Romana Janshen - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jun 19th, 2007, 04:46 PM   #1
country flag ..ikke..
Senior Member

..ikke..'s Avatar

..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of
Romana Janshen

Romana Janshen is 19 jaar oud en is dit jaar begonnen met prof-toernooien te spelen
Ze doet dat tot nu heel goed met oa een overwinning

Hier een overzicht van haar toernooien van dit jaar:

$10,000 Vale Do Lobo Portugal
06 Feb 2007 to 09 Feb 2007
32 L Yuliya KALABINA (RUS) 2-6 3-6

$10,000 Vale Do Lobo Qualifying Draw Portugal
Feb 2007 to 06 Feb 2007
128 W Katia RODRIGUES (POR) 6-2 6-1
64 W Lucy WARBURTON (GBR) 7-5 6-2
32 W Nikki PROSSER (GBR) 6-4 6-4
16 W Carolina GAGO-FUENTES (ESP) 6-3 6-2

$10,000 Montechoro Qualifying Draw Portugal
10 Feb 2007 to 13 Feb 2007
128 L Janina TOLJAN (AUT) 7-5 4-6 2-6

$10,000 Amiens France
C10 19 Mar 2007 to 25 Mar 2007
32 W Eloisa-Maria COMPOSTIZO-DE ANDRES (ESP) 7-5 2-6 6-3
16 W Gracia RADOVANOVIC (FRA) 6-1 7-5
QF L Audrey BERGOT (FRA) 5-7 1-6

$10,000 Amiens Qualifying Draw France
17 Mar 2007 to 19 Mar 2007
64 W Marie BOURA (FRA) 6-3 6-0
32 W Ineke MERGAERT (BEL) 6-0 6-0
16 W Gwladys COEURET (FRA) 6-3 6-2

$10,000 Torhout Qualifying Draw Belgium
07 Apr 2007 to 09 Apr 2007
64 W Valerie VERHAMME (BEL) 7-5 6-3
32 L Claire LABLANS (NED) 2-4 RET

$10,000 Annaba Algeria
10 Jun 2007 to 15 Jun 2007
32 W Oksana KARYSHKOVA (RUS) 6-2 6-0
16 W Anna SAVITSKAYA (RUS) 6-2 6-0
QF W Marcella KOEK (NED) 6-1 RET
SF W Karoline STEIRO (NOR) 6-3 6-1
FR W Lisa SABINO (ITA) 7-6(3) 4-6 6-2

$10,000 Annaba Algeria
18 Jun 2007 to 19 Jun 2007
32 W Ana-Clara DUARTE (BRA) 6-4 6-3
16 W Alina SHAZHKO (UKR) 6-2 6-0
QF Mika URBANCIC (SLO)

Also good luck to: Jankovic, Henin, Ivanovic and the Dutch players

PSV Eindhoven
..ikke.. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Jul 10th, 2007, 07:29 PM   #2
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of
Re: Romana Janshen

Waarom heeft Romana nog geen ranking? Ze heeft toch bij drie toernooien punten gehaald?

$10,000 Annaba Algeria
C10 18 Jun 2007 to 22 Jun 2007 Entry : DA Clay (O)
32 W Ana-Clara DUARTE (BRA) 6-4 6-3
16 W Alina SHAZHKO (UKR) 6-2 6-0
QF L Mika URBANCIC (SLO) 1-3 RET

$10,000 Annaba Algeria
C10 10 Jun 2007 to 15 Jun 2007 Entry : DA Clay (O)
32 W Oksana KARYSHKOVA (RUS) 6-2 6-0
16 W Anna SAVITSKAYA (RUS) 6-2 6-0
QF W Marcella KOEK (NED) 6-1 RET
SF W Karoline STEIRO (NOR) 6-3 6-1
FR W Lisa SABINO (ITA) 7-6(3) 4-6 6-2

$10,000 Amiens France
C10 19 Mar 2007 to 25 Mar 2007 Entry : Q Clay (O)
32 W Eloisa-Maria COMPOSTIZO-DE ANDRES (ESP) 7-5 2-6 6-3
16 W Gracia RADOVANOVIC (FRA) 6-1 7-5
QF L Audrey BERGOT (FRA)
Dinkie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 10th, 2007, 07:33 PM   #3
country flag ..ikke..
Senior Member

..ikke..'s Avatar

..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of

Dat snapte ik dus ook niet toen ik naar de nieuwe ranking keek

PSV Eindhoven
Old Jul 11th, 2007, 12:41 AM   #4
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute

Not sure either - I was also wondering.

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 12th, 2007, 08:45 AM   #5
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute

I found out why - the 2nd Portugal tourney was missed, but will be added next Monday.

