Magda Linette - Page 9 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!

Old Sep 9th, 2010, 06:04 PM   #121
country flag TeamUla

TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute
Re: Magda Linette

It seems two free weeks after Zagreb.
TeamUla is online now View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Sep 9th, 2010, 10:27 PM   #122
country flag St.Sebastian
Team WTAworld

St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute St.Sebastian has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Raelag View Post
It seems two free weeks after Zagreb.
She is no.8 ALT in Athens, 50K
St.Sebastian is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 12th, 2010, 04:02 PM   #123
country flag Endru.

Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of Endru. has much to be proud of

I wonder how you guys who have seen Magada playing see her breaking through the biggest tournaments? She just won another 25k title
Serena Coco JJ Angie
Su-Wei Makiri Kimiko Yarka
Endru. is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 12th, 2010, 06:23 PM   #124
country flag TeamUla

TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute TeamUla has a reputation beyond repute

She said she's not in hurry to play in WTA. For sure won't play them this year and she even didn't think about Aussie Open.
Old Sep 12th, 2010, 06:24 PM   #125
country flag TeamUla

So first of all, it was me who provided the livescores to polskitenis.eu
Magda in the first set commited to many errors and she also allowed Eva for too much - the Czech player attacked each ball, Magda's balls were too short so Birnerova could attack them BP conversion from Magda was 1/4 so she still had her chances to win this but she simply didn't use them. Magda had only two winners in the first set - an ace and one backhand who "kissed" a net and fell just behind it.

In the second set Magda got more solid, her groundstrokes got more agressive but still not too many from her. But it's difficult to have many winners on such slow clay after rain but she got just very solid at the baseline. While in the first set she had like 20 UEs, in the second one she had like 5. She had two winners - one good backhand on the line and a lob - it was when Eva try to hit a dropshot but then Magda run quickly to the net and made a lob. Magda's break point conversion was 4/5. Very good!

Eva in general tried to dropshot Magda but Magda's actually to fast for such bad ones. At the beginning it worked but the more Magda was in the match the faster she run to them. In the third set Magda was just brilliant. She had only 5 UEs and 9 winners. Two of them were when Eva hit a dropshot and run to the let but twice Magda hit beautiful half volleys - once from a backhand side and the second time from a forehand side. Also three winning backhands and one forehand. Once she won a point with a marvelous backhand drive volley. Magda also hit one ace.

And no double faults from Magda during the match.

Magda is not in hurry to try to play in WTA tournament. She even didn't think about the perspective of Australian Open. She just thinks about her next ITF tournament in Zagreb. They will go by car with her coach and her first match is supposed to be on Wednesday.
Old Sep 12th, 2010, 06:58 PM   #126
country flag adner

adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute adner has a reputation beyond repute

I hope the fact she hasn't thought about AO doesn't mean that she's not planning to play qualies there. Winning a round there is 40 points and that's just as much as 25k$ title(5 matches).
adner is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 13th, 2010, 08:36 AM   #127
country flag Pszczelny

Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute Pszczelny has a reputation beyond repute

Another 25K title, and how nice it was in Katowice.
Is it enough for top 200?
Pszczelny is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 13th, 2010, 11:22 AM   #128
country flag Agata.

Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of Agata. has much to be proud of

After Katowice, there will be just 3 younger girls than Magda above her in the WTA ranking (MLDB, Tomljanovic and McHale)

D. Cibulkova/ S. Lisicki/ E. Dementieva/ M. Sharapova/ Y. Shvedova/ L. Safarova/ T. Pironkova/ A. Kerber
all Polish players

Rafael Nadal
Agata. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 13th, 2010, 12:12 PM   #129
country flag netimka

netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all netimka is a name known to all

Quote:
Originally Posted by Pszczelny View Post
Another 25K title, and how nice it was in Katowice.
Is it enough for top 200?

she is 199 on the eggy list at the moment but can be 200...

anyway I really hope she will have a nice run in the $50k in Athens as these 25k looks quite too easy for her so time to move up... i know they dont want to rush to wta but plaing 25k too long its not the best solution as i well...
so congrats and good luck... 5 title this week
netimka is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 13th, 2010, 03:50 PM   #130
country flag TeamUla

INTERVIEW FROM JUNE (but not posted here)

Magda Linette w lutym skończyła 18 lat, tydzień przed przyjazdem do nas grała juniorskiego Wielkiego Szlema. W Szczecinie błysnęła wielką formą. Pokazała efektowny, dynamiczny i odważny tenis. We wszystkich meczach, które rozegrała, absolutnie dominowała nad rywalkami.

Rozmowa z triumfatorką Szczecin Open

Mariusz Rabenda: Po pierwszym meczu w turnieju wyglądałaś na potwornie zmęczoną, po finale nie było widać potu. To znaczy, że w wygranie pierwszej rundy musiałaś włożyć więcej wysiłku?

Magda Linette: Nie do końca tak. W pierwszych dniach pogoda tutaj straszna - słońce świeciło prosto na kort, grałyśmy w południe, było duszno. Na koniec zrobiło się znacznie przyjemniej. Wolę grać właśnie przy takiej pogodzie.

W 1994 roku wygrała tutaj Magda Grzybowska, teraz ty. Tamten triumf był początkiem światowej kariery Grzybowskiej.

- Różni nas to, że ja jestem Magda, a ona Magdalena.

W swoim dossier na stronie ITF mówisz, że chcesz być numerem jeden na świecie...

- Bo to prawda.

Kiedy? Po zwycięstwie w Szczecinie będziesz około numeru 400.!

- Nie da się tego tak dokładnie określić. Marzeniem każdej zawodniczki jest wejście do pierwszej dziesiątki, a potem osiągnięcie szczytu. Ja na razie pragnę jak najszybciej awansować do pierwszej setki, aczkolwiek mam świadomość, że to wcale nie jest łatwe. Czeka mnie bardzo dużo pracy.

400. miejsce, to jednak jeszcze w wielu przypadkach eliminacje turniejów o randze równej Szczecin Open.

- Niekoniecznie. Na tych najlepiej obsadzonych - o randze 25 tys. dolarów - taki ranking może nie wystarczyć, ale na wielu innych - tak. Tutaj też wystarczyłoby to do gry w głównym turnieju. Latem tego rodzaju turniejów będzie sporo, więc właśnie na takie chcę przede wszystkim jeździć po kolejne punkty.

A najbliższe plany?

- Przede wszystkim odpocząć. Przez najbliższy tydzień. Po nim jest turniej w Toruniu - też 25 tys. dolarów, a potem następne.

Jesteś przyszłoroczną maturzystką. Czy to nie wpłynie na karierę sportową?

- Raczej będę dużo grała, a nauka na tym nie ucierpi. Tak się dzieje od lat. Na maturze wezmę przedmioty, z których czuję się mocno, i podczas turniejów będę się przygotowywała do egzaminów.

Gdy przyjechałaś do Szczecina, to o której rundzie myślałaś?

- Szczerze? Marzyłam o ćwierćfinale. Nie sądziłam, że mogę dojść aż do finału, a zwycięstwo do głowy mi nie przychodziło.

A gdy już doszłaś do finału, przeczuwałaś, że wygrasz?

- Pewności nie miałam. Wiedziałam, że Magrit Ruutel dobrze gra, że była kiedyś w pierwszej setce WTA [nie była, ale tak twierdzili organizatorzy turnieju. Najwyższe miejsce Ruutel dotychczas to 162. w kwietniu 2008 - red.], że wygrała z Kasią Piter, która przecież bardzo dobrze gra w tenisa. Ale wiedziałam też, że jest potwornie zmęczona turniejem i w tym upatrywałam m.in. szansę na sukces. I to zmęczenie dało się odczuć podczas finału.

Twój ulubiony wynik seta w Szczecinie to 6:1. Z 10 setów, które wygrałaś, połowę rozstrzygnęłaś właśnie w tym stosunku. Miało to jakiś cel?

- Nie. Po prostu tak wyszło. Nie mam nigdy zamiaru odpuszczania nawet gema w pewnie wygranym secie, bo nigdy nie wiadomo, co się może zdarzyć po takim gemie...

Widziałem cię już na kilku turniejach w Szczecinie - m.in. zimą w hali i zawsze wygrywałaś.

- Przegrałam chyba w finale turnieju do lat 14 (śmiech ) i... chyba jeszcze na jakichś mistrzostwach Polski. Ale generalnie to miasto jest szczęśliwe dla mnie.

To ja ci życzę, byś w przyszłym roku nie musiała tu przyjeżdżać, chyba że zwiększy się ranga tego turnieju.

- (śmiech )O... bardzo dziękuję.
Old Sep 13th, 2010, 04:21 PM   #131
country flag TeamUla

Linette, nowy urok polskiego tenisa

Nastolatki nie mają już siły przebicia do czołówki światowego tenisa. Jednak podczas gdy w Top 10 rankingu jest tylko jedna zawodniczka urodzona w latach 90-tych, na naszym podwórku za plecami Agnieszki Radwańskiej znajduje się duet nastolatek z Poznania

- Ale jak mam chodzić na lekcje hiszpańskiego, skoro ciągle docieram do finałów? Magda Linette ma problem, bo bardzo chciała nauczyć się języka Cervantesa, ale nie ma czasu. Niedziela, Dzień Pański, dzień finału tenisowych turniejów. Poznanianka dotarła do pięciu w ostatnich sześciu występach. 20 września zostanie drugą singlistką Polski.

Magda Linette, 18 lat (foto Straszak)

Nastolatki nie mają już takiej jak jeszcze kilka lat temu siły przebicia do czołówki światowego tenisa. Podczas jednak gdy w Top 10 rankingu WTA jest tylko jedna zawodniczka urodzona w latach 90-tych (Woźniacka), a miejsce 22. okupuje najwyżej notowaną z nastolatek (Pawljuczenkowa), na naszym podwórku za plecami Agnieszki Radwańskiej znajdują się maturzystki. W tym tygodniu rakietę nr 2 dzierży Katarzyna Piter, a za chwilę zmieni ją Linette.

Trzy lata temu Isia Radwańska liczyła 18 wiosen, gdy wyrzuciła za burtę US Open Marię Szarapową. Obie panny weszły na światowy poziom przed uzyskaniem pełnoletności. Dziś cudownych dzieci (także chłopców) nie uświadczymy. Tegoroczne juniorki, przedstawicielki roczników 1992 i 1993, pojawiają się dopiero w drugiej setce notowania WTA. Lista juniorskiego zawodowego tenisa wyglądać będzie 20 września następująco: 1. Amerykanka McHale (urodzona w 1992), 2. Chorwatka Tomljanović (1993), 3. Portugalka Larcher de Brito (1993), 4. Polka Linette (1992). W okolicach 200. miejsca oprócz Magdy znajdzie się także Karolína Plíšková (1992).

Mam na imię Magda

- Ahora díme, cómo es tu espańol? Brązowooka Linette próbuje ułożyć zdanie i obiecuje, że następnym razem odpowie lepiej. Wzięła ze sobą do Katowic zeszyt do nauki hiszpańskiego, którym zajęła się przed dwoma laty. Wiosną będzie pisała maturę. W tym roku szkolnym w ławie na lekcji jeszcze nie siedziała. W tym roku kalendarzowym przesunęła się za to o 800 miejsc w rankingu WTA.

Nie lubi jak dodają jej do imienia "lena". - Mam na imię Magda - zapewnia i może poświadczyć dowodem osobistym. Osiemnaście świeczek na torcie zdmuchnęła w lutym. Miesiąc później w Turcji rozpoczęła sezon zawodowy, awansując, także dzięki walkowerowi, do półfinału satelickiej imprezy w Antalyi. To był spory sukces, bo nigdy wcześniej nie dotarła tak daleko.

Ostrożne cele mówiły o zakończeniu roku 2010 powyżej 500. miejsca na liście światowej. Team Linette, czyli trener Jakub Rękoś oraz ojciec Tomasz, zdawał sobie sprawę, że Magda ma możliwości, by przebić się tak - jak sądzono - wysoko. Po wygraniu trzech z rzędu turniejów o puli nagród 25 tys. dol., w sumie czterech z sześciu ostatnich, dziewczyna stoi u progu Top 200. To ranking pozwalający na start w eliminacjach turniejów wielkoszlemowych.

Już teraz wiadomo, że Linette będzie mogła wystąpić w fazie wstępnej Australian Open. - Ale nie ma pośpiechu - zastrzega Rękoś. - To, co będzie w styczniu, zależy od wielu czynników. Jeżeli już tam wylecimy, będziemy musieli być przekonani o tej decyzji. To jest kort twardy, daleko, zawodniczki grają na wyższym poziomie. I stawka potężna: jedna runda turnieju głównego jest warta tyle, co dwa wygrane turnieje o puli nagród 25 tys. dol.

Dobry duch

Linette zakończyła występy juniorskie (od 2007 roku zdobyła w sumie cztery tytuły w cyklu ITF) podczas międzynarodowych mistrzostw Francji na kortach Rolanda Garrosa, gdzie pokonała dwie rundy. Dwa tygodnie wcześniej w eliminacjach turnieju WTA Tour w Warszawie napędziła stracha Annie Czakwetadze. - To był jej dobry mecz, a przecież dopiero po raz pierwszy mierzyła się z zawodniczką, która należała do światowej czołówki - wspomina Rękoś.

Rozgrywki juniorów i zawodowców to inne światy. Starty nastolatków finansuje Polski Związek Tenisowy. Profesjonaliści muszą radzić sobie sami. Team Linette na szczęście może liczyć na pomoc "dobrego ducha", bez którego letnie sukcesy być może nie byłyby możliwe. Anonimowego mecenasa ma również Piter. W Poznaniu, mieście Fibaka, troszczą się o przyszłość tenisa.

Katarzyna Piter, 19 lat, i Jakub Rękoś, trener Linette (foto Straszak)

W stolicy Wielkopolski mają też gdzie i z kim trenować. Linette reprezentuje klub Grunwald, ale spotkać można ją także w hali w Puszczykowie. Na korcie biegają wspólnie z Piter i Barbarą Sobaszkiewicz. - Kasia przyjaciółką? Raczej jesteśmy bardzo dobrymi koleżankami - mówi Linette o relacjach z Piter. Gdy zachodzi potrzeba pracy nad returnem mocniejszych serwisów Sobaszkiewicz, która zmieniła Grunwald na AZS, zawsze może przyprowadzić na trening Andrzeja Kapasia.

Grać jak Woźniacka

Gdy ktoś widział Linette przed dwoma laty, przyzna z respektem, że nie zaniedbywała pracy nad sobą. Kiedyś chuda, dziś z mocnymi nogami i niezłym przyłożeniem. Taka jest jej gra: wytrzymuje wymiany z linii końcowej, atakuje bekhendem, trudno zaskoczyć ją krótszym zagraniem, bo do takich bez problemów się zrywa. Fajerwerków technicznych mało, za to wielka solidność i regularność. Trenerze, czy to jest poziom bliski Top 100? - Zawodniczki stamtąd grają bardzo konsekwentnie... - mówi Rękoś. Od sześciu lat zajmuje się poznanianką. Czuje się, że jego serce bije optymizmem.

Największą bronią Linette jest mentalność. W kobiecym tenisie porażka od prowadzenia 4:1 czy nawet 5:0 nie jest rzadkością. Magda nie miewa wielu momentów zapaści. W finale imprezy w Katowicach w trzecim secie serwowała na prowadzenie 5:1, od razu tracąc trzy punkty. - Ona nie wierzy we wczesne zwycięstwo - tłumaczy Rękoś. Jeżeli szczytem irytacji Magdy jest to, że macha nad głową rakietą, to problemów z sędziami mieć nie będzie. - Zawsze trzeba myśleć o każdym kolejnym punkcie. Mecz da się wygrać z każdego stanu - wyznaje swoje credo.

Telefon od Wiktorowskiego

Na korcie spokojna Linette jest przeciwieństwem Pauli Kani, rówieśniczki z Sosnowca, na meczach której wobec nisko latających rakiet można obawiać się o kontuzję. Obie przed dwoma laty w Moskwie zostały deblowymi mistrzyniami Europy do lat 16. Opiekunem kadry kadetek był (i jest) Tomasz Wiktorowski, również kapitan dorosłej reprezentacji Polski w Pucharze Federacji. Świeża krew na przyszły sezon w walce o powrót do Grupy Światowej II?

Po Linette czekamy na przełom w tenisowych życiorysach innych dziewcząt z obfitującego w talenty rocznika 1992. Kania we wrześniu wygrała pierwszy turniej (w Gliwicach). Sandra Zaniewska często trenuje w Turcji, a obecnie przebywa na kilku turniejach w Australii. W małych imprezach próbują swoich sił Klaudia Gawlik i stawiająca też na debla Katarzyna Kawa.

Magda jeszcze na początku roku walczyła z rówieśniczkami w turniejach juniorskich, bo chciała podnieść ranking i wystąpić w Wielkim Szlemie. To było marzenie: poczuć atmosferę Flushing Meadows i Wimbledonu. Do skompletowania występów we wszystkich najważniejszych turniejach w kategorii do lat 18 zabrakło jej Australian Open. Teraz może zagrać tam jako tenisistka profesjonalna. Druga najlepsza w Polsce.

SOURCE
Old Sep 14th, 2010, 12:09 PM   #132
country flag TTomek

TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute

stupid people that make the rankings didn't add Magda's points from Katowice
TTomek is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 14th, 2010, 12:14 PM   #133
country flag fouc

fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Tomek. View Post
stupid people that make the rankings didn't add Magda's points from Katowice
one can wonder who is more stupid - those people who make rankings according to the rules, or the ones who don't know the rules but are accusing the former of being stupid?
fouc is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 14th, 2010, 12:19 PM   #134
country flag TTomek

TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute TTomek has a reputation beyond repute

then the rules are stupid
TTomek is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 14th, 2010, 12:23 PM   #135
country flag fouc

fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute fouc has a reputation beyond repute

^^
yep, that's a nice compromise
fouc is offline View My Blog!   Reply With Quote