Sabine News & Articles - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Aug 27th, 2009, 08:59 AM   #1
country flag Nina.
Senior Member

Nina.'s Avatar

Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute
Sabine News & Articles

I think we should have a thread for every kind of news, articles and interviews about Sabine.

And I start with posting an interview with German Eurosport:

Quote:
US Open - Lisicki: "Will die Nummer 1 werden"
Eurosport - Di 25.Aug. 20:11:00 2009

Sabine Lisicki ist die Hoffnungsträgerin im deutschen Tennis. In Wimbledon scheiterte die 19-Jährige erst im Viertelfinale an der Weltranglisten-Ersten Dinara Safina. Im Interview der Woche spricht sie über ihre Ziele bei den US Open, ihre Schulterverletzung und über die Last der Erwartungen.

Wie geht es Ihnen? Sie hatten ja in letzter Zeit große Probleme mit ihrer Schulter.

Sabine Lisicki: Es wird besser. Es war sehr schade, dass ich mein letztes Match abbrechen musste, aber ich konnte überhaupt nicht aufschlagen. Deshalb musste ich Toronto und Cincinnati absagen. Hoffentlich wird es für die US Open reichen.

Stichwort US Open. Können Sie da unbelastet antreten oder wird die Schulter Probleme machen?

Lisicki: Ich werde alles dafür tun und soviel Reha machen wie möglich. Natürlich möchte ich gerne in New York spielen. Wenn die Schulter aber Schmerzen bereitet, werde ich nichts riskieren.

Das letzte Grand Slam Turnier war in Wimbledon. Dort sind Sie bis ins Viertelfinale gekommen. Ist ein ähnlicher Erfolg bei den US Open möglich, wenn die Schulter hält?

Lisicki: Im Moment konzentriere ich mich nur darauf, die Schulter zu 100 Prozent fit zu bekommen. Ich mache derzeit sehr viel Fitnesstraining. Dann werde ich in die US Open gehen und alles geben.

Boris Becker hat gesagt, Sie haben das Potenzial, dauerhaft in den Top 10 zu spielen. Sie selbst haben gesagt, die "Nummer 1" ist Ihr Ziel. Könnte dieses Ziel zu hoch gesteckt sein und zu großen Druck verursachen?

Lisicki: Ich liebe den Sport. Seit ich angefangen habe zu spielen, wollte ich immer eine der besten Spielerinnen der Welt werden. Und dafür tue ich alles was ich kann. Ich arbeite hart, um dieses Ziel zu erreichen. Ich habe bisher alle meine kleinen Ziele erreicht. Dieses Jahr werde ich versuchen, die Top 20 zu erreichen - und wenn das nicht klappt, wird es im nächsten Jahr mein Ziel sein.

Sie werden in Deutschland schon mit Steffi Graf verglichen. Ist Ihnen bewusst, dass Sie die Hoffnungsträgerin des deutschen Frauentennis sind und wie gehen Sie damit um?

Lisicki: Ich finde es sehr schön und bin froh dabei helfen zu können, die deutschen Fans wieder für Tennis zu interessieren. Ich fand es wirklich schade, dass in letzter Zeit wenig über Tennis berichtet wurde. Ich freue mich nun umso mehr, dass es jetzt wieder mehr wird.

Sie stehen aktuell auf Position 24 der Weltrangliste. Was fehlt zur absoluten Spitze, zum Beispiel zu Dinara Safina?

Lisicki: Ich bin noch sehr jung, lerne mit jedem Match und jedem Turnier. So lange ich dazu lerne, ist es gut. Noch kann ich mich in allen Bereichen verbessern und habe noch viel Luft nach oben.

Das Leben als Tennisprofi bedeutet knallhartes Training. Sie arbeiten auch mit einem Mentalcoach zusammen. Wie muss man sich das vorstellen? Gibt es da täglich "Trainingsstunden"?

Lisicki: Nicht an jedem Tag. Wir setzen uns nach Bedarf zusammen. Ich bin mental sehr stark - und da ich den Sport sehr liebe, habe ich auch am Training sehr viel Spaß und muss mich nicht quälen.

Erinnern Sie sich noch an den 19. April diesen Jahres?

Lisicki (lacht): Ja natürlich. Da habe ich das WTA-Turnier in Charleston gewonnen.

Würden Sie das als Meilenstein in Ihrer Karriere bezeichnen?

Lisicki: Ja natürlich. Das war mein erster WTA-Turniersieg. Ich habe sehr hart dafür gearbeitet. Letztes Jahr habe ich ein schon einmal ein WTA-Finale erreicht, aber knapp verloren. Doch ich habe nicht aufgeben und weiter viel gearbeitet. In Charleston lief es dann sehr gut, ich habe mich von Runde zu Runde gesteigert. Das war eine enorm wichtige Woche für mich.

Eine wichtige Woche steht Ihnen auch ab dem 31. August bevor, denn dann beginnen die US Open. Wie muss das Turnier ablaufen, damit Sie es als Erfolg betrachten?

Lisicki: Ich will einfach Runde für Runde spielen. Dadurch, dass ich keine Turniere in der letzten Zeit spielen konnte, kann man nicht so viel erwarten. Mal schauen wie weit ich kommen kann.
I can make a translation later when somebody wants to
Sponsored Links
Advertisement

Old Aug 27th, 2009, 12:40 PM   #2
country flag mashasabinefan1
Senior Member

mashasabinefan1's Avatar

mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold
Re: Sabine News & Articles

translation please?
mashasabinefan1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 27th, 2009, 01:34 PM   #3
country flag Nina.
Senior Member

Nina.'s Avatar

Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute Nina. has a reputation beyond repute

Ok, I just did a quick translation:

Lisicki: “I want to be No.1”

Sabine Lisicki is the big hope of German tennis. In Wimbledon she made it into the quarterfinal where she lost to world No. 1 Dinara Safina. In the “interview of the week” she is talking about goals at the US Open, her shoulder injury and the “burden of expectation” (don’t know if this is a great English expression).

Q. How do you feel? You used to have big problems with your shoulder?
SL: It’s getting better. It’s a pity I had to retire from my last match but I couldn’t serve anymore at all. That’s why I had to withdraw from Toronto and Cincinnati. I hope it’ll be enough for the US Open.

Q: Keyword US Open. Can you play pain free or will the shoulder bother you?
SL: I will do everything for it and do as much rehabilitation as possible. Of course, I want to play in New York. But if the shoulder hurts I will not risk anything.

Q: Wimbledon was the last Grand Slam. You made it into the quarters. Is a similar success possible at the USO as long as the shoulder holds up?
SL: Right now I am just focusing to get my shoulder 100% in shape. I do a lot of fitness. Then I’ll head to the USO and give my all.

Q: Boris Becker said, you have the potential to become a consistent top ten player. You yourself said, you want to become No. 1. Is this goal a little high and could cause too much pressure?
SL: I love this sport. Since I started playing I have always wanted to become one of the best players in the world. And I do everything for that. I work hard to get there. So far I always reached all my goals. This year I want to become a top 20 player – and if I don’t make it it’ll be my goal for next year.

Q: In Germany people already compare you to Steffi Graf. Do you realize that you’ve become the big hope of German female tennis and how do you deal with it?
SL: I like it a lot and I am happy to be a reason to get the German tennis fans interested in tennis again. It’s really a shame that there hasn’t been much coverage of tennis lately. I am happy that this is improving now.

Q: You are no. 24 in the world right now. What is still missing to get into the world’s elite, for example to Dinara Safina?
SL: I am still very young, I learn with every match and every tournament. As long as I learn everything is good. I can still improve in all areas of my game and I still have a lot of room for improvement.

Q: The life of a tennis player consists of hard practice. You are also working with a mental coach. How do you do this? Are there daily practice hours?
SL: Not every day. We work together when we feel the need. I am a mentally strong player and I love this sport a lot and have a lot of fun practising I don’t have to toil myself.

Q: Do you remember April 19 of this year?
SL: (laughs) Yes, of course. I won the tournament of Charleston.

Q: Would you call that a milestone in your career?
SL: Yes, of course. It was my first victory on the WTA tour. I worked very hard for that. Last year I already made one final but I lost. But I didn’t give up and continued working hard. In Charleston everything went very well and I improved round by round. It was a very important week for me.

Q: An important week is ahead of you as well, starting August 31 when the US Open are starting. How does the tournament has to turn out that you’d call it a success?
SL: I just want to play round by round. Because I couldn’t play any tournaments these last weeks I cannot expect too much. Let’s see how far I will make it.

Last edited by Nina. : Aug 28th, 2009 at 09:22 AM.
Nina. is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 27th, 2009, 06:34 PM   #4
country flag mashasabinefan1
Senior Member

mashasabinefan1's Avatar

mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold mashasabinefan1 is a splendid one to behold

thanks a lotlooks like sabine isnt too optimistic about her chances at the open
mashasabinefan1 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 28th, 2009, 03:21 AM   #5
country flag hellas719
Senior Member

hellas719's Avatar

hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute

Thanks

Wickmayer. Venus. Ivanovic. Cirstea. Halep.
Azarenka. Krajicek. Flipkens. Pironkova. Begu.
Lisicki. Paszek. Vesnina. Pavlyuchenkova. Cornet.
Stephens. Oudin. King. Vandeweghe. McHale.
Grammatikopoulou ~ Papamichail ~ Sakkari
hellas719 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 28th, 2009, 04:56 AM   #6
country flag cosmoose
Senior Member

cosmoose's Avatar

cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute

Wyna, thank you.

Check out Stefanie Vögele's facebook fanpage!
cosmoose is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 28th, 2009, 07:01 PM   #7
country flag is1531
Senior Member

is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of is1531 has much to be proud of

The woman is a natural entertainer.
is1531 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 1st, 2009, 10:47 AM   #8
country flag Nina.
Senior Member

Nina.'s Avatar

New interview with Sabine in the Tagesspiegel, Berlin newspaper:

"Diesmal habe ich nichts zu verlieren"

Tennis-Profi Sabine Lisicki über ihre Chancen bei den US Open, ihre Schulterverletzung – und die Leichtathletik-WM.

Frau Lisicki, haben Sie als Berlinerin die Leichtathletik-WM verfolgt?
Leider war ich ja nicht in Berlin. Leichtathletik interessiert mich sehr, ich wäre sehr gerne ins Stadion gegangen. Aber leider war ich in Florida, um meine Verletzung an der Schulter behandeln zu lassen.

Hatten Sie da denn nicht viel Zeit, Fernsehen zu gucken?
Gar nicht so viel, wie man vielleicht denkt. Man verbringt sehr viel Zeit mit Reha, Physiotherapie und Fitnesstraining. Da war ich wirklich von morgens bis abends beschäftigt.

Haben Sie jetzt noch Beschwerden in der Schulter?
Nein, Beschwerden nicht, sonst wäre ich nicht hierhergekommen. Aber ich konnte erst am vergangenen Montag wieder mit dem Tennis beginnen, da merkt man die Feinheiten, man macht noch mehr Fehler. Aber meiner Schulter geht es gut, es war zum Glück nichts gerissen. Ich habe die Aufschlagbewegung komplett geändert, die ist jetzt schonender für die Schulter. Es ist nicht natürlich für mich, so aufzuschlagen, aber so tut mir die Schulter nicht weh.

Trotzdem haben Sie nun drei Wochen kein Match gespielt.
Ja, ich war kaum auf dem Platz, das macht natürlich einen Unterschied. Leider hat es die letzten zwei Tage auch noch geregnet, da konnte ich nicht trainieren. Aber das Gute ist: Diesmal habe ich wirklich gar nichts zu verlieren.

Trotzdem sagen Sie: Wenn ich hier antrete, will ich auch gewinnen. Woher nehmen Sie dieses Selbstbewusstsein?
Alles was ich mache, mache ich mit 100 Prozent. Und ich sage offen: Ich will die Nummer eins werden. Ich sage ja nicht, dass ich das 2009 erreichen will, das wäre unrealistisch.

Vor einigen Monaten war dieses Ziel, in die Top 30 zu kommen, um bei den Grand-Slam-Turnieren gesetzt zu sein. Das haben Sie jetzt bereits erreicht. Was kommt als nächstes?
Jetzt erst mal Top 20. Ich stehe jetzt auf 25, das sind noch fünf Plätze, und niemand vor mir wird mir freiwillig seinen Platz überlassen. Ich bin bereit hart zu arbeiten, um dahin zu kommen.

Sie gelten nach Thomas Haas als eine der größten Hoffnungen für die US Open. Beide sind Sie früh nach Amerika gegangen, um bei Nick Bolletieri zu trainieren. Glauben Sie, dass Sie dort eine andere Mentalität vermittelt bekommen haben?
Das glaube ich nicht. Jeder muss für sich herausfinden, was gut für ihn ist. Ich hatte in Deutschland Probleme mit Trainingspartnern, da ging es mir in den USA besser. Ich war schon als Kind so, wie ich heute bin. Schon als ich deutsche Meisterschaften gespielt habe, wollte ich immer auf dem Platz spielen, wo am meisten Leute zugucken. Das macht mir einfach am meisten Spaß.

Auch Thomas Haas hatte über Jahre hinweg Schulterprobleme. Sie sind noch sehr jung. Werden Sie jetzt schon darauf reagieren, etwa mit einem maßvolleren Turnierplan?
Bis jetzt war das schwierig, denn mit einem Ranking um Platz 60, wie ich es noch zu Beginn des Jahres hatte, kann man nicht richtig planen. Man weiß nie, wie weit man kommt. Wenn man nicht gesetzt ist, kann in der ersten Runde eine Topspielerin kommen. Jetzt können wir die Turniere ganz anders planen. Jetzt kann ich auch gucken, dass ich nicht mehr so viel spiele, weil Tennis physisch anspruchsvoll geworden ist.

Woran müssen Sie noch arbeiten?
Ich denke, ich kann mich noch in fast allen Bereichen verbessern. Ich sehe das positiv, denn wenn ich jetzt schon alles aufgebraucht hätte, dann wüsste ich: Höher geht es nicht. Ich denke, gerade in der Fitness kann ich noch viel machen.

Es wird oft geschrieben, Frauentennis sei langweilig geworden, Frauen seien nicht austrainiert und donnerten nur blind auf die Bälle. Was ist Ihr Kommentar dazu?
Jeder Mensch findet etwas anderes schön. Es kommen einfach derzeit viele junge Spielerinnen hoch, deswegen verlieren auch ein paar Favoritinnen früher. Ich finde, dass es dadurch interessanter ist, aber ich weiß nicht, wie das andere Leute sehen.

Ihr Spiel ist zwar kraftvoll aber trotzdem taktisch. Unterscheidet Sie das von anderen jungen Spielerinnen?
Jeder hat ein anderes Spiel. Ich spiele eben seit ich klein bin gern Stopps und komme ans Netz. Ich mag einfach, variabel zu spielen. Die Kombination ist mir wichtig. Ich weiß nicht, ob das besser ist.

Sie sind erst 19 Jahre alt, Frauen in Ihrem Alter gehen normalerweise shoppen oder auf Partys. Machen Sie so etwas auch?
Eigentlich nicht. Shoppen macht müde. Während der Turniere will ich meine Energie sparen. Mir ist es wichtig zu entspannen, deswegen lese ich gerne und höre Musik.

Sind Sie noch öfter in Berlin?
Eigentlich nur, wenn die Turniersaison in Europa ist, dann trainiere ich immer beim LTTC Rot-Weiß in Berlin.

Wie haben Sie es aufgenommen, dass es die German Open dort nicht mehr gibt?
Es war für mich wirklich ein Schock. Es war immer mein Traum, dieses Turnier zu gewinnen, in meinem Klub in Berlin. Und gerade jetzt, wo ich endlich besser spiele und vielleicht die Chance hätte, ist es nicht mehr da. Ich hoffe, dass es irgendwann wiederkommt, vielleicht ja mit meiner Hilfe.

Wie meinen Sie das?
Ich hoffe, dass die Popularität des Tennis wieder steigt und dass dann auch wieder mehr Turniere kommen. Vor ein paar Jahren hatten wir noch Leipzig, Stuttgart, Berlin, Hamburg und Hannover. Eins nach dem anderen ist weg, jetzt gibt es nur noch Stuttgart. Das ist sehr schade.

