Petko Articles & Interviews - Page 6 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jun 2nd, 2011, 09:14 AM   #76
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute
Re: Petko Articles & Interviews

tennisnet.com

"Schritt für Schritt nach vorne"

Von Jörg Allmeroth

Andrea Petkovic (23) ist Deutschlands erfolgreichste Tennisspielerin. Die Darmstädterin steht auf Platz 12 der Weltrangliste und gehört zu den international größten Aufsteige-rinnen der Saison 2011. Bei den Grand-Slam-Turnieren in Melbourne und Paris erreichte sie jeweils das Viertelfinale.

Frau Petkovic, wie heftig hat Sie die Niederlage gegen Maria Sharapova erschüttert?
Also, ich stehe noch auf zwei Beinen. Ich bin schon schwer enttäuscht, weil ich mein Potenzial nicht vollständig abrufen konnte. Aber ich bin auch nicht vermessen: Maria ist ein Grand-Slam-Champion, eine Superspielerin. Insofern: Es ist keine Welt eingestürzt, es war einfach so, dass eine bessere Gegnerin das Stoppschild hingestellt hat.

Zweimal sind Sie jetzt im Viertelfinale bei Grand Slams gescheitert. Eine Grenze, die schwer zu überschreiten ist?
In diesen Runden des Turniers triffst du nur noch auf Frauen, die richtig Qualität haben. Li Na in Mel-bourne, jetzt Maria Sharapova. Meine These ist: Ich kann an sehr, sehr guten Tagen gegen jede dieser Spielerinnen gewinnen. Aber ich spiele eben noch nicht regelmässig auf diesem erlesenen Niveau, da sind mir einige Gegnerinnen einfach ein Stück voraus. Und deshalb sind diese Niederlagen auch jederzeit drin.

Trotzdem sind Sie einer der erfolgreichsten Spielerinnen dieser Saison, stehen sogar unter den Top Ten der Jahresbestenliste.
Das war auch eins der größten Ziele, die ich für mich in der Winterpause formuliert habe. Gleichmäßig gut spielen, keine großen Ausrutscher hinlegen, Selbstvertrauen über diese Konstanz aufbauen. Die erste Halbzeit ist fast vorbei, die war wirklich schwer in Ordnung. Aber ich darf nicht schlapp machen jetzt, muss dranbleiben und echt Ausdauer beweisen. Ich hoffe, dass sich meine starke Fitneß da bezahlt macht.

Bei den Australian Open staunten Sie noch wie ein Kind über den Trubel, den Sie da entfacht hatten. In Paris wirkten Sie schon sehr routiniert und ausgeschlafen als Tennis-Spitzenkraft.
Das Schöne und Anstrengende an diesem Beruf ist ja, dass man dauernd Neues lernen kann – und auch muss, wenn man sich behaupten will. Es war auch in Paris ganz schön tough für mich, denn man hat ja schon das Gefühl, dass alle an einem zerren und ein Stück von Andrea wollen. Doch ich habe meine Rückzugswinkel gefunden, es gab wertvolle Momente der Ruhe und Besinnung. Und meine Interviewtätigkeit habe ich einfach reduzieren müssen, weil mir sonst eben irgendwann der Kopf brummt. Und ich mich nicht mehr auf das Wesentliche konzentrieren kann.

Was nehmen Sie von diesem Turnier als Lernauftrag mit?
Tennis ist für mich sozusagen lebenslanges Lernen. Das hört nie auf, das Suchen, Forschen, Neuorien-tieren. Ich finde, dass ich insgesamt bei diesen French Open eine enorme Matchhärte gezeigt habe, selbst gegen Sharapova bin ich nach 0:6 und 0:2 noch mal ins Spiel zurückgekommen. Bisher war es noch immer so, dass ich Rückschläge positiv verarbeitet habe und gestärkt daraus hervorgegangen bin. Ich bin noch längst nicht am Ende dieser langen Tennisreise. Aber durchaus auf dem richtigen Weg. Und das ist kein billiger Selbstoptimismus.

Spüren Sie Druck, jetzt, da in der Heimat die Erwartung eines Grand-Slam-Sieges immer mehr steigt?
Der größte Druck, der mich erreicht, der kommt von mir. Aber ich bin keine Utopistin und schätze meine Möglichkeiten ziemlich treffend ein. Ich gehöre jetzt zur Weltspitze, aber noch nicht zum allerengsten Zirkel da vorne. Es ging in den letzten Monaten schön Schritt für Schritt nach vorne, nicht überflieger-artig. Da ist es vielleicht auch konsequent, dass ich hier nicht gleich bis zum Ende gegangen bin.

Der Leistungssprung zwischen den letzten und diesen French Open war aber doch beträchtlich. Was ist letztlich der entscheidende Faktor dafür?
Das starke Ego sicher. Und das hat sich aufgebaut über die Fitneß, die größere Zähigkeit in den Matches und das erstklassige Umfeld, das ich mir aufgebaut habe. Erstmals lebe ich nun wie ein Profi, habe die Disziplin und den Ehrgeiz, um konsequent meine Ziele zu verfolgen. Kompromisse gibt´s da nicht mehr, irgendwelche Halbheiten. Die Jahre, die ich im Tennis verbringe, will ich voll ausschöpfen und nicht vergeuden.

Ihr Vater meinte, er wäre froh, jetzt nach Hause kommen zu können, weg von der großen Tennisbühne in Paris.
Mir geht´s auch nicht anders. Jetzt will ich erstmal abschalten und Ruhe haben. Ruhe und nochmal Ruhe. Ich freue mich auf meine kleine Welt daheim.

Die Rasensaison ist schon um die Ecke. Was erwarten Sie da von sich?
Es kann ja eigentlich nur besser werden als in der Vergangenheit. Ich bin nur einmal in Wimbledon gestartet, voriges Jahr, und gleich ausgeschieden. Ich habe Lust auf die Grasplätze und auf die Gelegenheit, mich da auch als Allrounderin zu beweisen. Die zweite Wimbledonwoche wäre doch was Feines.

http://www.tennisnet.com/deutschland...-vorne/2093717
Advertisement

Old Jun 18th, 2011, 11:58 AM   #77
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute CillyUltra has a reputation beyond repute

Party girl Andrea is on the up

By CHARLIE WYETT
Published: 17 Jun 2011

ANDREA PETKOVIC plays both the drums and guitar, loves serious literature and is taking a university degree.

One day, she may start her own political party. Or she may become a journalist.

Petkovic drives what she describes as the "shi**iest" car in the world even though she has the cash after earning £1million in prize money.

But it is her engaging personality, slight eccentricity and undoubted talent on the tennis court which has seen her become one of the most talked about prospects in women's tennis.

The Bosnian Serb — who plays for her adopted country of Germany — is the 12th seed for Wimbledon which begins on Monday, having reached the quarter-finals of this year's Australian Open and French Open.

At a time when some faceless players are able to only talk about first serve percentages and the quality of their ball-hitting, the emergence of Petkovic — who now celebrates wins with a Michael Jackson-style moonwalk — is more than a little welcome.

A lack of a player's personality can be because they have been handcuffed to a baseline since the age of six, yet Petkovic did not decide until the age of 19 that she would definitely be a professional tennis player.

Back then, she was studying — and partying — hard.

Even now, her closest friends are those from college and tennis talk is banned whenever they meet.

Petkovic, 23, well-known on the tennis circuit for her online video blogs, said: "Sometimes people who start tennis so early did not experience life.

"I have experienced the things that 16, 17 and 18-year-olds do. I don't feel the urge to do these type of things, to go out and party. I have done that.

"I now have 100 per cent energy to go into tennis as I do not feel I was missing out on everything.

"I still do things to try and take my mind off things and that is why I do my video blogs. I always carry two books with me. One novel and an autobiography. Right now I am reading Oscar Wilde and a biography about a Turkish rebel in the 1920s.

"If you remain stuck in the tennis world, you can become crazy and forget the things you need to improve to become a better player. Tennis is like a little world in itself. Everyone in there, we just travel from place-to-place but it is all the same.

"I went to a school which was strict so I had no time to travel to tennis — only in holidays. That is why I am a late developer. I am 23 and have only had my breakthrough in the last year

"My dad, who used to play for Yugoslavia, wanted me to study more than play tennis. After high school, at 19, when I was deciding whether to concentrate or go to university, my father said study. I told him I really wanted to do tennis seriously and that I would have a test drive for two years.

"I told him if I was not in top 50 in two years I would stop playing tennis. This was a compromise and I made it — I was ranked 49 after two years.

"My friends are all from school. We have this unspoken rule that when we meet, they are not allowed to talk about tennis. A lot of my friends are artists, musicians and photographers. They do some weird stuff.

"I still love my music. I have played the drums for five years but I cannot travel with a drum kit. The neighbours in my hotel would probably not appreciate it. I also play the guitar.

"I really like British bands — Bloc Party are my favourite — but I cannot get to gigs anymore. I'd like to go to Glastonbury but I guess I have to focus on tennis a little bit..."

As for her moonwalk dance, she said: "It was born in Rome because the courts were really slippery as it was good for a moonwalk — so the new moonwalk was born!

"I did it again at the French Open. I did not see Michael Jackson's first moonwalk — because I was not born — but I saw it on Youtube."

Petkovic was born in the Bosnian town of Tuzla but her family moved to Germany when she was six months old.

She said: "Dad played some league and cup matches in Germany and he decided a year and a half before the conflict to move.

"I feel German but maybe my spirit is Serbian, because of my temperament. Germans are a lot cooler."

Unsurprisingly, her tennis idols were Steffi Graf and more recently Serena Williams but there are others.

She said: "I think Matt Tong, the drummer from Bloc Party is incredible. I would not be able to speak if I met someone from one of my favourite bands. My favourite authors are Goethe and Wilde. I love Goethe's style and Wilde is incredible."

Petkovic, who has two tour titles to her name, hopes to enjoy a long career but is already thinking of the future.

She said: "Journalism is something that caught my interest a long time ago. I had a long injury for eight months and I covered a men's tournament in Hamburg both for TV and a newspaper.

"I am studying political science now and it is a seven-year course. There are good journalism schools in Germany where you need to have a degree. Maybe in 10 years everything will change.

"Maybe I will want to become a pop star like Britney Spears but I cannot actually sing!"
Petkovic — who lost to Venus Williams in Eastbourne this week — is relishing only her second visit to the Wimbledon.

She added: "Wimbledon has more greatness than the others. It is silent, but it is special. This year I am better prepared.

"Last year, I lost in the first round. I also played in the mixed doubles — and lost. I also played in the women's doubles — and lost. I did not earn much prize money.

"But I am lucky and have earned some money at other tournaments but I have not spent much although it is nice that I can afford to have my family and friends travel with me.

"I can drive but at home, I have an Opel which is the shi**iest car in the world but I love it.

"However, I will buy myself a big, expensive watch when I win a big tournament. I have not got the watch yet because I haven't won a big tournament."

For a sport desperate to welcome a few more cheerful, thoughtful, intelligent characters, a first major triumph for Petkovic cannot come soon enough.

Party girl Andrea is on the up

Favourite Pet’s over the moon
Old Jun 19th, 2011, 08:28 PM   #78
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

radio interview from Pre-Wimby party red carpet (starts at 7:08)

http://www.bbc.co.uk/iplayer/episode...is_16_06_2011/
Old Jun 20th, 2011, 08:16 AM   #79
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Wimbledon 2011: Andrea Petkovic the renaissance woman

On the women's tennis tour, a renaissance woman used to be someone who had read the in-flight entertainment guide all the way through.

By Mark Hodgkinson
20 Jun 2011

And so there can be no doubt that the top of the women’s game has been enhanced by the arrival of the intelligent and engaging Andrea Petkovic, who can critique Goethe, Shakespeare, Oscar Wilde and Jonathan Franzen, who plays the drums and the guitar, who admires Che Guevara for his “fighting”, and who has ambitions of starting a political party for Germany’s disenfranchised youth. In the moments after winning matches, she used to do a booty-shaking celebration which became known as 'The Petko-Dance’; recently she has been imitating Michael Jackson’s Moonwalk.

You will struggle to find anyone else in the Wimbledon draw who has ever recommended one of Wilde’s short stories, 'The Nightingale and the Rose’, during an interview. “Oscar Wilde is my favourite. In Germany we read a lot of this kind of literature in school in English and everybody else was complaining, but I always liked it. I didn’t tell anyone, of course, because then I would have been the nerd,” said Petkovic, 23. “That was always my little secret, but now I’m more confident. I’m like, whatever, everyone can know what I like. I love what Oscar Wilde writes about, and he was able to put some wise things into little sentences, and I really like that. He was also a crazy personality. My favourite is the short story about a nightingale. I also love Goethe’s style of writing, as it’s incredible. When I read Shakespeare I read it first in German as otherwise it’s tough. Then at least I know what is going on.”

Between practice sessions and matches - she played in her first grand slam quarter-final at this year’s Australian Open, also reached the last eight at the French Open, and is ranked 11 - Petkovic studies political science.

“Every day I do an hour of studying but I haven’t been able to write the tests in the last six months because I’ve been playing better and winning more matches. I’m quite disciplined with the work. I have to do it every day. Soon you will be able to do tests with an internet connec-tion and a webcam, and I’m looking forward to that as I’m never there when the tests are on. I’m learning about the political history of Germany at the moment, about 1945 when every-thing was separated into four zones. I find the time before the Second World War interesting, too,” she said.

“I think when you want to do something else besides tennis, like studying, you really have to have an interest as if you come home after six hours of practice and you think, ’oh no, I have to read a book’, that would be impossible. I used to work in the players’ lounges, but now I work only in my room. It’s not so tough as it helps to get my head out of the tennis world. It’s quite nice as sometimes you get caught up with all the tennis talk. Sometimes it’s good to see something different.”

No one should imagine that Petkovic is in any way a literary or political bore who takes herself too seriously. Or who suffers from vanity. Though she features in the women’s tour’s ’Strong is Beautiful’ marketing campaign, she informed her followers on Twitter that “in real life I look like this”, and posted a picture of herself with closed eyes and a bad case of bed-head hair. She does not hide her admiration for the leading men’s players: “Roger Federer is definitely the equiva-lent to Barack Obama. You know, when I see Rafa Nadal I want to scream, and when I see Roger I want to bow.” Then there is the dancing. She stopped doing the Petko-Dance in Miami in April, but then started moonwalking on clay. “If I win Wimbledon I will dance for 15 minutes, and I will make everybody on Centre Court get up and dance, too,” she said seriously.

Petkovic is an indie girl at heart. “I play the drums and the guitar, but I’m not any good at either. I cannot bring my drums with me on tour as I think my neighbours would complain in the hotel. Also, there’s so much luggage already with my rackets,” she said. “I’ve been playing for a year and a half. Every time I’m home I try to arrange a lesson. I sometimes practise by slapping my hands on the edge of the table, and that’s really annoying for other people. After my tennis career, when I have settled down in one place, I would like to form a rock band.”

The 23-year-old is currently working with Heinz Gunthardt, a German best known for having coached Steffi Graf. “I’ve asked Heinz everything about Steffi because I really like to learn from the best. I also spoke to Steffi in Las Vegas earlier this year, but hearing about it from a differ-ent angle is always interesting and Heinz told me how she practised, what she did and how much she did. I sometimes tend to do too much, so I have to take care of my body,” Petkovic said. “What he said was really good was that she liked to practise early in the day and she finished early, and then she took her head off tennis, totally off tennis, for the rest of the day. She did some other things, went to the city. I had it in mind that she was totally the other way around, that she was thinking, eating, sleeping tennis. That was the most surprising thing, for me, to hear that.”

Like Graf, Petkovic is a long way from being a tennis obsessive.

Required reading

As well as studying politics, Andrea’s favourite work is The Nightingale and the Rose, by Oscar Wilde

“What I a silly thing Love is,” said the Student as he walked away. “It is not half as useful as Logic, for it does not prove anything, and it is always telling one of things that are not going to happen, and making one believe things that are not true. In fact, it is quite unpractical, and, as in this age to be practical is everything, I shall go back to Philosophy and study Metaphysics.”

http://www.telegraph.co.uk/sport/ten...nce-woman.html
Old Jul 26th, 2011, 03:50 AM   #80
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Facebook chat
Old Aug 3rd, 2011, 09:55 AM   #81
country flag abi
Senior Member

abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light abi is a glorious beacon of light

Quote:

Andrea Petkovic's Carlsbad Blog: Tuesday
CARLSBAD, CA, USA - Ranked No.11 this week and no matter how she does in Carlsbad, Top 10 next week. German No.1 Andrea Petkovic has had the best year of her career and is this week's WTA blogger. Read on...

Tuesday, August 2, 2011

Hi guys, and welcome to my blog for the WTA website. Why don't I start by telling you what I've been up to since Wimbledon...

The first thing I did was go on vacation to Tuscany for five days. It wasn't so long but it was very nice, I actually slept all day. Then afterwards I had three very hard weeks of preparation. I almost did the same as the off-season I did in December. I practice at an academy in Offenbach: two physical workouts and two tennis sessions a day, so it was really tough. I was basically eating, sleeping, practicing... then eating, sleeping, practicing...

Te nicest thing during that time is I went to see a few concerts. I haven't been to concerts in almost a year and now I picked up on that and went to four or five concerts within a few weeks. It was awesome. My favorite was Arcade Fire - I saw them in Tuscany, which was really beautiful. I also went to the theater and saw Hamlet, which I hadn't seen before. I never go to the theater but when I do I always enjoy it, so I should go more!

I also saw the Women's World Cup, which was absolutely amazing. I was just at the final with adidas. I was a little sick that day so I wasn't sure if I should go, but it was the most amazing, most exciting game I ever saw. I was totally blown away. I really liked Hope Solo because she has a great name. Hope Solo. I would like to be named Hope Solo. That's a great name!

I came to Carlsbad quite early, six days before the tournament. We rented a car and drove here from San Diego. It was so beautiful - nice weather, getting some Sun... I got a little depression in England with all the rain, and I thought it would be better when I went back to Germany, but it just kept raining for three weeks. Here I feel reborn! I'm a little tanned and look much better. Everything's fine now.

My first match was tonight and I played solid. I hadn't played in a long time, almost a month, and it's always tough to pick up on your match routines. But I think I did okay. Alexa played well - she breaks the rhythm, and I had to play every point with full intensity, and I managed to do that. There were maybe one or two off games that shouldn't come in the future, but that's okay for now...

One thing I definitely want to try here is surfing. It will be hard because first of all it takes a lot of energy, and with me I always get hit and injured, so maybe I shouldn't... but I heard there are some great surfing places nearby so I'll try to go and see them.

Goodnight and talk to you tomorrow

Send your questions in for Andrea by clicking here.

Check out Petkovic's official website, Twitter page and YouTube channel

http://www.wtatennis.com/blog/201108...257191_2408594
Petko's blog for Carlsbad this week (Is it the right place to post?)
abi is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 3rd, 2011, 09:07 PM   #82
ace33
Junior Member

ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough ace33 is a jewel in the rough

Quote:
I also saw the Women's World Cup, which was absolutely amazing. I was just at the final with adidas. I was a little sick that day so I wasn't sure if I should go, but it was the most amazing, most exciting game I ever saw. I was totally blown away. I really liked Hope Solo because she has a great name. Hope Solo. I would like to be named Hope Solo. That's a great name!
Awesome, Hope is delicious Now maybe if she comes to the US Open I can officially ship these two
ace33 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 4th, 2011, 12:30 PM   #83
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Andrea Petkovic's Carlsbad Blog: Wednesday

Andrea Petkovic's Carlsbad Blog: Thursday

Andrea Petkovic's Carlsbad Blog: Friday

Andrea Petkovic's Carlsbad Blog: Saturday

Last edited by CillyUltra : Aug 11th, 2011 at 08:56 AM.
CillyUltra is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 11th, 2011, 08:41 AM   #84
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Toronto, 10.08.2011

An interview with: ANDREA PETKOVIC

After she beat Greta Arn 64 75 in the second round of the Rogers Cup.

THE MODERATOR: Questions, please.

So that was a pretty long match out there for the two sets. I think some crazy amount of deuces. How do you deal with such a long match?
Oh, actually I felt awful today on the court, because it was really windy, and the second sets were not the easiest one. Also playing on the outside court without the HawkEye, which was sometimes interesting, because Greta plays really fast and she serves really fast, so sometimes it's not easy to see the balls. I needed to get used to it. But I think the most important part was that I stayed calm throughout the whole match, even though I was really maybe 15% of my normal play and I felt awful. But I managed to stay calm, and mentally I was at 100% intensity all the time, and I think that was the difference. But it was just a few points. It could have gone exactly the other way, so I'm quite happy that I won.

You probably know each other really well, too. Did that come into play for such a long match, also knowing what the other girl does?
Yeah. Well, actually I never played her in matches before, but obviously I know her for a long time. We played for the same team, for the Fed Cup in Germany, so I have known her for what, now? Five or six years? So, yeah, it was you know, it's never easy when you know somebody really well. It can be a very good match or a very bad match. Ours was like parts of some and parts of the other, but yeah, I'm happy I'm through.

I think I saw you on the practice court afterwards. Was that because you weren't happy with how you were hitting?
Yeah. Sometimes, you know, when I tighten up during the match I like to go out and hit some balls, and so I hit another maybe 200, 300 balls, and now I feel fine.

Just a general type of question. How much of your game do you feel like is natural talent and how much of it is hard work?
Just in general? Well, I think that if you have natural talent and you don't work that you cannot achieve anything, and I also think if you don't have so much talent but work very hard you can achieve something. If you have both, it's very good. (Laughter.) But I really feel like, you know, I'm definitely somebody who works really hard and who works many hours and who needs that to feel good out there on the court. I just think that even if you are the biggest talent in the world, to get the consistency with those kind of players who we have today, which are great players, I think it's one of the greatest times for women's tennis. Also for men's tennis. With those players that are around, you need to work really hard to have the consistency to compete with them. It doesn't matter how much talent you have. I think most of I think in earlier times it was not like this. I think only a few players were working really hard, but now everybody really knows what they have to do to step out there and be able to compete. That's why, I think, women's tennis is getting so much closer to each other and so much stronger, also.

When you first started playing tennis, did it come very naturally to you?
Well, actually, I had a really strange career, because I didn't play tennis professionally until I was 19, which is quite a change for girls. Until I was 19 I played two or three times a week almost like a hobby player. But I was always you know, I always played the way I played. I always was hitting the ball hard. And if I managed to hit it in the court three or four times in a row, I probably would have won. If not, I probably would have lost. So I was winning against some players who were there, you know, practicing since they are 14 being out there on the professional tour and I was winning against them on a good day. So I figured, okay, if I get more consistent I can beat them, you know, consistently and not only on a good day. That's why I decided to try it professionally. I had to deal with my father. If I'm not in the top 50 after two years, I'm gonna quit. After two years I was 49, which was lucky, also. But, yeah, it always came you know, I think my greatest talent that I have is that I'm a competitor in everything. It doesn't matter if it's tennis or reading a book or I don't know. In school, I always wanted to be the best, and that's sometimes more important than how you feel the ball. But sometimes I feel the ball.

There are a few of you like that actually these days, it seems. Like Kvitova, for example, said she didn't really start playing until she was 16.
Who?

Petra Kvitova.
Oh, yeah, yeah, exactly. She was going a little bit the same career like I did, because we were always at the same not at the same level, but we were always there. And I remember her. I remember when she was like normally you know the girls when they are 17, 16. She was there but not really, you know, playing. And then all of a sudden when she started really practicing hard she was playing some great tennis.

So it's still important to have the natural talent, then?
Probably. I guess. You know, it's both. All the girls who are there are so talented. And the nice thing is that everybody has something different. Everybody has a talent for something else. Ana has an incredible talent for forehand and serve. Vika Azarenka has the most talent for backhand I ever saw in my life. Serena has talent for everything. Everybody has something special. That makes it so much more interesting, I think.

You mentioned on your Twitter last week that you fell in love with a Canadian director, Xavier Dolan.
I did. Yes.

Is that part of your routine, to watch a movie from the country you are going in?
No, it was a coincidence. Actually, it was so funny when I came here, because right before I came to the States, I watched Arcade Fire live. I saw them live in concert. I was blown away. And two days later I read this article in Germany he's not very well known I just read this article about Cannes and about his movie, and I was like, I have to see this movie. And his story, with, you know, with her mother and leaving home and making a movie with 17 years old. So I went it was so tough to find this movie. I had to go like one-andahalf hours in the Internet, and I had to travel one hour to go to see that movie in Frankfurt. So it was really hard work to get this movie. I was also blown away. I came here. I'm like, I'm actually I'm going to put something on Twitter tonight. You're gonna like it, I think. I'm quite Canadian at this time of the year.

Have you had a chance to try the beer?
No, not yet. I'm waiting until after the tournament.

As you were saying, so many players right now in the women's game can just come through. Anybody can win. How does that affect you mentally in terms of sort of both feeling like there are no limits but also sort of every round is very dangerous?
Yeah, it makes it on the one hand it makes it so much tougher, because you don't you know, you don't have these easy rounds anymore in the beginning. I remember Steffi, they didn't even, you know, care about the first four rounds. I'd talk to the reporters. They were like, We didn't even go. We looked at the time and wrote if it's under an hour or under 30 minutes, you know. This just doesn't exist anymore. That makes it also much tougher for a woman to dominate right now, because she has to go, in a slam she has to go through tough matches every match, every match. So it takes much more energy than it used to before, which makes it much tougher. But on the other hand, you know, you don't go on the court and you feel like, okay, I don't have a chance. You always go on the court. You know that when you play bad, you're probably going to lose, but you know when you play well, you always have the chance to win. That makes it so much more interesting, and, yeah, appealing. It also gives, I think, most of the players that's why it's getting so much better. It's giving them more motivation to work, because they are like, Okay, I can win this. I'm there and I'm, you know, mingling with the big ones, and I have my chances to go deep in the Grand Slam. I think that gives us the motivation to work even harder, and that's what makes women's tennis so much better now.

http://www.rogerscup.com/women/2011_...c_10.08.11.doc
Old Aug 18th, 2011, 12:45 PM   #85
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Toronto, 11.08.2011

After she beat Petra Kvitova 61 62 in the 3rd round of the Rogers Cup.

Were you surprised by how easy that was, how one-sided that was?
I was. Yes, I was expecting a really tough match, but, you know, it’s tough. The conditions were not easy at all. They were really tricky. And she didn’t play for so long. I know how I feel the first two matches when I come back after one or two months, and I had the advantage that I played Carlsbad last week. I had a lot of matches, so I was already in it. And as I said, her tennis with her very flat strokes in that kind of conditions is really, really tough. So I was happy with how consistent I played, because, you know, great players like Petra, they come back in one or two points. So it was really important for me to stay, to have the full intensity throughout the whole match.

Are you surprised how well you’re playing, given that you were sick in the final of the San Diego Open? You’ve responded so well.
Yeah, well, sometimes it’s not so bad when you get sick. You know, you relax a little bit, and also I gave my body the time to recover. You know, I didn’t force too much. I tried to really, to be 100%. Now I’m maybe 55, but I’m getting there slowly.

You have been mentioning focus and intensity a lot in the past conferences. You did pretty well out there being focused on every point, except maybe for that bee thing that happened at one point. Is that something you’re working on, to be focused on every single point?
Yeah, yeah. That was definitely something that I tried to improve now after Wimbledon, because I was playing — you know, I was playing really streaky. I played well a couple games. Then I dropped my intensity. And now that’s the thing that I really try to work on, to have 150% intensity in each and every point. I think I have the athleticism to do it, and I have the body and the fitness to do it. So why not, you know, take it as an advantage to the other players. That’s what I really try to do now.

You had a very good game today. People are going to expect you to go far now in this tournament. Which player would you fear, if you fear one, in this tournament right now?
Oh, there are a lot of them. I think everybody who is still in there is somebody to fear, you know. I mean, not to fear. You’re not like going into the match scared of the other one, but to respect, you know. I have a huge respect for everybody. Also, when I played Eugenie in the first round I had a lot of respect for her, too, because, you know, it’s — I just saw — right before, I saw the match where this guy, I think Chvojka, what’s his name, he played against Dolgopolov and he’s ranked, what, 350 and he put out a great battle. Nowadays it’s not that easy anymore. You just have to try to focus on what you work on and what you have to improve and really try to black out all the other players. But there are so many: Maria, Serena, everybody, Vera, Agnieszka. You just have to try to focus on yourself.

I saw on Twitter you posted a picture of you talking tactics with Ana Ivanovic. You admitted later you were gossiping, but does it help having that kind of personality on the tour, makes it more enjoyable, less of a daily grind, and actually helps you out on the court?
I think so. I also have my times where I have little depressions where I’m not in the best mood, but I just — you know, every time when I feel bad or when I am not in the best mood, I think of it like this. I want to do this another seven or eight years, and if I want to do this another seven or eight years, not enjoying myself would be impossible for me. And I do the sport because I love it, and I put all my heart and all my passion into it, and so why not enjoy it? And, you know, Ana is a great friend and we laugh a lot when we see each other. We can differentiate. You know, we can go out on court and try to kill each other but then hug at the net and love each other the next second. It’s just the job that you have to do. On the other hand, having friends is one of the most important things in life for me.

Please keep tweeting like that. We enjoy it.
I try.

Do you feel like you’re gaining momentum as the tournament goes along?
Well, I feel like I gained momentum already in Carlsbad. I was feeling really well out there, and I really believed that I had a shot at, you know, winning the tournament. I got a little sick unfortunately, but Agnieszka played a great match against me. So I don’t know if I would have won even if I was 100%. And today it’s so tough. Even if you feel like you are gaining momentum and you feel like you’re playing great, there are still the other girls who are playing great as well and who are improving all the time. So I think it’s just the most interesting time for women’s tennis right now, and I’m really honored and I have so much respect for, you know, being able to be a part of it. So that’s really a big honor for me.

And you really must enjoy being in Canada a little more now?
I am. You have to follow me on Twitter. I got a great jersey, and I also got the history back behind the jersey, why I got it, because Sidney Crosby, he’s also born in the same year as me, ’87, and he has the 87. I actually saw when Canada beat the USA in the Olympic games finals and he shot the golden goal, I think? Was that him? So that’s why I got him, because — yeah, I don’t know.

http://womenstennisnow.com/2011/andr...ust-11th-2011/

Last edited by CillyUltra : Aug 18th, 2011 at 12:50 PM.
Old Aug 18th, 2011, 12:45 PM   #86
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Toronto, 12.08.2011

After she was beaten by Agnieszka Radwańska 64 63 in the quarter-final of the Rogers Cup.

At least you didn’t have to run off the court this time.
Yeah. No, I felt perfectly fine. I think it was a good match. I think the difference was just in a few points. I think Agnieszka played great from the first, maybe the first game, but, you know, the first game is always… But then she played really, really well. I think there were like five or six important points where I missed it this much, where I missed it into the net just in the highest net thing. So, yeah, it’s a little bit of bad luck, and maybe I should have been a little tougher in the long rallies, but she played well.

She’s a little bit of a different player. What makes her so tough?
Well, actually, I really enjoy playing her, because I always think it’s a good match to watch for the audience. But, you know, because most of the time you are used to short rallies, especially after today. You know, there were two totally different matches where I played Petra where it was like two or three strokes only, and, you know, ta-ta, and then if it’s short, okay, you go for it. And with Agnieszka it’s always long rallies. You have to really build up the point. And I think I played a little bit too much, you know, like flat to her. Maybe I should have used the angles more. But that’s something that you realize after the match. I did it better, actually, in Carlsbad than today. But today I just felt like, I don’t know, I needed to overpower her, which was the wrong approach. So, yeah, I learned from it for the next time. US Open maybe already.

You have been one of the brightest personalities here at this tournament. We saw a different side of you today after the first set.
I was really bright, also.

Was that a help to you, do you find, generally when you do that?
It depends. Today it was a help, because I just felt — I felt like a big stone but mental stone today, not a real stone today. In my stomach, it needed to get out. And afterwards I felt much better and much more relaxed. But, you know, you cannot allow yourself to lose points because of this, you know. And today I used the break in between the two sets to get it all out, and then I was fine again. But sometimes if it comes during important points or during important games, it can cost you a few points, and that is the worst thing that can happen. So I’m working on it. I’m already much better, but sometimes I know that that sounds strange after today, but sometimes it’s still the junior in me comes out, you know. I still have to work on that.

On that theme, we think of tennis and especially women’s tennis as a very genteel game but is one of the sports that encourages those kind of outbursts. Seems like that’s John McEnroe’s mystique. That’s the mystique of a lot of players is that they flip out on the court. Do you think that’s kind of expected that when things aren’t going well you should start smashing your racquet and screaming?
Well, I think nowadays you don’t see it at all anymore. I think it’s just — actually, John McEnroe was one of my favorite players. I really enjoyed his outbursts, I have to say. But, you know, he was a different kind of personality. He used it to his advantage. In my case, if I have an outburst, most of the time I cannot use it to my advantage so this is a problem. But, you know, I think everybody needs to find the right way for himself, and I think today, nowadays, the players are really, really much calmer than they were in the days back then, although me, myself, personally when I watch tennis, I like to see some emotions, but that’s everybody’s own choice.

http://womenstennisnow.com/2011/andr...ust-12th-2011/
Old Aug 18th, 2011, 12:46 PM   #87
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Cincinnati, 15.08.2011

After she beat Jarmila Gajdosova 57 76(5) 62 in the first round of the Western & Southern Open.

What’s your reaction to a match like that?
I feel terrible. I feel awful, really, because Jarka was playing incredible. She was just hitting winners all over, and I just I was like — I don’t know how long we played, but let’s say two hours 40, and I felt like I was in the defense all the time. That’s not a good feeling, especially for a player like me who likes to be the dominant one. So I just felt terrible all the time. I don’t know how I pulled it out, but I’m thrilled that I did.

You seemed to get frustrated with yourself in the third set.
Yeah, you know, I was — still I’m really tired and I didn’t expect to play today, so I was not really — well, I was prepared to play, but I was really tired. When I get tired I get easily frustrated. So I think that was just the case. But I just have doubles tomorrow, so I hope I can recover for the next singles and then be better and ready and faster hopefully on court.

So you have a new Petko Dance now. This is the second time you’ve used it?
I started it in Carlsbad, I think, so it’s just, yeah, it’s a little inspiration that came when I won my first match there. It was a night ses-sion, so I felt like giving back to the audience. (Laughter.)

Is this one working for you, do you think, or do you think you’ll make a new one for the US Open? It will be the one year anniversary of starting it.
Yeah, that’s true. Well, it’s working for me so far. You know, it’s a little easier than the other ones because I don’t have to move so much. And after a match like today I was too tired, so maybe I’ll keep it for that.

How would you describe it to people that don’t know what it is?
Well, I don’t know what it is myself, so it’s quite tough. It was just really an inspiration. I don’t even know where it came from or where I saw it. I can’t think of it. It was just the first thing that came to my mind. But I really liked the Monfils one. He told me he’s going to do one for me in Wimbledon, but he didn’t, and so now he did The Dougie in Montreal, and I was very pleased to see that.

You are top 10 now for the first time. Last year you were unseeded.
But I dropped out already. (Laughing.) So not for long.

But you’re a single-digit seed here.
Okay.

And last year you were completely unseeded. Has it been reflecting on this past 12 months.
Well, it’s been a really good year, especially this one. I started this year off I think 33 or 34, and now I’m 11, 10, whatever. Yeah, it’s been a good year. I improved a lot of things. I improved mentally a lot. I have the experience now to compete on the big matches, to not mess up anymore like I did the years before. So I think, yeah, it’s going well. But also I still have when I am on court so many more things I feel like I have to improve, like 156 or more. And as long as I have that feeling, that gives me the motivation to still step out on court and just practice and try to get better. On days like today, I feel like I suck really, so…

You’ve had a lot of success in social media stuff before you had success on court. You’re well-known for that. Do you think that success gave you confidence, that you were somehow able to translate that into tennis success?
I don’t know. That’s a good question. Do you have a psychologist here? Maybe he can help. Well, I don’t know. You know what I try to do, because when I used to watch tennis I always saw these serious faces and fighting, competitive spirit on court, which is also great to see and I admired all the time. But when I got myself into the world of tennis and I met all those people and they’re fun and normal people, yeah, just great to be around, I wanted to kind of show that other side of tennis players, that they are not these robots and machines that fans see on TV all the time. And also, like for example today, I was tired, I was frustrated. If somebody sees me today for the first time he’s going to hate me because I acted like a little baby, and I know that. But actually I can be nice as well. I just feel like showing the other parts of tennis players as well, not just this professional attitude that we try to live out on court. That’s what I try to share with the fans, and I think they really appreciate it. Also, the most important thing is to stay true to yourself. That’s what I try to do. It gets a little tougher the more hype you get and the more people want something from you. It gets tougher. But I think I’m quite well in managing to stay myself – so far at least.

You said that you were getting tired in the third set. Were you tired going into today’s match, or you just hit a wall at some point?
Yeah, I don’t know. I really today, like I felt – which I never had in my life before, and that’s why I got so frustrated also – I felt like I didn’t have the energy to fight anymore. There was a point in the first two games of the second set where I just didn’t know where I can get the energy from to fight back and come back and try to turn this match around. I was just sitting there and was like, Okay, I really want to win, but I don’t know how. I don’t have the energy. I don’t know where to get it from. And so I won one game at 2-0 a little bit lucky, and then I called my coach. He was like, Okay, I don’t care how this match end, just try to fight. Try to be a champion on court and don’t act like a little baby. I was like, Yeah, I can’t. (Laughing.) So it was actually quite funny. But, yeah, I just try to take the energy from my team. Sometimes you can do it. It’s not very often. But I just try get the positive energy out of them, because I just didn’t feel like I have more energy left in myself, which I never felt before. I don’t know, probably was — I was a little sick in Carlsbad and everything coming together, and the Radwanska match was emotionally really, really tough. She played incredible. So I think everything coming together. Yeah, but it’s going to be better for sure. I don’t want to cry here after winning.

You obviously won in three sets in Miami against Caroline Wozniacki. You also have had some matches against big players like Sharapova in Australia and Kvitova last week. You beat them very soundly scoreline-wise. What do you think it is in your game that allows you to sort of redline through a match like that?
I think first of all, I’m not really scared of other girls. I don’t care who they are. I also lose against them quite easily. Against Maria Sharapova I had no chance in the French Open, so that also happens to me. But first of all, when I play them, I’m not scared. I’m like, Okay, let’s see what happens. I think this is the most important part. Because if you go into the matches and you’re scared of the others, it can already reflect on your game. So this is the first thing. And the second thing, when I play really well, when I hit ball well, it’s tough because I play really fast and I try to dominate the game. But I have to say also Petra and Maria both didn’t player their best in these matches when I beat them, so I was also a little bit lucky. It’s always two things coming together. Maria paid it back to me at the French Open; with Petra I’m tied at 3-All. Everything comes back always, and I just try to improve.

Is that lack of fear something you’ve always had?
Yeah, it’s just not in my genes. I don’t know. Yesterday, for example, if you want to listen to a story, I’m not sure if I’m getting crazy, because I was in the bathroom and I saw – I swear – a spider like this on my head. So I freaked out. I went out, and I was 20 minutes sitting in the corner of my room. Finally I had the courage to go back, and there was no spider. In my head it was like this on my head. So now I’m thinking I’m crazy and I’m having hallucinations because it’s not there. It’s gone. I’m crazy. So I would rather have seen it and freaked out again, but not thinking I am crazy. Now I think I’m crazy for sure. But that’s just a side story. (Laughing.)

http://womenstennisnow.com/2011/andr...ust-15th-2011/
Old Aug 19th, 2011, 11:31 AM   #88
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Canadian newspapers:
Fallen giants cede centre court to lesser-knowns
Kelly: Anger at Rogers Cup, but nobody died

Cincinnati.com:
Andrea Petkovic dances to her own drummer
Petkovic dishes on social media

Last edited by CillyUltra : Aug 19th, 2011 at 12:14 PM.
Old Aug 19th, 2011, 12:10 PM   #89
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

SI.com Guest Mailbag: Andrea Petkovic fields questions from her fans
Old Aug 20th, 2011, 09:44 AM   #90
country flag CillyUltra
Senior Member

CillyUltra's Avatar

Cincinnati, 18.08.2011

After she beat Petra Kvitova 63 63 in the third round of the Western & Southern Open.

It’s been a great tennis history in Germany, and it’s been a while since they’ve had a top 10 player. How have you been received back home with your accomplishments as of late?
I don’t know actually, because I haven’t been back and I don’t read the newspapers. I mean, I read newspapers, but not the tennis part. So I really don’t know. But I guess that it’s been a big deal. You know, I’m only the sixth player to have reached the top 10 in Germany. I dropped out already, so it doesn’t really matter. But it was a nice feeling for a week, and I really hope I’ll get back there. The thing is it’s not only about me. It’s about the other two girls as well who are playing so well. That brings our tennis so much more into focus. Because before we always had someone who was playing well, but it’s normal that you have highs and lows. There was nobody else backing it up. Now we have three girls who are really backing it up. So when I have a bad phases, Julia goes there and wins Stuttgart; when she doesn’t feel so well, Sabine goes there and plays semis in Wimbledon. That makes it like it has more foundation now, and it’s a good feeling for us girls in Germany.

You backed it up a little better the last few weeks.
Yeah, I’ve been playing good tennis, but I think more important also I won matches where I didn’t feel so well, where I was struggling with my health and with my mental status. So I’ve been winning these matches, and that gave me more confidence than winning matches like today where I really played well and where I found my game in order and in place. These matches where you don’t feel well and you pull through and fight through are more important, especially before a Grand Slam. You know, to know that you can win those matches is very important for the confidence.

Was is a little bit weird playing the Wimbledon champion on Court 9 with no crowd there?
Well, actually I really like the court, because I played two times on the grandstand and it was never full. Court 9 was actually more filled than the grandstand when I played, I think. But it was change, but obviously in a tournament like this there was so many great matches, I wouldn’t now how to make the schedule myself. It was fine. As along as you win, you don’t really care.

Seemed like you had a lot of crowd support out there today. Did you feel like that?
Yeah, I was actually surprised. Seemed like there were many, many Petko fans out there. I’ve been received well here in the States. I feel like there are a lot of fans who know my blogs or are watching my videos, follow me on Twitter. It’s been nice playing here and getting the attention.

Seems like you guys exchanged a couple words at the net.
Uh-huh. I think I said it already before, Petra and I are good friends, we always talk. She has asthma or something, I’m not really sure, but she struggles when it’s really hot and humid. So I just told her that I hope she gets better and I hope that she’s going to be fine for the US Open. I asked her if she is playing a tournament before and she said no. So that was basically it. But we’ve known each other for so long and I really, really like her. She’s a great girl. She stayed the same after all her success, she stayed exactly the same as she was before, and I really respect that a lot.

You talked about your Facebook, Twitter, and blog stuff. You also have a burgeoning recording career. I heard a song that you…
Oh, man.

Do you plan on doing more of that?
No, not at all. (Laughing.) That was so bad. You know, I never thought in my life that I would be publically known and that people would actually listen to that song, so big mistake in my youth.

That happened before all the other stuff, the song?
Yeah, it happened like — the song is like four or five years old, I think, three or four years old. I thought it was fun in the beginning; I actually liked it in the beginning. When I listen to it now, I feel like, Ahhh…
But it’s been fun. Yeah, it’s been fun.

Who were the players you looked up to?
Well, there are several. Of course Steffi because she was always somebody who was there and was such a great role model, off the court more than on the court actually. But I have to say one of my big idols was always Serena when I was growing up, because I felt like she revolutionized tennis somehow. She came on court and she had this great energy and this great vibe and she just really brought rock and roll to tennis. I really like that, and I loved watching her play all the time. It’s a little strange now being with her at the same tournaments, so I have to control my idolizing. It’s cool. It’s a big honor for me being able to play her maybe someday again.

Did you get to interact with Serena here?
No, here I didn’t see her at all; in Toronto I saw her — or somewhere else, I don’t know — and I told her, I’m really glad you’re back. And I really feel that way. But I mean, I don’t talk to her a lot. Just like hi, hi, and that’s it.

Have you been in touch with Steffi since you hit with her in Germany?
Yeah, we have. We talked during Fed Cup and she always sends me regards through Barbara, our Fed Cup captain. They’re always in close contact and keeping in touch. So she always sends me her regards. Actually she was in Ger-many and we wanted to meet up, but I wasn’t there. I hope that maybe Indian Wells we going to see each other again. But she promised me that she will come to one Fed Cup match, so maybe – hopefully – I’m going to invite her to come to the match against the Czech Republic.

You’ve talked in the past about being part German and part Serbian. Which parts are which?
I always say I’m German but I have a Serbian heart. You know, because the emotions that I live and that I go through and all my passion for the sport, I feel like it’s more Serbian. Also the negative emotions that come through sometimes that I cannot control, I feel like they are more Serbian. But the way I live, the way I structure my life, the way I think not only in like about society, about politics, it’s more German. I feel like really I’ve been educated really quite German. So it’s always a tough part. But there is a Serbian soul in me, I guess.

So many players from that region are doing well.
Yeah, it’s incredible. I think it’s definitely one thing is the genes, because we are all tall, strong like, I don’t know, bears. (Laughter.) So it’s really in the genes. I mean, everybody, it doesn’t matter if you say Zimonjic, Troicki, Tipsarevic, Ana, Jankovic — well, Jelena is a little smaller, but she’s also 178. So we are all tall and we all have the strength and the power. It’s just in the genes. And we eat meat all the time. We eat like five kilos of meat every day. It has to come from somewhere. (Laughter.)

A lot Croatians are doing well, too. Is there a lot similarity between the countries?
You know, the thing is we do have a similar mentality. The thing is, the Balkan region, they were never scared. It doesn’t matter if it’s in politics or in sports. Also if you see the soccer team in Serbia, they always beat Germany, France, Brazil, and then they lose to Australia, I don’t know, China. I don’t want to hurt anybody. Because, you know, when they play the big ones, they are like, Yeah, we are gonna kick their ass. Come on. Let’s do this. They have this little bad touch that they like to underestimate weaker opponents. I’m happy that I also have the German education so I don’t underestimate anybody. I feel like sometimes the Balkan people tend to underestimate people. Although the tennis players not, but in soccer we have this problem.

It’s interesting you said you read the newspapers but not the tennis bits.
Yeah.

Do you go online and read the German press?
No, not at all.

Because you’re interested in politics, right?
Yeah, I am. I read — I don’t know if you know the Spiegel magazine, and actually I think they boycott sports because they never have sports. They have like if Bayan beats Real once in 20 years, they put it like somewhere. So I always only read Spiegel. I really would have to win three Grand Slams to be there. If I reach that, I’m going to stop tennis, I think.

This week, the WTA released some stats about how the social media has taken off within the WTA. You’re a part of that. Talk a little bit about how you’ve been able to use Twitter and Facebook and other ways to brand yourself and kind of control the way that you’re perceived among fans; whereas maybe other players have to rely on sponsors or the tour to do that.
Yeah, well, that’s right. You know what I really like about the social media, also me not having agent, but I really have everything under my control. So I have the control about the image that I want to to give to the public and about the image that I want to be received from the public. And the thing that’s most important for me, because I don’t feel comfortable on court, if I feel like I have to act somebody that I’m not and if I cannot stay true to myself. I need sometimes that people say, Okay, why is she dancing? Is this necessary? Why is this? Why is that? Okay, they can keep telling this to me and they keep saying this, but I need this stuff to stay true to myself, otherwise I would go crazy. Tennis can be really one dimensional and I’m not one dimensional. I need these other things to live myself to the fullest, not only on the court but off the court as well. I really feel like with the social media, with Twitter and Facebook, I have it understand my control and I can give as much personality as I want to the public. The way I’ve lived it, it’s been received well. Of course there are always people who don’t like me. When you’re extreme, there are always going to be people that hate you more than love you. That’s okay for me, because I have a lot of love to give, even to those people. (Laughter.)

http://womenstennisnow.com/2011/andr...ust-18th-2011/

Thread Tools

Posting Rules