towards the Top 100. After the US Open she has some huge points to defend such as her $50,000 Istanbul title and WTA Tashkent quarterfinal. If she doesn't start winning a lot of matches her ranking will plummet.

$50,000 Denver

1R: (4)Victoria Larriere (FRA) df. Asia Muhammed (USA) 6-3 6-7(5) 7-5
2R: Jennifer Elie (USA) df. Victoria Larriere (FRA) 6-3 6-3

$50,000 Yakima

1R: (3)Victoria Larriere (FRA) df. Kanae Hisami (JPN) 6-3 6-0
2R: (3)Victoria Larriere (FRA) df. Lauren Embree (USA) 4-6 7-6(6) 6-1
3R: (Q)Mayo Hibi (JPN) df. Victoria Larriere (FRA) 6-2 6-4

$25,000 Granby

Gabriela Dabrowski (CAN) df. (3)Victoria Larriere (FRA) 7-5 3-0 ret.
Old Aug 22nd, 2012, 09:35 AM   #101
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of

Much needed win and 40 points for Vic who won 63 61 against Ivanova. Although her opponent was in very poor form, I take any win in these times. Next week her 70 points from Istanbul will drop off and soon her 86 points from Tashkent, which could have taken her out of top 300 I don't really expect anything against Kristyna Pliskova, let's just hope she puts up a good fight.
Zin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 22nd, 2012, 03:31 PM   #102
BlueTrees
.

BlueTrees's Avatar

Finally a great win! The 40 points will help her defend some of the points which are soon to drop off. Hopefully she can make it competitive against Kristyna.
BlueTrees is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 14th, 2012, 07:21 AM   #103
BlueTrees
.

BlueTrees's Avatar

Victoria won her first title of the year! Almost back to Top 200 now! Great to see after a difficult year.

$25,000 Margaret River

1R: (2)Victoria Larriere (FRA) df. Mai Minokoshi (JPN) 6-4 6-1
2R: (2)Victoria Larriere (FRA) df. (WC)Storm Sanders (AUS) 4-6 6-1 6-2
QF: (2)Victoria Larriere (FRA) df. Nicha Lertpitaksinchai (THA) 6-3 6-4
SF: (2)Victoria Larriere (FRA) df. (Q)Yuka Higuchi (JPN) 6-3 6-1
F: (2)Victoria Larriere (FRA) df. (1)Olivia Rogowska (AUS) 6-3 6-3
BlueTrees is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 14th, 2012, 09:39 AM   #104
country flag Ollie.
Senior Member

Ollie.'s Avatar

Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute Ollie. has a reputation beyond repute

Yay Victoria! Watched her matches at the AO qualies and I was impressed. That's a great win against Rogowska for her!
Ollie. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 15th, 2012, 09:05 AM   #105
country flag Lighter
Senior Member

Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future

Main Victoria's focus is getting the ranking up to make the cut for AO qualies. Her schedule is :
- Saguenay
- Toronto
- Equeurdreville
- Helsinki
- Dubaï
- Ankara

GL Victoria.

Last edited by Lighter : Oct 23rd, 2012 at 07:13 PM.
Lighter is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules