~Elise Tamaela~ - Page 29 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Mar 20th, 2006, 11:47 PM   #421
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by ..ikke..
Een stukje dat Elise heeft geschreven op haar website na haar overwinning in Fuerteventura:

3/20/2006 - Derde toernooioverwinning
Hallo Allemaal,

Hier weer een berichtje van mij. Gisterenavond ben ik teruggekomen uit Fuerteventura. Hier heb ik zaterdag mij 3e toernooioverwinning geboekt in dik een maand tijd. Het was een erg goede week met goed tennis. Buiten dat ik goed speelde was het ook nog eens goed vertoeven op dit eiland. We sliepen in een mooi resort, waar tegelijkertijd ook het toernooi werd gehouden. Het weer was goed en bij het resort waren veel zwembaden en een prive strand. Buiten mijn wedstrijden was er dus genoeg vermaak. Ook waren en veel Nederlanders die mij vooral in de halve finale en de finale kwamen aanmoedigen, erg leuk was dat. Deze week had ik ook nog eens twee coaches mee. Manon Bollagraf was mee. Zij ging mee omdat ik volgende maand Fed Cup speel en ze me wilde zien spelen. Daarnaast was ook Kim Kilsdonk mee. Zij is vanaf het toenooi in Engeland elke week met mij meegeweest. Na Australie had ik het wel gezien met alleen reizen en toen heb ik met Kim afgesproken dat zij mee zou reizen waar het kon, om daarnaast ook samen te dubbelen. Het is heel erg goed bevallen en dus hebben we besloten dat zij voortaan mee gaat naar de toernooien. Zij is ook linkshandig en heeft een erg goede kijk op het spelletje. En voor mij is het echt superfijn om iemand mee te hebben naar de toernooien die me tijdens de wedstrijden goed kan steunen en waar ik ook goed en gericht mee kan trainen buiten de wedstrijden om.
De komende twee weken ga ik me voorbereiden op het gravelseizoen. Daarna speel ik een $75.000 toernooi in Frankrijk. Na deze week hebben we met het Fed Cup team een voorbereidingsweek op de Fed Cup in Bulgarije, die in de week van 17 april wordt gehouden. De komende weken ga ik mijn toernooischema voor de weken tot en met Roland Garros maken. Zodra ik hierover wat meer weet laat ik het jullie weten.

Groetjes Elise
Elise's gonna play Dinan - I hope she can get into MD - last I looked she was about 5th in quallies I think...

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Mar 20th, 2006, 11:52 PM   #422
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute
I just checked again, and Elise is already in the MD!

Old Mar 21st, 2006, 10:09 AM   #423
country flag dutchsf
Senior Member

dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light
Well done Elise, you proved some negative spirits wrong!!. Now i hope you can progress in the bigger tourneys as well. My hopes are high. Good luck
dutchsf is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 21st, 2006, 10:11 AM   #424
country flag dutchsf
Senior Member

dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light dutchsf is a glorious beacon of light
also great to see Elise putting so much effort in the Fed_cup. Nice to see she doesnt only think of her own interest in gaining any points quickly but also think about the fed-cup and future
Old Mar 21st, 2006, 01:49 PM   #425
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

Quote:
Originally Posted by dutchsf
also great to see Elise putting so much effort in the Fed_cup. Nice to see she doesnt only think of her own interest in gaining any points quickly but also think about the fed-cup and future
It's nice, but it seems most of the Dutch girls like to play Fed Cup...

Old Mar 21st, 2006, 08:53 PM   #426
country flag dutchsf
Senior Member

I agree, Inkymisa, never wanted to imply different about the dutch girls in the team. Was ore talking about soe of the top players for instance and their view on team-tennis
Old Mar 22nd, 2006, 12:29 AM   #427
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

Quote:
Originally Posted by dutchsf
I agree, Inkymisa, never wanted to imply different about the dutch girls in the team. Was ore talking about soe of the top players for instance and their view on team-tennis
my name is Sarah! (or if you wanna use my username, then it's all little letters! ). I didn't say you were implying different about the other Dutch girls, but just that most of them play - Misa included. And I think it's great that the Dutch girls do wanna play Fed Cup - as you said, alot of the top players don't wanna play it.

Old Jun 25th, 2006, 12:20 PM   #428
country flag Dinkie
Senior Member

Dinkie's Avatar

Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of Dinkie has much to be proud of
Hey, shouldn't this thread be in the Elise forum? Otherwise it will look like no one ever wrote about her until april.
Dinkie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jun 26th, 2006, 07:38 AM   #429
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

No idea!

Old Jul 3rd, 2006, 07:40 PM   #430
country flag hollander
Senior Member

hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice hollander is just really nice
Het wordt hoog tijd dat Elise beseft dat om de sprong naar de top 100 te maken er een andere weg gekozen dient te worden. Als je zoals zij in het eerste kwartaal van dit jaar 3x een 25.000 dollar toernooi wint, heb je namelijk wel degelijk de kwaliteiten daarvoor. In Fuerteventura bijvoorbeeld wint ze van de zusjes Radwanska en van Aravane Rezai. Dat zijn zomaar 3 meiden die binnen niet al te lange tijd wel die sprong ( gaan ) maken. Maar gezellig reizen met van Kilsdonk is niet de manier. Zet de rest van het jaar er eens ALLES voor opzij, kijk eens naar de overgave en wilskracht waarmee een Nadal zijn sport beleeft en benader zonder schroom coaches die je wel verder kunnen brengen door piepkleine aanpassingen, hun ervaring en het geven van vertrouwen.
hollander is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 3rd, 2006, 09:29 PM   #431
country flag Dutch Women
Senior Member

Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light Dutch Women is a glorious beacon of light
Quote:
Originally Posted by hollander
Het wordt hoog tijd dat Elise beseft dat om de sprong naar de top 100 te maken er een andere weg gekozen dient te worden. Als je zoals zij in het eerste kwartaal van dit jaar 3x een 25.000 dollar toernooi wint, heb je namelijk wel degelijk de kwaliteiten daarvoor. In Fuerteventura bijvoorbeeld wint ze van de zusjes Radwanska en van Aravane Rezai. Dat zijn zomaar 3 meiden die binnen niet al te lange tijd wel die sprong ( gaan ) maken. Maar gezellig reizen met van Kilsdonk is niet de manier. Zet de rest van het jaar er eens ALLES voor opzij, kijk eens naar de overgave en wilskracht waarmee een Nadal zijn sport beleeft en benader zonder schroom coaches die je wel verder kunnen brengen door piepkleine aanpassingen, hun ervaring en het geven van vertrouwen.
Ik hoop dat Elise daar het geld ervoor heeft.... goeie coaches zijn helaas niet zomaar bij de Aldi voor een euro te krijgen.... Ik heb het idee dat de zusjes Radwanska en een Nadal ouders hebben die het liefst drie keer voor hun kinderen failliet gaan of dat ze een dikke vette sponsordeal binnen hebben gesleept (heel knap overigens!). Ik denk helaas dat het voor Elise geen vetpot is, en dat ze moet roeien met de geldriemen die ze heeft..... Mocht dit allemaal niet het probleem zijn, maakt ze idd niet altijd de juiste beslissingen...

Al heb ik soms wel het idee dat ze ook niet altijd geluk heeft met de loting! Ik heb al een aantal keer gezien dat ze bij ITF-toernooien eruit vliegt in de 1e of 2e ronde tegen een latere finaliste en/of winnares.... en nu moest ze met de kwalificaties ook weer tegen een speelster die het nu geschopt heeft tot de kwartfinale van Wimbledon en onder meer Schnyder en Sugiyama naar huis mept.... Kortom: Je moet ook een beetje geluk hebben met tennis, hoe hard je er ook voor werkt!
Dutch Women is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 13th, 2006, 02:06 PM   #432
country flag ..ikke..
Senior Member

..ikke..'s Avatar

..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of ..ikke.. has much to be proud of
Quote:
Originally Posted by Shaii
Ik zelf ga er nu niks over zeggen, dat wilt elise liever niet, maar voor april post ik het zeker.

Elise en Kim hebben de dubbel finale trouwens net gewonnen
Is de nieuwe weg helemaal van de baan??
Ik zou toch graag willen weten wat deze weg had ingehouden
April is al lang voorbij..

Also good luck to: Jankovic, Henin, Ivanovic and the Dutch players

PSV Eindhoven
..ikke.. is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 16th, 2006, 05:57 PM   #433
country flag dutchsf
Senior Member

Hoera Elise heeft gewonnen van Melinda CZink, de nummer 1 geplaatste tijdens een 5ok in de Bronx, ik zit nu in NY dus kan haar morgen vor het eerste zien spelen!
Old Aug 17th, 2006, 04:24 AM   #434
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

leuk!

Old Oct 27th, 2006, 10:11 PM   #435
country flag chantie
Senior Member

chantie's Avatar

chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold chantie is a splendid one to behold
Re: ~Elise Tamaela~

Elise speelt kwallies in Hasselt!!!
In de 1ste ronde tegen Yuliana Fedak!!!
Succes
chantie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules