Les articles sur Aravane - Page 12 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jul 10th, 2010, 09:58 PM   #166
country flag Drine
Senior Member

Drine's Avatar

Drine has disabled reputation
Re: Les articles sur Aravane

This is what Aravane had to say after her win today

“She made it difficult for me with her game, but playing my best tennis isn’t the most important. What I wanted was to win”

"It was a very difficult match but at the end I showed I could win these matches and these tournaments. Gisela kept fighting and showed she can run anything down. She had her tactics, I had my tactics, and it was a great match. I was just trying to show my best tennis."

"Each one of my titles is different. They all mean a lot to me. This week I proved I could be very consistent and that I'm on the right path."
Drine is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Aug 29th, 2010, 02:19 PM   #167
country flag Drine
Senior Member

Drine's Avatar

Rezaï à la relance

Après un début de saison tonitruant, Aravane Rezaï marque le pas. Entre blessures, usure mentale et statut à confirmer, la Française doit retrouver son allant à l'US Open.

Que se passe-t-il pour Aravane Rezaï depuis un mois ? La Française traîne sa peine, enchaîne les premiers tours (San Diego, Cincinnati) et son jeu ne dégage plus la même assurance. En regardant ses entraînements à New-York, il est difficile de ne pas se poser des questions. La 20e mondiale est sur le court tôt le matin et tard le soir, mais son visage ne dégage plus la même sérénité. Depuis le début de la saison, elle a essaimé le circuit. Depuis son plus jeune âge, elle ne connaît qu'une issue, le travail, et le repos ne fait pas partie de son vocabulaire. Quand tous les ténors s'offrent des plages pour souffler, Aravane Rezaï joue encore et toujours.

Aujourd'hui, la fatigue physique et mentale commence à poindre. « Il y a probablement un peu d'usure car elle a pris peu de repos depuis le début de l'année. En plus, on a fait un travail foncier très dur. C'est difficile de répondre, souffle son entraîneur, Patrick Mouratoglou. Il doit manquer un petit peu de fraîcheur mentale. » Quand la tête affiche une carte mémoire pleine, le bug n'est pas loin. Blessée au poignet à Eastbourne puis touchée au genou à Montréal, son corps lui donne des signes négatifs. Mais Aravane Rezaï s'accroche et veut croire en des jours meilleurs : «J'ai connu un mauvais départ à San Diego et à Cincinnati. Malheureusement à Montréal, je me suis fait une petite entorse du genou. J'ai pris une semaine de repos. Là, cela revient et pour l'instant, tout va bien. Cela devrait être bon pour lundi ou mardi.»

Mais son tableau à l'US Open n'invite pas au repos. Dès le premier tour, le danger pointe avec Magdalena Rybarikova. Cet été à Wimbledon, elle a beaucoup souffert pour s'imposer (6-7 [8], 6-2, 7-5) au premier tour. «Rybarikova est une joueuse embêtante car elle joue vite. Quand on n'est pas bien, c'est très embêtant. Elle sert bien, elle a un très bon coup droit, prévient Patrick Mouratoglou après un entraînement, conclu par un tennis-ballon. Mais à Wimbledon, la surface lui était vraiment très favorable. Ici, c'est moins le cas. » Pour réussir à exprimer son jeu, Aravane Rezaï a aussi besoin de retrouver son service. Sa première balle la préserve des mauvaises surprises et lui permet de mettre la pression sur son adversaire en retour.

Sa blessure au poignet a freiné sa progression dans le domaine et les défaites n'ont pas arrangé son baromètre confiance. « Son service s'est énormément détérioré car on n'a pas pu le travailler en raison de son poignet. Mais il ne faut pas oublier qu'il y a huit mois, elle ne servait pas du tout, avait des statistiques désastreuses et tout le monde s'en foutait, rappelle son entraîneur. Maintenant cela se voit. Mais ses progrès sont récents et ce n'est pas complètement acquis.» Cet acquis est peut-être une partie de la réponse de ce petit coup de mou. En un an, Aravane Rezaï a changé de statut et doit maintenant se stabiliser. De joueuse capable de tout, elle est devenue une joueuse attendue. L'attention se couple souvent avec la tension... Mais dans l'adversité, la Tricolore a souvent répondu présente. Elle revient de loin et sait d'où elle vient. Avec quelques victoires, elle pourrait donc retrouver son chemin. - Sophie DORGAN, à New-York

http://www.lequipe.fr/Tennis/breves2...a-relance.html

For those who don't understand French, this article's about Aravane's recent physical and mental problems on the court. Everybody was wondering what was wrong with Aravane, losing early in Toronto and Cincy. In NY, she's on the court very early in the morning and very late in the evening and it's hard not to notice that she doesn't look very confident and serene. The problem is that compared to the other players, Aravane didn't really have any time off to rest, she played a lot so now it's obvious that she feels tired physically and mentally. She's had her wrist problems at Eastbourne, then twisted her knee in Montreal.
She says she feels better now after one week off and that she should be OK for Monday or Tuesday.
The thing is that her draw is not ideal with Rybarykova in R1. She needed three hard sets to win againt her at Wimbledon. Patrick is confident though, as grass suited the Slovak's game more but it'll be a different story on hardcourt.
He also says that Aravane had to work hard to improve her serve. Of course, this wrist injury stopped the progression and the early defeats didn't help her confidence. But it's definitely going better and better.
Aravane has also to deal with her new status. Everybody's expecting a lot from her now so there's more pressure. But Aravane's strong and she knows how to deal with this pressure so with a few wins, she could find her way back
Old Aug 29th, 2010, 02:48 PM   #168
country flag Kipling
Kaptain of Kool

Kipling's Avatar

Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute

Thank you, Drine.

I've thought the same thing, pretty much. Because of the success she has enjoyed this year, she has played more matches, even though her schedule hasn't changed much, and inevitably, this will lead to some mental fatigue, not to mention physical. After all, she has played 52 singles matches this year, which is quite a lot compared to most players out there. It was probably a good thing, in hindsight, that the Montreal injury forced her to take some rest. The notes about the wrist injury affecting her work on the serve makes sense, too--she was serving much better at Madrid and RG, before the Eastbourne injury. Hopefully, in time, all of this work will come together and pay big benefits.

I also agree with Patrick's assessment of Rybarikova (good serve, good forehand), and that Rybarikova was never going to be easy at Wimbledon, injured or not, as the latter has a game tailor made for grass. I'm confident that if Aravane is healthy she should be able to win easier this time at the USO.

I'm really hoping for a 3R matchup with Sharapova. Big matches bring out the best in Aravane, and on a big stage, she could definitely take a big scalp. She certainly has the game to do it.

AravaneCaravan's tennis blog: http://thearavanecaravan.wordpress.com
'

Last edited by Kipling : Aug 29th, 2010 at 02:53 PM.
Kipling is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 29th, 2010, 06:19 PM   #169
country flag Bероника
creo en la diosa ♥ Sveta ♥

Bероника's Avatar

Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute

Thanks for the article,Drine

So has Aravane a monday or tuesday start on the tourney? At this stage,the later she plays,she better.
Old Aug 29th, 2010, 06:52 PM   #170
country flag améliemomo
Senior Member

améliemomo's Avatar

améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute

I didnt see her on the monday shedule...
améliemomo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 29th, 2010, 07:14 PM   #171
country flag Kipling
Kaptain of Kool

Kipling's Avatar

Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute Kipling has a reputation beyond repute

She's in the top half, which starts play on Tuesday.

'
Old Aug 29th, 2010, 07:56 PM   #172
country flag Drine
Senior Member

Drine's Avatar

Quote:
Originally Posted by Aravanecaravan View Post
She's in the top half, which starts play on Tuesday.
That's a good thing. More time to prepare and get ready
Old Sep 3rd, 2010, 07:36 PM   #173
country flag Bероника

Bероника's Avatar

Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute Bероника has a reputation beyond repute

Rezai n'aime pas l'Amérique

A San Diego, Cincinnati et Montréal, Aravane Rezai n'avait pas réussi à remporter deux matchs d'affilée. La Française n'a pas fait mieux à l'US Open, où elle a été battue par une Américaine de 18 ans jeudi au deuxième tour.

L'Europe, ce Vieux Continent, doit être plus rassurant pour Aravane Rezaï. Le nouveau monde, la Française n'a pas l'air fan. Son été américain s'est conclu jeudi à New York sur une nouvelle déception. La quatrième consécutive de l'autre côté de l'Atlantique. Elle s'est inclinée jeudi au deuxième tour de l'US Open contre l'Américaine Beatrice Capra, 371eme joueuse mondiale, 18 ans et invitée par les organisateurs du tournoi new-yorkais. La grosse pomme, Aravane Rezaï l'a prise de plein fouet. Elle ne s'attendait pas à une tournée aussi compliquée et à une quatrième élimination aussi précoce. Incapable de gagner plus de deux matchs d'affilée à San Diego, Cincinnati puis Montréal, la Française est dans une période délicate alors que sa saison était jusque-là très réussie.

« C'est une grosse déception, bien sûr, a confié Aravane Rezai sur le site officiel de la Fédération Française. Je suis très déçue par ce match. Je me suis battue, comme je le fais d'habitude. C'est toujours difficile de jouer une Américaine chez elle, à l'US Open. Elle n'avait rien à perdre. Elle était dans la même situation que moi à Roland-Garros il y a quatre ans. C'est toujours difficile de jouer contre des jeunes. Il fallait vraiment conclure et imposer mon jeu. Je n'ai pas réussi à le faire, même si parfois j'y suis arrivée. » Pour la Française, les promesses laissées par la jeune Beatrice Capra sont bien réelles. Même si, avec un meilleur niveau de jeu, elle aurait pu se sortir du piège.

« J'ai besoin de temps »

« C'est une joueuse très talentueuse, reconnaît Aravane Rezai. Je pense que je n'ai pas très, très bien joué non plus. Mais je n'essaye pas de trouver des excuses. Ça va être une joueuse qui va être très forte. J'ai fait ce que j'ai pu. Je ne m'attendais pas à ce niveau de jeu-là. Elle a vraiment une façon de jouer qui m'a embêtée. J'ai été surprise parce que je ne m'attendais pas à ce qu'elle joue aussi bien tactiquement. Elle est très intelligente. Je pense que le jeu dépendait énormément de moi et de mes erreurs. Si j'avais fait moins d'erreurs, j'aurais pu gagner ce match. J'ai fait beaucoup, beaucoup d'erreurs. Des fautes idiotes. C'est aussi pour ça qu'elle a gagné. »

Avant la fin de la saison, la 20eme joueuse mondiale va chercher à reprendre de la confiance. « Je travaille, assure Aravane Rezaï. Je me bats pour que les résultats arrivent. Je ne vais pas me comparer à d'autres joueuses ou d'autres joueurs qui sont tout le temps en progression. J'ai un autre parcours. J'ai besoin de temps pour éclore et être vraiment une très bonne joueuse, régulière. » Si elle n'a pas les 18 printemps de son adversaire du jour, la Française n'en a que cinq de plus. L'année prochaine, celle de ses 24 ans, elle voudra certainement effacer de sa mémoire ce séjour au goût amer sur le continent américain. Tout en confirmant ses très bonnes dispositions sur la terre battue européenne.
Old Dec 13th, 2010, 07:25 PM   #174
country flag Bероника

Bероника's Avatar

Rezaï championne de France

Aravane Rezaï a remporté le championnat de France par équipes: “C’est l’un des plus beaux titres de ma carrière”, a-t-elle confiée. Le seul défaut de la compétition : c’est le fait qu’il y ait autant de joueuses étrangères dans les équipes. Cela devrait servir avant tout aux joueuses tricolores.
Old Dec 13th, 2010, 07:26 PM   #175
country flag Bероника

Bероника's Avatar

ARAVANE REZAI SÉDUIT
13/12/2010 05:31

Quelques heures avant un vol pour l'Australie, la tenniswoman française est venue à Esvres. Une rencontre impressionnante pour les petits et les grands.

Dimanche matin, ils étaient une centaine, enfants et parents, à attendre Aravane Rezaï sur le court couvert d'Esvres. Arrivée spécialement de Paris, auréolée d'un titre de championne de France par équipes la veille, la jeune joueuse est venue à la rencontre des élèves de l'école de tennis d'Esvres et du département.
Sous des applaudissements nourris, la Stéphanoise, souriante et disponible, a d'abord échangé quelques balles avec son public. Puis, afin d'offrir une idée du jeu à haut niveau, elle a effectué une courte démonstration face à différents adultes.
Malgré leur jeune âge, les enfants, pour la plupart intimidés, mesuraient le privilège d'évoluer face à une telle championne.

« Je la regardais à la télévision. C'est vraiment impressionnant. Je stressais un peu face à elle », expliquaitZoé, onze ans et déjà une belle technique raquette en main.
Son camarade Maxime, neuf ans et de l'énergie à revendre, était lui aussi sous le charme.

« Je ne la connaissais pas trop alors j'ai regardé les photos sur Internet. Ça m'a étonné d'abord parce que c'est drôle qu'une joueuse mondiale vienne ici. En plus, elle est belle, comme les joueuses de tennis. »

'' Le sourire jusqu'aux oreilles ''

Visiblement touchée par l'accueil reçu, Aravane Rezaï s'est fendue d'un petit discours improvisé.

« Je vous remercie d'être venus pour moi. On partage la même passion et vous m'encouragez, je le sais. Vous m'aidez à rentrer sur les courts avec toujours plus de détermination et de combativité. J'espère que les jeunes ici pourront un jour prendre la relève. » Le président du club de tennis d'Esvres, Farhad Daneshmand, à l'origine de la venue de l'athlète, ne pouvait que se féliciter d'une telle rencontre.

« Les enfants sont heureux aujourd'hui. Les parents sont venus me dire qu'ils avaient le sourire jusqu'aux oreilles. On a vu sa simplicité et son amour des enfants. »
Cette histoire avec la Touraine devrait durer. En aparté de la rencontre, Michel Ursély, président du comité d'Indre-et-Loire, et Patrick Pignon, secrétaire général de la ligue du Centre, confiaient qu'Éric Pernon, entraîneur à la section sport-études du collège Corneille, allait rejoindre l'encadrement de la numéro deux française. Pour une durée de quinze jours en Australie, voire davantage si l'essai était concluant.

Olivier Hersperger

http://www.nrco.com/SPORT/Tennis-et-...E-REZAI-SEDUIT
Old Dec 31st, 2010, 11:11 PM   #176
country flag Kipling
Kaptain of Kool

Kipling's Avatar

Great Expectations: Rezai Ready to Deliver in 2011

In Farsi, the tongue of her descendants, her first name means reddish purple. For 23 year old French fireball, Aravane Rezai, the name is certainly fitting. Passionate and fierce on court, Rezai's intrepidness has propelled her to the top 20 this year. As such, Rezai is unquestionably a rival to heed in 2011.

The offspring of Iranian immigrants, in 1983, Rezai's father witnessed Yannick Noah hoist the French Open trophy and deduced that tennis was the path to prosperity for his children. Thus, at the age of seven, Aravane was introduced to the sport. Under her father's tutelage, as a youngster, Rezai trained six to seven hours daily. Aravane's father was instrumental in developing the aggressive baseline style which is now the cornerstone of her success.

Another inspiration to the Rezais are Richard Williams and Oracene Price who are also outsiders to the tennis world. Similar to the Williams' through absolute determination and drive, father and daughter(s) learned the game. Additionally, like the Williams family, even today Rezai's father is still one of her coaches, although success grants Aravane the benefit of training at the Patrick Mouratoglou Academy. The family affair extends to her brother traveling with her and serving as her hitting partner.

The Rezai family sacrificed a great deal for their daughter to arrive at this stage. For years, the rest stops on the auto routes of Europe and beyond were their foundation, and a van their shelter, as mom, dad, and daughter journeyed from one tournament to the next, sleeping and eating in their car in order to economize. Moreover, her father's resoluteness to have things his way led to a rocky relationship with the French Tennis Federation. In 2007, Aravane was banned from utilizing the courts at Roland Garros to practice for two years owing to a dispute between her father and the French Federation Cup captain. That year, friction between the Rezais and the Federation reached such an extreme that Aravane opted to qualify for the French Open in lieu of accepting a wildcard entry normally reserved for the country's rising young stars. Some may regard Rezai's father as overbearing, but no one can dispute that his faith in his daughter was indeed not misguided. His method appears to be turning a shared dream into reality.

Rezai made her transition to the professional ranks in January 2005, first paying her dues for a couple of years on the ITF circuit, winning seven titles. By 2006, Rezai improved to a season ending ranking of 49 from189 in 2005, rising above the radar primarily because of her performance at the French and U.S. Opens. After a third round showing in Paris, Rezai went one round better in New York. In the first round, she upended world number 15, Anna-Lena Groenefeld, then downed Lucie Safarova and Maria Kirilenko in the subsequent rounds before being halted by Elena Dementieva in the fourth round. Minor setbacks caused inconsistent results the following two years, thus, Rezai's ranking dipped. For example, patellar tendonitis provoked Rezai to default against Dementieva after reaching her first WTA final in Istanbul in 2007. But last year, at home, Rezai won her maiden WTA title in Strasbourg. Later, at the Tournament of Champions in Bali, Rezai captured the biggest prize of her career after countrywoman Marion Bartoli retired in the final because of a quadriceps strain.

In 2010, Rezai built on that success starting with a semifinal placement at the Medibank International Sydney before the Australian Open. At Mutua Madrilena Madrid, a premier warm-up event to the French Open, Rezai defeated four time Roland Garros champion Justine Henin in the first round, Jelena Jankovic in the quarterfinals and Venus Williams in the final to bag the prestigious trophy and earn her loftiest career ranking at 15. In June, Rezai was a semifinalist on grass in Birmingham. The next month, in Bastad, Rezai claimed her second title of the season. Consequently, Rezai's game looks adaptable to all surfaces.

Fundamental to Rezai's progression into the top twenty has been her blistering two handed backhand and a strong forehand. A baseliner like her childhood idol similarly of Iranian descent, Andre Agassi, Rezai is masterful at creating angles and finishing points off from the back of the court. Because of the nature of her game, Rezai has realized that fitness is paramount. In December 2009, she enlisted coaching aid for the first time from outside her family, i.e. Mouratoglou. One area of conditioning which the latter concentrated on was helping Rezai shed a few pounds.

Furthermore, Rezai is a mentally solid adversary. Her unique trajectory compared to the majority of her peers, practicing in snow, rain or under bad lighting is never far from her mind and gives her the conviction that she will overcome all obstacles. As such, Aravane is motivated and prepared for battle from the first point. Still, Rezai's uni-dimensional game can be an Achilles' heel. At the majors, she has yet to progress past the fourth round.

This year, Rezai's best was a third round appearance at the French Open. Although slugging it out from the baseline is the norm these days, the fortunate few who have pocketed a major have an additional weapon. Like many of her cohorts, Rezai would profit from beefing up her serve and refining her volleying skills. Additionally, Rezai's always aggressive mode has its pitfalls. Unlike her hero Agassi, a baseline pit-bull, Rezai has yet to find the perfect balance. If Aravane is to etch her name on a major or more, she will need to recognize when to dial it down a notch.

This season, Rezai finished as the world number 19. Even though her favorite surface is hardcourt, besides the Olympics, the French number two proclaims that her home major is the one she would be proudest to hold. If she successfully tweaks her game, one day Rezai may delight her compatriots by following in the footsteps of the 2000 French Open winner, Mary Pierce.

To become a champion, talent, an impeccable work ethic and mental fortitude are essential. Rezai believes on court, it's "like going to war and you have to go to the death. So, you will never see me quit". Aravane cherishes a piece of wisdom a champion boxer once gave her: "If you don't work hard you are sure to fail. However, if you work hard, maybe with a little luck you'll win". With Rezai ready to spill blood to reach her objective, she is a player to watch in the upcoming year.

Nathalie Narcisse is a contributing writer for On The Baseline Tennis News

http://ezinearticles.com/?Great-Expe...011&id=5505770

'
Old Jan 1st, 2011, 01:01 AM   #177
country flag Kipling
Kaptain of Kool

Kipling's Avatar

Fighting Spirit

Feisty french-born iranian tennis champion Aravane Rezai has faced personal hardship, political controversy and the pushiest of parents to make it to the top of her game

WHEN ARAVANE REZAI WON GOLD for the Islamic Republic of Iran, she did so in front of a female-only audience. Sporting conventions differ in Tehran from those in her birth country, France, but the enthusiasm for the game and determination to win are the same in both cultures.

Born in Saint Etienne to Iranian immigrant parents, who spoke Farsi to her at home, Rezai holds both French and Iranian passports and, despite normally playing for France, has twice represented Iran in the Women’s Islamic Games. She has built up an extensive fan base in both Paris and Tehran, especially after she broke into the world’s top 20 this year.

It’s perhaps not surprising that the 23-year-old star has attracted her share of criticism. Just before last year’s election, she presented Iran’s president with some racquets, while a television interview she did ended up in his promotional video, prompting Iranian exiles and French observers alike to complain that she should stay out of politics and focus on her tennis instead.

But there are not many international tennis players who have to deal with this level of controversy. She has even suggested that some of the problems she had with the French tennis authorities were because she was not, to use her phrase, ‘pure French’.

Rezai, though, suffers from another problem, one all too common in professional tennis: that of having an overbearing father. In France, Arsalan Rezai has a reputation as something of a bully. When Aravane was rising up the youth rankings, he and the other tennis dads did not get along, and the French Tennis Federation were once so concerned about the possibility of violence at a junior tournament that they hired bodyguards. As a result the Rezai family have been viewed as trouble-makers and Aravane’s career has suffered. She was banned from the national French training camp at Roland Garros after she and her father got into a heated altercation with a coach.

His dedication to his daughter’s tennis career, however, was never in any doubt. It was after watching Yannick Noah win the men’s singles title at the 1983 French Open that Arsalan Rezai, a former car mechanic, decided he would nurture a tennis star.

With little money, Aravane and her family often slept in the back of a camper van when they travelled to tournaments, and, unable to regularly train on indoor courts or at outdoor facilities with artificial lights, she would sometimes play late at night on courts that were illuminated only by their van’s headlights.

“I had lots of problems to train this girl: lack of money and lack of courts,” Arsalan said recently. “There were neighbours who bothered me. They accused me, saying that this man was killing this child. But today she’s not dead. She’s happy.”

These days Aravane is also coached by Patrick Mouratoglou, who has an academy outside Paris. He has said that Rezai’s difficulties during her adolescence have helped galvanise her for the challenges ahead in the professional game. “She did not have the same childhood as the majority of people. It was tough for her, she has this violence inside her and she knows how to bring it out. That’s her strength.”

Despite everything, Rezai has become an elite tennis player; at one tournament in Madrid this spring, she beat three former world number ones in Justine Henin, Jelena Jankovic and Venus Williams to win the title.

“I am proud to represent Muslim women,” says Rezai. “I know I am a model for other girls and I can give them power and help to improve their lives. I am here and I want to show that I am a fighter.”

http://www.bmivoyager.com/2010/11/01/fighting-spirit/

'
Old Jan 1st, 2011, 06:01 PM   #178
country flag améliemomo
Senior Member

améliemomo's Avatar

améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute améliemomo has a reputation beyond repute

yes Aravane is a pure fighter.She has the fire inside her. That's why I like her much. She's a model for sure for all the girls, not only muslim girls.
Wish her the best for 2011.

Happy New Year everyone, thanks for the article

Actual Gourou of the "New French Armada"

my blog about french tennis future with the young french guns cominghttp://sheenatennis.canalblog.com/
améliemomo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 1st, 2011, 07:09 PM   #179
country flag Bероника

Bероника's Avatar

Happy new year everyone and thanks for these 2 interesting readings
Old Jan 10th, 2011, 09:08 PM   #180
country flag Kipling
Kaptain of Kool

Kipling's Avatar

From : http://www.wtatour.com/news/20110110...256076_2262558

"Rezai has now won four straight matches against Top 10 players....

"You never know how your first match of the year will go, but I just tried to keep my rhythm and stay aggressive," Rezai said. "The third set was 50-50. The difference today was controlling my emotions. To beat a Top 10 player without playing my best is great. I hope I can continue like this the rest of the year."

'
Reply

Thread Tools

Posting Rules