Julia Görges Interviews and Twitter thread - Page 67 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old May 9th, 2013, 11:09 PM   #991
country flag kadiHH
Senior Member

kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all
Re: Julia Görges Interviews and Twitter thread

Quote:
Originally Posted by WimbleBine View Post
das ist Bea

I guess that's the kind of outfit you have to wear to get people to listen to Schlagermusik.
kadiHH is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old May 13th, 2013, 12:58 PM   #992
country flag Iwasbored2013
Senior Member

Iwasbored2013's Avatar

Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice

I guess her music must be nice.
Iwasbored2013 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 15th, 2013, 08:38 AM   #993
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Julia Görges exklusiv: "Ich lese keine Artikel über mich"

Quote:
Frau Görges, auf einer Skala von 1 bis 10, wie zufrieden sind Sie bislang mit Ihrem Tennisjahr 2013?

Der Start der Saison war gut mit meinem Achtelfinale bei den Australian Open, danach sind so ein paar Matches nicht wirklich gut verlaufen, dazu bin ich noch oft krank gewesen. Ich würde dem Jahr eine „5“ geben!

Sie pendeln in der Weltrangliste seit zwei Jahren zwischen Platz 15 und 30. Was fehlt Ihnen noch, um den nächsten Schritt zu gehen?

Die Konstanz fehlt mir definitiv. Das macht den Unterschied nach ganz oben. Dazu muss ich die Matches, die ich körperlich fit spielen kann, noch mehr genießen und zu schätzen wissen, denn man weiß nicht, was der nächste Tag bringt und wie es einem da geht. Das Credo lautet: Möglichst immer das Beste aus sich rausholen.

2012 haben Sie Ihren Ausrüster gewechselt. Sie spielen derzeit mit Schlägern von Babolat. Wie sind Sie mit der Umstellung zurechtgekommen?

Die Umstellung fiel mir nicht sehr schwer. Ich hatte ein super Team von Babolat bei mir, und die haben einen grandiosen Job gemacht und mir direkt den richtigen Schläger in die Hand gegeben zum Testen. Er hat mir auf Anhieb unglaublich gut gefallen und lag perfekt in der Hand, so dass wir am Ende nichts mehr verändert haben.

Nach ihrem überraschenden Turniersieg 2011 in Stuttgart ist der Erwartungsdruck in Ihre Person rapide gestiegen, vor allem von den Medien. Wie gehen Sie mit diesem Druck und der Kritik an Ihren Leistungen um?

Ich lese keine Artikel über mich. Ich glaube, jeder Spieler macht sich selber seinen eigenen Druck und muss lernen, mit ihm umzugehen. Der Mediendruck kommt natürlich noch dazu, wenn man in den Fokus gerät, was normal ist. Man muss eine gute Balance finden in allem und sich ein gutes Umfeld schaffen, was einem die Kritik gibt, die man braucht und auch weiterbringt.

Mit Angelique Kerber, Mona Barthel und Ihnen kommen die drei derzeit besten Spielerinnen aus dem kleinen Bundesland Schleswig-Holstein. Ist das purer Zufall oder steckt da mehr dahinter?

Die super Luft hier oben im Norden (lacht).

Die Konkurrenz im deutschen Damentennis ist groß. Barbara Rittner hat im Fed Cup mittlerweile die Qual der Wahl. Haben Sie Befürchtungen, dass Sie im Fed Cup auch mal nicht zum Kader gehören?

Darüber denke ich absolut nicht nach. Es soll immer das beste Team für Deutschland spielen. Schließlich wollen wir ja alle irgendwann mal den Fed Cup gewinnen.

Rittner hat nach dem Wiederaufstieg in die Fed-Cup-Weltgruppe gesagt, dass man nun die Chance habe etwas ganz Großes zu reißen. Ist der Fed-Cup-Titel 2013 das erklärte Ziel?

