Tamira Paszek Articles and Interviews Thread - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old May 2nd, 2009, 09:20 PM   #1
country flag rucolo
Senior Member

rucolo's Avatar

rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute
Tamira Paszek Articles and Interviews Thread

Thought it would be a good idea to have a separate thread to post articles, interviews...

http://www.vol.at/news/tp:vol:sport-...90427-10294273

Quote:
"Es gibt jeden Tag Überstunden"
Tamira Paszek wurde in Stuttgart zwar von einer Angina gestoppt, befindet sich aber im Aufwind.

VN: Wie geht es dem lädierten Handgelenk nach dem Sturz im Spiel gegen Dominika Cibulkova beim Turnier in Charleston?
Paszek: Die Bänder sind zum Glück nicht betroffen. Durch den Aufprall auf dem Boden habe ich allerdings starke Schmerzen im Knochen. Es tut vor allem weh, wenn mir jemand die Hand gibt. Aber das ist momentan nicht mein Problem, sondern eine Angina. Ich musste deswegen in der Qualifikation von Stutt-gart leider aufgeben.

VN: Die neue Saison hat ja insgesamt sehr schmerzhaft begonnen. Nach einer Zehenverletzung im linken Fuß kam die Absage für das erste Turnier in Auckland.
Paszek: Es war ein Ermüdungsbruch in der zweiten Zehe, der mich gestoppt hat. Ein Schuhspezialist, der sonst mit den Fußballern des FC Barcelona arbeitet, fand jetzt heraus, dass auf meiner dritten Zehe zuviel Druck lastet. Ich habe Einlagen bekommen, die Belastung wird nun besser verteilt.

VN: Sportlich ging es wieder aufwärts. In Miami gab es drei Siege, das Spiel gegen Swetlana Kusnezowa ging nach einer 6:2-, 3:1-Führung verloren.
Paszek: Das sind Situationen, aus denen man am meis*ten lernen kann. Ich habe mit dieser Führung viel zu defensiv gespielt - und sie war aggressiver als ich. Die Partie hatte hohes Niveau, es war ein Kampf um jeden Ball.

VN: Und in Ponte Vedra Beach standen gleich drei Marathonpartien auf dem Programm - gegen Aleksandra Wozniak haben nur zwei Punkte aufs Halbfinale gefehlt.
Paszek: Das war eine sehr enge Partie. Den Schritt in die richtige Richtung haben wir in Miami im Training gemacht. Ich musste wegen der Verletzung mehr oder weniger die ganze Vorbereitung nachholen. Da war jeden Tag eine Überstunde auf dem Platz oder im Fitnessstudio angesagt. Mein Vater Ariff hat mitgezählt: in 28 Trainingsstunden haben mein Coach und ich 11.750 Bälle geschlagen.

VN: Apropos Trainer: Wie läuft es mit Angel Gimenez von der Sanchez-Casal-Tennis-Akademie?
Paszek: Der Anfang war gewöhnungsbedürftig, aber etwas Neues ist immer positiv. Es ist alles bestens organisiert, neben Angel steht mir auch ein Physiotherapeut zur Verfügung. Die Trainings- möglichkeiten in Barcelona sind wie das Umfeld wirklich perfekt.

VN: Wie würdest du deine aktuelle Form einschätzen?
Paszek: Ich habe in Amerika gemerkt, dass etwas vorwärts geht. Wir haben extrem viel an der Fitness und am Aufschlag gearbeitet, an den Laufwegen, auch das Spiel am Netz ist verbessert. Und ich habe viel Selbstvertrauen mitgenommen. Das Problem im letzten Jahr war nicht mein Tennis, sondern ich selbst. Da war eine Verletzung, ich habe zwei Monate nicht trainiert, das hat einiges an Überwindung gebraucht, um wieder Vollgas zu geben.

VN: Gibt es für 2009 ein Ziel in der Weltrangliste?
Paszek: Ich möchte auf jeden Fall wieder dorthin kommen, wo ich einmal war. Also um die Top 30.

VN: Ist der angedachte Nationenwechsel nach dem Ärger um die Nicht-Berücksichtigung für die Sommerspiele vom Tisch?
Paszek: Da ist ein Traum von mir geplatzt. Das Vertrauen in gewisse Personen ist verloren gegangen. Das hat aber mit Österreich nichts zu tun, ich sehe es nach wie vor als mein Zuhause an.

VN: Privat bist du mit Fußballprofi Georg Margreitter liiert. Wie läuft es in der Fernbeziehung?
Paszek: Jeder hat seine Prioritäten, er beim Fußball in Wr. Neustadt, ich bin ständig in Sachen Tennis unterwegs. Aber wir hören uns jeden Tag, schreiben uns SMS. Wir sind jetzt ein Jahr zusammen und extrem glücklich.

Good Luck
Serena Williams Maria Sharapova Jelena Jankovic
A. Radwanska V. Zvonareva C. Wozniacki N. Petrova M. Hingis
T. Paszek A. Chakvetadze K. Sprem J. Dokic I. Tulyaganova A. Myskina
GNTM 2014 ist Stefanie !

Last edited by rucolo : Aug 5th, 2009 at 12:30 PM.
rucolo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old May 2nd, 2009, 11:35 PM   #2
country flag hellas719
Senior Member

hellas719's Avatar

hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute
Re: Tamira Paszek News and Articles Thread

Nice
What the heck does that mean?

Wickmayer. Venus. Ivanovic. Cirstea. Halep.
Azarenka. Krajicek. Tatishvili. Flipkens. Pironkova.
Lisicki. Paszek. Vesnina. Pavlyuchenkova. Cornet.
Stephens. Oudin. King. Vandeweghe. McHale.
Grammatikopoulou ~ Papamichail ~ Sakkari
hellas719 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 3rd, 2009, 07:48 AM   #3
country flag joe87
Senior Member

joe87's Avatar

joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute

Thanks, interesting

Didn't know that she has a boyfriend since one year
Suicide Tennis: Rank: #19 Highest: #2
Titles: 2007 Bad Gastein, 2008 US Open, 2009 Sydney, Miami, YEC Doha 2010 Dubai, Budapest, Prague 2011 Brussels 2013 Strasbourg
Tennis Tipping: Rank: #29 Highest: #1 Doubles: Rank: #59 Highest: #1
Titles S: 2009 ITF Dubai 2010 Bad Gastein, Tashkent 2011 Sydney, ITF Nassau, ITF Alphen, Seoul 2012 ITF Civitavecchia, Wimbledon, Carlsbad
Titles D: 2009 5x ITF 2010 Fes, Rome, Tokyo, YEC Doha 2011 ITF Monzon, Baku, Seoul 2012 Paris, Taipei, ITF Pune 2013 4x ITF, Charleston, Nürnberg
joe87 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 15th, 2009, 09:43 PM   #4
country flag rucolo
Senior Member

rucolo's Avatar

rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute

Here another article: Wimbledon because of injury in doubt

http://www.vol.at/news/tp:vol:sport-...einde/dornbirn

Quote:
Wimbledon-Antreten von Paszek gefährdet

Das Antreten von Tamira Paszek beim Tennis- Grand- Slam- Turnier in Wimbledon ist gefährdet.

Die 18- Jährige leidet im Bereich des vierten und fünften Lendenwirbels an Rücken- bzw. Bandscheiben- Problemen, erst am Sonntag griff die Vorarlbergerin erstmals seit den French Open bzw. nach zweieinhalb Wochen wieder zum Schläger. Dem war eine Behandlung bei Mohamed Khalifa vorausgegangen, eine weitere Konsultation des "Wunderheilers" soll am Donnerstag erfolgen.

Spätestens dann wird Paszek entscheiden müssen, ob sie nach London reist. Die Voraussetzungen wären freilich unabhängig von ihren Beschwerden nicht gut, hat sie doch seit ihrem Paris- Auftritt kein Match bestritten, schon gar nicht auf Rasen. Die Rückenprobleme hatten sich schon vor ein paar Monaten bemerkbar gemacht, sind zuletzt aber schlimmer geworden. Selbst beim Sitzen oder Niesen hat Paszek derzeit leichte Schmerzen. 2008 war sie in Wimbledon- Runde eins ausgeschieden.

Good Luck
Serena Williams Maria Sharapova Jelena Jankovic
A. Radwanska V. Zvonareva C. Wozniacki N. Petrova M. Hingis
T. Paszek A. Chakvetadze K. Sprem J. Dokic I. Tulyaganova A. Myskina
GNTM 2014 ist Stefanie !
rucolo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 15th, 2009, 11:17 PM   #5
country flag hellas719
Senior Member

hellas719's Avatar

hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute hellas719 has a reputation beyond repute

But thanks for posting

Old Jun 16th, 2009, 10:32 AM   #6
country flag Aravanecaravan
The Aravane Caravan

Aravanecaravan's Avatar

Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute

It's a recurring problem, sadly. At Dubai this year she was treated for a back injury at the beginning of the 3rd set in her match with Kanepi. In Miami, before her match with Kuznetsova, she was holding her back in her warm-up, as though she was in pain. Sad to hear that she's still dealing with it.

Get better soon, Mimi.

Garbiñe Muguruza * Julia Goerges * Heidi El Tabakh * Sania Mirza * Louisa Chirico * Tamira Paszek

AravaneCaravan's tennis blog: http://thearavanecaravan.wordpress.com
Aravanecaravan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 18th, 2009, 02:29 PM   #7
country flag Aravanecaravan
The Aravane Caravan

Aravanecaravan's Avatar

Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute Aravanecaravan has a reputation beyond repute

http://www.laola1.at/128+M5d569153b37.html

Looks like she's going to try it.

Best wishes, Mimi!

Garbiñe Muguruza * Julia Goerges * Heidi El Tabakh * Sania Mirza * Louisa Chirico * Tamira Paszek

AravaneCaravan's tennis blog: http://thearavanecaravan.wordpress.com
Aravanecaravan is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 18th, 2009, 04:30 PM   #8
country flag schorsch
Senior Member

schorsch's Avatar

schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute schorsch has a reputation beyond repute

It says in there that she has got problems with her back and intervertebral disks and that she had some treatment by Muhamed Khalifa which lasted 1h on Thursday and will fly to London on Friday. She will play Wimbledon, but she will still be in pain.
Official Masseur of the Jelena Clinic
Djokovic, Davydenko, Tipsarevic, Wawrinka, Baghdatis, Gulbis, Troicki, Kyrgios
schorsch is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 18th, 2009, 07:38 PM   #9
country flag hellas719
Senior Member

hellas719's Avatar

That's good news

Old Jun 18th, 2009, 11:25 PM   #10
country flag Ciarán
Senior Member

Ciarán's Avatar

Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute

^^
It's not good news. Back injuries can be career enders. It would be so sad to see such a huge talent plagued by injuries. I am really worried about her She should do a Simona Halep and reduce her puppies

Paszek & Chakvetadze & Vaidisova & Sharapova & Pavlyuchenkova & Vekic.
Ciarán is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 19th, 2009, 01:43 PM   #11
country flag hellas719
Senior Member

hellas719's Avatar

^I meant that Wimbledon was good news, but I'm also wooried about Tamira

Old Jul 21st, 2009, 06:59 AM   #12
country flag Exiliado
Senior Member

Exiliado's Avatar

Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold Exiliado is a splendid one to behold

Quote:
Originally Posted by Ciarán View Post
^^
It's not good news. Back injuries can be career enders. It would be so sad to see such a huge talent plagued by injuries. I am really worried about her She should do a Simona Halep and reduce her puppies
Do you think, that is the problem in Tamira`s case?
Exiliado is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 22nd, 2009, 08:20 PM   #13
country flag joe87
Senior Member

joe87's Avatar

joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute joe87 has a reputation beyond repute

Quote:

Tamira Paszek in Schwierigkeiten

Tamira Paszek erwähnte am Dienstag am Rande ihrer Pressekonferenz im Zuge einer Therapie Injektionen mit Eigenblut erhalten zu haben.

Diese Aussage könnte der Vorarlbergerin nun zum Verhängnis werden, sind solche Praktiken ohne Ausnahmegenehmigung nämlich streng verboten.

"Sobald du Blut entnimmst und wieder zuführst, ist das Doping", erklärt Doping-Experte Hans Holdhaus.

Vorsorglich wandte sich Paszek selbst an die NADA um weiteren Konsequenzen zu entgehen.
Titles: 2007 Bad Gastein, 2008 US Open, 2009 Sydney, Miami, YEC Doha 2010 Dubai, Budapest, Prague 2011 Brussels 2013 Strasbourg
Titles S: 2009 ITF Dubai 2010 Bad Gastein, Tashkent 2011 Sydney, ITF Nassau, ITF Alphen, Seoul 2012 ITF Civitavecchia, Wimbledon, Carlsbad
Titles D: 2009 5x ITF 2010 Fes, Rome, Tokyo, YEC Doha 2011 ITF Monzon, Baku, Seoul 2012 Paris, Taipei, ITF Pune 2013 4x ITF, Charleston, Nürnberg
Old Jul 22nd, 2009, 08:24 PM   #14
country flag Ciarán
Senior Member

Ciarán's Avatar

Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute Ciarán has a reputation beyond repute

Translation?

Paszek & Chakvetadze & Vaidisova & Sharapova & Pavlyuchenkova & Vekic.
Ciarán is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 23rd, 2009, 08:26 AM   #15
country flag joe87
Senior Member

joe87's Avatar

I'm not good in tanslating some of these words, but I'll try

Quote:
Problems for Tamira Paszek

Tamira said on tuesday at a press-conference that she got a homeopathic-therpy with injections of her own blood.

These words maybe can get a disaster for Tamira since it's strictly prohibited to do something like this without a derogation.

"If you take blood from your body away and give it back into then, you can call it doping" said doping-expert Hans Holdhaus.

Paszek turned herself to the NADA to escape further consequences.
I tried my best.
Reply

Thread Tools

Posting Rules