Stephanie Herz - Page 2 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Aug 12th, 2005, 12:33 AM   #16
country flag coachcarter
Senior Member

coachcarter has disabled reputation
Quote:
Originally Posted by Dinkie
Renee presteert in G1's en GA's vanaf november 2004 terwijl Stephanie er in de G1's in de eerste ronde's uitvloog. Renee speelt bovendien geen volledig ITF-schema omdat ze ook gewoon zomercompetitie heeft gespeeld, naar school moet en voor het Nederlandse team uitkomt. En toch staat ze hoger op de ranking.
Heb je beide meisjes ooit zien spelen? Ze hebben een verschillende speelstijl en zijn wat ontwikkeling betreft niet met elkaar te vergelijken. Als je naar het puntenaantal kijkt, heeft Renee op dit moment een voorsprong. Stephanie was beter in 2001 en 2002.
Herz traint meer dan dat ze speelt. Reinhard speelt bijna non-stop toernooien. Of dat nu ITF's zijn, Teamwedstrijden, competitie of andere toernooien in NL. Bovendien is het niet zo dat Herz er steeds in de eerste ronde van Grade 1's uitvliegt. Is dat wel het geval dan zou dat ook de oorzaak van een blessure kunnen zijn....dat weten we niet zeker. Het is wel bekend dat ze in het begin van het jaar een ernstige enkelblessure heeft gehad. Iets wat haar ongetwijfeld wat teruggeworpen heeft. Heb je zelf Herz wel eens zien trainen of een wedstrijd zien spelen? Je kan niet zomaar een oordeel geven als je niet regelmatig wat van haar ziet. Ik begrijp dat je Reinhard wel regelmatig hebt zien spelen.

Misschien moeten we ook ophouden NL talenten met elkaar te vergelijken; hoe beter ze beiden worden, hoe beter voor NL tenslotte. Mogelijk leest Herz ook wat hier op deze thread over haar geschreven word en het moet voor haar natuurlijk wel leuk blijven als ze aan NL denkt. Kan me voorstellen dat als je al zo lang in de States bent er wel het een en ander veranderd in je ziens- en denkswijze.
coachcarter is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Aug 12th, 2005, 06:45 AM   #17
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of
Quote:
Originally Posted by coachcarter
Misa fan zeker? Speelde Reinhard niet eens kort geleden 7-6 6-4 tegen Misa? Dat verschil is echt niet zo groot als je misschien hoopt.....En dan al die blessures (nu weer de knie). Als dat maar goed gaat in de toekomst.
Die 7-6 6-4 was 1 wedstrijd (en niet kort geleden, bijna een jaar terug). Op basis van 1 wedstrijd kun je geen conclusies trekken. Ik trek conclusies op basis van resultaten over een langere periode. Het verschil tussen Misa en Renee is heus een stuk groter dan 7-6 6-4.
Kijk maar naar de prestaties van Misa in het juniorentennis en vergelijk dat met Renee en Stephanie. Dat verschil lijkt me toch duidelijk. Misa won al G1 en GA toernooien toen ze nog 13 was.
Hoe dat later zal zijn als ze allemaal senior zijn geworden, dat zien we dan wel weer.

Quote:
Herz speelde onlangs een erg close driesetter tegen Paszek in Paszek's thuisland Oostenrijk niota bene. Waarom zijn jullie zo onder de indruk van al die 'zogenaamde' supertalenten?
Geldt hetzelfde voor. Het is maar 1 wedstrijd.
Ik vond die uitslag ook een erg goede prestatie van Stephanie, maar Paszek is wel een jaar jonger en heeft tot nu toe beter gepresteerd dan Stephanie.
Ik beweer ook helemaal niet dat de speelsters die ik noemde supertalenten zijn. Het zijn gewoon speelsters die al verder zijn dan Stephanie. Dat is puut gebaseerd op hun prestaties.

Quote:
Kijk eens naar hun namen Paszek (erg Oostblokkerig, vader is van Oosterse komaf) en speelt voor Oostenrijk....? Wozniacki (oorspronkelijk uit Polen) en dan spelen voor Denemarken.....? Heb je hun lichamen wel eens gezien? Hopelijk raken ze hun paspoorten niet nog eens kwijt......
Wat doen hun namen of hun afkomst er nu eigenlijk toe? Het zal waar zijn dat ze een Oost-Europese achtergrond hebben. Daar komen erg veel goede tennissers en tennisters vandaan. Denk maar aan Navratilova, Seles, Hingis en nog meer.
Wat zou ik moeten zien als ik naar hun lichamen keek? Ik heb foto's gezien van Wozniacki, dan zie ik een heel normaal meisje. Ik weet niet precies wat je probeert te insinueren, maar het klinkt niet erg positief.
En hoezo hun paspoorten kwijtraken? Dat vind ik wel een erg rare opmerking. Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?

En we proberen heus niet om Stephanie (Herz, klinkt dat ook niet buitenlands?) negatief te benaderen. Natuurlijk hopen we dat ze het geweldig gaat doen in de toekomst. Maar het lijkt me overdreven om Stephanie als het grote Nederlandse talent te zien.
Ik ken Stephanie verder niet dus ik kan ook niet bepalen wat haar potentieel is; ik kan alleen beoordelen op grond van prestaties en dat doe ik dan ook. En op basis daarvan zie ik nog niet in wat er zo speciaal zou moeten zijn aan Stephanie.
Misschien blijk ik er later wel helemaal naast te hebben gezeten en wordt Stephanie wel degelijk een wereldtopper. Ik hoop het van harte.

Tashkent 2005, Hobart 2006, Rosmalen 2006
Palermo 2006, Budapest 2006, Rosmalen 2008
Gerben is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 12th, 2005, 10:06 AM   #18
country flag daanharmsen
Senior Member

daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light
Ik heb alles doorgelezen, en in 1 ding heeft coachcarter wel gelijk. Er wordt hier verschrikkelijk veel afgerekend op resultaten in de junioren, terwijl de juniortoernooien eigenlijk alleen maar een leerschool zijn, resultaten bij de junioren moeten niet een doel op zich worden.
daanharmsen is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 12th, 2005, 10:46 AM   #19
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of Gerben has much to be proud of
Quote:
Originally Posted by daanharmsen
Ik heb alles doorgelezen, en in 1 ding heeft coachcarter wel gelijk. Er wordt hier verschrikkelijk veel afgerekend op resultaten in de junioren, terwijl de juniortoernooien eigenlijk alleen maar een leerschool zijn, resultaten bij de junioren moeten niet een doel op zich worden.
Klopt. Maar in mijn positie is dat ook het enige waar ik junioren op kan beoordelen. Als Stephanie haar juniorenwedstrijden ook alleen maar als oefeningen ziet en er alleen van wil leren, vind ik het prima. Dan wachten we maar rustig af tot ze seniorenwedstrijden gaat spelen.

Old Aug 12th, 2005, 02:21 PM   #20
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Quote:
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste topspeelsters bij de senioren ook topspeelsters bij de junioren waren, behalve dan diegenen die het juniorencircuit grotendeels links hebben laten liggen. En ja, daar zijn altijd uitzonderingen op, maar het is wel degelijk een goede indicatie.
Daarom lijkt mij ook dat Stephanie, maar ook Renee, veel meer tijd nodg zullen hebben dan Misa om tot de hoogste regionen van het damestennis door te dringen.
Maar ja, ik ben dan ook een Misa-fan.

Old Aug 12th, 2005, 04:26 PM   #21
country flag coachcarter
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Gerben
Het is natuurlijk wel zo dat de meeste topspeelsters bij de senioren ook topspeelsters bij de junioren waren, behalve dan diegenen die het juniorencircuit grotendeels links hebben laten liggen. En ja, daar zijn altijd uitzonderingen op, maar het is wel degelijk een goede indicatie.
Daarom lijkt mij ook dat Stephanie, maar ook Renee, veel meer tijd nodg zullen hebben dan Misa om tot de hoogste regionen van het damestennis door te dringen.
Maar ja, ik ben dan ook een Misa-fan.
Gelukkig is er ook iemand (Daan) met een wat genuanceerdere en meer weloverwogen mening over Junior prestaties, bedankt!

Gerben en Dinkie zijn erg gefixeerd op 'prestaties' in het Juniorcircuit. Hopelijk zijn zij beide geen tennistrainer, want dan was ik als Junior al gestopt voordat ik was begonnen.....Mensen, 'loosen up' een beetje, we praten hier over 14, 15 en 16 jarigen, waarvan niemand helemaal precies het potentieel en andere factoren goed kan inschatten. Geef ze a.u.b. gewoon de tijd en vertrouwen.

Gerben zegt ook dat hij niet zozeer het 'speciale' van Herz ziet. Gelukkig zien degenen waar het om gaat; Nike, Prince (zij schijnt al vanaf haar 12e een behoorlijke deal met deze racketfabrikant te hebben), IMG, Bollettieri, Saddlebrook en haar prive-sponsors, dat wel.

Dan komt het onderwerp 'Oostblok' ter sprake. Misschien is het inmiddels niet meer en specifiek onderwerp voor alleen exclusief dat deel van de wereld, maar blijf maar rustig naief.......Het is algemeen bekend dat in sport (trouwens niet in sport alleen) er niet altijd alles even fair aan toe gaat; het doel heiligt dan erg vaak de middelen. En er zijn heel wat middelen om de zaak voor de gek te houden. Ik laat het aan jou beoordelingsvermogen over wat dat dan mag zijn en anders blijf maar lekker naief. In ieder geval weet ik zeker dat Herz (wat overigens gewoon Duits is) al vijftien jaar voor NL speelt, in NL is geboren en hetzelfde paspoort heeft, wat ze ook nog nooit is kwijtgeraakt....

Ben het ook niet met je eens dat een uitmuntende Junior carriere een erg goede indicatie is voor een top professionele carriere. Er zijn uitzonderingen te over van mensen die een sluimerend bestaan hadden in de Junior tijd en daarna als professional iets heel moois hebben bereikt, en andersom. Het zegt wel wat, maar lang niet alles, er zijn nog zoveel factoren die je een andere richting op kunnen sturen.

Je zegt dat je denkt dat Herz en Reinhard veel meer tijd nodig zullen hebben dan Misa om hetzelfde te bereiken. In Herz geval hoop ik dat ze zeker die tijd zal nemen, zodat ze niet te vroeg een 'burnout' of blessures krijgt en haar spel en techniek zodanig verder ontwikkeld dat we ook kunnen zeggen dat ze ales beheerst (incl. haar fitnesslevel) voor een lange carriere aan de top van het mondiale vrouwentennis.

Tot slot hoop ik van harte dat je een Misa fan blijft.....stel je voor dat je een Herz fan was......daar zou ik als ik Stephanie was ook niet erg vrolijk van worden!
Old Aug 12th, 2005, 04:52 PM   #22
country flag daanharmsen
Senior Member

daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light
Quote:
Klopt. Maar in mijn positie is dat ook het enige waar ik junioren op kan beoordelen. Als Stephanie haar juniorenwedstrijden ook alleen maar als oefeningen ziet en er alleen van wil leren, vind ik het prima. Dan wachten we maar rustig af tot ze seniorenwedstrijden gaat spelen.
Beoordeel dan niet in jouw positie, en laat het beoordelen aan anderen over.
Old Aug 12th, 2005, 04:55 PM   #23
country flag daanharmsen
Senior Member

Quote:
Gelukkig is er ook iemand (Daan) met een wat genuanceerdere en meer weloverwogen mening over Junior prestaties, bedankt!

Gerben en Dinkie zijn erg gefixeerd op 'prestaties' in het Juniorcircuit. Hopelijk zijn zij beide geen tennistrainer, want dan was ik als Junior al gestopt voordat ik was begonnen.....Mensen, 'loosen up' een beetje, we praten hier over 14, 15 en 16 jarigen, waarvan niemand helemaal precies het potentieel en andere factoren goed kan inschatten. Geef ze a.u.b. gewoon de tijd en vertrouwen.

Gerben zegt ook dat hij niet zozeer het 'speciale' van Herz ziet. Gelukkig zien degenen waar het om gaat; Nike, Prince (zij schijnt al vanaf haar 12e een behoorlijke deal met deze racketfabrikant te hebben), IMG, Bollettieri, Saddlebrook en haar prive-sponsors, dat wel.

Dan komt het onderwerp 'Oostblok' ter sprake. Misschien is het inmiddels niet meer en specifiek onderwerp voor alleen exclusief dat deel van de wereld, maar blijf maar rustig naief.......Het is algemeen bekend dat in sport (trouwens niet in sport alleen) er niet altijd alles even fair aan toe gaat; het doel heiligt dan erg vaak de middelen. En er zijn heel wat middelen om de zaak voor de gek te houden. Ik laat het aan jou beoordelingsvermogen over wat dat dan mag zijn en anders blijf maar lekker naief. In ieder geval weet ik zeker dat Herz (wat overigens gewoon Duits is) al vijftien jaar voor NL speelt, in NL is geboren en hetzelfde paspoort heeft, wat ze ook nog nooit is kwijtgeraakt....

Ben het ook niet met je eens dat een uitmuntende Junior carriere een erg goede indicatie is voor een top professionele carriere. Er zijn uitzonderingen te over van mensen die een sluimerend bestaan hadden in de Junior tijd en daarna als professional iets heel moois hebben bereikt, en andersom. Het zegt wel wat, maar lang niet alles, er zijn nog zoveel factoren die je een andere richting op kunnen sturen.

Je zegt dat je denkt dat Herz en Reinhard veel meer tijd nodig zullen hebben dan Misa om hetzelfde te bereiken. In Herz geval hoop ik dat ze zeker die tijd zal nemen, zodat ze niet te vroeg een 'burnout' of blessures krijgt en haar spel en techniek zodanig verder ontwikkeld dat we ook kunnen zeggen dat ze ales beheerst (incl. haar fitnesslevel) voor een lange carriere aan de top van het mondiale vrouwentennis.

Tot slot hoop ik van harte dat je een Misa fan blijft.....stel je voor dat je een Herz fan was......daar zou ik als ik Stephanie was ook niet erg vrolijk van worden!
Ik ben dan ook tennistrainer

Over dat oostblok gedoe, vele mensen waaronder ik zullen waarschijnlijk niet precies snappen wat je bedoelt. Kun je iets duidelijker zijn, het een en ander even uitleggen misschien voor degenen onder ons die niet zo`n verstand hebben van dat soort dingen?
Old Aug 12th, 2005, 04:56 PM   #24
country flag daanharmsen
Senior Member

Oja, coachcarter, zou je eens kunnen uitleggen wat precies je rol is in de tenniswereld?
Old Aug 12th, 2005, 04:59 PM   #25
country flag coachcarter
Senior Member

Zo is het maar net Daan! Herz word vanzelf afgerekend in de toekomst en ik heb daar alle vertrouwen in dat het goed zal gaan.
Old Aug 12th, 2005, 05:47 PM   #26
country flag coachcarter
Senior Member

Quote:
Oja, coachcarter, zou je eens kunnen uitleggen wat precies je rol is in de tenniswereld?
Laten we maar zeggen dat ik enorm veel relaties heb in de (internationale)tenniswereld door vele jaren opgebouwd. Mijn uitgangspositie is vrijwel altijd vanuit de visie van de speler, met een enorme waardering en respect voor hen die dagelijks de moed hebben om in de arena te staan en daar al dat werk voor doen. Ook heb ik een grote waardering voor ouders en trainers die met respect en waardering spelers benaderen en hen de tijd geven hun individuele talenten op hun eigen manier te ontwikkelen.
Old Aug 12th, 2005, 05:52 PM   #27
country flag coachcarter
Senior Member

Quote:
Ik ben dan ook tennistrainer

Over dat oostblok gedoe, vele mensen waaronder ik zullen waarschijnlijk niet precies snappen wat je bedoelt. Kun je iets duidelijker zijn, het een en ander even uitleggen misschien voor degenen onder ons die niet zo`n verstand hebben van dat soort dingen?
Kan daar helaas niet verder op ingaan. Uiteindelijk is dat ook niet zo belangrijk; er komt een moment waarop iedere speler met gelijke kansen tegenover een ander staat en dan maakt het niet meer uit of de een of de ander een (al dan niet eerlijk verkregen) voordeel heeft gehad.
Old Aug 12th, 2005, 07:09 PM   #28
country flag Gerben
Senior Member

