Julia Görges Interviews and Twitter thread - Page 53 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Apr 21st, 2012, 03:54 PM   #781
country flag LinusVanPelt
Senior Member

LinusVanPelt's Avatar

LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light LinusVanPelt is a glorious beacon of light
Re: Julia Görges Interviews and Twitter thread

Quote:
Originally Posted by Rovegun View Post
guys, this thread is called "Julia Görges Interviews and Twitter thread" you should remember that...
Oh i know that, i said it twice. This is definetly not the place to talk about this delicate topic. But im not the one "who starts it". Anyways you are absoultly right, from now on i wont write a thing about this topic, it even not worth it.
LinusVanPelt is online now View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Apr 21st, 2012, 10:24 PM   #782
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Audio interview with Julia after FC match against Gajdosova

http://www.fedcup.com/en/news/audio/...stuttgart.aspx
Old Apr 23rd, 2012, 06:50 PM   #783
country flag HowardH
Senior Member

HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute

Okay that's adorable.

Beim fed cup hats gefunkt... @andreapetkovic loves me

HowardH is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2012, 05:46 AM   #784
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Rheinische Post, 24.4.2012

"Die Zukunft gehört uns"

Von Gianni Costa

Interview Tennisprofi Julia Görges (23) über die Aussichten im Fed Cup nach dem Abstieg, über den Begriff Heimat, über unterschiedliche Bezahlung bei Grand Slams und die Hoffnung auf weitere Turniere in Deutschland.

Frau Görges, Sie haben vom Gewinn des Fed Cups geträumt, nun sind Sie mit dem deutschen Team durch das 2:3 gegen Australien mal wieder in die Zweite Liga des Tennis abgestiegen. Gehört die Mannschaft vielleicht einfach nicht zur Weltelite?
Das ist natürlich ein herber Rückschlag. Am Ende jubeln andere, und wir stehen mit leeren Händen da. Aber so ist das Spiel, damit müssen wir leben und ganz schnell wieder aufstehen. Ich denke, dass wir da oben mitspielen können.

Sie waren durch eine Erkältung geschwächt. Wäre es vielleicht am Ende besser gewesen, nicht anzutreten?
Ich habe mich ganz gut gefühlt, wollte unbedingt Einzel spielen. Es ging auch darum, Verantwortung zu übernehmen. Leider ist es nicht gut für mich gelaufen.

Vier deutsche Spielerinnen stehen unter den besten 25 der Welt, dennoch schaffen sie es nicht, das als Mannschaft umzusetzen. Frustrierend?
Natürlich. Wir haben ein riesiges Potenzial. Aber es stimmt, uns ist es zuletzt nicht gelungen, im Fed Cup unsere besten Leistungen abzurufen. Ich bin mir dennoch sicher: Die Zukunft gehört uns.

Trotz Niederlagen dringt aus Ihrem Team kein böses Wort nach draußen. Bei den Kollegen im Davis Cup läuft es nicht so harmonisch. Ihre Erklärung?
Da habe ich keine. Ich beschäftige mich auch nicht mit den Problemen anderer. Wir schauen auf uns. Wir Mädels kennen uns seit Jahren und gehen entspannt miteinander um. Neid gibt es nicht.

Es gibt für Sie nur wenige Möglichkeiten, sich vor heimischem Publikum zu präsentieren. Haben Sie die Hoffnung, dass es neben Stuttgart bald noch ein weiteres Turnier hierzulande gibt?
Das wäre eine schöne Sache. In den vergangenen Jahren ist aber leider viel kaputtgegangen. Man kann nicht erwarten, dass von heute auf morgen alles besser wird. Es ist ein langsamer Prozess. Wir müssen erst mal abliefern.

Sie sind fast das ganze Jahr unterwegs. Was bedeutet Ihnen Heimat?
Bad Oldesloe, mein Geburtsort. Da habe ich mein Zimmer, kann in meinem Bett schlafen. Nach ein paar Tagen kribbelt es dann aber wieder, und ich will los.

Gibt es einen Ort, den Sie zu Hause immer wieder besuchen?
Ja, unsere Nachbarn haben ein Restaurant – das "Glacehaus", die Schinken-Croques sind dort der Wahnsinn.

Für eine Frau eher untypisch haben Sie unlängst kundgetan, Sie würden weder gerne tanzen noch shoppen. Viele Männer würden sich so eine Aussage auch von ihrer Traumfrau wünschen.
Naja, ich bin tatsächlich ein Tanzmuffel. Und die Sache mit dem Shoppen. Natürlich leiste ich mir gerne was. Aber ich hasse es, stundenlang herumzulaufen und zu überlegen, ob mir was gefällt oder nicht. Ich ziehe los, kaufe ein, fertig.

Sie haben bereits viele Erfolge erzielt, der ganz große Durchbruch ist aber noch nicht geglückt. Wie weit ist es noch bis zu einem Grand-Slam-Titel?
Das ist noch ein weiter Weg, schließlich habe ich es bislang nicht weiter als in die vierte Runde geschafft. Um einen Grand-Slam-Titel zu gewinnen, musst du 14 Tage lang konstant auf höchstem Niveau spielen. Ich arbeite jeden Tag hart, um meine Ziele zu erreichen, und lerne in jedem Match viel dazu. Ich werde reifer und entwickele mich.

Was halten Sie von der Forderung, Herren und Damen sollten auf der Tour für Ihre Einsätze bei Turnieren gleich bezahlt werden?
Ich denke schon, dass wir es verdient haben, bei normalen Turnieren nicht schlechter bezahlt zu werden. Bei den Grand Slams sehe ich das etwas anders. Da können wir uns nicht beschweren. Hier verdienen wir genauso viel wie die Männer, die bei Best-of-Five-Partien aber eindeutig mehr leisten müssen.

Sie sind wie Ihre Kolleginnen im Team eine eifrige Nutzerin des Kurznachrichtendienstes Twitter. Wer von Ihnen ist da am aktivsten?
Die Andrea (Petkovic, Anm. der Red.) ist ziemlich weit vorne. Es ist einfach eine gute Möglichkeit, den Leuten einen Einblick in unser Leben zu gewähren. Und ich kann die Grenzen bestimmen. Eigentlich bin ich aber jemand, der sich lieber in der realen Welt austauscht.

http://nachrichten.rp-online.de/spor...-uns-1.2804597
Old Apr 24th, 2012, 06:44 AM   #785
country flag joy division
Senior Member

joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future

^^^
Some interesting parts in this interview.

Sie waren durch eine Erkältung geschwächt. Wäre es vielleicht am Ende besser gewesen, nicht anzutreten?
You were affected by a cold before. Would it have been better not to play?

Ich habe mich ganz gut gefühlt, wollte unbedingt Einzel spielen. Es ging auch darum, Verantwortung zu übernehmen. Leider ist es nicht gut für mich gelaufen.
I felt pretty good before and desperately wanted to play the singles match.
It was also about being in the charge to give the best for our team. Unfortunately it did not go well in the end.

Vier deutsche Spielerinnen stehen unter den besten 25 der Welt, dennoch schaffen sie es nicht, das als Mannschaft umzusetzen. Frustrierend?
There are four German tennis players among the Top 25. But you did not succeed in showing that as a team.
Isn`t it frustrating ?

Natürlich. Wir haben ein riesiges Potenzial. Aber es stimmt, uns ist es zuletzt nicht gelungen, im Fed Cup unsere besten Leistungen abzurufen. Ich bin mir dennoch sicher: Die Zukunft gehört uns.
For sure. We have lots of potential. Right, we didn`t succeed showing our best in Fed Cup.
But I`m sure the future belongs us.

Gibt es einen Ort, den Sie zu Hause immer wieder besuchen?
Is there a place where you go again and again when you are at home ?

Ja, unsere Nachbarn haben ein Restaurant – das "Glacehaus", die Schinken-Croques sind dort der Wahnsinn.
Yes, our neighbours have a restaurant - the "Glacehouse" - the Schinken-croques there are just crazy.

Was halten Sie von der Forderung, Herren und Damen sollten auf der Tour für Ihre Einsätze bei Turnieren gleich bezahlt werden?
What do you think about the demand that men and women should be equally payed on the tour ?

Ich denke schon, dass wir es verdient haben, bei normalen Turnieren nicht schlechter bezahlt zu werden. Bei den Grand Slams sehe ich das etwas anders. Da können wir uns nicht beschweren. Hier verdienen wir genauso viel wie die Männer, die bei Best-of-Five-Partien aber eindeutig mehr leisten müssen.
I think that we deserve to be equally paid on regular tournaments.
Regarding the Grand Slams I have a different view. We cannot complain here.
We get the same price money as the men, who have to work definitely harder for their money in the best of three matches.

Sie sind wie Ihre Kolleginnen im Team eine eifrige Nutzerin des Kurznachrichtendienstes Twitter. Wer von Ihnen ist da am aktivsten?
Like your team mates you are a very busy twitter user. Who is the most busy ?

Die Andrea (Petkovic, Anm. der Red.) ist ziemlich weit vorne. Es ist einfach eine gute Möglichkeit, den Leuten einen Einblick in unser Leben zu gewähren. Und ich kann die Grenzen bestimmen. Eigentlich bin ich aber jemand, der sich lieber in der realen Welt austauscht.
Andrea is in the lead here. It`s a good way to give the people some insight in our life.
And I can set the limits. But I actually prefer to communicate with people in the "real world".

Last edited by joy division : Apr 25th, 2012 at 07:32 AM.
joy division is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 25th, 2012, 02:45 PM   #786
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Quote:
Originally Posted by Vikapower View Post
Julia is pretty a big soccer fan, impressive for a girl I guess.

I'm not half a fan like her in fact I pretty much hate soccer even if I'd watch Real Madrid from time to time sometimes Arsenal when I suspect they'll be winning but that's about all I guess.
Today is the second clash between Bayern and Real for the Champions League final. Wondering on which side you are.
Old Apr 25th, 2012, 03:16 PM   #787
country flag Vikapower
Senior Member

Vikapower's Avatar

Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute Vikapower has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by CillyUltra View Post
Today is the second clash between Bayern and Real for the Champions League final. Wondering on which side you are.
Well I guess you know I'm pretty much a fan of Real Madrid -- Sorry for Bayern München and Jules.

Quote:
Originally Posted by silesia View Post
only 3 sentences:

Georges: "I was a little bit tied and nervous. It's not normal that i came here as the defending champion. It's a little bit of a new situation but I'm happy I managed it until the end. The pression come from your own side you always wanna do your best and play good tennis I know how ugly it can be."
Yeah that's right -- You can feel Julia was trying to hard in the first set hence why it was so bad in the first --

The fact that she lost the first did her good I think because this time she was playing to just stay in the match much different perspective.
Vikapower is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 26th, 2012, 09:01 PM   #788
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Julia Goerges@juliagoerges
Its a shame what happened to @andreapetkovic !there you can see
what is really important in life!to be healthy!that was it for today with
twitter.as i dont feel to write something in this situation what happened
to her today...gn8

CillyUltra is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 26th, 2012, 09:03 PM   #789
country flag Skoo
Senior Member

Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future Skoo has a brilliant future

Me no like Stuttgart tourney anymore. Bah.
Skoo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 26th, 2012, 09:17 PM   #790
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Angelica Fratini@angelikf
Goerges went with Petkovic to the doctor. She said she dosn't want
to talk about it. From her expression it look a very bad injury
Old Apr 26th, 2012, 10:55 PM   #791
country flag joy division
Senior Member

joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future

Poor Andrea
Julia seems to be a true friend. Very nice that she cares so much about her.
joy division is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 27th, 2012, 10:50 AM   #792
country flag Rovegun
Senior Member

Rovegun's Avatar

Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold Rovegun is a splendid one to behold

it´s always nice to see there is such a good friendship between them...
Rovegun is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 27th, 2012, 01:26 PM   #793
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

This must have been devastating for Julia. They are indeed close buddies and Julia was really happy to have Andrea back on the tour. They probably won't play doubles now at the Olympics. I always thought that it might be useful for Julia's progression if she has someone around her like Andrea, with her maturity and determination.
Old Apr 27th, 2012, 05:02 PM   #794
country flag HowardH
Senior Member

HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute

Andrea's problems with injuries are pretty bad. The first time I saw her was when she hurt her knee against Anna Chak in the AO a few years ago. Something about the way she moves and plays is too "stiff" which makes her injury-prone, even though she is strong. I don't think she is flexible enough and she needs to smooth out her movements.

I think that Andrea and Julia always have good chemistry when they play together, clearly they get on like a house on fire. (= get on well, for those people who don't know this phrase).
Old May 1st, 2012, 11:55 AM   #795
country flag HowardH
Senior Member

What on earth? I'm sure there's a perfectly good reason for this and I'm just not knowledgeable enough to figure it out.

@juliagoerges

New style😜👍what do u think?😉 http://t.co/RFJZ15gd

Reply

Thread Tools

Posting Rules