Fed Cup 2007 - Page 2 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Apr 24th, 2007, 10:01 AM   #16
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of
Re: Fed Cup 2007

Elise's blog over fed cup:

http://www.blogmysport.com/blog.php?blog=16

Update
Aangemaakt op:24-04-2007, 09:01.
Gewijzigd op:24-04-2007, 09:01

Hier even een update van mij over de laatste paar weken. Na Spanje heb ik twee weken getraind. De eerste week gewoon zelf op Amstelpark en daarna hadden we met een Fed Cup team een trainingsweek in Almere. Omdat Misa nog in Amerika zat waren we tijdens de trainingsweek niet helemaal compleet, maar toch hebben we goede sessies kunnen maken.
Misa voegde zich bij ons op de dag van vertrek. We waren met 4 speelsters en vier man begeleiding. Manon als captain, Tom Nijssen als coach, Claire Verheul als fysio en Rohan Goetzke.
We zaten in een redelijk sterke poule met Zwitserland, Roemenie en Denemarken. Wij begonnen met een goede overwinning op Roemenie. Helaas was Misa geblesseerd teruggekomen uit Amerika en kon zij haar wedstrijd niet uitspelen. Ook de dag erna kon ze niet spelen, waardoor wij onze kopvrouw moesten missen. Erg jammer was dit, want met Misa zijn wij natuurlijk een stuk sterker. Tegen Denemarken werd verloren in een beslissende dubbel en doordat Roemenie van Zwitserland won, kon het de laatste dag nog alle kanten opgaan. Wij moesten eigenlijk gewoon winnen van Zwitserland om ons veilig te stellen en als we zouden verliezen waren we afhankelijk van het resultaat van de andere 2. Uiteindelijk werden wij dus laatste in de poule en moesten we zaterdag spelen om handhaving tegen Estland.
Ik zou op 2 spelen en Misa gewoon op 1. Maar in de nacht van vrijdag op zaterdag verdraaide ik in bed (ja, ik snap er zelf nog steeds niets van!!) mijn lies. En zaterdag kon ik niet normaal lopen. Dus speelde Nicole voor mij in de plaats. Zij deed wat ze moest doen en ook Misa deed dat, waardoor we dus in de groep gebleven zijn. Toch wel een opluchting was dat voor het hele team..
Mijn lies is inmiddels nog steeds niet hersteld. Ik heb al een aantal behandelingen gehad, maar er zit nog geen vooruitgang in. Het toernooi van deze week heb ik dan ook afgezegd en ook ben ik nog niet zeker van deelname aan het toernooi in Estoril komend weekend.
Vanmiddag ga ik weer langs mijn fysio en dan zal ik wat meer weten.Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes Elise
Dinkie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Apr 24th, 2007, 10:03 AM   #17
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by T. Ennis View Post
Waar waren Ani en Kanepi? Estland heeft dit laatste jaar trouwens 2 speelsters in de top 100 gehad en het heeft nog geen 1.5 miljoen inwoners...
Dat komt vast door de fantastische Estlandse tennisopleiding!
Dinkie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 03:23 PM   #18
country flag T. Ennis
Member

T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light T. Ennis is a glorious beacon of light

Quote:
Originally Posted by Dinkie View Post
Dat komt vast door de fantastische Estlandse tennisopleiding!

Die Estsen willen er wel voor werken
Luxemburg (< 0.5 miljoen) maakte het nog bonter: Schaul en Kremer stonden in 2004 in de top 100, en geen Nederlandse te bekennen.

"Eet, drink en adem tennis", zei tennisprofeet Richard Krajicek ooit.
T. Ennis is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 05:36 PM   #19
country flag VanOranje
Member

VanOranje is an unknown quantity at this point

Mogelijke analyse voor het ontstane probleem van het gebrek aan voldoende Nederlandse toppertjes:

1. Jonge natuurtalentjes/atleetjes worden te laat ontdekt.
2. Gevorderde topcoaches staan niet bij de allerkleinsten.
3. Te veel toernooien op te jonge leeftijd.
4. Te veel nadruk en te veel aanwezigheid van tennisscholen/bondsopleiding i.p.v. een individuele benadering.
5. KNLTB doet zijn best, maar functioneert niet naar behoren.
6. Er is een afwezigheid van een totaalvisie en een toekomstvisie.
7. Overgrote deel van de tennisouders hebben verkeerde invloed.
8. We hebben te lang stilgestaan bij vroegere successen, de meeste landen, zelfs de kleinere, hebben zich wel doorontwikkeld.
VanOranje is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 06:47 PM   #20
country flag hollander
Senior Member

hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice

Quote:
Originally Posted by VanOranje View Post
Mogelijke analyse voor het ontstane probleem van het gebrek aan voldoende Nederlandse toppertjes:

1. Jonge natuurtalentjes/atleetjes worden te laat ontdekt.
2. Gevorderde topcoaches staan niet bij de allerkleinsten.
3. Te veel toernooien op te jonge leeftijd.
4. Te veel nadruk en te veel aanwezigheid van tennisscholen/bondsopleiding i.p.v. een individuele benadering.
5. KNLTB doet zijn best, maar functioneert niet naar behoren.
6. Er is een afwezigheid van een totaalvisie en een toekomstvisie.
7. Overgrote deel van de tennisouders hebben verkeerde invloed.
8. We hebben te lang stilgestaan bij vroegere successen, de meeste landen, zelfs de kleinere, hebben zich wel doorontwikkeld.
1. Talent alleen is niet voldoende; doorzettingvermogen en mentaliteit zijn bij
het damestennis minstens zo belangrijk en kan vroeg ontdekt worden.
2. Hoeft niet; bij de allerkleinsten is spelvreugde belangrijker.
3. In tegendeel; de Nederlandse meiden spelen vanaf het begin zelfs veel te
weinig.
4. mee eens.
5. mee eens.
6. mee eens.
7. Samenwerking tussen KNLTB en tennisscholen met de ouders laat te
wensen over. Er zullen ouders zijn met verkeerde invloed, maar hoeveel huidige en vroegere WTA top 10 speelsters hebben hun carriere te danken
aan hun ouders? Heel veel dus.
8. mee eens.

Hierbij komt nog de toevoeging dat geen van de huidige Nederlandse speelsters ( op Misa na ) bereid is alles voor hun tennis opzij te zetten en dat is nu eenmaal een eerste vereiste.
2.
hollander is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 24th, 2007, 07:05 PM   #21
country flag VanOranje
Member

Quote:
Originally Posted by hollander View Post
1. Talent alleen is niet voldoende; doorzettingvermogen en mentaliteit zijn bij
het damestennis minstens zo belangrijk en kan vroeg ontdekt worden.
2. Hoeft niet; bij de allerkleinsten is spelvreugde belangrijker.
3. In tegendeel; de Nederlandse meiden spelen vanaf het begin zelfs veel te
weinig.
4. mee eens.
5. mee eens.
6. mee eens.
7. Samenwerking tussen KNLTB en tennisscholen met de ouders laat te
wensen over. Er zullen ouders zijn met verkeerde invloed, maar hoeveel huidige en vroegere WTA top 10 speelsters hebben hun carriere te danken
aan hun ouders? Heel veel dus.
8. mee eens.

Hierbij komt nog de toevoeging dat geen van de huidige Nederlandse speelsters ( op Misa na ) bereid is alles voor hun tennis opzij te zetten en dat is nu eenmaal een eerste vereiste.
2.
1. Ok, maar wat ik wil zeggen is dat als je de 'natuur' talentjes te laat ontdekt (wat gebeurt) dan mis je dus de boot om een absolute topper (top tien v/d wereld) op te kunnen leiden.
2. Daar ben ik het absoluut mee oneens; naar de maan met 'spelvreugde'; bikkelen moeten die kleintjes. En natuurlijk moet dat met de allerbeste coaches voor die jonkies. Want als ze de slagen niet op de juiste manier aanleren van vier jaar t/m pak 'm beet 10,11 komen ze later (als het echt hard gaat) zonder twijfel in de problemen.
3. Oneens; te veel toernooien leert alleen maar op korte termijn techniek en tactiek aan ipv te investeren en te perfectioneren om later de echte 'grote' wedstrijden te winnen (dit geldt zelfs voor ons aller Misa; ook zij heeft te veel gespeeld en te weinig geinvesteerd, waardoor de top tien onhaalbaar blijft).
7. de ouders die je bedoelt zijn uitzonderingen; ik bedoel slechts die sukkels die nog nooit een racket ter hand hebben genomen, maar wel denken er verstand van te hebben. Dat is funest voor hun kinderen, waardoor zij veel te vroeg zullen afhaken.
Old Apr 24th, 2007, 07:09 PM   #22
country flag VanOranje
Member

Quote:
Originally Posted by hollander View Post
2.
De juiste mentaliteit is uiteraard een vaste vereiste. Zonder mentaliteit houdt alles op, maar dat is logisch, vandaar dat ik die eigenschap maar even gewoon standaard veronderstelt heb.
Old Apr 24th, 2007, 10:17 PM   #23
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of

Gezien de historie en de recente ontwikkelingen rond Renee en Marrit lijkt me dat vooral doorzettingsvermogen ontbreekt. Maar dat valt natuurlijk ook onder mentaliteit.

Tashkent 2005, Hobart 2006, Rosmalen 2006
Palermo 2006, Budapest 2006, Rosmalen 2008
Gerben is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 25th, 2007, 12:19 AM   #24
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by VanOranje View Post
3. Oneens; te veel toernooien leert alleen maar op korte termijn techniek en tactiek aan ipv te investeren en te perfectioneren om later de echte 'grote' wedstrijden te winnen (dit geldt zelfs voor ons aller Misa; ook zij heeft te veel gespeeld en te weinig geinvesteerd, waardoor de top tien onhaalbaar blijft).

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 27th, 2007, 01:54 PM   #25
country flag Klurt
Senior Member

Klurt's Avatar

Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold Klurt is a splendid one to behold

Quote:
Originally Posted by DutchieGirl View Post
Ja lijkt me ook een nogal premature uitspraak over Misa..
Klurt is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 27th, 2007, 02:22 PM   #26
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Klurt View Post
Ja lijkt me ook een nogal premature uitspraak over Misa..
precies.

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules