Elke Tiel - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jan 11th, 2015, 09:22 AM   #1
country flag MarkNL
Senior Member

MarkNL's Avatar

MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute
Elke Tiel

Elke is a 19 y.o. from Voorhout, who has been a talented youth player in the Netherlands for a couple of years. After a operation on her elbow, she has been working to get her tennis career on track. In July 2013, she started a crowd funding campaign on Wijzijnsport.nl to collect money for a trip to ITF tournaments. She collected 6000 euro's and participated in 3 10k's in Bulgaria and she went there together with her coach Roderik Bratianu. In July 2015 she still needs to finish a VWO exam French to get her diploma, but since September she's been able to start playing tournaments more regularly. During weeks when she isn't playing tournaments she has been working to earn money to contribute to her own expenses as a tennis player. Also she is singing in a band together with Lisa Zweerman, who acts in the Dutch serie 'Aaf' on RTL4. During the last month's of last year she managed to reach 2 10k QF's in Santa Margherita di Pula and Antalya and she beat players with rankings between 400-600. This week she come through Q and reached the final of 10k Antalya, beating a former top-20 juniors player Ioana Loredana Rosca in straight sets. I don't know how far she can get, but she seems really determined to realise her dream of becoming a pro so I wish her all the best

Arvidsson - Stosur - Lisicki - Kuwata - Nara - Krajicek - Bertens - Rus - Hogenkamp - Schoofs - Kerkhove - Burger - Giorgi - Larsson - Ishizu - Rezai - Diatchenko
MarkNL is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Jan 12th, 2015, 11:22 PM   #2
country flag Andiyan
Senior Member

Andiyan's Avatar

Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute Andiyan has a reputation beyond repute
Re: Elke Tiel

Andiyan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 14th, 2015, 04:38 PM   #3
country flag MarkNL
Senior Member

MarkNL's Avatar

MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute MarkNL has a reputation beyond repute
Re: Elke Tiel

Elke writes a blog on her website:

Quote:
Op nieuwjaarsdag, 1 januari 2015, ben ik weer terug naar Antalya in Turkije gegaan voor een opeenvolgende serie van drie weken ITF Women 10.000 toernooien. Ik heb Antalya gekozen vanwege de goede weken die ik hier had in december 2014, het mooie weer en de goed verzorgde gravelbanen.
Week 1. Vanwege de weinige aanmeldingen bestond de kwalificatie uit een schema van 16 spelers. Dat betekent dat je slechts één wedstrijd hoeft te winnen om het hoofdtoernooi te bereiken. Op maandag 5 januari mocht ik mijn 1e wedstrijd spelen tegen een Turkse waarin ik een behoorlijk maatje te groot was en won met een double bagel (6-0 6-0).
1e ronde hoofdtoernooi, heeeeel erg gespannen was ik. Ik wist dat ik een slechtere loting had kunnen hebben, en ik had nog maar 1 WTA punt nodig voor het behalen van de WTA ranking. Erg gespannen ging ik de wedstrijd in, gelukkig na een aantal games draaide ik de spanning om in adrenaline waardoor ik energie kreeg, en beter ging spelen. 6-2 6-0 won ik van de Turkse Zeynep Cakirer. Op deze zelfde woensdag mocht ik ook dubbelen met mijn Spaanse partner Anais Gomar (24 jaar) tegen de Belgische tweelingzusjes Smirnova. Met 6-3 6-2 waren we in de windstorm in Belek te sterk voor de dames, en hiermee heb ik in één dag zowel mijn singel als dubbelranking behaald voor de wereldranglijst (WTA). Mooi dagje zeg.
2e ronde hoofdtoernooi mocht ik het, na een nacht met zware vorst, op de hardcourt banen opnemen tegen de Roemeense nummer 3 geplaatste Iona Rosca (560WTA). Na een matige start van mij kwam ik 4-1 achter, vanaf toen veranderde ik mijn houding, een soort vechthouding nam ik aan. Ik won vervolgens 16 punten achter elkaar, wat 4 games zijn. 5-4 Voor dus. er volgde een lange en spannende game die ik naar me toe kon treken, eerste set 6-4. De 2e set zag ik dat zij wankelde en ik moest er overheen walsen, en dat deed ik, 6-2 2e set.

In de kwartfinale mocht ik het nogmaals tegen een Roemeense opnemen, deze keer de nummer 6 geplaatste Cristina Adamscu (630WTA). Mijn coach Roderik Bratianu was inmiddels gearriveerd en kon me steunen in deze wedstrijd. Ik kwam goed uit de startblokken, 6-3 ging de eerste set naar mij. In de 2e set begon Cristina weer als nieuw en kwam ik achter te staan. Toch wist ik het weer om te draaien en ik won de 2e set met 7-5.
Halve finale. Tegen een Zwitserse Wildcardhoudster. Spannende wedstrijd, we waren behoorlijk aan elkaar gewaagd, ook al maakte ik nogal wat foutjes. Toch maakte ik net meer punten en de eerste set ging 6-4 naar mij. In de 2e set kwam ik behoorlijk uit de startblokken, met 1-0 40-15 leidde ik, totdat de Zwitserse naar het net liep om me een hand te geven met de tekst: ‘I can’t play anymore, I can’t do it anymore’. Dus met een stand van 6-4 1-0 40-15 gaf ze op (retired), wat betekende dat ik mijn eerste finale ooit op dit niveau mocht gaan spelen.
Inmiddels was ik in dit toernooi van ondergrond gewisseld, van gravel naar hardcourt, en speelde ik ook nog een dubbel. De dubbel verloren mijn partner en ik in de kwartfinale tegen de nummers 2 geplaatsten.
De finale, tja de finale. Helaas was ik er fysiek niet tegenop gewassen om zoveel wedstrijden in een week te spelen. Ik had last van mijn schenen, 2 keer links-rechts lopen was al teveel gevraagd van mijn lichaam. En tegen de nummer 2 geplaatste Anna Schaefer (380WTA), is wel een klachtenvrij lichaam vereist om van haar te kunnen winnen. Ook met de gedachte dat het al zondag was, en ik op dinsdag alweer aan het nieuwe toernooi zou deelnemen, vonden Roderik en ik het een verstandige beslissing om op te geven. Op een stand van 0-4 gaf ik op, en eindige mijn toernooi in een 2e plaats in de singel (finalist of runner up) , en een kwartfinale plaats in de dubbel. Mijn mooiste resultaat tot nu toe op de tour.
Nu zo snel mogelijk weer herstellen door middel van: fietsen, rollen, rekken, ijsbad, rollen, rekken, zwemmen, sauna.
She also beat Eliessa Vanlangendonck in R1 of this weeks 10k Antalya tourney, 67(1) 76(4) 61. She'll go from no ranking to a ranking of around 880

Arvidsson - Stosur - Lisicki - Kuwata - Nara - Krajicek - Bertens - Rus - Hogenkamp - Schoofs - Kerkhove - Burger - Giorgi - Larsson - Ishizu - Rezai - Diatchenko
MarkNL is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules