Steffi Graf Admiration Thread Vol 2 - Page 119 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Oct 13th, 2011, 01:21 AM   #1771
country flag jjg
Junior Member

jjg is an unknown quantity at this point
Re: Steffi Graf Admiration Thread Vol 2

http://www.superillu.de/service/heft.html

does anybody have a copy of this/post the interview with Steffi?
jjg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Oct 13th, 2011, 04:43 AM   #1772
country flag GrafMariaPetraK
Senior Member

GrafMariaPetraK's Avatar

GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of GrafMariaPetraK has much to be proud of

Old Oct 13th, 2011, 10:27 AM   #1773
country flag djul14
Senior Member

djul14's Avatar

djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all

Kati and jjg sorry my answers will be no to your requests.

Thanks for the YouTube videos
djul14 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 13th, 2011, 02:42 PM   #1774
country flag Stef-fan
Senior Member

Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all

Quote:
Originally Posted by jjg View Post
http://www.superillu.de/service/heft.html

does anybody have a copy of this/post the interview with Steffi?
Is this what you are looking for? Djul, you can help us out here with the translation please.

http://www.superillu.de/leute/Steffi...d_2163780.html

Strahlend steht sie da in ihrer schwarzen Hose und dem hellbraunen Kaschmirshirt, mit einem Glas Tee in der Hand und lächelt geduldig in alle Kameras. Still und leise, wie es ihre Art ist, war Steffi Graf in die Hauptstadt gekommen, um in der Friedrichstraße die erste Tealounge von "Teekanne" zu eröffnen. Obwohl die Ex-Tennis-Queen 1999 ihre beispiellose Karriere beendete, zählt sie laut einer aktuellen Forsa-Umfrage immer noch zu den beliebtesten und anerkanntesten Deutschen. Gemeinsam mit "Schumi" wurde Steffi Graf zu den besten deutschen Sportlern aller Zeiten gewählt.

SUPERillu-Starindex: Alles über Tennis-Star Boris Becker
Doch wie deutsch ist ihr Alltag in ihrer Wahlheimat Las Vegas, wo sie mit Ehemann Andre Agassi und den Kindern Jaden Gil und Jaz Elle in einem großzügigen Anwesen mit Swimmingpool und Tennisplatz am Rande der Stadt lebt? Wie viel Heimat steckt noch in Steffi? Was vermisst die gebürtige Brühlerin in den USA am meisten? Nach ihrem Pressetermin in Berlin traf sich Steffi Graf mit den SUPER illu-Redakteuren, die sie zum Interview-Auftakt mit einem knusprigen Stück deutscher Heimat überraschten ...

"Hallo, ich bin Steffi", sagt sie, lächelt sanft, hält einem die Hand hin - und bricht sofort das Eis. Der erste Eindruck: Sie wirkt noch viel zarter und schmaler, als man es erwartet hat. Und trotz ihrer weltweiten Popularität legt sie eine angenehme Schüchternheit an den Tag.

Frau Graf, wir haben Ihnen ein paar frische Brezeln mitgebracht, weil wir wissen, dass Sie ein Fan deutscher Backwaren sind. Vor allem bei Süßem sollen Sie schlecht Nein sagen können ...
Das stimmt. Ich komme an keiner Bäckerei vorbei. Ich bin weniger der Schokoladentorten-Freund, aber bei Käse-, Streusel- oder gedecktem Apfelkuchen werde ich schwach. Und meine Mutter kann eine ganz tolle Biskuitrolle mit Sahne und Pfirsichen machen ... Als Kind gehörte es für uns dazu, jeden Tag vor der Schule in die Bäckerei zu gehen und ein süßes Teilchen zu holen, eine Schneckennudel (Anm.d. Red.: Schwäbisch für süße Backwaren wie Zimt- oder Rosinenschnecken) oder so was. Das war sicher nicht das Gesündeste, aber zum Ausgleich gab's ja auch viel Obst.

Backen Sie auch selbst?
Ja, sehr gern sogar. Wir halten uns sowieso oft und viel in der Küche auf. Das ist der zentrale Ort in unserem Haus. Mein Mann kocht sehr gern, ich backe - zum Beispiel Marmorkuchen oder Mufns und Cupcakes, und die Kinder helfen uns dabei.

Das heißt, Sie haben kein Personal, das für Sie kocht? Das war nämlich eine Frage, die eine unserer Leserinnen an Sie hatte ...
Nein, wir haben kein Personal. Wir kochen selbst - gehen aber auch gern mal essen.

Kommen bei Ihnen auch mal deutsche Gerichte auf den Tisch?
Natürlich. Das Schnitzel ist da ganz weit vorn. Auch gern mal vom Huhn. Und Gemüse wie Erbsen oder Spargel koche ich wie meine Mutter auf deutsche Art. Man bekommt in Amerika allerdings eher grünen Spargel.

Sie leben seit elf Jahren in der Heimat Ihres Mannes Andre, in Las Vegas. Packt Sie nicht manchmal das Heimweh nach Deutschland?
Nein. Ich hab so oft im Jahr die Möglichkeit, nach Deutschland zu fliegen, da kommt Heimweh erst gar nicht auf. Was jedoch schade ist, dass wir als Familie selten die Möglichkeit haben, zusammen hierherzukommen. Denn die Kinder haben unheimlich viel Spaß hier.

Bei uns wird so gut wie nie geschimpft. Weder auf Deutsch, noch auf Englisch. Ich hab was gegen Schimpfwörter. Es passiert ganz selten, dass mir mal ein Schimpfwort über die Lippen kommt. Aber noch sind die Kinder jung. Wer weiß, was später in der Pubertät mal passiert? Ich denke aber, das Verständnis, dass man seine Worte immer mit Bedacht wählt, haben beide.

Und was ist mit deutschen Liedern? Klingt bei Ihnen auch mal "Hänschen klein" durchs Haus?
Das kann Jaz Elle sogar auf dem Klavier spielen. Das ist total süß. Unsere Kinder sind beide sehr musikalisch veranlagt. Keine Ahnung, wo das herkommt. (lacht) Sie nehmen beide Musikstunden, und die Lehrerin hat ihnen auch ein paar deutsche Lieder beigebracht.

Spielen Sie mit dem Gedanken, irgendwann nach Deutschland zurückzukehren?
Nein, da haben wir keine Pläne. Dafür ist Las Vegas zu sehr unser Lebensmittelpunkt geworden. Es ist Andres Heimat, die Kinder gehen dort zur Schule und sind voll integriert. Und ein Großteil meiner Familie lebt mittlerweile auch in Las Vegas. (Anm.d.Red.: Ihre Mutter und sein Bruder mit seiner ganzen Familie leben mittlerweile auch in Las Vegas.)

Ihr Sohn spielt Baseball, Ihre Tochter reitet. Steht Mutti dann am Feldrand und feuert an?
Natürlich. Auch wenn Andre und ich durch unsere Sport-Vergangenheit einen etwas abgeklärteren Blick darauf haben, wie involviert man in den Sport sein möchte. Trotzdem unterstützen wir unsere Kinder, feuern sie an und freuen uns, dass sie etwas gefunden haben, woran sie Freude haben.

Sind Sie froh, dass sich Ihre Kinder gegen den Tennissport entschieden haben?
Mit dem Reiten haben wir schon so unsere Sorgen. Aber Jaz Elle hat es sich nun mal ausgesucht. Und was Tennis betrifft: Andre und ich wissen am besten, wie schwer der Weg gewesen wäre, wenn sie sich dafür entschieden hätten. Das wär auch für uns nicht leicht gewesen. Deshalb haben wir sie auch nie in die Richtung Tennis gedrängt, sondern ihnen im Gegenteil immer alle Möglichkeiten offengelassen. Beide haben sich in mehreren Sportarten ausprobiert und tun es noch. Für uns ist dabei nur entscheidend, dass sie Spaß haben.

Sie und Ihr Mann Andre Agassi gelten seit Ihrem Zusammenkommen vor 12 Jahren als Traumpaar. Fühlen Sie sich selbst als solches?
Ja, absolut. Den Partner fürs Leben zu nden ist ein Geschenk. Man hört und sieht ja immer mehr, wie schwer es ist, eine langfristig funktionierende Beziehung zu führen und wie viele daran scheitern. So viel Harmonie, Balance und Geborgenheit zu spüren, wie in unserer Familie - das betrachte ich als Riesenglück.

Dabei erscheinen Sie und Andre als sehr gegensätzlich. Oder täuscht der Eindruck?
Ja, der täuscht etwas. Natürlich gibt es Dinge, die Andre mehr liegen als mir. Aber im Kern - was Werte, Einstellungen und Zukunftsvorstellungen betrifft - sind wir uns sehr ähnlich.

Sie und Andre sollen öfter den Valentinstag, Geburtstag des anderen oder sogar Ihren Hochzeitstag vergessen ...
Für uns sind diese einzelnen Tage tatsächlich nicht so wichtig. Wir vergessen sie nicht wirklich, aber sie haben für uns keine große Bedeutung. Deshalb feiern wir solche Anlässe auch nicht übermäßig. Für uns ist jeder einzelne Tag im Jahr von Bedeutung, da muss keiner besonders hervorgehoben werden.

Nun feiern Sie in Kürze, am 22. Oktober, Ihren 10. Hochzeitstag. Ist das auch kein Grund für ein größeres Fest?
Wir werden ihn nicht übergehen. Aber wir bereiten auch nichts Besonders vor. Wir konzentrieren uns mit der Planung eher auf die Kindergeburtstage.

© dpa (Steffi Graf mit den Kindern Jaden Gil und Jaz Elle 2005 bei den US Open) Es heißt ja, ein Paar soll sich hin und wieder Zeit zu zweit gönnen. Wie sieht das bei Ihnen aus? Mit einer Tasse Tee, kuschelnd vorm Kamin - bei 40 Grad in Las Vegas?
Oh, bei uns kann es im Winter auch sehr kalt werden, um die null Grad. In den letzten Jahren hatten wir auch immer Schnee. Und klar machen wir dann den Kamin an. Andre und ich genießen es sehr, am Abend nach einem langen Tag davor zu sitzen. Das hat etwas sehr Beruhigendes.

Sie gelten als bodenständig, herzlich, sympathisch. Hand aufs Herz - haben Sie auch die eine oder andere "Macke"?
Ganz bestimmt sogar. Ich bin öfters etwas zu hektisch, klaue mir selbst zu viel Zeit und gönne mir zu wenig Ruhe und Muße ... Und ich bin manchmal etwas zu organisiert. Wenn Sie meinen Freundeskreis befragen, finden Sie sicher noch mehr. (lacht)

Laut einer Umfrage halten 37 Prozent der Deutschen Sie für das größte Frauenidol. Verstehen Sie das?
Das ist ein Riesenkompliment. Aber mir fällt es schwer, mich so zu sehen oder Begründungen dafür zu finden. Ich spreche einfach viel lieber über andere als über mich.

Umso mehr bedanken wir uns bei Ihnen für dieses Gespräch!
Stef-fan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 13th, 2011, 02:50 PM   #1775
country flag Stef-fan
Senior Member

Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all Stef-fan is a name known to all

Quote:
Originally Posted by kati830728 View Post
Does someone has the whole coverage of andre´s Hall of Fame induction?
Didn´t he gave Steffi a ring there too?
Katie, I watched the whole HOF induction live on Tennis Channel. Steffi was called on stage by the IT HOF chair to get her ring for HOF induction which was a new tradition and the chair felt uncomfortable giving it to her and wanted Andre to do the honor (Personally, I feel it was a trick to get Steffi on stage otherwise she wouldn't be on the stage). And Andre kneels down when she appears on stage before he gives her the ring. I thought someone else posted the link you were asking for previously. If you have already watched that link, then that is pretty much it, you haven't missed much.
Old Oct 13th, 2011, 05:21 PM   #1776
country flag djul14
Senior Member

djul14's Avatar

djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all djul14 is a name known to all

A translation, yes but later, and there's so much cooking vocabulary, that you will have to be VERY indulgent
Old Oct 13th, 2011, 07:42 PM   #1777
country flag Seleção82
Senior Member

Seleção82's Avatar

Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by djul14 View Post
A translation, yes but later, and there's so much cooking vocabulary, that you will have to be VERY indulgent
Hola everybody!

That article is indeed not easy to translate, and not only because of all the cooking terms in it. And furthermore the article is rather long.

Is the Google translation good enough as a preliminary help to roughly understand the interview? I can polish the Google translation when I find the time for it, but I can't make any promises that this will be very soon.

Google translation:

Quote:
Beaming as she stands in her black pants and a light brown cashmere shirt, with a glass of tea in hand and smiles patiently in all cameras. Quietly, as is her kind, Steffi Graf came to the capital to open in Frederick Street to the first Tealounge of "teapot". Although the former tennis queen ended her outstanding career in 1999, it counts, according to a recent Forsa poll is still the most popular and most recognized German. Together with "Schumi" Steffi Graf was the best German athletes of all times.

SUPERillu Star Index: All about tennis star Boris Becker
But as German is her life in her adopted home of Las Vegas, where she lives with husband Andre Agassi and their children Jaden Gil and Jaz Elle in a spacious estate with a swimming pool and tennis court on the outskirts of the city? How much home is still in Steffi? What the native Brühlerin missing in the U.S. the most? After their press event in Berlin, Steffi Graf met with the SUPER illu-editors who interview them to start with a crispy piece of German homeland surprised ...

"Hi, I'm Steffi," she says, smiling gently, holds out a hand - and immediately breaks the ice. First impressions: It works much more delicate and narrower than had been expected. And despite its worldwide popularity it lays a pleasant shyness on the day.

Mrs. Graf, we have brought you a couple of fresh pretzels, because we know that you are a fan of German baked goods. Especially with something sweet, you should be able to say no to bad ...
That's right. I pass no bakery. I am less of the chocolate pie friend, but with cheese, crumble or apple pie I'm weak. And my mother can make a really great Swiss roll with peaches and cream ... As a child it was for us to go to every day before school in the bakery and get a bun, a snail noodle (Ed's note: Schwäbisch for sweet baked goods such as cinnamon or raisin rolls) or something. This was certainly not the healthiest, but in compensation there's so much fruit

Bake for himself?
Yes, very much even. We adhere to anyway, and often much in the kitchen. This is the central place in our home. My husband cooks very much, I bake - for example, marble cake or cupcakes and Mufns, and the children we help.

That means you have no personnel who cooks for you? Because that was a question that one of our readers had to you ...
No, we have no staff. We cook for yourself - go eat but also likes.

Come at times you even German food on the table?
Of course. The steak there is way ahead. Also likes chicken. And vegetables such as peas or asparagus I cook like my mother on German Art in America, but rather one gets green asparagus.

They live for eleven years in the home of her husband Andre, in Las Vegas. Grabs you not sometimes homesick for Germany?
No. I have so often in the ability to fly to Germany, because not only comes to nostalgia. Which is a shame, however, that as a family we rarely have the opportunity to come here together. Because the children have great fun here.

With us is almost never scolded. Neither in German nor in English. I've got something against profanity. It happens quite often that my time is a dirty word on the lips. But even the children are young. Who knows what happens later in puberty again? But I think the understanding that one always chooses his words carefully, have both.

And what about German songs? Sounds to you even once "Johnny small" through the house?
This can even Jaz Elle play on the piano. This is totally sweet. Our children are both very musically inclined. No idea where that came from. (Laughs) They both take music lessons, and the teacher has taught them a few German songs.

Play back with the idea, eventually to Germany?
No, because we have no plans. Las Vegas is sure to become our very center of life. It is home to Andres, the children go to school there and are fully integrated. And a big part of my family now lives in Las Vegas. (Editor's note:. Her mother and brother and his family now live in Las Vegas.)

My son plays baseball, your daughter rides. Mutti is then on the sidelines and cheering for?
Of course. Although Andre and I would like to have our sports past a somewhat mellow view on how to be involved in the sport. Nevertheless, we support our children, cheer them on and are pleased that they have found something, what they enjoy.

Are you glad that your children have decided against the sport of tennis?
With the riding we have already so our worries. But Jaz Elle, it has now chosen times. And as for tennis: Andre and I know best how difficult the path would have been if they had chosen. That would not have been easy for us. Therefore, we have never pushed in the direction of tennis, but they always left open on the contrary all the possibilities. Both have been tried in several sports and still do. For us it is only important that they have fun.

She and her husband Andre Agassi apply since your coming together 12 years ago as a dream couple. Feel yourself as such?
Yes, absolutely. To nd a partner for life is a gift. One hears and sees even more and more how difficult it is to have a long term working relationship, and how many fail. To feel so much harmony, balance and security, as in our family - that I consider to be very lucky.

You and Andre seem to be very contradictory. Or deceptive impression?
Yes, something is wrong. Of course there are things which others are more than me. But in essence - what comes to values, attitudes and ideas about the future - we are very similar.

She and Andre are often Valentine's Day, birthday or other even forget your wedding day ...
For us these days are actually individual not so important. We will not forget them really, but they have no great significance for us. Therefore we celebrate such occasions not excessively. For us, every single day of the year is important because no one needs to be highlighted.

Now you are about to celebrate, on 22 October 10th your Wedding anniversary. Is there any reason for a bigger party?
We will not pass over him. But we also prepare anything special. We concentrate more on planning the children's birthdays.

© dpa (Steffi Graf with children Jaden Gil and Jaz Elle at the 2005 U.S. Open), it means yes, a couple should indulge now and then time together. Where does that leave you? With a cup of tea, snuggling in front of the fireplace - at 40 degrees in Las Vegas?
Oh, with us there in the winter can be very cold, around zero degrees. In recent years we always had snow. And we make it clear to the fireplace. Andre and I enjoy it very much, in the evening after a long day of sitting in front. There is something very soothing.

They are as down to earth, warm, sympathetic. Be honest - you have one or the other "quirk"?
Surely even. I'm often a bit too hectic for me even steal too much time and treat myself to a little peace and quiet ... And sometimes I'm too organized. If you ask my friends, you will surely find some more. (Laughs)

According to a survey showed that 37 percent of Germans you for the biggest female idol. Do you understand that?
That's a huge compliment. But it is hard for me to see me like this or to find justifications for it. I much rather just talk about others than about me.

The more we thank you for this interview!
Seleção82 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 13th, 2011, 08:06 PM   #1778
country flag djul14
Senior Member

djul14's Avatar

The google tranlation is strange, sometimes they forget "not", "You" (Sie) becomes They, I understnad why, but it's just non sense when you read it sometimes. And i don't speak about the choice of vocabalury totally out of context.

Here is my try

Quote:
Steffi Graf has no homesickness(does this word exist? I will pretend that yes it does. It means missing your home country)
by Martina Scheiner & Susi Groth

Steffi Graf is still the most popular athlete in Germany, although she doesn't play tennis for a long time and no longer live in Germany. We met her and talked about her feelings, home, her children, her life in Las Vegas and her marriage with Andre Agassi. SUPERillu-Exclusive Interview

Beaming in her black pants and a light brown cashmere shirt, she is here with a cup of , smiling patiently to all cameras. Quietly, as usual, Steffi Graf came to the capital to open the first "Teekanne"(the brand) Tealounge on Friedrichstraße ( the Street's name) . Although the former tennis queen ended her outstanding career in 1999, she is still, according to a recent Forsa poll, the most popular and most recognized German. With "Schumi" (men), Steffi Graf has been elected the best German athlete of all times.
But how much German is her life in her adopted home of Las Vegas, where she lives with husband Andre Agassi and their children Jaden Gil and Jaz Elle, in a spacious home with a swimming pool and a tennis court ? How much home (Germany) is still in Steffi? What is the native Brühlerin missing the most ? After meeting the press in Berlin, we met Steffi Graf to interview her, and we had homeland surprises for her ...

"Hi, I'm Steffi" (this made me laugh, as if they ignored who she was, and she said STEFFI : I knew it she doesn't care!) she said smiling gently, shaking hand - it immediately broke the ice. First impression : she seems more gentle and thin than what we had expected. And despite being famous worldwide, she still has her pleasant shyness.

Mrs. Graf, we have brought you a couple of fresh pretzels, because we know you like it. But you can say no ...
That's ok. I am less chocolate pie freak, but with cheese, crumble or apple I'm weak. And my mother can make a really great Biscuits with peaches and cream ... As a child we go to the bakery everyday before school to get a piece (too much German cakes name to translate sorry , I AM LOST ! lol). This was certainly not very healthy, but in compensation there were fruits.

Do you cook yourself?
Yes, very much. We are often in the kitchen. This is the central place in our home. My husband cooks very much, I bake - for example, marble cake or cupcakes and Mufns, the children help us.

That means you have no employee who cooks for you? Because that was a question that one of our readers had to you ...
No, we have no staff. We cook by ourselves - and go to the restaurant often too.

Is there German food sometimes on the table?
Of course. The Schnitzel. Also likes Huhn (German BBQ Chicken recipe). And vegetables such as peas or asparagus I cook like my mother, German way.
(lots of cook vocabulary ^^ sorry, it'salready hard to understand for me into French)

You live for eleven years in your husband hometown, Las Vegas. Don't you feel sometimes homesickness ?
No. I have so often the opportunity to fly to Germany, so. Which is a sad, however, is that we rarely have the opportunity to come here together, with the whole family. Kids have great fun here (in Germany).

(picture)

Do you speak German with your children - or swearing sometimes into German?
We almost never swear. Neither in German nor in English. I've got something against swearwords (bad words, i don'tknow the exact word for "F word" lol, "bad language" perhaps). It happens to me very rarely that a bad word come to my lips. The kids are still young. Who knows what will happen later ? But I think the know and choose their words carefully, both of them.

And what about German songs? Do they know "Hänschen klein" (German song for children I suppose) ?
Yes, Jaz Elle can even play it on the piano. This is totally sweet. Our children both really like music. No idea where that came from (Laughs). They both have music lessons, and the teacher has few German songs for them.

Do you sometimes think of the idea, eventually, of coming back to Germany?
No. Las Vegas has become too important in our life. It is Andre's hometown, the children go to school here and are fully integrated. And a big part of my family now lives in Las Vegas. (Editor's note:. Her mother and brother with his family now live in Las Vegas.)

Your son plays baseball, your daughter horse riding. Do you cheer for them ?
Of course. Although Andre and I, because of our past, know how difficult it is for a parent to be involved. Nevertheless, we support our children, cheer for them on and are happy that they have found something, a sport, they enjoy.

Are you glad that your children have didn't choose tennis?

With the horse riding we have already our worries. But that's what Jaz Elle has chosen. And about tennis, Andre and I know so much how difficult it would have been if they had chosen tennis. It wouldn' t have been easy for us too. Therefore we have never pushed them into tennis, but we never know they still can change minds. Both have tried several sports. For us it is only about them having fun.

You and your husband Andre Agassi are now together since 12 years. You're seen as a dream couple. Do you see yourselves as such ?
Yes, absolutely. To find a partner for life is a gift. It's so difficult to have a long term working relationship, so many fail to find it. To feel so much harmony, balance and security, as in our family - so that I consider myself as very lucky.

You and Andre seem to be very different, quite the opposite. Or is it a wrong impression?

Yes, it's wrong. Of course there are things, we are different. But when it comes to importants things - values, behaviours and ideas for our future - we are very similar.

You and Andre often forget about Valentine's Day, birthdays or even your wedding day ...
For us these particular days are not so important. We will not forget them for sure, but they have not this much significance for us. That's why we don't celebrate such occasions excessively. For us, every single day of the year is important and no one needs to be highlighted (the star of the day ?).

Now you are about to celebrate, on 22 October 10th your Wedding anniversary. Still no reason for a big party?
We will not forget. But we won't prepare anything special. We'll focus more on planning the children's birthdays.

(picture)

You are as down to earth, warm, and nice. Be honest - you have "quirk"?
Sure. I'm often a bit too frantic stressed, agitated, I should try to find more peace and be quiet ... And sometimes I'm too organized. If you ask my friends, you will surely find some more (laughs).

According to a survey, 37% of Germans voted you as the greatest female idol. Do you understand that result ?

That's a huge compliment. But it is hard for me to see me like this or to find justifications. I much rather just talk about others than about myself

We thank you so much for this interview !
Old Oct 14th, 2011, 02:24 PM   #1779
country flag Stef-fan
Senior Member

Thank you djul
Old Oct 17th, 2011, 12:29 PM   #1780
country flag Stef-fan
Senior Member

Pictures of Steffi in the stands for Andre's match for the Champion Series stop at Vegas. Click on the gallery in the article.
http://www.lasvegassun.com/news/2011...ions-series-u/
Old Oct 17th, 2011, 04:54 PM   #1781
country flag djul14
Senior Member

djul14's Avatar

Do you guys read this news : http://www.gerryweber-open.de/News/2...raf-kommt-2012 Steffi will play in Halle again in 2012 !!! And I HAVE TO GO ! I can't miss it (agaiiin). Seleçao if you understand something at how/when to buy ticket, let me kow please. I hope I don't have my exams the following monday or

Last edited by djul14 : Oct 17th, 2011 at 05:15 PM.
Old Oct 17th, 2011, 06:50 PM   #1782
country flag Seleção82
Senior Member

Seleção82's Avatar

Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of Seleção82 has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by djul14 View Post
Do you guys read this news : http://www.gerryweber-open.de/News/2...raf-kommt-2012 Steffi will play in Halle again in 2012 !!! And I HAVE TO GO ! I can't miss it (agaiiin). Seleçao if you understand something at how/when to buy ticket, let me kow please. I hope I don't have my exams the following monday or
Ticket sale will start on Thursday, November 3:

http://www.gerryweber-open.de/News/2...raf-kommt-2012

"Der Kartenvorverkauf für die >Champions Trophy 2012< startet am 03. November (Donnerstag) 2011 und die Eintrittspreise sind wie folgt: 65,00 Euro (Loge), 55,00 Euro (Kat. I), 45,00 Euro (Kat. II), 34,00 Euro (Kat. III) und 24,00 Euro (Kat. IV)."

Don't hesitate to ask me if you need any help!
Seleção82 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 17th, 2011, 07:55 PM   #1783
country flag djul14
Senior Member

djul14's Avatar

Quote:
Originally Posted by Seleção82 View Post
Ticket sale will start on Thursday, November 3:

http://www.gerryweber-open.de/News/2...raf-kommt-2012

"Der Kartenvorverkauf für die >Champions Trophy 2012< startet am 03. November (Donnerstag) 2011 und die Eintrittspreise sind wie folgt: 65,00 Euro (Loge), 55,00 Euro (Kat. I), 45,00 Euro (Kat. II), 34,00 Euro (Kat. III) und 24,00 Euro (Kat. IV)."

Don't hesitate to ask me if you need any help!
I saw the lst paragraph but didn't notice the date, I will have a look at the tournament website on 3rd october so, and try to order a ticket by internet
But I do remember that for this year it was complicated, you had to phone and my German isn't good enough for this, if I have a problem I will let you know by private message (you have no choice) THANK YOU.
Old Oct 19th, 2011, 10:50 AM   #1784
country flag tennisfan2808
Senior Member

tennisfan2808's Avatar

tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all tennisfan2808 is a name known to all

Does anyone know any news about the exhibition in Taipei next year?
tennisfan2808 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Oct 19th, 2011, 09:50 PM   #1785
country flag Stef-fan
Senior Member

Pretty miffed with one of the questions in Wertheim's mailbag and his response as well
But at the same time found this in the same mailbag about someone who visited Las Vegas and had to say this:

Andy Fouche of San Jose, Calif: "I was in Las Vegas this past weekend at the Darling Tennis Center playing in a tournament when none other than Andre Agassi and Steffi Graf took center court and hit against an unknown (to me), albeit good player. Come to find out, the guy paid $20K to take a lesson from the two; the money went to Agassi's foundation. They couldn't have been more gracious, talking to fans, taking pictures, signing every last autograph. We were leaving the facility and saw two black Escalades pulling out (the tinted window, bulletproof, celebrity kind), thinking 'There they go, Andre and Steffi.' But no, the humble pair walked out together (alone) and into their normal car about five minutes later, without an entourage and back to their lives. The Escalades, we found out later, belonged to the guy who paid for the lesson. Ha!"

Read more: http://sportsillustrated.cnn.com/201...ams/index.html
Reply

Thread Tools

Posting Rules