Glauben Sie denn, das mit der Nummer eins kann tatsächlich mal klappen?
Das Wichtigste für mich ist zu wissen, dass ich alles gegeben habe. Wenn ich die Nummer eins nicht schaffe, dann ging es eben nicht. Aber ich bin wirklich überzeugt davon, dass ich es schaffen kann. Egal wie lange es dauert, ich werde bis zum Ende kämpfen.

Das Gespräch führte Anke Myrrhe.

(Erschienen im gedruckten Tagesspiegel vom 01.09.2009)
Old Sep 1st, 2009, 10:50 AM   #9
country flag Nina.
Senior Member

Nina.'s Avatar

And the translation:

“This time I don’t have anything to lose”

Tennis pro Sabine Lisicki about her chances at the US Open her shoulder injury – and the World Championships in Athletics.

Ms. Lisicki, since you are from Berlin, did you follow the athletics World Championships?
Unfortunately, I was not Berlin. I am very interested in athletics and I would have liked to go to the stadium. But I was in Florida to get my shoulder treated.

Didn’t you have a lot of time to watch TV then?
Not as much as you think. You are really spending a lot of time with rehabilitation, physiotherapy and fitness training. I was busy the whole day.

Do you still have pain in the shoulder now?
No, not pain. I wouldn’t have come here then. But I just started practicing last Monday and you feel some small differences. You make more errors. But my shoulder is feeling fine, luckily there was nothing torn. I completely changed my service motion and now it’s easier on the shoulder. It’s not feeling natural to serve like this, but the shoulder is not hurting then.

You haven’t played a match for three weeks.
Yes, I’ve been barely on a tennis court and of course that’s making a difference. Unfortunately, it also rained these last two days and I could not practice. But the good thing is: This time I really don’t have anything to lose.

Nevertheless you are saying, when I play here I want to win. Where do you take this confidence from?
Everything I do, I do it a 100%. And I admit, I want to become no. 1. I am not saying I want to do this in 2009, that would be unrealistic.

A couple of months ago you said, you wanted to get into the top 30 and be seeded in a Grand Slam. You reached these goals already. What’s next?
First I want to get into the top 20. Right now I am no. 25, so it’s five more places to go and nobody ahead of me wants to give their place up willingly. I am ready to work hard to get there.

After Tommy Haas you are regarded as one of the biggest hopes for the US Open. Both of you left early to go to the USA to train with Nick Bollettieri. Do you think you learned a different kind of mentality?
I don’t think so. Everybody needs to figure out for her(him)self what’s working best. In Germany I had problems with hitting partners. That’s better in the USA. Already as a child I have been pretty much as I am now. When I was playing German Championships, I wanted to play on the court where the most spectators were. I love that the most.

Tommy Haas is also having shoulder problems over years. You are still very young. Are you going to react in any way, just like with a restrained tournament schedule?
Until now it was difficult because it was almost impossible to plan well with a ranking around no 60 which I still had in the beginning of the year. You never know how far you can go. When you are not seeded you can face a top player in the first round. Now we can plan totally different. I can pay attention that I don’t play too much anymore because tennis has really become physically challenging.

What do you still have to work on?
I think I can still improve in all areas of my game. I see that very positively because if I had done everything already I would know that it’s not getting any higher. I think I can improve my fitness level the most.

Very often it’s been written that women’s tennis became boring, women aren’t fit and are just stupidly bashing balls. What’s your opinion?
Everybody likes different things. A lot of young players are coming up right now and that’s why some favorites are losing earlier sometimes. I think that’s the reason it is getting more interesting but I don’t know how other people see it.

Your game is powerful but still tactical. Is that a difference from the other young players?
Everybody has a different game. I like to play dropshots since I was a kid and I also like to come to the net. I like to mix up my game. This is important to me but I don’t know if this is better.

You are just 19 years old. Women at your age normally like to go shopping or go on parties. Dou you do that, as well?
Actually not. Shopping is tiring. During the tournaments I want to save all my energy. For me it is important to relax. That is why I like to read and listen to music.

Are you still in Berlin very often?
Only during the European season, I am practicing at the LTTC Rot-Weiß Berlin then.

How did you take the news that the German Open are no more?
It has really been a shock. It has always been my dream to win this tournament in my club in Berlin. And now when I finally play a lot better any maybe have a chance it’s gone. I hope it will be back, maybe with my help.

How do you mean that?
I hope the popularity of tennis increases again and that we are going to have more tournaments again. A couple of years ago we had Leipzig, Stuttgart, Berlin, Hamburg and Hannover. One after the other has gone, only Stuttgart is left now. That’s a pity.

Do you really believe you will be no. 1 one day?
It’s most important that I know I have given anything. When I don’t make it to no. 1 then it was not possible. But I am really convinced that I can do it. No matter how long it will take I will fight until the end.

Last edited by Nina. : Sep 1st, 2009 at 11:02 AM.
Nina. is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 1st, 2009, 10:51 AM   #10
country flag Nina.
Senior Member

Nina.'s Avatar

I am not liking the part about the change in her service motion very much
Old Sep 1st, 2009, 06:50 PM   #11
country flag hellas719
Senior Member

hellas719's Avatar

hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute

Thanks for the article

Wickmayer. Venus. Ivanovic. Cirstea. Halep.
Azarenka. Krajicek. Flipkens. Pironkova. Begu.
Lisicki. Paszek. Vesnina. Pavlyuchenkova. Cornet.
Stephens. Oudin. King. Vandeweghe. McHale.
Grammatikopoulou ~ Papamichail ~ Sakkari
hellas719 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 3rd, 2009, 03:42 PM   #12
country flag Sloan299
Junior Member

Sloan299's Avatar

Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice Sloan299 is just really nice

Some German stories after her first match:

http://www.abendblatt.de/sport/artic...aufschlag.html
http://www.morgenpost.de/sport/artic...Schmerzen.html
http://nachrichten.rp-online.de/arti...ie-Wucht/50713
http://www.berlinonline.de/berliner-...rt/275844.html

Google transle:
http://translate.google.com/translat...istory_state0=

Interesting quotes:
Quote:
She makes a big secret over the causes of her should problem: "We got rid of the problem. Everything else is an internal matter". Her serve allegedly was not the cause however.

"We know what causes the pain and have corrected it," said Lisicki, but refuses to give any details. There is the suspicion her racket model might have been to blame and she doesn't want to upset her sponsor.

"Instead of a swing, I just take the racket up immediately. That doesn't hurt. But if you did it differently for your whole life, it's very difficult. The stroke feels slower now," says the world number 25 about her pretty peculiar serve.

"There was only one choice: Play with this serve, or miss the Grand Slam. I know that my serve is not a weapon now. It's hard for me to accept."

"At some point I want to get back to my usual serve. I have absolutely no feel for it like that, it changes the whole rhythm."
Sloan299 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 3rd, 2009, 05:37 PM   #13
country flag cosmoose
Senior Member

cosmoose's Avatar

cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute cosmoose has a reputation beyond repute

oh no! Sabine's pretty serve

But i wonder how can a tennis racquet cause shoulder injury?

Check out Stefanie Vögele's facebook fanpage!
cosmoose is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 3rd, 2009, 07:21 PM   #14
country flag Nina.
Senior Member

Nina.'s Avatar

I don't know. I am not an expert on racquets but Masha also changed her racquet due to her shoulder injury.
Old Sep 4th, 2009, 06:13 AM   #15
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

Here is some news in German about her injury

Quote:
Am Abend aber gab es eine beruhigende Nachricht: Die Berlinerin hat sich den linken Knöchel nur verstaucht. Das teilte ein Sprecher des Tennis-Weltverbandes ITF mit.
Bänder seien nicht gerissen, hieß es nach einer Untersuchung in einem Krankenhaus. "Die Ärzte haben eine Röntgenuntersuchung gemacht und nichts gefunden", sagte Lisicki. "Ich bin natürlich unheimlich enttäuscht, weil ich so dicht davor war, das Match zu gewinnen. Aber ich bin eine Kämpferin und werde hart arbeiten, damit ich so schnell wie möglich auf den Tennisplatz zurückkehren kann."
http://de.eurosport.yahoo.com/040920...rauen-k-o.html

So her ankle is sprained but not broken or a torn ligament. She says that she is very disappointed but she wants to work hard to return to the court as soon as possible.

Sabine
Get well soon
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules