Krajicek/Hradecka split up - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Nov 3rd, 2014, 04:32 PM   #1
country flag Elwin.
-

Elwin.'s Avatar

Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute Elwin. has a reputation beyond repute
Krajicek/Hradecka split up

Lucie will play with Hlavackova again in 2015.
Hopefully this means that Misa will play more singles events next year. She barely has played singles this year and her ranking has really dropped.

http://sports.yahoo.com/news/hlavack...dUJCgAapWbmolQ
Advertisement

Old Nov 4th, 2014, 09:36 AM   #2
country flag nniels
Senior Member

nniels's Avatar

nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all nniels is a name known to all
Re: Krajicek/Hradecka split up

Misa playing with Barbora next season

Do hope she focuses more on singles.
nniels is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 6th, 2014, 10:39 AM   #3
country flag MarkNL
Senior Member

MarkNL's Avatar

MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute

Finally some news today from Misa:

Quote:
Michaëlla Krajicek hoopt zich in 2015 samen met haar nieuwe Tsjechische partner Barbora Zahlavova Strycova te kwalificeren voor de WTA Finals in Singapore. Dat heeft Krajicek verklaard in een uitgebreid interview aan TENNiS.nl.
'Ik denk dat we een hele goede kans hebben om het volgend jaar goed te doen en met een beetje geluk ook de beloning krijgen om naar de WTA Finals te gaan', aldus Krajicek, die ook in 2014 mikte op kwalificatie voor het eindejaarskampioenschap met Lucie Hradecka. Die missie mislukte en deze week werd bekend dat Hradecka in 2015 weer samen gaat spelen met haar landgenote Andrea Hlavackova.
Het besluit van Hradecka om weer een duo te vormen met haar vorige partner is voor Krajicek geen verrassing. ‘Ze hebben in vijf jaar tijd samen heel goede resultaten behaald. Voor iedereen was het onlogisch dat ze niet meer samen speelden, voor mij ook. Ze vullen elkaar heel goed aan.’
Gesprek
Na de US Open besloot het koppel Krajicek/Hradecka definitief om hun samenwerking te beëindigen. ‘We hadden na de US Open een gesprek. Toen was het eigenlijk al duidelijk dat zij met Hlavackova zou gaan spelen, maar ze hebben het officieel pas maandag naar buiten gebracht. Tijdens de US Open voelden we allebei eigenlijk al dat het met onze samenwerking niet meer echt goed zat.’
Krajicek is blij met de kans die ze heeft gehad om dit jaar veel aan de zijde van Hradecka te kunnen spelen, maar merkte tijdens het seizoen al dat het partnership niet volledig bracht wat ze ervan had gehoopt.
'Hradecka is een heel goede vriendin van mij en ik ben heel dankbaar voor het feit dat ze met mij wilde spelen toen ik nog geen goede ranking had. Bepaalde dingen liepen echter niet geheel volgens verwachting. Zo dacht ik tijdens het gravelseizoen de grote toernooien van Rome en Madrid met haar te kunnen dubbelen, maar zij wilde toen liever een ITF-toernooi spelen omdat ze daar punten kon pakken voor haar enkelspelranking.'
Ook bleek later in het jaar dat Hradecka eigenlijk nog last had van blessureleed bij het spelen van het toernooi in Cincinnati, terwijl ze aan Krajicek vertelde dat ze volledig fit was voor dat evenement.
Nieuwe partner
Krajicek heeft in Zahlavova Strycova een nieuwe partner gevonden met wie ze al langer goed kan opschieten. 'Ik heb haar benaderd omdat ik haar al ken sinds we zo'n tien jaar oud waren en we zijn goede vriendinnen. Ik ben heel erg blij dat zij deze stap wilde nemen omdat ze dit jaar zo goed heeft gespeeld in het enkelspel.'
Krajicek heeft geleerd van het verleden met Hradecka en nu op voorhand duidelijke afspraken gemaakt over welke toernooien zij in 2015 gaat spelen met Zahlavova Strycova, die in het enkelspel de 26ste plaats inneemt op de WTA-ranglijst.
'Ik heb haar een schema opgestuurd en we hebben het samen heel duidelijk besproken. Ik wil wel iemand die alle grote toernooien speelt. We moeten minimaal zo’n 14 tot 16 toernooien, inclusief alle grote toernooien spelen, om een kans te hebben op kwalificatie voor de WTA Finals.'
Enkelspel
Hoewel het dubbelspel ook in 2015 belangrijk blijft voor Krajicek, heeft ze voor zichzelf ook doelstellingen opgesteld in het enkelspel. De huidige mondiale nummer 281 hoopt aan het eind van het komende jaar weer een ranking te hebben waarmee ze rechtstreeks in de WTA-toernooien komt.
'Als ik eind 2015 niet in de top100 sta dan heb ik mijn doelstelling niet bereikt. Ik ben sinds de US Open hard aan het werk op fysiek gebied omdat ik het doel heb om volgend jaar gemiddeld genomen om de week wel een toernooi te kunnen spelen. Ik weet wat ik kan, maar ik moet er wel fysiek klaar voor zijn om zo een kans te maken om de ranking te halen die ik wil halen. Het hangt er vanaf hoe fit ik ben.'
Vol schema
De 25-jarige Krajicek geeft ook toe dat de hoogste notering uit haar carrière (30), die ze helemaal terug in 2008 bereikte, nog altijd in haar achterhoofd zit. 'Dat gevoel dat ik daar weer kan komen heb ik ook, maar ik heb zoveel problemen gehad met mijn gezondheid. Je moet echt goed spelen en echt goed fit zijn om heel veel wedstrijden te kunnen winnen. Mijn belangrijkste doel is nu echt om een vol schema te kunnen spelen en me zo in de top100 te plaatsen en van daaruit verder te zien. Ik geloof er in dat ik dat ga halen.'
'De eerste seizoenshelft zal het bikkelen zijn en zal ik wat kleinere 25.000 dollartoernooien moeten zien te winnen zodat ik in de kwalificaties van de grote toernooien kan komen. En in de tweede seizoenshelft wil ik dan veel meer WTA-toernooien kunnen spelen.'
I kind of understand now why she hasn't played since US Open. Because of her health as well, she is never playing 3 weeks on ends in singles because isn't fit enough and because she doesn't want to risk injury. It looks like she is now having a very long off-season to get in shape and then start playing singles more often.

On the other hand I feel like Misa sometimes is a bit unrealistic. She said the same thing at the end of last year I've I recall correctly and nothing happened. Also, she says she wants to play singles every 2 weeks, but she is gonna play doubles with BZS in Australia and with her ranking there is no way in hell she will ever get into any of the Q's there so she won't play singles in January. Also, I feel like reaching Top 100 in singles and WTA Finals in doubles are 2 goals that are really hard to combine. If she wants to reach the WTA finals, she will have to play all the mandatory events and big premier events in doubles and she won't be able to play singles there, same what happened this year Then she says that she has to win a couple of 25k's to get back to the Q's of the bigger events. Winning 25k's like it's nothing. Winning 25k's isn't easy at all, especially in the first half of the season when the ITF's are really strong because there is a limited amount of tournaments being organised. Not to forget that she is actually defending a 25k title and a 15k title from last year already. I'm happy though she isn't giving up on singles though, because I also hope she will get back to fulfilling her singles potential. I just don't know if it's all gonna happen that quickly...

Arvidsson - Stosur - Lisicki - Kuwata - Nara - Krajicek - Bertens - Rus - Hogenkamp - Schoofs - Kerkhove - Burger - Giorgi - Larsson - Ishizu - Rezai - Diatchenko
MarkNL is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 11th, 2014, 02:15 PM   #4
country flag MarkNL
Senior Member

MarkNL's Avatar

MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute

http://www.tennis.nl/blogs/column-st...evoel-krajicek

Arvidsson - Stosur - Lisicki - Kuwata - Nara - Krajicek - Bertens - Rus - Hogenkamp - Schoofs - Kerkhove - Burger - Giorgi - Larsson - Ishizu - Rezai - Diatchenko
MarkNL is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules