Petko Articles & Interviews - Page 9 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Dec 28th, 2011, 09:16 PM   #121
country flag Brad[le]y.
Wingis <3

Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute Brad[le]y. has a reputation beyond repute
Re: Petko Articles & Interviews

Petko worshipping Serena and thoughts on Brisbane

http://www.brisbaneinternational.com...he-one-to-beat

Serena The One to Beat

German star Andrea Petkovic is tipping Serena Williams to quickly bounce back to her best ahead of next month’s Australian Open after a disappointing finish to 2011.

After a three month absence, Williams will make her return to the WTA tour next week at the Brisbane International where she’ll be seeded fourth behind Sam Stosur, Petkovic and Italy’s Francesca Schiavone.

Despite having US Open champion Stosur keen to kick off 2012 with a title at her home tournament and defending Australian Open champion Kim Clijsters looking to continue an unbeaten run in Brisbane, Petkovic believes Williams is the woman to beat.

The American sits outside the top 10 at No.12 in the world rankings due to an injury interrupted year which finished abruptly after Stosur upset her in a dramatic US Open final in September.

But the 10th-ranked Petkovic, who idolised Williams as a child, fully expects the 13-times grand slam winner to continue her knack of returning from a lengthy break in great form.

“I haven’t seen her now for the last three or four months because she’s been injured, but she is always a weapon,” the 24-year-old Petkovic said in Brisbane on Wednesday.

“She always comes back and seems not to have been gone at all and it’s always very amazing and incredible.

“I’m a very big, big Serena fan. She was my first idol when I was growing up after Steffi (Graf).

“She’s a weapon in the field but also Kim – obviously she’s one of the greatest female athletes in the world and she can beat anybody.

“And always Sam, as the home favourite, I think it’s going to be very exciting.”

The women’s side of the Brisbane International has been boosted by an upgrade in 2012 to make it a WTA premier event, which has eight of the top 20 players in the field at Pat Rafter Arena.

For Petkovic, the 2011 runner-up behind Petra Kvitova, it’s a chance to break through with the first premier title in her career.

She became just the sixth German ever to break into the top 10 this year after making 12 quarter-finals from 18 events.

“I showed my consistency … which was great but I haven’t won a big title. I won in Strasbourg which was really nice but I’m waiting for a big title.

“On the other hand, I’m not pressuring myself, I don’t want to rush, I just want to keep improving my game.”
Brad[le]y. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Dec 28th, 2011, 10:48 PM   #122
country flag hankmoody
Senior Member

hankmoody's Avatar

hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all hankmoody is a name known to all

Interview auf tennisnet.com
http://www.tennisnet.com/deutschland...London/3434567
Quote:
Andrea Petkovic im Exklusiv-Interview:
"Ich freue mich wie ein kleines Kind auf London"
Die deutsche Nummer eins über die Vorbereitung auf die neue Saison, die Höhen und Tiefen von 2011 sowie über die Olympischen Spiele.

Von Christian Albrecht Barschel

Andrea Petkovic (24) spielte 2011 die bislang beste Saison ihre Karriere. Bei den Grand-Slam-Turnieren in Melbourne, Paris und New York erreichte die Darmstädterin jeweils das Viertelfinale. In Straßburg gewann sie ihr zweites WTA-Turnier. Mit dem deutschen Fed-Cup-Team feierte sie den Aufstieg in die Weltgruppe. Im weiteren Verlauf des Jahres zog sie erstmalig in die Top 10 ein und verpasste nur hauchdünn die direkte Teilnahme für die WTA Championships in Istanbul. Petkovic geht als Weltranglisten-Zehnte in das Tennisjahr 2012.

Frau Petkovic, nach der Saison ist bekanntlich vor der Saison. Haben Sie sich von den Strapazen der letzten Monate gut erholt?

Petkovic: Die Off-Season ist ehrlich gesagt fast die stressigste Zeit im ganzen Jahr. Ich hatte zwar ein paar Tage frei, habe aber Mitte November bereits wieder die Vorbereitung aufgenommen. Dazu kam ein wahrer Medien-Marathon, TV-Aufzeichnungen, ein Werbe-Dreh für meinen Sponsor Gerolsteiner in Südafrika und zwischendrin noch die ein oder andere Gala. Da kommt mir die bevorstehende Saison fast schon wie Urlaub vor (lacht).

Bereitet das Knie noch irgendwelche Probleme oder sind Sie jetzt völlig schmerzfrei?

Petkovic: Das Knie bereitet keine Probleme, ich konnte es in der Vorbereitung jeden Tag voll belasten.

2011 war mit Abstand Ihr bestes Jahr. Was war Ihr schönster Sieg?

Petkovic: Ein einzelnes Spiel herauszupicken, ist immer schwierig. Die Siege gegen Wozniacki, Sharapova, Jankovic oder Bartoli stechen natürlich heraus. Aber andere Siege sind aus anderen Gründen ganz besonders. Zum Beispiel, weil ich mich dort perfekt an meinen Spielplan gehalten habe. Ein Sieg steht aber doch ein wenig über allen anderen: der Playoff-Erfolg gegen die USA im Fed Cup und der damit einhergehende Aufstieg in die Weltgruppe. Das war ’ne tolle Teamleistung.

Und was war die schlimmste Niederlage?

Petkovic: Das ist ähnlich wie bei den Siegen schwer zu sagen. Die Final-Niederlage gegen Radwanska in Peking war bitter, weil ich so dicht dran war. Aber ich kann mir da nicht soviel vorwerfen, ich habe trotz Verletzung alles rausgeholt und Radwanska hat unglaublich gut gespielt. Das Aus in Wimbledon gegen Pervak war sicher ein Tiefpunkt, danach war ich echt down.

Dieses Jahr waren Sie oft die Jägerin, die vor allem zu Beginn der Saison frei aufspielen konnte. Nächstes Jahr werden sie die Gejagte sein und häufig als Favoritin ins Match gehen. Ist das zusätzlicher Druck für Sie oder Belohnung für die harte Arbeit?

Petkovic: Es ist für mich mehr eine Belohnung. Der Druck wird höher, aber es gibt ohnehin niemanden, der mir soviel Druck macht wie ich selbst.

Welche Ziele haben Sie sich für 2012 gesetzt?

Petkovic: Das ist jetzt die Stelle, an der ich „Grand-Slam-Titel“ sagen muss, richtig? (lacht) Das Wichtigste ist, dass ich mein Spiel weiterentwickle und mich Schritt für Schritt verbessere. Wenn ich das schaffe, dann kann ich auch meinen Traum realisieren, einen großen Titel zu holen.

2012 findet mit den Olympischen Spielen in London ein weiteres Highlight statt. Es wäre Ihre erste Teilnahme. Ist das etwas Besonderes oder auch nur ein weiteres Turnier?

Petkovic: Die Olympischen Spiele sind nicht einfach ein weiteres Turnier. Sie finden nur alle vier Jahre statt und ich kenne keinen Sportler, der nicht daraufhin fiebert. Das ist etwas ganz Besonderes und auch ich freue mich wie ein kleines Kind auf London.

Zwei deutsche Damendoppel können es maximal bei Olympia werden. Welche deutsche Doppelpaarung würden Sie in Wimbledon bevorzugen? Petkovic/Görges, Petkovic/Lisicki, Petkovic/Kerber oder vielleicht Petkovic/Grönefeld?

Petkovic: Alle diese Doppelpaarungen hätten natürlich ihren Reiz. Ich habe mich seit längerer Zeit mit Jule darauf vorbereitet, als Doppel in die Olympischen Spiele zu gehen. Wenn das alles hinhaut mit den Qualifikationsnormen, dann gehen wir beiden zusammen in den Doppel-Wettbewerb.

Sie haben schon angedeutet, dass sie im Mixed gerne mit Tommy Haas spielen würden. Haben Sie bei ihm schon angefragt?

Petkovic: Nein, das muss ich noch machen. Und zwar bald, sonst schnappt ihn mir noch jemand weg. Ich glaube aber, dass uns da definitiv die Qualifikationsnormen einen Strich durch die Rechnung machen.

Wollen Sie im olympischen Dorf wohnen oder sich lieber ein Hotelzimmer nehmen?

Petkovic: Das habe ich noch nicht entschieden. Aber die Vorstellung, mit den ganzen Sportlern im olympischen Dorf zu wohnen, ist schon sehr gut. Und schlafraubend.

2008 war Dirk Nowitzki deutscher Fahnenträger. Auch Sie wären nächstes Jahr eine geeignete Kandidatin für dieses Amt. Das Tennisturnier beginnt einen Tag nach der Eröffnungsfeier. Würden Sie die deutsche Fahne tragen, wenn Sie gefragt werden? Oder eher ablehnen für eine bessere Vorbereitung?

Petkovic: Das ist etwas, das in meinen Gedanken ganz weit weg ist, denn ich kann mir ehrlich gesagt nicht vorstellen, dass ich gefragt werde.

Wie starten Sie ins neue Jahr?

Petkovic: Ja. Ich fliege am 25. Dezember schon nach Australien, um mich zu akklimatisieren. Silvester werde ich wie immer die letzten Jahre ganz ruhig feiern. Und dann stehen die Vorbereitungsturniere in Brisbane und Sydney an.

Angesichts der Ausgeglichenheit in der deutschen Mannschaft kann das Ziel nur Gewinn des Fed Cups lauten. Stimmt's?

Petkovic: Wir haben das Potenzial, da bin ich mir sicher. Mit Tschechien haben wir allerdings gleich einen sehr schweren Gegner. Aber wenn wir da gewinnen, kann das nochmal Kräfte freisetzen.

Im Schatten von Ihnen, Lisicki, Görges und Kerber hat sich mit Dinah Pfizenmaier eine weitere Deutsche bravourös von 0 bis auf Platz 262 gespielt – und das innerhalb von nur vier Monaten. Kennen Sie Dinah Pfizenmaier persönlich?

Petkovic: Persönlich kenne ich sie nicht, aber ich habe ihren Namen schon häufig gehört und mitbekommen, dass Dinah einige Challenger-Turniere gewonnen hat. Ich drücke ihr natürlich die Daumen, da oben ist noch genug Platz für weitere deutsche Mädels.

Zum Schluss noch die Frage nach dem Umbruch im DTB. Wie sehen Sie die Entwicklung und welche Erwartungen haben Sie an das neue Führungsteam?

Petkovic: Nach einem Umbruch erhofft man sich ja irgendwie immer, dass etwas besser wird, dass Dinge optimiert werden. Persönlich erwarte ich aber keine Wunder. Ich war mit der Unterstützung des DTB in der Vergangenheit sehr zufrieden. Ich wäre froh, wenn das so bleibt.
Some interesting questions, unfortunately I don`t have time to do a translation these days!
hankmoody is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Dec 29th, 2011, 03:40 PM   #123
country flag MiiMo
Senior Member

MiiMo's Avatar

MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of MiiMo has much to be proud of

Andrea Petkovic's 2011 season has been great and check the article about it

http://wtaupdates.blogspot.com/2011/...10-andrea.html

World Number One : The One and Only One

PS : Haters gonna hate

Follow me on Twitter : http://twitter.com/UpdateWTA
MiiMo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Feb 28th, 2012, 05:18 PM   #124
country flag Lisickifan84
Senior Member

Lisickifan84's Avatar

Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all Lisickifan84 is a name known to all

Tennis-Star Andrea Petkovic über musikalische Leidenschaften

Sehr schönes Interview mit Andrea.
Lisickifan84 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 5th, 2012, 05:03 PM   #125
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Petkovic: "Ich habe mich selbst überholt"
Old Apr 25th, 2012, 08:24 AM   #126
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Petkovic's Winning Comeback, No.1 Next

STUTTGART, Germany - After more than three months out of the game due to a low back injury, German No.1 Andrea Petkovic made a winning return to the WTA during Tuesday's night session at the Porsche Tennis Grand Prix.

Petkovic went into the Australian season as the No.10 player in the world, but a stress fracture in her back caused her withdrawal from the Australian Open and subsequent pull-outs from Paris, Doha, Dubai, Indian Wells and Miami. The absence didn't hurt her ranking too much - she is now No.12 - but could coming back at such a stacked Premier-level tournament be too much?

"It has always been my goal to compete at the top level," Petkovic said. "I always told myself, if you're not good enough to compete with the best, don't play tennis at all. So when I was planning on coming back I was conscious of coming back here, where all the Top 8 are playing, and I'm not seeded so I could play any of them in the first round. I believe to throw somebody into the cold water is better than dipping and seeing how cold it might get."

Having played two matches in Fed Cup over the weekend - losing in singles but winning in doubles - Petkovic made a winning return to WTA-level competition in Stuttgart, beating fellow German Kristina Barrois first round, 61 64.

"I'm actually surprised it went so well today," Petkovic said. "It was a tough challenge playing Stosur in Fed Cup on the weekend, playing the No.5 player in the world right after three and a half months off. I was in my rhythm tonight and played quite solid. I was very stable emotionally and mentally out there."

The level will step up in a big way for Petkovic in the next match, as she faces top-ranked, top-seeded Victoria Azarenka in the second round. Azarenka beat Petkovic in their only previous meeting, which was back in 2010.

"I didn't watch a lot of tennis while I was out but I saw her winning streak and rise to No.1," Petkovic said. "I really think she's the best right now. She deserves to be No.1, and as a character and personality she's a proper No.1.

"It's a tough challenge, but as I said, this is why I play tennis."

http://www.wtatennis.com/news/201204...256076_2748036
Old Jun 17th, 2012, 05:13 PM   #127
selesia
Senior Member

selesia's Avatar

selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold

http://www.bild.de/sport/mehr-sport/...5886.bild.html

VERLETZTE PETKO

Ich habe Angst, dass ich nicht mehr mitkomme

ANDREA PETKOVIC ÜBER IHR VERLETZUNGSPECH, NIETZSCHES HILFE UND OPERN-ARIEN

Von NICK SEELIGER

BILD AM SONNTAG: Nach der zweiten schweren Verletzung innerhalb von drei Monaten – haben Sie da gedacht: Das war's mit Tennis?

ANDREA PETKOVIC (24): Erstaunlicherweise nicht. Die Angst, dass meine Karriere vorbei sein könnte, war nicht da. Es ist natürlich schon krass, wenn du siehst, dass in einer Sekunde alles kaputt geht, was du dir mühsam antrainiert hast. Der Körper baut schnell ab.

Die Olympischen Spiele in London starten schon am 27. Juli. Auf wie viel Prozent schätzen Sie Ihre Chancen dabei zu sein?

Als Kind habe ich immer von Olympia geträumt. Und wenn ich wollte, könnte ich den verletzten Fuß jetzt zutapen und ab nach London. Wenn ich zu den Olympischen Spielen fahre, will ich aber im Vollbesitz meiner Kräfte sein. Und auch eine Chance haben.

Wie weit sind Sie?

Vor einer Woche hätte ich gesagt, London ist unrealistisch. Da habe ich nur statisch trainiert, war nicht auf dem Platz. Inzwischen sieht es besser aus. Ich bin das erste Mal gejoggt und schlage schon wieder Bälle. Die Hoffnung ist da.

Aber werden Sie je wieder so unbeschwert in ein Tennisspiel gehen wie vor den Verletzungen?

Zwei Dinge machen wir Angst: Dass sich das Tennis so weiterentwickelt hat und dass ich in der Weltspitze nicht mehr mitkomme.

Und das Zweite?

... ​dass ich keinen Willen mehr habe, mich noch mal durch die Reha zu quälen, sollte ich mich erneut verletzen. Dass es das war mit meinem Lebenstraum. Ich hatte bisher immer das Gefühl der Unzerstörbarkeit. Nach dem Motto: Selbst wenn ein Bus auf mich fällt, ich komme wieder. Und bis zu diesem Horror-Jahr habe ich ja meinen Traum gelebt.

Wie muss man sich das eigentlich vorstellen, wenn ein Energiebündel wie Sie plötzlich Ruhe verordnet bekommt?

Ein Alptraum. Nur Zuhause. Bett. Sofa. Bett. Ich habe unterbrochen ESPN geschaut, jede Sportart – Basketball, Baseball, Eishockey. Und zwischendurch Youtube-Videos. Ich konnte nicht mal ins Kino. Für die Treppen in den Saal hätte ich ja zwei Stunden gebraucht und dann ist der Film schon vorbei.

Wimbledon verpassen Sie. Die Australien Open und die French Open konnten Sie nur vorm TV verfolgen. Wie groß ist der Neid auf die, die statt Ihnen 2011 jetzt im Viertelfinale standen?

Auf die deutschen Mädels überhaupt nicht. Ich habe alle ihre Spiele vorm TV gesehen und mich manchmal aufgeregt, als ob ich selbst gespielt hätte. Aber als ich die anderen in den Viertelfinals sah, habe ich mir schon manchmal gesagt, die könntest du auch schlagen.

Nach der Politik haben Sie angefangen, Philosophie zu studieren. Welcher Philosoph hat Ihnen geholfen?

Nietzsche war eine Hilfe. Sein Zynismus. So kaputt wie der arme Friedrich die Welt gesehen hat – da habe ich mir gesagt: So schlecht kann es dir gar nicht gehen.

Einziger Vorteil der Verletzung: Sie können entspannt EM schauen. Wie erleben Sie die Spiele?

Ich muss das mit vielen Menschen zusammen sehen. Ich habe natürlich beide Nationaltrikots, bin also immer perfekt angezogen. Nur mit dem Herumspringen war das halt wegen der Verletzung noch nicht so...

In einem Werbespot singen sie mit Bastian Schweinsteiger und Magdalena Neuner die Hymne. Verstehen Sie Nationalspieler mit ausländischen Wurzeln, die nicht singen? Sie selbst sind im ehemaligen Jugoslawien geboren.

Das muss jeder für sich entscheiden. Aber ich kenne beispielsweise den Text der serbischen Hymne überhaupt nicht. Die deutsche dagegen singe ich mit. Bei uns im Fed-Cup-Team machen das alle Mädels. Wenn da welche neu hinzukommen, kriegen sie sicherheitshalber auch noch mal einen Text-Zettel. Bei mir verursacht die Hymne immer Gänsehaut. Auch wenn ich sehr schlecht singe.

Wirklich? Sie sind doch musikalisch, spielen auch Schlagzeug.

Ich wollte früher immer Opernsängerin werden, war total begeistert von "La Traviata". Ich hab mir alle Arien heruntergeladen und sie versucht nachzusingen. Zum Leidwesen meiner Eltern, meiner Schwester. Sie haben mir dann aus Selbstschutz geholfen, zu erkennen, dass das nichts für mich ist.

Sie wohnen noch bei Ihren Eltern in Darmstadt?

Ja, dass ist natürlich sehr angenehm. Aber es ist mir auch peinlich, wenn ich Leute kennenlerne und ich ihnen sagen muss: Ich lebe noch bei den Eltern. Ich bin 24 Jahre alt. Deshalb suche ich auch eine Wohnung...

Sie haben in Ihrer Karriere 2,5 Millionen Dollar an Preisgeldern verdient. Haben Sie keine Lust, wie andere Sportler Deutschland zu verlassen und in einem anderen Land Steuern zu sparen?

Nein, ich habe lieber weniger Geld auf dem Konto als auf meine Heimat zu verzichten. Was nützen mit die Millionen in der Schweiz, wenn ich meine Familie, meine Freunde nicht um mich habe. Ich bin gern in Darmstadt. Auch wenn ich vielleicht nicht immer hier leben werde, in Deutschland bleibe ich auf jeden Fall.
selesia is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 4th, 2012, 01:29 PM   #128
selesia
Senior Member

selesia's Avatar

selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold selesia is a splendid one to behold

DeutscherTennisBund ‏@DTB_Tennis
Morgen (Do., 5. Juli) um 18:00 stellt sich @andreapetkovic vom @Porsche Team Deutschland im Live-Chat euren Fragen:

Tomorrow (Thursday, 5 July) about 18:00 You can put questions for Andrea on live chat:

http://www.facebook.com/PorscheTenni...89193247824269
Old Jul 6th, 2012, 02:55 AM   #129
selesia
Senior Member

selesia's Avatar

TWINTERVIEW (03.07.2012 | 21:20 Uhr):

http://www.derwesten.de/sport/sport-...id6841255.html
Old Aug 7th, 2012, 01:23 AM   #130
selesia
Senior Member

selesia's Avatar

.
Petkovic freut sich auf Lochte und Rio 2016
.

Andrea Petkovic hat sich als Fan von US-Schwimmstar Ryan Lochte geoutet und fiebert einem Treffen mit dem Frauenschwarm bei den Olympischen Spielen 2016 in Rio de Janeiro entgegen.

„Meine Top Ten der schönsten Männer bei Olympia? Da kann man Lochte für alle zehn Plätze buchen“, sagte Petkovic dem SID über den 28 Jahre alten Sonnyboy aus Florida.

Obwohl die 24-jährige Darmstädterin nach ihrem im April erlittenen doppelten Bänderriss im rechten Sprunggelenk derzeit für ihr Comeback schuftet, verfolgt sie die Sommerspiele in London regelmäßig im Fernsehen. „Zwar nicht so aufmerksam, weil ich wieder voll im Training bin. Aber der olle Ryan ist mir natürlich nicht entgangen. Ich hoffe, er tritt bis 2016 nicht zurück“, sagte Petkovic und freut sich schon auf eine Begegnung mit dem Olympiasieger in vier Jahren im Olympischen Dorf.

„Petko“ hatte ihre Olympia-Teilnahme abgesagt, weil sie sich nach ihrer Sprunggelenk-OP noch nicht hundertprozentig fit gefühlt hatte. Ihr Comeback steht nach einer über dreimonatigen Verletzungspause im Rahmen der US-Hartplatzsaison bevor. Vor den US Open in New York (ab 27. August) wird die konstanteste Grand-Slam-Spielerin 2011 und Weltranglisten-20. möglicherweise noch beim Turnier in New Haven (ab 19. August) antreten.

Erst vier Tage vor dem Fehltritt beim WTA-Turnier in Stuttgart am 26. April hatte Petkovic bei der Fed-Cup-Partie gegen Australien (2:3) ihr Comeback nach dreimonatiger Zwangspause wegen einer hartnäckigen Rückenverletzung gefeiert. Die US Open in Flushing Meadows wären für die Hessin das erste Major-Turnier 2012. Verletzungsbedingt hatte sie auf die Australian Open, die French Open und Wimbledon verzichten müssen.

FOCUS Online: http://www.focus.de/sport/olympia-20...id_794371.html

Last edited by selesia : Aug 20th, 2012 at 09:22 PM.
Old Aug 17th, 2012, 09:43 AM   #131
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

New Haven Register

NEW HAVEN OPEN: Andrea Petkovic hoping to celebrate some wins with post-match dancing

By CHRIS HUNN
Aug 17 2012

There’s been the Twist, the Moonwalk and the Macarena.

Well how about the Petko?

Andrea Petkovic will be looking to show off some of her new dance moves next week at the New Haven Open. Main draw play begins Sunday at the Connecticut Tennis Center.

The German, who will turn 25 next month, is known for celebrating her victories with an on-court jig. And there have been plenty of them. Petkovic was the only player to reach the quarterfinals of three grand slams last year, rising to a career-high No. 9 world ranking.

The dancing tradition started with a bet back at the U.S. Open in 2010. She was struggling in the U.S. tournaments, so her coach told her if she wins in her first match against Nadia Petrova, she has to do something special. She went on to upset Petrova in three sets and held up her end of the bargain.

“That was the first thing that came to mind,” Petkovic said. “It was spontaneous and ever since it’s been there...I haven’t figured out a new [dance] yet. I don’t know what it’s going to be. I got a little tired of the old one so I have to figure out a new one.”

Petkovic will be hoping she gets that opportunity. It’s been a while. Injuries have plagued her 2012 season and she’s only been able to play eight matches. She went down with a back injury early in the year and missed three months. Then she came back in April only to injure her ankle. She will make her return in New Haven.

“I’m very excited,” said Petkovic, who is now ranked No. 27. “It wasn’t an easy time for me this year. I was injured all the time, and it was really tough and going through all the rehabilitation and not being able to practice. So I’m just so excited, especially to make my comeback here in the United States where I’ve had so many good results.”

Needless to say, there will be some rust. But she expects that. It will, perhaps, be hard to root against Petkovic, who has all the makings of becoming a fan favorite during her time in New Haven.

Along with her on-court dancing, she has her own YouTube channel called Petkorazzi. There, she posts entertaining videos and a behind-the-scene look at a tennis player.

“I just tried to show that we are fun people off the court,” Petkovic said. “Not only focused people on the court.”

On Thursday, she took part in the ribbon cutting for the refurbished tennis courts at McClain Park in New Haven. Petkovic played on the courts and joked with children from the Boys and Girls Club of New Haven.

“Match point, don’t get nervous,” she said with a smile, hitting a ball with a young boy and girl.

Shorlty after, she fell to her knees and put her arms in the air as if she was celebrating a Grand Slam victory.

“She’s articulate, she’s kind, funny, and a fabulous addition to our field,” tournament director Anne Worcester said. “While other players are tired from the Olympics and playing. She’s fresh because she’s come off this rest and rehab. So watch her this week. I have a good feeling about her.”

http://www.registercitizen.com/artic...ewmode=default
Old Aug 17th, 2012, 09:43 AM   #132
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

The Hartford Courant

Young Pro Andrea Petkovic, New Haven Open Unveil Refurbished City Courts

By DOM AMORE
Aug 16 2012

Andrea Petkovic knows the value and power of access. It was access to tennis courts at an early age that shaped her life.

"When I was young there were tennis courts right across the street from my school," she told a group of youngsters at refurbished McClain Park on Thursday. "And when school was finished I would just run over to the courts and look for someone to hit with me. Without the sport, my life would be very different. Maybe it helps one kid here."

Petkovic, 24, who was born in Bosnia-Herzegovina and raised in Darmstadt, Germany, will be returning to competitive pro tennis, after six months recovering from back and ankle injuries, as the New Haven Open gets under way. The tournament begins with qualifying Friday and Saturday and the main draw starts on Sunday.

"The last few months have been a difficult time," she said. "I'm not expecting too much, to be honest. I'm just expecting to stay healthy."

Petkovic had reached No.9 in the world last October, but a stress fracture in her back cost her three months, and then she injured her ankle in her first match back in Germany early in 2012. She is still ranked 27th, fresh and ready to return, taking part a clinic with a group of youngsters from the the Boys and Girls Club in New Haven. She is one of the sports more charismatic players, known for her victory dance and her popular YouTube channel.

She was at McClain Park to cut the ribbon and unveil the new courts, restored by a $65,000 grant from the U.S. Tennis Association's Fresh Courts program and sponsor American Express. The park is located in New Haven's Hill Section, right across Washington Avenue from Truman School. The City's Parks and Recreation Department refurbished the basketball courts and other areas of the park, which is in close proximity of seven city schools.

Anne Worcester, director of the New Haven Open and a driving force in getting the grant, appeared at McClain Park along with neighborhood leaders.

"My family didn't have a lot of money," Petkovic said. "Tennis gave my life a different perspective. Most of my best friends, I've met through tennis. My social life is very much what it is because of tennis."

http://www.courant.com/sports/other/...,4203374.story
Old Aug 21st, 2012, 10:32 AM   #133
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

August 20, 2012
Petkovic Hoping Setbacks Will End at U.S. Open
By NICHOLAS MCCARVEL

NEW HAVEN — Late on a Sunday morning in New Haven, Andrea Petkovic chats with her fellow German and good friend Anna-Lena Groenefeld. The two laugh, Groenefeld’s eyes glued to her phone. Petkovic is buried into a plush leather couch, the sweat gone from her practice session and a zip-up hoodie keeping her warm.

For Petkovic, she is home.

A former top-10 player, Petkovic has had what any professional athlete would describe as a nightmare season in 2012. In January, a herniated disk in her lower back put her out of action for nearly three months. Then, just three matches into a comeback in April, she rolled her right ankle, tearing ligaments and needing surgery, putting her out of the game for another four months.

“I knew immediately that it was bad because I heard everything crack,” Petkovic says, holding onto the ankle that months ago forced her away from the game. “I tried to pull my foot up, and it just flopped there. The first thing I thought was: ‘Don’t cry. Don’t cry. Don’t cry.’ With 4,000 people watching. In Germany.”

Petkovic, 24, said she in fact did not cry. A rising star on the WTA Tour in 2011, Petkovic had launched herself to No. 9 late in the year after advancing to the quarterfinals of three of the four majors, including the United States Open. She had endeared herself to fans around the globe with her quirky sense of humor and a hard-to-forget victory jig she had dubbed the “Petko dance.”

But there was little dancing for Petkovic to do after the injury in Stuttgart, which came in front of a home crowd and just weeks before what was to be a big European swing, with the French Open, Wimbledon and the Olympics, the latter event being one she had kept her eye on since vaulting to the top of Germany’s list of rising stars early in 2011.

After ankle surgery, Petkovic spent weeks in rehab, saying she stole away to the bathroom to see if anyone had texted her, desperate for a distraction from the thankless five-day-a-week, seven-hour-a-day routine.

“Going to rehab was actually the worst,” Petkovic said. “You’re just doing these exercises where you’re not sweating, so you don’t feel like you’re doing something. There was a huge clock that I watched in the rehab room, and one minute felt like one hour. I think I might steal it to take it home as a souvenir. But you just have to do it. And now I feel fine.”

She did not feel fine after her back injury in January, during which she was told she must simply rest for the first few weeks.

“During my back injury, I asked them: ‘Can I do rehab? Can I do something?’ They said no. They said: ‘For the next two weeks, just rest. Don’t do anything.’ So I went on vacation,” she said. “I went for two weeks to the Maldives by myself. I got the message that I can’t do anything, and I booked my flight in the next hour. The next day, I was on a plane. It was the best the vacation of my life.”

What has bothered Petkovic throughout her nearly eight months away from the game is the fact that just when it seemed as though she was peaking in tennis, she was taken away from it. During her back injury, she talked through the frustrations with a sports psychologist (“my mental guy”), but after her ankle injury, she wanted to think things through on her own.

“I wanted to be alone with my thoughts.” Petkovic said. “I felt like it was a process that I had to go through on my own that just needed to happen. No one else could direct it; it just needed to happen. All this being down and being without energy, not wanting to wake up in the morning.”

“I felt like that all just had to happen,” she added. “I needed to get over it. I needed to become somebody else, somebody better.”

For now, a “better” version of Petkovic may not be apparent — at least not on the tennis court. She says she worries she might not be able to get back to the place she once was — inside the top 10. She’s projected to be ranked No. 38 on Monday and therefore unseeded for the United States Open.

“When I was sitting at home, I was worried — a half year, tennis develops really fast. I was really scared that I would not be able to compete with the top players and that I might not be able to get back to where I was,” Petkovic said. “Your expectations once you were in the top 10 are to be back in the top 10. Not to be in the top 30 — you’re not going to be satisfied with that. I’m definitely scared of that.”

At home in Darmstadt during the Olympics, Petkovic said she could not bring herself to watch a minute of the singles in tennis, tuning in only to watch her countrywoman and friend Sabine Lisicki play with the German Christopher Kas in the mixed doubles bronze medal match. She said she watched “everything, even the shooting events,” because she “loves the Olympics.”

No longer is she home in Germany, but instead back in the player lounges, the hotels, the courts of the WTA Tour — a different sort of home. She will play in her first match since her ankle turn in the New Haven Open on Monday. Her expectations for the United States Open?

Laughing, she said of the Open: “Success for me is going to be to win a match. That would be huge already. I don’t expect much of anything from myself right now because I feel like I’m not there yet in the matches.”

And if she wins that one match, will we see a revised Petko dance?

“It’s really tough coming up with something new,” she said. “I already had the moonwalk and the arm move. I need to wait for an inspiration, I think. No pressure.”

http://straightsets.blogs.nytimes.co...d-at-u-s-open/

Old Aug 21st, 2012, 10:39 AM   #134
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Petkovic's Triumphant Return In New Haven
AUGUST 20, 2012

NEW HAVEN, CT, USA - Former World No.9 Andrea Petkovic made a winning return to the WTA on Monday, grinding out a marathon first round victory at the New Haven Open at Yale after seven and a half months of injury woes.

Petkovic missed three months from mid-January to mid-April with a back injury and then, at her comeback tournament in Stuttgart, injured her ankle in her second match back, which kept her out another four months. Those stretches combined saw her fall out of the Top 10 to her current ranking of No.43.

But the lay-off didn't affect her mental toughness, as she toughed out a 63 57 75 win over Timea Babos in her very first match back, coming within points of defeat serving at 4-5 in the third set but closing that game out and winning eight of the last nine points of the match to close the door on the Hungarian teenager.

"I was very nervous today, but also very excited. It was a great match and Timea was playing so well," Petkovic said. "I was really emotional after the match. When I was out with my back and won my first match back in Stuttgart it was nice, but this time I've gone through more. And I broke into a little Petko Dance!

"It was fun to do the Petko Dance again. Sometimes in the past I felt a little obliged to do it, but this time it really came from inside."

The German talked about her time off, which wasn't all bad in the end.

"I did rehab Mondays through Saturdays, but the best thing about the injury was I kind of had my weekends off, so I went to so many concerts I never had the chance to go to before. I saw my friends a lot too. The weekends were great.

"I went to see Casper, a German rapper I've been a fan of for really, really long - he only performs in Germany, so I never really had the chance to go, and it was absolutely great. I also saw The Cure, which is one of my all-time favorite bands. There were so many bands I cannot name them all. I also went to a Dubstep thing, which I never really liked, but it was mindblowing. I was doing a Dubstep dance, but I hope it doesn't affect the Petko Dance because it was really ugly!"

http://www.wtatennis.com/news/201208...256076_2895473
Old Aug 21st, 2012, 11:07 AM   #135
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

NEW HAVEN OPEN: Driving around the tennis stars

NEW HAVEN — Grocery shopping with Monica Seles. Picking up Caroline Wozniacki and Rory McIlroy at Tweed Airport or driving down to Manhattan to pick up a special pair of sneakers.

Those are just a few of the interesting stories of a volunteer driver at the New Haven Open.

Do they have the best volunteer job at the tournament? Maybe. But there is no debating they have some pretty interesting anecdotes.

The Register took a ride with Andrea Petkovic to the Omni Hotel following her 6-3, 5-7,7-5 opening-round win Monday night. It was her first victory since April, as she made her return to the court from an ankle injury.

Needless to say, there was plenty celebration in the van on the way. Petkovic traveled with her father, boyfriend, physical therapist and coach. Together, they sang Serbian songs and clapped. They also sang a couple of American songs like “That’s the Way I Like it,” and “Hit the Road Jack.”

They chatted with driver Wanda DeBreaux about Yale and New Haven pizza.

(...)

http://middletownpress.com/articles/...9028199505.txt

Last edited by CillyUltra : Aug 21st, 2012 at 11:22 AM.
CillyUltra is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules