** Masha News and Articles! ** Vol. 2 - Page 112 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Closed Thread

Old Feb 1st, 2011, 12:21 PM   #1666
country flag Shafanovic.
#claypova

Shafanovic.'s Avatar

Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute
Re: ** Masha News and Articles! ** Vol. 2

From Facebook

Maria Sharapova
Roger, Rafa, Serena and myself are playing a special event for one of the most special people in the world, Phil Knight (the founder of Nike). Phil has done so much for my career and it is an honor for me to be involved in this event. To learn more click here: http://bit.ly/glPw8e

CLAYPOVA
Shafanovic. is offline View My Blog!  
Sponsored Links
Advertisement

Old Feb 1st, 2011, 12:22 PM   #1667
country flag Shafanovic.
#claypova

Shafanovic.'s Avatar

Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute Shafanovic. has a reputation beyond repute

I hope there's a stream for this. I want to watch her play mixed with either Roger or Rafa.

Rafa I hope

CLAYPOVA
Shafanovic. is offline View My Blog!  
Old Feb 1st, 2011, 12:30 PM   #1668
country flag Marilyn Monheaux
Senior Member

Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute

^^I hope that if there's a stream, it's better than the last one Nike provided.
Marilyn Monheaux is offline View My Blog!  
Old Feb 1st, 2011, 12:32 PM   #1669
country flag schorsch
Senior Member

schorsch's Avatar

schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute

I don't think she was at the Pilic academy

When Hogstedt used to train with Li Na they'd go to Oberhaching to train at the Tennisbase.

http://www.btv.de/BTVToServe/abaxx-?$part=Tennisbase.index.menu
Official Masseur of the Jelena Clinic
Djokovic, Davydenko, Tipsarevic, Wawrinka, Baghdatis, Gulbis, Troicki, Kyrgios
schorsch is offline View My Blog!  
Old Feb 1st, 2011, 12:40 PM   #1670
Senior Member

Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute Marilyn Monheaux has a reputation beyond repute

^^I know. Hogstedt's former partner is from Munich, though and Pilic's academy is the only known quality training opportunity in Munich.
Old Feb 1st, 2011, 01:17 PM   #1671
country flag The Norwegian
Senior Member

The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian The Norwegian

Maria should have a cup of coffee and an apple strudel, forget about Istanbul and come straight to Oslo.
The Norwegian is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 07:28 AM   #1672
country flag cyannnnn
Senior Member

cyannnnn's Avatar

cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold cyannnnn is a splendid one to behold

Quote:
TERÇA-FEIRA, FEVEREIRO 1

Entrevista exclusiva de MICHAEL JOYCE
Maria Sharapova é provavelmente a maior vedeta do ténis mundial. Contratos milionários, uma enorme legião de fâs, presença assídua nas revistas e televisões mundiais, no entanto, a sua fama tem um propósito, o seu ténis!
Este estava-lhe no sangue desde pequena, e para prosseguir o seu sonho, Maria e os seus pais realizaram inúmeros sacrifícios, mas a jovem tenista só provou que tudo aquilo que arriscaram e abdicaram valeu a pena, conquistando o cobiçado torneio de Wimbledon em Julho de 2004 com apenas 17 anos. As vitórias que alcançara desportivamente aliadas à sua beleza e carisma fizeram da jovem Russa radicada nos EUA desde os 7 anos, uma autêntica celebridade, adorada e reconhecida nos 4 cantos do globo.
O seu sucesso dentro do court continuou, e em 4 anos a musa do ténis manteve o seu nome bem presente no topo.
Mas infelizmente em 2008 o sucesso da Russa no mundo do ténis foi travado por uma grave lesão no seu ombro direito, obrigando-a a recorrer a uma intervenção cirúrgica e a permanecer afastada dos courts por cerca de 10 meses.
Agora, com 23 anos e no inicio de uma nova temporada e fase na sua vida pessoal, a beldade Russa ficou recentemente noiva de Sasha Vujacic, Maria Sharapova tenta alcançar novamente o topo, e para isso, tomou a difícil decisão de afastar temporariamente o grande amigo e também treinador nos últimos 6 anos e meio, Michael Joyce, trazendo para a sua entourage, Thomas Hogstedt.
Michael Joyce é o fiel amigo de Maria, aquele que a conhece verdadeiramente. A sua relação profissional pode-se encontrar em “stand by” mas não a sua amizade. Os dois são como família e partilham sorrisos, choros, alegrias e problemas, factos esses que são demonstrados através da grande entrevista que Michael Joyce nos concedeu.
Michael mostrou-nos o que está por trás da campeã Russa, da Maria Sharapova conhecida pelos fâs, media e até mesmo pelos colegas de profissão, a verdadeira Maria Sharapova.

· SH: Fale-nos um pouco de si, sabemos que foi nº 64 do ranking mundial, como surgiu o gosto pelo ténis?
MJ: Eu joguei profissionalmente durante 13 anos, cresci a ser treinado pelo Robert Lansdorp.
Depois de ter a minha 1ª cirurgia, quando tinha 27 anos comecei a treinar algumas pessoas nos meus tempos livres e gostei imenso.

· SP: Como conheceu a Maria?
MJ: Quando a Maria tinha 9 anos, ela juntava-se com o Lansdorp algumas vezes por ano, e então eu batia umas bolas com ela, como se fosse um pequeno favor que eu fazia ao Robert.
Eu gostei muito da Maria e do pai dela, ela era muito dedicada e eu sabia que, possivelmente, ela ia ser muito boa, por isso eu fui seguindo o seu progresso durante o tempo de Juniores.
Quando eu me retirei do circuito, tinha mais ou menos 30 anos e antes da Maria ganhar Wimbledon eles perguntaram-me se eu podia viajar com ela e com o pai, mas eu não quis porque a minha mãe estava muito doente e eu preferi ficar em casa durante uns tempos.
Alguns meses depois dela ganhar Wimbledon, a minha mãe ficou melhor e fui questionado uma vez mais se queria trabalhar com eles. Foi aí que aceitei e comecei a trabalhar com a Maria em Outubro de 2004. Eu pensava que aquilo ia ser apenas por uns meses, mas depois ela ganhou o WTA Championships e nós os dois achámos que eu era um bom treinador para ela, e passei a trabalhar com ela o tempo todo. Agora já passaram seis meses e meio.

· SP: Conhece a Maria desde que ela tinha apenas 9 anos, podemos presumir então que são como família, descreva a sua relação com Maria.
MJ: A minha relação com a Maria é bastante próxima, eu adoro-a, e ela para mim é como família.
Nunca vou esquecer o apoio que ela me deu quando passei por tudo com a minha mãe.
Às vezes posso levá-la ao limite mas ela sabe sempre que quero o melhor para ela.
Juntos passámos por inúmeras coisas boas, e algumas difíceis também, como a sua cirurgia, e eu quis-me certificar que ela teria todo o meu apoio, acompanhei toda a sua reabilitação, estive sempre ao lado dela, e eu sabia que ela necessitava de mim porque quando estás no topo tens muitos amigos e pessoas que te adoram mas precisas realmente de alguém quando as coisas começam a ficar difíceis e ela encarou tudo como a verdadeira campeã que é.
A lesão que ela teve foi muito grave, e é muito difícil regressar após uma lesão como aquela. A maior parte das pessoas nem têm noção do quanto é que ela teve que trabalhar só para poder voltar a jogar novamente.
A sua determinação e o seu foco em voltar foi mais impressionante para mim do que ter ganho qualquer torneio, teria sido muito mais fácil para ela desistir e virar as costas, porque já tem dinheiro e fama suficiente.

· SP: A Maria atingiu muito sucesso bastante cedo, o que é que acha que teve na base deste fenómeno?
MJ: Eu acho que o sucesso que ela teve tão cedo, foi um pouco inesperado para toda a gente e até mesmo para ela, mas a vida é cheia de surpresas.
Ela colocou a fasquia num nível muito alto quando ainda era bastante nova, mas também provou que mereceu ganhar três Grand Slams.
Claro que a vida dela mudou, mas ela não mudou como pessoa, e isso é a coisa mais importante.

· SP: Todo o mundo sabe que a Maria é um autêntico fenómeno em termos de marketing, está sempre nas bocas do mundo e é uma autêntica celebridade. O que é que a Maria tem que a torna tão apetecível pelos media e pelas marcas mundiais?
MJ: Eu penso que é mais do que o seu aspecto físico.
Ela entrega-se ao ténis de corpo e alma, e dá tudo o que tem no court e as pessoas são atraídas por isso.
Logo, tens uma rapariga atraente e que se entrega a um desporto de corpo e alma o que cria uma boa combinação.

· SP: Agora numa parte mais relacionada com a sua relação profissional com a Maria, como se sentiu ao atingir junto dela todos os feitos que ela conseguiu?
MJ: Tive a honra de estar presente em tudo o que ela realizou. Nós trabalhámos muito juntos e para mim foi bom saber que fiz parte do seu sucesso.
Não há dúvida que um treinador pode ajudar-te e motivar-te mas o jogador é quem tem de ir para o court e jogar. Eu podia treinar muitas pessoas da mesma forma e eles nunca iriam ter os resultados que ela teve.
É preciso ser-se uma pessoa muito especial para alcançar aquilo que ela alcançou e eu tive sorte por fazer parte disso.

· SP: Sabemos que a vossa relação treinador/atleta terminou temporariamente, o que se passou ao certo?
MJ: Basicamente nós decidimos que era melhor para ela treinar com outro treinador, porque passados tantos anos uma mudança pode ser boa.
É sempre difícil para uma jogadora ter dois treinadores, quer eu quer o Thomas somos líderes e achei que o mais correcto era afastar-me por uns tempos porque de outra maneira ela não poderia aproveitar totalmente o que o Thomas tem para lhe oferecer e por agora ela quer experimentar isso.

· SP: Então mas como fãs podemos esperar que o Michael e a Maria voltem a trabalhar juntos, visto que foi temporário?
MJ: Eu acho que há uma grande probabilidade de nós trabalharmos juntos outra vez.
Não tenho planos de trabalhar com mais nenhum jogador. Tenho estado no circuito quase há 20 anos e agora vou aproveitar um tempo de folga. Talvez trabalhar com alguns juniores promissores e desfrutar o meu tempo em casa.

· SP: E em relação ao Thomas? Do que espera deste relacionamento?
MJ: O Thomas é um grande motivador, trabalha muito e o mais importante é que acredita na Maria.
Só o tempo irá dizer se ele a poderá ajudar ou não.

· SP: Qual é a tenista ou o tenista que a Maria mais admira? Quando ela era pequena quem seguia mais?
MJ: Penso que a Maria admirava muito a Monica Seles mas ela não gostava muito de ver ténis.
Eu sei que ela respeita imenso o Federer e o Nadal, a ética de trabalho deles, e o quão bons eles são.

· SP: Muita gente considera a Maria arrogante, até mesmo convencida, isto é verdade?
MJ: Ela arrogante não é de certeza!
É difícil para ela porque quase toda a gente quer algo dela.
Até mesmo quando fãs vêem-na a comer e vão pedir um autógrafo ou fotografia, ela compreende o lado deles, e é sempre muito educada e simpática e irá assinar os autógrafos necessários mas se passar os dias a fazer isso não é justo para ela porque impede-a de aproveitar verdadeiramente a sua vida. E o tour feminino é muito duro, muitas raparigas têm inveja e ciúmes e é difícil fazer amigos.
Mas ela tem um coração enorme, ama a família e os amigos mais próximos e é muito divertida, é óptimo estar com ela, divertimo-nos sempre muito, já tenho saudades dela.

· SP: Como é a Maria nos treinos? Muito perfeccionista?
MJ: Ela é definitivamente perfeccionista mas acho que todos os bons jogadores o são. Ela quer sempre melhorar. Às vezes ela fica um pouco frustrada mas é normal , acontece com toda a gente. Quando ela está no court ela põe tudo o que tem no seu jogo.

· SP: O que é que para si está na origem da Maria ser uma jogadora tão forte mentalmente?
MJ: Eu penso que ela é forte mentalmente desde muito jovem, penso que se nasce com isso.
Podes investir nisso e melhorar mas a minha experiência diz-me que tu podes desde jovem afirmar-te como uma pessoa forte mentalmente.

· SP: A vida pessoal da Maria mudou muito ultimamente, ela ficou noiva, muita gente diz que ela está diferente e que não e tão forte mentalmente como antes, acha que a Maria continua da mesma maneira focada no ténis?
MJ: A vida pessoal da Maria corre lindamente, o Sasha trata-a como uma princesa, que é o que ela merece e por isso fico feliz.
É normal perder-se um bocado da motivação no início quando estamos apaixonados, mas eu acho que ela agora está muito determinada e o período de “lua-de-mel” acabou.
Ela esteve muito focada e treinou muito na off season e até teve bons resultados o ano passado.
Eu claramente acho que quando a tua vida fora de court te corre bem, e estás feliz, isso só te vai ajudar no court, só tens que encontrar o equilíbrio certo e acho que ela está a trabalhar nisso.

· SP: Bons resultados?
MJ: Sim, claro que a Maria não ficará satisfeita enquanto não voltar a conquistar Slams e ser nº 1 mundial. E ela quer ganhar todos os torneios em que entra e é por isso que é uma campeã.
No entanto, não jogou assim tantos torneios como gostaria devido à lesão no cotovelo que teve e que a afectou claramente no ranking, contudo, foi à final de 5 torneios e ganhou 2. Ela não é de arranjar desculpas e simplesmente admite as derrotas.
Ela quer muito voltar ao topo e penso que a única coisa que ela precisa é de uma boa vitória que lhe traga a confiança necessária para a colocar na rota de um Slam, e acredito que irá acontecer brevemente.

A nós, só nos resta dizer, MUITO OBRIGADA MICHAEL E FELIZ ANIVERSÁRIO!
http://sharapovaportugal.blogspot.co...nte-maior.html

now i have my 4 favorites players
justine henin
maria sharapova
amélie mauresmo
kim clijsters
cyannnnn is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 08:14 AM   #1673
Senior Member

Quote:
TUESDAY, FEBRUARY 1

Exclusive Interview MICHAEL JOYCE
Maria Sharapova is probably the biggest star of world tennis. Million-dollar contracts, a huge legion of fans, a constant presence in magazines and on television worldwide, however, his fame has a purpose, your tennis!
This was in his blood since childhood, and to pursue his dream, Mary and her parents made many sacrifices, but only proved that young tennis player who risked everything and gave up paid off, winning the coveted Wimbledon in July 2004 with just 17. The victories he had achieved sporting coupled with her beauty and charisma made the young Russian living in the U.S. since age 7, a genuine celebrity, adored and recognized in the four corners of the globe.
His success continued into the court, and in four years the muse of tennis has kept its name and present at the top.
But unfortunately in 2008 the Russian success in the tennis world was caught by a serious injury in his right shoulder, forcing her to resort to surgery and stay away from the courts for about 10 months.
Now, 23 years and the beginning of a new season and stage in his personal life, the Russian beauty has recently become engaged to Sasha Vujacic, Maria Sharapova tries to reach the top again, and so we took the difficult decision to temporarily remove the large friend and also a coach for the last 6 ½ years, Michael Joyce, bringing his entourage, Thomas Hogstedt.
Michael Joyce is the faithful friend of Mary, the one who truly knows. Their professional relationship can be found in "stand by" but not their friendship. The two are like family and share smiles, tears, joys and problems that these facts are demonstrated by the great interview that Michael Joyce gave us.
Michael showed us what lies behind the Russian champion, Maria Sharapova's known to fans, media and even by colleagues, the real Maria Sharapova.

° SH: Tell us a little about yourself, know who was No. 64 in world rankings, has emerged as a taste for tennis?
MJ: I played professionally for 13 years, grew to be coached by Robert Lansdorp.
After my 1st surgery when he was 27 years some people started training in my spare time and really enjoyed.

· SP: How did you know Mary?
MJ: When Maria was 9, she joined with Lansdorp few times a year, and then I hit some balls with it, like a small favor that I did to Robert.
I really enjoyed Maria and her father, she was very dedicated and I knew that, possibly, it would be very good, so I've been following his progress during the time of Juniors.
When I retired from the circuit, was about 30 years before Mary and win Wimbledon they asked me if I could travel with her and her father, but I refused because my mother was very ill and I preferred to stay in home for a while.
A few months after her Wimbledon win, my mother got better and was asked again if he wanted to work with them. It was then that I accepted and started working with Mary in October 2004. I thought it would be only for a few months, but after she won the WTA Championships and the two of us we thought that I was a good coach for her, and started working with her all the time. Now I spent six and a half months.

· SP: Do you know Mary since she was only nine years, then we can assume that they are like family, describing his relationship with Mary.
MJ: My relationship with Maria is close, I love her, and she is like family to me.
I'll never forget the support she gave me when I went through everything with my mother.
Sometimes I can take it to the limit but she knows where I want the best for her.
Together we went through many good things, and some also difficult, as his surgery, and I wanted to make sure she would have my full support, I followed all his rehab, I was always by her side, and I knew she needed me because when you're on top you have many friends and people you love but do you really need someone when things start getting tough and it all looked like the true champion he is.
The injury that she had been very serious, and it is very difficult to return after an injury like that. Most people have no concept of how much she had to work just to get back playing again.
His determination and his focus back on was more impressive to me than winning any tournament, would have been much easier for her to give up and turn away, because he has enough money and fame.

· SP: Maria hit a lot of success very early, what do you think was the basis for this phenomenon?
MJ: I think the success she had so early was a bit unexpected for everyone and even for her, but life is full of surprises.
She set the bar too high a level when it was still fairly new, but also proved he deserved to win three Grand Slams.
Of course her life has changed, but it has not changed as a person, and this is the most important thing.

· SP: Everyone knows that Maria is a real phenomenon in terms of marketing, is always in the mouths of the world and is a genuine celebrity. What is that Mary has that makes it so appealing in the media and the global brands?
MJ: I think it's more than your physical appearance.
She gives herself to tennis, body and soul, and gives everything he has on the court and people are attracted to that.
Soon, you have an attractive girl who indulges in a sport, body and soul which creates a good combination.

· SP: Now a part related to his professional relationship with Mary, as she felt with her to achieve all the achievements she accomplished?
MJ: I was honored to be present in all she has done. We worked hard together and for me it was good to know that I was part of his success.
There is no doubt that a coach can help you and motivate you but is the player who has to go to court and play. I could train many people in the same way and they would never have the results she had.
It is necessary to be a very special person to achieve what she has achieved and I was lucky to be part of it.

· SP: We know your relationship coach / athlete temporarily ended, what happened exactly?
MJ: Basically we decided it was best for her to train with another coach, because after so many years a change can be good.
It is always difficult for a player to have two coaches, whether I want the leaders are Thomas and thought the right thing was to get me for a while because otherwise she could not take full advantage of what Thomas has to offer and now she wants to try it.

· SP: So but what fans can expect the Michael and Mary return to work together, since it was temporary?
MJ: I think it is very likely that we work together again.
I have no plans to work with most any player. I have been on the circuit nearly 20 years ago and now I'll take some time off. Maybe work with some promising juniors and enjoy my time at home.

· SP: What about Thomas? Do you expect this relationship?
MJ: Thomas is a great motivator, it works and most importantly believe in Mary.
Only time will tell if he can help or not.

· SP: What is the tennis player or tennis player Maria that you most admire? When she was little more who followed him?
MJ: I think the Maria Monica Seles admired but she does not like to watch tennis.
I know that she respects the great Federer and Nadal, the ethics of their work, and how good they are.

· SP: Many consider Mary arrogant, even convinced this is true?
MJ: It is not arrogant for sure!
It's hard for her because almost everyone wants something from her.
Even when fans see her to eat and will ask for an autograph or photograph, she understands their side, and is always very polite and friendly and will sign autographs necessary but if I spend my days doing this is not fair to her because prevents her from truly enjoy your life. And the women's tour is very hard, many girls are envious and jealous and it is difficult to make friends.
But she has a big heart, loves his family and closest friends and is very fun, it's great to be with her, always have fun, I miss her already.

· SP: How is Maria in practice? Perfectionist?
MJ: It is definitely a perfectionist but I think all the good players are. She always wants to improve. Sometimes it gets a little frustrated but that's normal, it happens to everyone. When she's in court she puts everything you have in your game.

· SP: What for you is the source of Mary being a player so strong mentally?
MJ: I think she is mentally strong from a young age, I think you're born with it.
You can invest in it and improve but my experience tells me that you can assert yourself as a boy as a strong person mentally.

· SP: Mary's personal life has changed a lot lately, she got engaged, many people say that she is different and that is not as strong mentally as before, he thinks that Mary is still just as focused on tennis?
MJ: The life of Maria runs beautifully, Sasha treats her like a princess, that is what she deserves and I'm so happy.
It is normal to lose a bit of motivation at the beginning when we are in love, but now I think she is very determined and a period of "honeymoon" is over.
She was very focused and trained hard in the off season and even had good results last year.
I think clearly when your life runs you out of court as well, and you're happy, it's only going to help the court, you just have to find the right balance and I think she is working on that.

· SP: Good results?
MJ: Yeah, sure that Maria will not be satisfied until we come back to win Slams and be No. 1 worldwide. And she wants to win every tournament he enters and is why it is a champion.
However, he did not play so many tournaments as you like because of the elbow injury he had and that clearly affected the rankings, however, was the final in five tournaments and won two. She is not making excuses and just admit defeat.
She really wants to return to the top and I think the only thing she needs is a good victory that brings you the confidence to put on the route of a Slam, and I believe that will happen soon.

To us, we can only say, THANK YOU AND HAPPY BIRTHDAY MICHAEL!
Old Feb 2nd, 2011, 08:28 AM   #1674
country flag MaitaBaby
fallshortpova

MaitaBaby's Avatar

MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of MaitaBaby has much to be proud of

Miss ya, Mike!
Old Feb 2nd, 2011, 10:39 AM   #1675
country flag Lachy
ICE QUEENS.

Lachy's Avatar

Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute Lachy has a reputation beyond repute

All the stuff he said is so nice. I never understood why anyone bagged him
Lachy is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 12:35 PM   #1676
Break My Rapture
Heaux

Break My Rapture's Avatar

Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute Break My Rapture has a reputation beyond repute

That's an awesome interview. Michael.

People who call him a douchebag have no clue.
Break My Rapture is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 01:15 PM   #1677
country flag NewShoulderPlz.
Senior Member

NewShoulderPlz.'s Avatar

NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future NewShoulderPlz. has a brilliant future

London Olympics is my biggest goal, says Sharapova

MOSCOW | Wed Feb 2, 2011 9:01am EST

MOSCOW (Reuters) - Former world number one Maria Sharapova, who is still looking to rediscover her best form after shoulder surgery, is excited at the prospect of competing at next year's London Olympics.

"The Olympics is my biggest goal in tennis and my dream is to represent Russia in London," Sharapova told reporters on Wednesday.

The U.S.-based Russian missed the 2008 Beijing Games due to a shoulder injury.

Sharapova, 23, is in Moscow for this weekend's Fed Cup first-round tie against France, making her eligible to compete for Russia in London.

She won three grand slam titles before turning 21 but has struggled for form since a nine-month lay-off following a shoulder operation at the end of 2008.

Sharapova is ranked 13th in the world and was knocked out in the fourth round of last month's Australian Open, a tournament she won three years ago.

The Russian is especially excited about the 2012 Olympic tennis event because it will be played on the grass courts of Wimbledon where, as a virtually unknown 17-year-old, she captured her first grand slam in 2004.

Sharapova also said she was eager for her Fed Cup home debut after making her first and only other appearance for Russia in the women's team competition against Israel three years ago.

"It was very tough playing in Israel because the crowd was really noisy and didn't behave very well," added Sharapova who led Russia to a 4-1 victory in February 2008 by winning both her singles matches.

"I'm sure we'll have the crowd on our side here in Moscow and they won't throw nuts and other things at us during matches like we had in Israel."

(Reporting by Gennady Fyodorov, editing by Tony Jimenez)

MARIA Career GrandSlam SHARAPOVA

NewShoulderPlz. is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 01:19 PM   #1678
Mrs. Dimitrova
#CareerSlamPova

Mrs. Dimitrova's Avatar

Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute Mrs. Dimitrova has a reputation beyond repute

This. Mike was always my favorite.
Mrs. Dimitrova is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 01:19 PM   #1679
country flag Vartan
.

Vartan's Avatar

Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute Vartan has a reputation beyond repute

Vartan is offline View My Blog!  
Old Feb 2nd, 2011, 01:26 PM   #1680
country flag Sharapovian
RG '14

Sharapovian's Avatar

Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute Sharapovian has a reputation beyond repute

Mike So sweet.

Thread Tools

Posting Rules