Gerben's Avatar

Quote:

Ik geef zelf ook aan dat ik alleen maar kan beoordelen op grond van geleverde prestaties. Ik kan inderdaad niet inschatten of ze over een paar jaar ineens boven komen drijven. Ik hoop het van harte voor Stephanie, geloof me, maar ik kan dat nog niet uit haar prestaties afleiden. Ik constateer daarmee niet meer dan een feit. En feiten zeggen alleen iets over het verleden en het heden, niet over de toekomst.

Quote:
Dan hoop ik maar dat ze het goed gezien hebben. Nogmaals, ik kan het ook niet zien, want ik zie haar nooit spelen. Dus ik heb daar ook geen mening over.

Quote:
Dan komt het onderwerp 'Oostblok' ter sprake. Misschien is het inmiddels niet meer en specifiek onderwerp voor alleen exclusief dat deel van de wereld, maar blijf maar rustig naief.......Het is algemeen bekend dat in sport (trouwens niet in sport alleen) er niet altijd alles even fair aan toe gaat; het doel heiligt dan erg vaak de middelen. En er zijn heel wat middelen om de zaak voor de gek te houden. Ik laat het aan jou beoordelingsvermogen over wat dat dan mag zijn en anders blijf maar lekker naief.
Ik denk wel te weten wat je bedoelt, maar je blijft opzettelijk vaag. Maar het lijkt me niet eerlijk om te zeggen dat die meisjes, omdat ze een Oost-Europese achternaam hebben, daar dus ook wel mee te maken zullen hebben. Als je dat wilt beweren, dan zul je dat hard moeten maken, anders moet je er ook niet op zinspelen.

Quote:
In ieder geval weet ik zeker dat Herz (wat overigens gewoon Duits is) al vijftien jaar voor NL speelt, in NL is geboren en hetzelfde paspoort heeft, wat ze ook nog nooit is kwijtgeraakt....
Ik ben niet gek, ik weet ook wel dat Herz Duits klinkt. Ik wilde maar even aangeven dat buitenlands klinkende namen ook in Nederland voorkomen. Maar je wilt Stephanie toch ook niet met voormalige (Oost-)Duitse praktijken in verband brengen? Dat is net zo ongerijmd.
Net zoals Stephanie in Nederland is geboren en getogen, geldt dat voor Wozniacki (Denemarken) en Paszek (Oostenrijk). Ik zie geen reden waarom zij dan wel hun paspoort zouden kwijtraken.

Quote:
Het woord uitmuntend heb ik niet gebruikt, ik had het over topjunioren. Dan bedoel ik dus zo ongeveer top 10. Veel toppers voldoen daaraan, anderen hebben zich bewust niet actief met het juniorencircuit bezig gehouden. En dan zijn er nog degenen die onverwacht boven komen drijven.

Quote:
Iedereen moet het op de manier doen die het beste bij die persoon past. Ik concludeer alleen maar dat Misa met 16 in de top 100 staat, ik zie Stephanie en Renee dat nog niet zo gauw doen. Hoeft ook niet, Henin stond er ook niet zo vroeg.

Quote:
Nou, dank je. Ik heb toch de indruk dat ik verkeerd begrepen wordt. Ik probeer helemaal niet op Stephanie af te geven. Ik probeer wat inconsequenties in je redenering aan te tonen.
Je zei dat je Stephanie al eerder op het niveau van G1 en GA toernooien had verwacht (en top 20). Toch vond je dat ze verder in haar ontwikkeling was dan Renee, omdat Renee vooral dubbelprestaties leverde.
Daaruit concludeer ik dat je eigenlijk vindt dat Stephanie achterloopt in haar ontwikkeling, wat jij dus blijkbaar toch ook baseert op haar prestaties.
Maar je vindt wel dat ze verder is dan Renee, die echter aantoonbaar betere prestaties heeft geleverd, ook in de single, en bovendien hoger in de ranking staat. Dat lijkt mij inconsequent.

Old Aug 12th, 2005, 08:39 PM   #29
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Interessante discussie. Zelf volg ik tennis nauwelijks nog, dus ik zal geen oordeel geven over de prestaties van welke speelster dan ook Maar objectief gezien blijft Stephanie qua resultaten inderdaad tot nu toe achter bij Renťe en Michaella op dezelfde leeftijd, maar er is dan ook een hoop gedoe geweest over waar ze nu trainde etc, en ze zal toch niet voor niets al zo jong door Bolletieri zijn binnengehaald? Ze zal heus wel talent hebben, en ach er kan zoveel misgaan voor een talent waardoor ze het niet kunnen halen, of juist ineens wel. Ik vind daarom ook dat we moeten opppassen met uitspraken als 'die haalt de top100 zeker', laat die meisjes lekker jong zijn, genieten van hun leven en niet alleen maar tennissen. In de juniorenthread werd pas een 9jarig meisje aangehaald, dat vind ik veel te ver gaan.

Laten we lekker genieten van wat Stephanie nu doet, en dan zien hoe ver ze komt. Dat ze het haalt hopen we allemaal, en discussieren over hoe goed ze gaat worden heeft nu toch nog geen zin
Zamboni is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 12th, 2005, 09:10 PM   #30
country flag coachcarter
Senior Member

Quote:
Ik geef zelf ook aan dat ik alleen maar kan beoordelen op grond van geleverde prestaties. Ik kan inderdaad niet inschatten of ze over een paar jaar ineens boven komen drijven. Ik hoop het van harte voor Stephanie, geloof me, maar ik kan dat nog niet uit haar prestaties afleiden. Ik constateer daarmee niet meer dan een feit. En feiten zeggen alleen iets over het verleden en het heden, niet over de toekomst.
Gerben, ik word een beetje moe van je. Ik geef je nog een keer antwoord, daarna ga ik over wat anders praten. Toch begin je weer over 'prestaties', dan lees je niet goed wat ik daarover zeg, misschien moet je het allemaal nog maar een nalezen. Kijk uit dat die 'prestaties' geen obsessie voor je worden; er zijn ook nog andere dingen in het (tennis)leven die belangrijk zijn, geloof me.

Quote:
Dan hoop ik maar dat ze het goed gezien hebben. Nogmaals, ik kan het ook niet zien, want ik zie haar nooit spelen. Dus ik heb daar ook geen mening over.
Dit soort bedrijven (alles in de States) 'hopen' niet in dit soort zaken, maar hanteren meer het motto 'zeker weten'. Met deze houding zijn ze groot geworden.

Quote:
Ik denk wel te weten wat je bedoelt, maar je blijft opzettelijk vaag. Maar het lijkt me niet eerlijk om te zeggen dat die meisjes, omdat ze een Oost-Europese achternaam hebben, daar dus ook wel mee te maken zullen hebben. Als je dat wilt beweren, dan zul je dat hard moeten maken, anders moet je er ook niet op zinspelen.
Ik hoef helemaal niets hard te maken, ik sta niet voor de rechter of een jury.....Ooit gehoord van Jelena Dokic? Die is zo vaak van nationalitiet veranderd, dat lijkt wel een knipperlicht. En er is ook nog nooit iemand in de sport geweest die op een niet helemaal eerlijke manier iets probeert te bereiken zeker? Maar blijf jij maar lekker naief, het zal mij een zorg zijn, typisch Nederlandse kwaliteit.

Quote:
Ik ben niet gek, ik weet ook wel dat Herz Duits klinkt. Ik wilde maar even aangeven dat buitenlands klinkende namen ook in Nederland voorkomen. Maar je wilt Stephanie toch ook niet met voormalige (Oost-)Duitse praktijken in verband brengen? Dat is net zo ongerijmd.
Net zoals Stephanie in Nederland is geboren en getogen, geldt dat voor Wozniacki (Denemarken) en Paszek (Oostenrijk). Ik zie geen reden waarom zij dan wel hun paspoort zouden kwijtraken.

Je noemt steeds diezelde twee namen, zo kan ik nog wel 50 andere noemen. Hingis is geboren in (Kosice) Slowakije en speelt voor Zwitserland. In Nederland is alles netjes geregeld, dat is echter altijd niet zo in andere (derde) wereld landen of (voormalige) Oostbloklanden. Daar bestaat het fenomeen corruptie nog en raakt wel eens wat zoek. Als je dat verschil niet ziet dan ben je blind of dom. Heb je wel eens gereisd in de wereld? Dat zou wel eens wat verschil kunnen maken in dit geval.

Quote:
Het woord uitmuntend heb ik niet gebruikt, ik had het over topjunioren. Dan bedoel ik dus zo ongeveer top 10. Veel toppers voldoen daaraan, anderen hebben zich bewust niet actief met het juniorencircuit bezig gehouden. En dan zijn er nog degenen die onverwacht boven komen drijven.
Zeg ook nergens dat je het woord uitmuntend hebt gebruikt. Overigens zeg je hier wel iets goeds; 'onverwacht boven komen drijven'. Misschien stoot er straks wel iemand door waar we helemaal nog niets van gehoord hebben. Dat maakt het alleen maar leuker.

Quote:
Iedereen moet het op de manier doen die het beste bij die persoon past. Ik concludeer alleen maar dat Misa met 16 in de top 100 staat, ik zie Stephanie en Renee dat nog niet zo gauw doen. Hoeft ook niet, Henin stond er ook niet zo vroeg.
Dat klopt ook! Henin had ook niet de fysiek die Misa heeft op dezelfde leeftijd. Zet ze nu maar eens tegenover elkaar. Dat word moeilijk voor Misa: Henin is zeer atletisch, explosief, afgetraint, aggressief en heeft een prachtige techniek (dat laatste is bij Misa ook niet al te best geloof ik).

Quote:
Nou, dank je. Ik heb toch de indruk dat ik verkeerd begrepen wordt. Ik probeer helemaal niet op Stephanie af te geven. Ik probeer wat inconsequenties in je redenering aan te tonen.
Je zei dat je Stephanie al eerder op het niveau van G1 en GA toernooien had verwacht (en top 20). Toch vond je dat ze verder in haar ontwikkeling was dan Renee, omdat Renee vooral dubbelprestaties leverde.
Daaruit concludeer ik dat je eigenlijk vindt dat Stephanie achterloopt in haar ontwikkeling, wat jij dus blijkbaar toch ook baseert op haar prestaties.
Maar je vindt wel dat ze verder is dan Renee, die echter aantoonbaar betere prestaties heeft geleverd, ook in de single, en bovendien hoger in de ranking staat. Dat lijkt mij inconsequent.
Volgens mij heb ik je nergens bedankt......en ik begrijp je heel goed. Hopelijk zitten er ook wel eens inconsequenties in mijn redeneringen, dat maakt het alleen maar interessanter. Ik zeg overigens ook nergens dat Herz achterloopt in haar ontwikkeling, dan lees je niet goed. Integendeel, ik denk dat Herz al veel verder is dan menigeen denkt, juist omdat ik zeg dat ze al veel hoger op de ranglijst had moeten staan.
Bovendien denk ik dat Herz ook niet echt wakker ligt van bijv. een Reinhard. Zij heeft al jaren met toppers te maken; eerst in NL met Krajicek en Schoofs, daarna op Bollettieri met Jackson, Kleybanova, Vaidisova, Karatantcheva, Sharapova en Hantuchova en nu weer op Saddlebrook met Bondarenko, Kirilenko, Weingartner, Henin, Hingis en Capriati. Die Herz familie komt op mij over als een hele verstandige groep mensen die op een hele professionele wijze met haar carriere bezig zijn en zich niet echt druk maken over prestaties op korte termijn.
Henin won de laatste twee keer van Sharapova. Toch staat Sharapova op 2 en Henin op 5. Je denkt te rechtlijnig. Niet alles is altijd wat het lijkt!

Last edited by coachcarter : Aug 12th, 2005 at 09:19 PM.
Reply

Thread Tools

Posting Rules