Ich glaube, dies ist schwer zu sagen, denn die letzten Jahre sind wir nur auf- und abgestiegen. Ein gutes Ziel wäre erstmal, das Halbfinale zu erreichen, und von da würde man dann weiterschauen.

Kurz vor Ihrem 24. Geburtstag haben Sie sich die Augen lasern lassen. Ihre Tage als „Maulwurf“ sind damit vorbei. Wie fühlt sich das an?

Es ist ein unbeschreibliches Gefühl, wenn man sonst nur auf eine Sehhilfe angewiesen ist, um irgendetwas zu erkennen. Leider gewöhnt man sich an das Gefühl viel zu schnell und es wird direkt zum Alltag. Aber manchmal frage ich mich schon, wie das alles so möglich ist mit der Technik.

Wie schwer fiel Ihnen die Entscheidung, sich dieser Operation zu unterziehen?

Nicht wirklich schwer, denn mein Arzt Professor Dr. Uthoff aus Kiel hat mir die Angst direkt genommen. Das Wichtigste bei so einem Eingriff ist, Vertrauen zu dem Arzt zu haben, und das habe ich direkt gehabt.

Glauben Sie, dass mit verbesserter Sehkraft in Zukunft noch mehr möglich für Sie ist, vor allem bei Flutlichtspielen?

Ja, definitiv. Meine Augen sind nicht mehr so trocken und drücken nicht mehr. Wenn ich am Tag oder spät in der Nacht spiele, stört und beeinflusst es mich nicht mehr.

Es fällt auf, dass Sie während der Seitenwechsel immer wieder in Ihr Taschentuch schnauben. In der Vergangenheit sind Sie schon des Öfteren mit Krankheiten ausgefallen. Bei den meisten Turnieren sind Sie im Einzel und im Doppel am Start. Muten Sie sich zu viel zu?

Meine Nase läuft, seit ich klein bin und Tennis spiele (lacht). Keine Ahnung, was das genau ist, aber sie läuft eigentlich überall. Ob in der Halle, draußen, kalt oder warm. Manchmal merkt man die Doppelbelastung, besonders, wenn man lange im Turnier spielt und direkt zum nächsten muss. Aber Doppel hat mir schon sehr viel für mein Einzel gebracht und ist immer gutes Training unter Matchbedingungen. Ich habe lieber ein Doppel als Training an einem freien Tag.

Sie sind dieses Jahr bei allen WTA-Turnieren in den deutschsprachigen Ländern (Stuttgart, Nürnberg, Bad Gastein, Linz) dabei. Ihre beiden WTA-Einzeltitel feierten sie in Stuttgart und Bad Gastein. Letztes Jahr standen sie in Linz im Finale und gewannen die Doppelkonkurrenz in Bad Gastein. Warum spielen sie in Deutschland und Österreich so erfolgreich?

Ich liebe den deutschsprachigen Boden. Und mit Österreich verbinde ich sehr viel Kindheit. Ich war oft mit meinen Eltern zum Skifahren in Österreich und hatte immer tolle Aufenthalte. Plus die Turniere sind einfach sehr toll organisiert von Sandra Reichel und ihrem Team und der Porsche Tennis Grand Prix sowieso.

Ihre beste Freundin auf der WTA-Tour ist die US-Amerikanerin Jill Craybas, mit der Sie letztes Jahr in Bad Gastein die Doppelkonkurrenz gewonnen haben. Craybas ist 38, Sie sind 24. Ein recht großer Altersunterschied für beste Freundinnen. Wie ist diese Freundschaft entstanden?

Die Freundschaft ist über die Jahre auf der Tour entstanden. Dazu kam dann vor 1,5 Jahren die Zusammenarbeit mit ihrem Coach. Er übernimmt meinen Fitnessteil und hilft auch beim Coaching. Das passt alles sehr gut zusammen, und so wurden wir richtig dicke Freundinnen.

Sie sind wohl die bekannteste Bürgerin von Bad Oldesloe und wurden bereits fünfmal zu Lübecks Sportlerin des Jahres gewählt. In Halle gibt es die „Roger-Federer-Allee“. Gibt es irgendwann auch eine „Julia-Görges-Straße“in Bad Oldesloe?

(lacht) Wir werden es sehen! Ich komme auf jeden Fall immer sehr gerne zurück nach Bad Oldesloe. Ich kann mich einfach wunderbar entspannen hier und die Kraft tanken, die ich für die nächsten Turniere brauche.

2011 haben Sie in Wimbledon mit ihrer Katjes-Kette für Aufregung gesorgt. Viele Fans warten seitdem sehnsüchtig auf einen Katjes-Werbespot mit Ihnen. Was ist daraus geworden?

Lakritz essen und abwarten (schmunzelt). Lassen Sie sich überraschen!

Die tennisnet.com-Leser können mit Ihnen ein Meet & Greet bei den French Open gewinnen. Sie selbst sind großer Biathlon-Fan und Anhänger von Bayern München. Wen würden Sie selbst am liebsten persönlich kennenlernen? Magdalena Neuner, Ole Einar Björndalen oder Thomas Müller?

Durch meinen Manager Stephan Peplies, der ja die Vermarktung von bedeutenden Biathleten in den letzten Jahrzehnten professionell und erfolgreich aufgebaut hat, gibt es eine gewisse Berührung zum Biathlon. Biathlon finde ich selbst auch unglaublich spannend. Stephan hat mir versprochen, dass ich mal selbst einen Sommerbiathlon mache, mit meinen neuen “Augen” kann ich nun völlig entspannt, das Gewehr anlegen.

(Die Fragen stellte Christian Albrecht Barschel; Foto: Jürgen Hasenkopf)
Long interview, but not that insightful. Interviewer basically just walks through his list of questions without ever asking a follow-up question. I'll translate some bullet points later, no time right now.
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 15th, 2013, 08:51 AM   #994
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Rating her season as 5 out of 10? Maybe she is satisfied too soon?

Also says playing doubles is better than singles practice for her.
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 15th, 2013, 09:51 AM   #995
Senior Member

Iwasbored2013's Avatar

Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice Iwasbored2013 is just really nice

Quote:
Originally Posted by crazillo View Post
Rating her season as 5 out of 10? Maybe she is satisfied too soon?

Also says playing doubles is better than singles practice for her.
A 5 isn't that good, is it? How would you rate her year so far?

The google translation of the first sentence says that she has never been sick a lot. But she was sick so many times this year already, I don't understand that.

Regarding doubles, I think we should listen to her, she knows her body better than any of us.
Old May 15th, 2013, 11:15 AM   #996
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Iwasbored2013 View Post
A 5 isn't that good, is it? How would you rate her year so far?

The google translation of the first sentence says that she has never been sick a lot. But she was sick so many times this year already, I don't understand that.

Regarding doubles, I think we should listen to her, she knows her body better than any of us.
I'd say a 4. But you are right, 5 isn't that good really. Maybe it's more realistic than I thought at first glance. The start of the year felt good, but the last few weeks were more like a 2, maybe that's why I thought a 5 is still too high. I hope she can bounce back anyways.

No, she's saying there that she has been sick a lot this year.
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 15th, 2013, 12:15 PM   #997
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

4 or 5 is pretty accurate I'd say. She somehow still is ranked #24 in the live ranking. There were a few bad losses, there was constant illness, but looking at the results, she comes into the FO with a few bruises but without massive damage.

Quick & dirty translation bullet points:

- Good start into the season, then bad matches, often ill - 5 out of 10
- Not consistent enough for higher ranking. Wants to enjoy the matches in which she is healthy more as you don't know what the next day brings (probably a result of what she has seen Petko suffer through in the last months)
- Switching to a new stick no problem
- Doesn't read articles about herself. You need a good environment.
- Good air in Northern Germany breeds good tennis players
- Doesn't about possibly not being nominated for Fed Cup in the future
- Wants to take Fed Cup step by step, a semi final would be a good first goal
- Eye surgery an amazing feeling for her
- helps her with day or night matches, eyes less dry and less pressure (contact lens users know what she means)
- Her nose has been running since she was little. She sometimes notices the strain that is playing singles and doubles, but she thinks it's good for her singles performance. Prefers doubles to practice
- Loves playing in German-speaking countries, tournaments here well organized
- Friendship with Craybas grew over years, her coach does her fitness training and some other coaching
- Cryptic comment about possible upcoming commercials with her
- She still likes biathlon.
Old May 15th, 2013, 12:48 PM   #998
country flag HowardH
Senior Member

HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute

I'm not surprised that her nose has been running since she was little . Sometimes I wonder whether she has a little pocket sewn into all her practise shorts and skirts by her right hip. It's the permanent home of tissues.
HowardH is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 15th, 2013, 03:11 PM   #999
country flag kadiHH
Senior Member

kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all

I guess by "5" she means average. I have a feeling, though, that even if you factor out her illnesses we would still be witnessing a mediocre season. It's that much harder to get ahead though, with all the missed training time.

This interview is like the majority of sports interviews: uninspired and unoriginal with the same recycled questions. I can't believe the reporter didn't ask her more specific questions about her most recent health problems; her runny nose issue isn't exactly breaking news.

I would love to hear Petko interview Julia--she has a flair for the provocative and probing questions!
Old May 15th, 2013, 03:26 PM   #1000
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

That's the thing, interviewing is a craft, and so many "journalists" are clearly not capable of it. He might as well just let her fill out a questionnaire, because all he does is rattle off his list of questions without paying any attention to her answers. Easy to slam players (or interviewees in general) for being boring, but it takes two to tango and he's not giving her anything to work with.
Old May 15th, 2013, 03:50 PM   #1001
country flag kadiHH
Senior Member

Most athletes probably prefer the drab and boring interview so as not to create controversy or be too revealing (like about their health), but it must be soooo tiring to answer the same questions again and again. There are a handful of sports journalists out there who actually take the time to prepare for an interview and ask thoughtful questions, but I've found that some of the most interesting interviews of athletes are by non-sports journalists, probably because they are not stuck in the same rut of robo-questions.
Old May 15th, 2013, 04:56 PM   #1002
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Just imagine that you're sitting opposite someone who basically ignores every word you say. I imagine that to be primarily awkward.

- So you're friends with Jill Craybas?
- Explains friendship with Craybas
- Do you want a street named after you?
Old May 15th, 2013, 06:14 PM   #1003
Senior Member

Iwasbored2013's Avatar

Quote:
Originally Posted by crazillo View Post
I'd say a 4. But you are right, 5 isn't that good really. Maybe it's more realistic than I thought at first glance. The start of the year felt good, but the last few weeks were more like a 2, maybe that's why I thought a 5 is still too high. I hope she can bounce back anyways.

No, she's saying there that she has been sick a lot this year.
That makes sense, I guess Google translate isn't perfect.
I think a 5 is ok. There were many disappointments, but there were also good weeks like at the Australian Open or her Fed Cup matches against France.
Old May 15th, 2013, 08:30 PM   #1004
country flag kadiHH
Senior Member

Quote:
Originally Posted by KatjaS View Post

- So you're friends with Jill Craybas?
- Explains friendship with Craybas
- Do you want a street named after you?

How about: Did you ever have a secret desire to be a cheerleader?
Old May 15th, 2013, 08:59 PM   #1005
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Quote:
Originally Posted by kadiHH View Post

How about: Did you ever have a secret desire to be a cheerleader?
At the French Open that's finally gonna be over. Though I still actually don't dislike the top, it's just the awful skirt.
Reply

Thread Tools

Posting Rules