Mona Barthel - Page 267 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Closed Thread

Old Sep 11th, 2012, 02:08 AM   #3991
country flag HowardH
Senior Member

HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute
Re: Mona Barthel

She broke back and is in a tiebreaker.

I don't remember Mona shouting out "come on!" so loudly before. How long has she been doing that? Maybe she's trying something different to see if it helps. Also interesting that she calls out "come on" in English. I've noticed that this varies quite a lot among the German players. Some prefer to call out in German, some in English, some mix it up.
HowardH is offline View My Blog!  
Sponsored Links
Advertisement

Old Sep 11th, 2012, 02:10 AM   #3992
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

When was the last time that Barthel could win a tie break
She lost 5 of the last 6 TB's.

And 38% 1st serve and lost the set with a DF
mk27 is offline View My Blog!  
Old Sep 11th, 2012, 02:12 AM   #3993
popinjay
Senior Member

popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold popinjay is a splendid one to behold

Quote:
Originally Posted by HowardH View Post
She broke back and is in a tiebreaker.

I don't remember Mona shouting out "come on!" so loudly before. How long has she been doing that? Maybe she's trying something different to see if it helps. Also interesting that she calls out "come on" in English. I've noticed that this varies quite a lot among the German players. Some prefer to call out in German, some in English, some mix it up.
OmG
popinjay is offline View My Blog!  
Old Sep 11th, 2012, 02:13 AM   #3994
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

If she couldn't find her form soon, Barthel will be out of the top 50 after Melbourne
Old Sep 11th, 2012, 02:16 AM   #3995
country flag Tennisgucker
Junior Member

Tennisgucker has disabled reputation

Kann mir irgendwer erklären, warum sie dauernd ans netz trabt, nur um sich von Watson mit 08/15-Bällen passieren zu lassen?
Tennisgucker is offline View My Blog!  
Old Sep 11th, 2012, 02:19 AM   #3996
country flag mk27
Senior Member

Wenn man nur die Mutter als Trainerin (die ja nicht mal einen Trainerschein hat) dabei hat, darf man sich nicht über solche taktische Dinge wundern.

Wenn sie das hier verlieren sollte, hat sie langsam ein richtig großes Problem.
Old Sep 11th, 2012, 02:49 AM   #3997
Junior Member

Ja, Frau Dr. Hannelore Barthel... Ich möchte mich nicht negativ über ihre Arbeit leisten, aber ich glaube diese Verbindung für Monas Tenniskarriere einfach Gift. Ich meine da jetzt mal nicht das Fachliche. Dazu haben sich hier genug Leute etwas gesagt. Ich meine die Unterstützung. Im Kerber-Forum wurde ja das Interview mit Torben Beltz abgedruckt, wo er sagt, dass er sich als Trainer zur Not auch mal zum Affen machen muss, wenn Angie unterstüzung braucht. Wenn man Frau Barthel bei den Matches sieht, ahnt man, vom wem Mona ihren Phlegmatismus geerbt hat.
Old Sep 11th, 2012, 02:50 AM   #3998
Junior Member

Ich möchte mich nicht negativ über ihre arbet aüßern, ...
Old Sep 11th, 2012, 02:55 AM   #3999
country flag mk27
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Tennisgucker View Post
Ja, Frau Dr. Hannelore Barthel... Ich möchte mich nicht negativ über ihre Arbeit leisten, aber ich glaube diese Verbindung für Monas Tenniskarriere einfach Gift. Ich meine da jetzt mal nicht das Fachliche. Dazu haben sich hier genug Leute etwas gesagt. Ich meine die Unterstützung. Im Kerber-Forum wurde ja das Interview mit Torben Beltz abgedruckt, wo er sagt, dass er sich als Trainer zur Not auch mal zum Affen machen muss, wenn Angie unterstüzung braucht. Wenn man Frau Barthel bei den Matches sieht, ahnt man, vom wem Mona ihren Phlegmatismus geerbt hat.
Sie ist halt auch "nur" eine Ex-Lehrerin (Mathe, Informatik und Sport) und keine professionelle Tennistrainerin. Das sieht bei Lisickis Vater ja schon anders aus. Ich verstehe auch nicht, warum dort bislang noch nichts geändert worden ist. Barthel hat in diesem Jahr mehr als 350.000$ verdient, da sollte das finanziell doch kein Problem sein. Nur wenn sie so weitermacht, dann wird sie bald wieder dort sein, wo sie im Frühjahr 2011 war, nämlich außerhalb der Top 100. Der Abstieg kann ebenso schnell gehen wie der Aufstieg und dieses Match hätte sie gewinnen müssen bei den Chancen, die sie hatte. Das ist einfach nur noch lachhaft, wie sie ihre Chancen wegschmeißt.
Old Sep 11th, 2012, 02:57 AM   #4000
country flag mk27
Senior Member

Another tie break, she lost 5 of the last 6.
Old Sep 11th, 2012, 03:06 AM   #4001
country flag Setsuna.
KaWOW! Leonard.

Setsuna.'s Avatar

Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute

Yessssssssssssss. Kommen Mona!!

Chakvetadze Barthel Kerber Muguruza Pavlyuchenkova Halep Bencic Shvedova Lottner
Setsuna. is offline View My Blog!  
Old Sep 11th, 2012, 03:07 AM   #4002
country flag Setsuna.
KaWOW! Leonard.

Setsuna.'s Avatar

Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute Setsuna. has a reputation beyond repute

Mona played very well in this tie-break.

Chakvetadze Barthel Kerber Muguruza Pavlyuchenkova Halep Bencic Shvedova Lottner
Setsuna. is offline View My Blog!  
Old Sep 11th, 2012, 03:07 AM   #4003
Junior Member

Immerhin hat sie diesen Tie Break mal gewonnen.
Old Sep 11th, 2012, 03:09 AM   #4004
country flag HowardH
Senior Member

HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute HowardH has a reputation beyond repute

She won the tiebreak. Watson is pretty frustrated.

Mona seems to be feeling her back a bit. Maybe she needs to do more stretching? I hope she won't develop back problems.
HowardH is offline View My Blog!  
Old Sep 11th, 2012, 03:09 AM   #4005
country flag mk27
Senior Member

Maybe this could give her confidence

But 36% 1st serves and it's indoors, is just horrible
Closed Thread

Thread Tools

Posting Rules