Olivia SANCHEZ - Page 4 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old May 27th, 2008, 07:29 PM   #46
country flag Iceland
From island to island

Iceland's Avatar

Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute
Re: Olivia SANCHEZ

Interview with Olivia :

A 25 ans, Olivia Sanchez a pour la première fois de sa carrière remporté un match dans un tournoi du Grand Chelem. La Parisienne a eu du mal à se défaire de la Slovaque Jarmila Gajdosova, mais ce succès et cette qualification pour le 2e tour devrait lui permettre d’intégrer le Top100.

- Cela a été difficile de conclure aujourd’hui ?
- "Oui, un peu difficile. Le début a été difficile. Je perds 5-2. Tactiquement, j’ai changé. Au début, je le jouais tendu, en cadence. Elle aimait bien. A 5-2, j’ai commencé à lui faire des rondelles, chose que je ne maîtrise pas super bien. Interruption. 1-0. Je suis bien dedans. Je commence nickel. Je joue long, haut. La fille rate beaucoup. J’arrive à 5-0 en 3 secondes et demie. Je me dis : « merde, je n’ai pas joué assez longtemps. » Sur son service, elle sert bien. A mon premier jeu de service aussi elle fait un bon jeu de retour. Après, tu commences à cogiter. Elle ne rate pas grand-chose. Elle tente tout. Je joue trop court et cela s’inverse hyper vite. Et j’arrive à conclure, je ne sais même pas comment. Je suis vraiment contente."
- Au moment où vous sauvez la balle de set, à quoi pensez-vous ?
- "Je ne sais même pas ce que je fais. Et personne ne sait ce que j’ai fait d’ailleurs. Je ne sais pas. Je sais que je sers, mais je ne sais pas ce que je fais. Un coup, c’était une balle de match. J’en ai eu 50 000 de balles de match et je me trouve avec une balle de set contre moi, mais je n’ai même pas calculé. J’essayais de jouer point par point. Mais quand c’était la balle de match je ne jouais pas point par point. Et celle-là, je l’ai jouée sereine mais je ne sais pas ce que j’ai fait. J’ai fait une bonne première et derrière je ne sais pas."
- C’est une première victoire en Grand Chelem. Cela va être un grand souvenir...
- "L’année dernière, j’étais dans cette même salle avec un seul journaliste... Aujourd’hui, j’en ai un peu plus. Je ne m’en rends pas trop compte. C’était qui ? (rires)... Mais je suis vraiment contente. C’est plein de choses de gagner à Roland, en plus je suis une fille assez émotive. Quand je joue chez moi avec ma famille et mes amis, je me mets tellement de pression que je n’arrive jamais à jouer. J’avais même décidé de ne plus jouer du tout à Paris et là je suis contente de gagner ce match. En plus, je vais rentrer dans les 100. Mon objectif. Tout va bien. Et j’ai un bon match à jouer en deuxième tour en plus. On continue donc."

Supporting Marion Bartoli - Aga Radwańska - Aravane Rezaï - Laura Robson - Caroline Garcia !!!

http://kristinamladenovic.blogspot.com/
Iceland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old May 27th, 2008, 09:05 PM   #47
country flag julien78
Senior Member

julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice julien78 is just really nice

An interview of Olivia :
http://video.eurosport.fr/tennis/rol...45/video.shtml

She is such a beautiful woman
julien78 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 29th, 2008, 04:23 PM   #48
country flag Iceland
From island to island

Iceland's Avatar

Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute Iceland has a reputation beyond repute

Olivia lost 62 76 to Knapp. She played pretty well, she doesn't have an impressive game but she has a good fighting spirit. Her serve & backhand are evry solid, she also covers well her court. A very deserved top 100 status .

Supporting Marion Bartoli - Aga Radwańska - Aravane Rezaï - Laura Robson - Caroline Garcia !!!

http://kristinamladenovic.blogspot.com/
Iceland is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 29th, 2008, 04:29 PM   #49
country flag Geoffrey91
Senior Member

Geoffrey91's Avatar

Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future Geoffrey91 has a brilliant future

I'm so happy she will be in top 100 after RG !

Today I think she had a lack of powerful against Karin however she played great in the 2nd set. She has a very good backhand.

Irena Pavlovic

Kristina Mladenovic
Geoffrey91 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 14th, 2008, 04:12 PM   #50
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute

Congrats Olivia on reaching the top100 at #90
janko is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 9th, 2008, 09:17 PM   #51
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute janko has a reputation beyond repute

After losing in the 1st round of Wimbledon qualies, Olivia is back to her best surface, reaching the QF in Cuneo last week (lost in straight sets against the 1st seed)and winning her 1st round in Palermo after Bychkova return at 76 40

Good luck for your next match, maybe a first QF on Tour??
Old Aug 23rd, 2008, 06:00 PM   #52
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

Hard times on the wta circuit for Olivia who hasn't won a match during the american summer circuit, not even winning a set, but she faced quality opponents and hard isn't her best surface :

Rogers Cup Canada : lost 36 26 to Tamarine Tanasugarn

Monterrey (ITF 100k) : lost 67 06 to Rika Fujiwara

Cincinnati : lost 26 26 to Nathalie Dechy

And she's the French with the hardest draw at the USO with Nadia Petrova in the first round...

Hope Olivia can maintain at least a top120 status for 2009, she qualified last year in New York before winning strong itf in Denain, that means something like 100 points to defend, after that she will play with less pressure.
Old Aug 26th, 2008, 09:02 PM   #53
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

Olivia lost 26 46 against Nadia, her ranking will slip down around 130 after the US Open, hope she will have the motivation to do well on the big ITF's on clay to finish the best season of her career
Old Sep 4th, 2008, 12:25 PM   #54
country flag Lighter
Senior Member

Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future

Hard times are going on for Olivia :
Margalita CHAKHNASHVILI (GEO) [4] vs Olivia SANCHEZ [4] 6/4 - 7/6

1st round in Denain, tournament she won last year.
Lighter is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 16th, 2008, 01:28 PM   #55
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

Really hard times for Olivia who hasn't won a single set in competition since july the 13th

7 losses in a row and maybe an 8th this week in Sofia where's she's facing local idol Sesil Karatantcheva in the 1st round, a player who has defeated her twice this year on clay

Way to go Olivia!
Old Sep 17th, 2008, 06:17 PM   #56
country flag Lighter
Senior Member

Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future Lighter has a brilliant future

Difficult for Olivia : defeat in 3 sets

Sesil KARATANTCHEVA (BUL) def Olivia SANCHEZ (FRA) 4-6 6-4 6-4
Lighter is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 26th, 2008, 09:38 AM   #57
country flag Steveg
Team WTAworld
Senior Member

Steveg has disabled reputation

Olivia Sanchez will apparently be in Tashkent next week.
Steveg is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Sep 26th, 2008, 05:55 PM   #58
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

Hope she can do something, but her schedule is quite weird, playing itf's on clay in Europe before going to Tashkent just for one tournament, because she's not really a hard-court player, let's wait and see

I hope she could avoid her 9 matches losing streak (she lost in the 1st round in 25k Lecce on clay, as the 1st seed and against Pochabova...)

Please don't enter the Hall of shame!
Old Oct 8th, 2008, 04:17 PM   #59
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

Unfortunately, Olivia has entered the Hall of shame with a 10th loss in a row, that's sad even if she's not losing easily or against "nobodies", Barrois is in form and close to top100, the only "unlogical" loss was against Pochabova in Lecce.

Better luck next time Olivia, hope she will win a match in Saint Raphael
Old Oct 26th, 2008, 02:34 PM   #60
country flag janko
Senior Member

janko's Avatar

After returning against Voracova in Saint Raphael (11 loss in a row...) I'm not sure we're gonna see Olivia playing again this year or if the injury isn't too serious maybe the French team championships in November.

Don't give up Olivia!
Reply

Thread Tools

Posting Rules