Old Jul 20th, 2007, 09:26 PM   #6
country flag ..ikke..
Senior Member

..ikke..'s Avatar

Een stukje dat Romana geschreven heeft op BlogMySport over haar toernooien in Algerije en Frankrijk:

Hallo,
ben ik weer na een lange afwezigheid...Heb ondertussen 3 toernooien gespeeld, 2 $10.000 toernooien in Algerije en 1 $50.000 in Frankrijk.

Zal even beginnen over Algerije. Mij doel was daar een paar punten te halen en dat is aardig gelukt heb het 1e toernooi gewonnen. In de halve finale kreeg ik al last van m'n arm/schouder. Kon er wel gewoon mee door alleen mn service was 60% van m'n kunnen,maar goed toch kunnen winnen! In de finale moest ik tegen een Italiaanse,Lisa Sabino,die me al in het begin van het toernooi opviel...wat slaat zij makkelijk zeg en ze had echt een leuk spel,niet alleen maar hard wat je vaak ziet tegenwoordig,maar ze kon echt alles met die bal,was mooi om naar te kijken. Ik had al tegen mezelf gezged; ALS ik in de finale kom (waar ik eigenlijk helemaal niet van uit ging) dan wil ik tegen haar spelen. Dat gebeurde uiteindelijk ook,en had 't ook aardig moeilijk tegen haar. Ik stond niet echt goed te spelen,maar door te vechten heb ik t denk ik gehaald,t was 7-6 3-6 6-2. Natuurlijk was ik enorm blij met de toernooi overwinning,maar zat al in mn achterhoofd dat mn arm niet goed aanvoelde. Vrijdags was de finale en zaterdag dus dagje vrij genomen,heerlijk op t strand gelegen (met de enge mannen om je heen haha). Zondag ging ik tennissen en voelde dat 't gewoon niet goed zat,mn hele schouder,van m'n schouderblad tot aan m'n pols had ik last,straalde uit. Ik had al met mezelf afgesproken dat ik gewoon ging spelen,en 1 rondje probeerde te winnen omdat ik dan 3x een ronde in een hoofdtoernooi had gewonnen en daardoor een ranking zou krijgen. De loting zat niet echt mee,moest tegen nummer3 geplaatst,maar had wel vertrouwen gekregn door de overwinningen natuurlijk,dus dacht: gewoon door de pijn heenzetten en gaan met die banaan. Won uiteindelijk met een service van volgens mij 10km per uur haha maar wat maakt t ook uit,ik had gewonnen. Opgelucht ging ik van de baan af..Waarna ik zag dat ik tegen een oekrainse moest waar ik gewoon dik van zou moeten winnen,inclusief mn arm. Besloot om er nog 1 te spelen en won ook dik 6-2 6-0. Daarna gaf ik op omdat ik enorme steken in mn arm kreeg. En aangezien ik al eerder een lange rugblessure heb gehad,en geen zin had om weer zoiets mee te maken, zei ik stop tegen mezelf...Geslaagd toernooi! Maar balen van de blessure. En even tussendoor,ga NIET naar algerije haha wat een klote land is dat zeg en enge mensen bleegh!!
Ben erna naar mn fysio gegaan en die zegt dat mn lichaam er gewoon nog niet aan gewend is en dat ik sterker moet worden,maar ik wou dat dus niet midden in de zomer als alle toernooien er zijn..Waarna we dus afspraken dat we na alle toernooien een krachtprogramma gaan opzetten...Vond ik een goed idee..Later kom ik er op terug..

Nu Frankrijk even. Ging er op de gok naartoe omdat er van alles fout was gegaan met inschrijven en terugtrekken. Maar kwam daar aan na 6 uurtjes rijden en er waren 9 bye's,dus zat gelukkig in de kwalificatie.
1e ronde tegen een Duits meisje,6-3 6-3. Voelde mn arm weer,vooral met serveren,maar in deze wedstrijd kon ik nog vol serveren. Maar ik voelde alweer dat des te meer in ging spelen des te meer last ik weer kreeg. 2e ronde kreeg ik een walkover,dat is mooi meegenomen,vooral kijkend naar mn arm. 3e ronde tegen Francaise,arm/schouder ging klote kon weer alleen maar 2e services spelen... Na de wedstrijd ging ik douchen en denk laat ik mn arm is losschudden en opeens voel ik een steek in mn elleboog,kon m niet uitstrekken. Ik weer naar de fysio die me in had getaped zodat ik mn elleboog niet kon overstrekken. Ik had inmiddels de loting gezien,tegen de nummer 1 geplaatst nr 89 op de wereld,vond t zo tof,had al tegen mn ouders gezegd als in hoofdtoernooi kom dan wil ik tegen haar.. Maar nu zat ik (weer) met een blessure. Ging s ochtends inspelen en serveren kon ik gewoon niet, kon m niet uitstrekken. Backhand ging opzich wel,maar forehand durfde ik niet vol te slaan, Dus daar stond ik dan om half 8 s avonds op de baan,met de gedachte dat ik mn arm niet kapot moet gaan maken om een mooie partij tegen dit meisje te spelen. Dus gaf ik bij een 1-2 stand op,kut,zo voelde ik me.Was de beste oplossing wel (zeg ik nu),belde meteen mn fysio en zei dat ik dit nou eerst goed wil gaan maken,waarna we hebben besloten nu toch krachttraining te gaan doen tussen de toernooien door om het maar sterker te maken. Nu eerst even die arm rust geven en goed behandelen. Maandag ga ik met de krachttraining beginnen,wanner ik ga tennissen weet ik nog niet en wat mn eerste toernooi weer is ook niet... Eerst dit maar weer goed maken.

Nou denk dat ik wel weer genoeg heb verteld haha.

Tot horens,
Romana

Jammer dat ze zo vaak geblesseerd is, maar aan de andere kant zegt het ook wel wat dat ze nog zo veel wedstrijden wint terwijl ze geblesseerd is
Hopelijk wordt ze snel sterker en gaat ze weer toernooien spelen, dan komen de goede resultaten vanzelf denk ik
Talent heeft ze zeker

PSV Eindhoven
Old Jul 20th, 2007, 09:53 PM   #7
country flag Mommiej
Team WTAworld
Senior Member

Mommiej's Avatar

Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future Mommiej has a brilliant future

Laten we het inderdaad hopen dat het met krachttraining verdwijnt, zodat ze daar straks de vruchten van plukt.
Mommiej is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 20th, 2007, 11:16 PM   #8
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

WHat is it with the Dutch players and injuries? Every bloody players is injured at the moment it seems (well almost anyway).

Old Jul 21st, 2007, 09:37 PM   #9
country flag hollander
Senior Member

hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice

Romana kan heel goed tennissen en ik gun haar van harte nog vele successen, maar ongelooflijk dom om niet naar je lichaam te luisteren en door te spelen als je geblesseerd en / of ziek bent. Kijk wat er gebeurd is met Schoofs en Ewijk die niet naar hun lichaam luisterden en lange tijd uit de roulatie waren. Kijk wat er afgelopen week weer gebeurd is met Meddens. Thijssen , Gerards, Herz geblesseerd, Tigu speelt niet ( blessure ? ) Boonstra en Reinhard min of meer gestopt maar voorheen ook vaak geblesseerd. Kan allemaal geen toeval zijn.
hollander is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 22nd, 2007, 12:48 AM   #10
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

Reinhard gestopt? She's played 3 tourneys in the last 4-5 weeks! (2 challengers and then a junior tourney)!

Old Jul 22nd, 2007, 08:18 PM   #11
country flag hollander
Senior Member

hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice

Misschien niet gestopt, maar wel verloren voor een redelijk hoge ranking als je speelt zonder ambitie en mentaliteit.
hollander is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 23rd, 2007, 02:36 AM   #12
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

She only just started back again - let's give her a chance.

Old Nov 24th, 2007, 05:34 PM   #13
country flag ..ikke..
Senior Member

..ikke..'s Avatar

Romana is deze week geweldig bezig in een 25K-toernooi in Portugal
Ze staat in de finale met o.a. een overwinning op Voegele (WTA-195)

$25.000 Beloura-Sintra:

QR2: (15)Romana Janshen def. Barbara Ribeiro (POR/WTA-NR) 6-1 6-1
QR3: (15)Romana Janshen def. (6)Stella Menna (ITA/WTA-433) 6-3 4-6 6-1

R32: (Q)Romana Janshen def. (Q)Soetkin van Deun (BEL/WTA-629) 6-3 6-3
R16: (Q)Romana Janshen def. (Q)Laura Siegemund (GER/WTA-292) 6-0 6-2
QF: (Q)Romana Janshen def. Anna Floris (ITA/WTA-290) 6-2 6-1
SF: (Q)Romana Janshen def. (5)Stefanie Voegele (SUI/WTA-195) 7-5 7-6
F: (Q)Romana Janshen vs. Silvia Soler-Espinoza (ESP-312)

Succes morgen in de finale

PSV Eindhoven
Old Nov 24th, 2007, 09:17 PM   #14
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

Way to go Romana! Win the final!

Old Nov 25th, 2007, 05:59 PM   #15
country flag chantie
Senior Member

chantie's Avatar

chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold

Ze wint met 7-6(3), 7-6(3)!!
Wooooooohooooooooo Romana
Tenminste dat word gezegd op de chat van misakrajicek.nl
Op deze site wordt gezegd dat ze heeft verloren!!

Wat is nou goed???

Last edited by chantie : Nov 25th, 2007 at 06:06 PM.
chantie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules