Australian Open 2013 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jan 9th, 2013, 05:46 PM   #1
country flag Chaosm21
Senior Member

Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of Chaosm21 has much to be proud of
Australian Open 2013

Main Draw:

Angelique Kerber R4 vs Makarova
Julia Görges R 4 vs Li
Sabine Lisicki R1 vs Wozniacki
Mona Barthel R1 vs Pervak
Annika Beck R2 vs Morita

Qualifying:

Tatjana Malek
Dinah Pfizenmaier
Kathrin Wörle

Quote:
Originally Posted by phantomplayer89 View Post
She's been a top 10 player for 2 years now. We're way past the "beginning". She's never going to be inside the top 5. Getting to #5 was as close as she'll ever get.

Last edited by Chaosm21 : Jan 18th, 2013 at 12:11 PM.
Chaosm21 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Jan 9th, 2013, 06:16 PM   #2
country flag Tecumseh
Senior Member

Tecumseh's Avatar

Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future
Re: Australian Open 2013

Wie würde euch denn eine dritte Runde Kerber vs Barthel gefallen?
Tecumseh is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 06:19 PM   #3
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Wenn's nach mir geht sollen sich so lange es geht gar keine Deutschen gegenseitig rauskegeln.
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 06:23 PM   #4
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Ich hoffe, dass wenigstens eine Deutsche in der zweiten Woche noch dabei ist. Alles andere wäre für mich diesmal "Zugabe".

Habe aber irgendwie so ein Gefühl, dass wir mindestens ein deutsches Erstrundenduell kriegen...
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 06:33 PM   #5
country flag Poldo
Senior Member

Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by crazillo View Post
Ich hoffe, dass wenigstens eine Deutsche in der zweiten Woche noch dabei ist. Alles andere wäre für mich diesmal "Zugabe".

Habe aber irgendwie so ein Gefühl, dass wir mindestens ein deutsches Erstrundenduell kriegen...
Hauptsache nicht
Lisicki - Williams
Beck - Azarenka
oder sowas

Görges könnte ja eh gegen jeden verlieren, deswegen ist es bei ihr völlig egal gegen wen sie spielt
Wär schön wenn sie im Achtel von Stosur wär, di verliert eh immer in R1 in Australien
Bei Kerber sollte das eigentlich mit der 3. Runde passen,
Barthel ähnlich wie Görges.
Poldo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 06:33 PM   #6
country flag Tecumseh
Senior Member

Tecumseh's Avatar

Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future Tecumseh has a brilliant future

Quote:

Ich habe auch ein eher schlechtes Gefühl hinsichtlich der Auslosung.

Sehr gespannt bin ich, wie sich Annika Beck schlagen wird. Ich hoffe mal, dass sie in der ersten Runde eine für sie schlagbare Gegenerin bekommt.
Old Jan 9th, 2013, 06:38 PM   #7
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Tecumseh View Post
Gut, weil dann zu 100% eine Deutsche im AF stehen würde.

AF ist auch hier eigentlich Pflicht für eine Deutsche, schließlich wird eine für das VF und 2 für R3 gesetzt.

Letztes Jahr gab es immerhin 2xAF und 2xR3.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 06:49 PM   #8
country flag Poldo
Senior Member

Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of

Quote:
Originally Posted by mk27 View Post
Gut, weil dann zu 100% eine Deutsche im AF stehen würde.
Aber damit wird die Chance auf 2 AFs genommen
Poldo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 06:53 PM   #9
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Poldo View Post
Aber damit wird die Chance auf 2 AFs genommen
Wäre aber ein interessanter Vergleich und ich mag eigentlich deutsch-deutsche Duelle.
Old Jan 9th, 2013, 06:58 PM   #10
country flag joy division
Senior Member

joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future

Quote:
Originally Posted by Tecumseh View Post
Da müsste sich Angie warm anziehen, obwohl sie immer noch besser zu werden scheint und es so heiss ist in Australien .
Mona hat noch ein Hühnchen mit ihr zu rupfen von Kopenhagen letztes Jahr.
Eine Frage - ich hab`s schon wieder vergessen - ist Mona eigentlich gesetzt, oder nicht ?
joy division is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 07:00 PM   #11
country flag mk27
Senior Member

Quote:
Originally Posted by joy division View Post
Eine Frage - ich hab`s schon wieder vergessen - ist Mona eigentlich gesetzt, oder nicht ?
Ja, gerade so an 32 und wird somit auf die Damen von 1 bis 8 der Setzliste in R3 treffen.

Allerdings gibt es ja noch die ungesetzte Lisicki.
Old Jan 9th, 2013, 07:08 PM   #12
country flag joy division
Senior Member

joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future joy division has a brilliant future

Wenn Julia auf Sabine in der ersten Runde aufeinanderträfen, wäre das Angenehme daran, das wenigstens eine von beidendie 2. Runde erreicht.
joy division is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 07:14 PM   #13
country flag Tecumseh
Senior Member

Tecumseh's Avatar

Quote:
Originally Posted by joy division View Post
Wenn Julia auf Sabine in der ersten Runde aufeinanderträfen, wäre das Angenehme daran, das eine von beiden wenigstens die 2. Runde erreicht.
Das wäre dann aber wirklich ein absolutes Granatenmatch. Ein Muss für jeden, der die WTA-Tour liebt.

Auf den Ausgang dieses Spiels zu wetten, dürfte dann aber ein sehr gewagtes Unterfangen werden.
Old Jan 9th, 2013, 07:18 PM   #14
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Ihr könnt mich pieken, aber irgendwie habe ich im Gefühl, dass es ein Duell Lisicki-Kerber in R1 geben wird...
Und mal sehen, ob nicht Serena Kuzzi bekommt.^^
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jan 9th, 2013, 07:31 PM   #15
country flag Tecumseh
Senior Member

Tecumseh's Avatar

Quote:
Ihr könnt mich pieken, aber irgendwie habe ich im Gefühl, dass es ein Duell Lisicki-Kerber in R1 geben wird...
Und mal sehen, ob nicht Serena Kuzzi bekommt.^^
Bei Serena habe ich sowieso das Gefühl, dass sie trotz ihrer grundsätzlichen Überlegenheit früh baden gehen könnte und eine Spielerin wie Kuzzi könnte ihr da speziell zu Beginn des Turniers sehr gefährlich werden.

Sabine traue ich einiges zu bei den AO, wenn sie sich gut von ihrer Erkrankung erholt hat.
Reply

Thread Tools

Posting Rules