Juniors - Page 12 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old May 11th, 2004, 10:51 PM   #166
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

grmbl has disabled reputation
26th International Junior Tournament "Citta' Di Santa Croce"

R1 SCHOOFS Bibiane NED vs. BYE
R1 DE RIJKE Remko NED def. MARQUES Frederico POR 6-4 7-6
R1 ZIADI Mehdi MAR def. VAN DER DUIM Antal NED 7-5 6-1
R1 VAN KEULEN Coen NED def. CHIRICO Christopher USA 6-3 3-6 7-6

R2 SCHOOFS Bibiane NED vs. HEINSER Jennifer Lee USA H2H 0-0
R2 DE RIJKE Remko NED vs. REISTER Julian GER H2H 1-2 *
R2 VAN KEULEN Coen NED vs. MIELE Andre BRA H2H 0-0
R1 VAN DER DUIM ANTAL NED / VAN KEULEN COEN NED vs. KUMLIN DANIEL SWE / OLSSON ALEXANDER SWE
R1 BUBKA SERGEI UKR / DE RIJKE REMKO NED vs. REMEDI NICOLA ITA / SIROTSKY ROBERTO BRA
R1 SCHOOFS BIBIANE NED / VAIDISOVA NICOLE CZE vs. BYE

*
2002 ITF Leeuwenbergh Open 32 Clay (O) J.REISTER 1-6 6-7(5)
2003 Dutch Junior Open 32 Clay (O) J.REISTER 4-6 6-4 4-6
2003 Leciva Czech Junior Open FR Clay (O) R.DE RIJKE 6-7(3) 6-3 7-6(9)
Advertisement

Old May 11th, 2004, 11:12 PM   #167
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

25th Raiffeisen Spring Bowl St.Poelten

Q Stephanie Herz NED (323) def. (8) Alexandra van Horne USA (133) vs 4-6 6-3 6-0!
Josanne van Bennekom NED (254) def. Q Anna Gerassimou GRE 6-0 3-6 6-3

Last edited by wokkeltje : May 11th, 2004 at 11:18 PM.
grmbl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 11th, 2004, 11:22 PM   #168
country flag Jodie
Senior Member

Jodie's Avatar

Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute
Stephanie!!

Josanne

Friendship is when people know all about you
but like you anyway
Jodie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 12th, 2004, 08:14 AM   #169
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by wokkeltje
'Ik begeleid Stephanie al sinds haar derde en zal dat ook in de toekomst doen.'

Ik vind 4 tot 6 uur training voor een 14-jarige ook wel genoeg hoor Niks gezeur over school, ze moet toch ergens op terug kunnen vallen? Het is een kwestie van de juiste combinatie vinden!

Zamboni is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 12th, 2004, 08:15 AM   #170
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Goede uitslagen ook deze week

Old May 12th, 2004, 09:39 AM   #171
kart_veteran
Senior Member

kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice kart_veteran is just really nice
Hmm, ik had gemengde gevoelens toen ik dat artikel over Stephanie las. Ik was opgelucht, maar tegelijk ook boos.

Toen een week geleden het nieuws over de breuk voor het eerst bekend werd dacht ik:
"o shit, komt zeker door die stomme Bollettieri. Eerst tegen stephanie en de ouders zeggen ze het allerbeste talent van de wereld is. Maar ondertussen datzelfde tegen al zijn andere 100 pupillen zeggen, en na een paar jaar gewoon alle spelers maar dumpen die toch niet zo goed zijn. Dat is waarschijnlijk met stephanie gebeurd..."

Dat blijkt nu dus niet het geval te zijn. Dus aan de ene kant ben ik blij dat er niks mis is met Stephanie's talent. Maar aan de andere kant vind ik het dan wel behoorlijk onbegrijpelijk en dom zelfs dat de ouders Stephanie weghalen bij een coach die juist heel graag verder wil werken en veel ambitie heeft!

Natuurlijk, ik begrijp de nederlandse mentaliteit wel. Als je alles op tennis gooit, en het tennis mislukt, dan heb je niks over, geen opleiding en zo. Maar aan de andere kant. Als je je aandacht richt op 2 dingen tegelijk (school en tennis) loop je per definitie een achterstand op in je tenniskwaliteiten.
Dus voor een individu zelf kan ik wel begrijpen dat het wellicht verstandig is om ook aan school/opleiding te werken om een veilige basis te hebben voor het verdere leven naast tennis. Maar als tennisfan wil ik het liefste veel tennissucces zien voor onze tennistalenten.
En als iemand die aanvankelijk 100% voor tennis zou gaan nu opeens een stap terugdoet en nog maar 80% voor tennis gaat, en 20% voor school, dan zie ik de kansen slinken ten opzichte van al die buitenlandse spelers die nog wel voor 100% voor het tennis gaan. Ik besef dat het voor Stephanie wellicht nuttig is dat ze haar school resultaten veilig stelt. Maar als tennisfan kan ik niet anders concluderen dat dit per definitie al een stap terug is (kwa tennis dan). Ik baal dus behoorlijk van dit besluit van de ouders. En ik snap niet waarom ze dan ooit naar Florida gegaan zijn.
kart_veteran is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 12th, 2004, 04:47 PM   #172
country flag Capriatifan1
Senior Member

Capriatifan1's Avatar

Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all
Ik snap wel dat je volledig toeleggen op tennis een groot risico is, maar als je er ECHT voor wilt gaan moet het denk ik wel. Tenzij je een super talent a la Hingis bent. Mocht het niet lukken met een profcarriere dan kun je altijd nog trainer worden. Of daarna alsnog een opleiding volgen.

Ik hoop echt dat Herz een paar rondjes kan winnen en dat ze richting top 100 kan, zodat ze langzaam maar zeker in aanmerking komt voor de Grand Slams
Old May 12th, 2004, 05:20 PM   #173
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zoals ik het heb begrepen blijft Stephanie zoveel trainen als ze al deed, alleen Bolletieri wilde dat ze nog meer ging trainen.
Ik kan de beslissing wel begrijpen en hoe het uitpakt weet je toch nooit, sommigen hebben minder training nodig dan anderen. We zullen zien

Old May 12th, 2004, 09:19 PM   #174
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

25th Raiffeisen Spring Bowl St.Poelten

Q Stephanie Herz NED (323) def. Amina Rakhim KAZ (211) 6-1 6-4
(5) Nikola Frankova CZE (72) def. Josanne van Bennekom NED (254) 6-2 6-4
Old May 12th, 2004, 09:24 PM   #175
country flag Jodie
Senior Member

Jodie's Avatar

Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute

but like you anyway
Old May 12th, 2004, 10:02 PM   #176
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Ik denk dat het nu dan eindelijk gaat gebeuren met Stephanie Herz.. Ze wint weer haar potjes en dat bij een Grade 2, waar ze nog nooit had gespeeld. Qua spel kan ze al zeker mee met de top-100 van de junioren, dat staat vast. Het moest er wel uitkomen en dat gaat volgens nu wel lukken. Ik las in de sportweek dat Stephanie tot eind juli volop toernooitjes gaat spelen en als het een beetje meezit kunnen we haar dan in de top-100 zien.

Als ik zo naar de kalender kijk heb ik het gevoel dat ze een stel van deze toernooitjes gaat spelen:
- 40th Astrid Bowl Charleroi (Grade 1, is nooit echt al te sterk bezet, omdat het een week voor Roland Garros zit. Ze moet dan iig kwalificaties spelen)
- Budapest Airport Cup (Grade 2, is tijdens Roland Garros dus de hele top 100 is dus niet aanwezig. Makkelijk punten pakken dan)
- Riad 21 - Rabat (Grade 3, is een vast toernooi van Jong Oranje)
- Raquette D'Or, Mohammedia (Grade 2, is na Riad, dus mogelijk)
- 5th Gerry Weber Junior Open (Grade 3, is tijdens Roehampton waar alle toppers zich voorbereiden op Wimbledon. Kan ook zijn dat ze nog een week in Marokko blijf want er is dan nog een Grade 2)
- Dutch Junior Open (Grade 2, speelt ze 100% zeker. Geen twijfel over mogelijk)

Daarna zijn er nog toernooitjes in Luxenburg, Oosterijk en Tsjechie, daar zal ze er ook wel één van pakken.

Ze gaat dus nog niet helemaal weg bij Nick Bolletieri, ze heeft gewoon iets meer vrijheid gekregen om ook bij andere te trainen. Stephanie zal nog steeds wel het oogappeltje van Bolletieri blijven en als er is mis is zal Nick haar met open armen ontvangen. De kans bestaat dus nog dat Herz volgend jaar één van die Bolletieri-WC zal krijgen voor Miami en Indian Wells.. Zoals Vaidisova en Karantancheva.
Old May 12th, 2004, 10:07 PM   #177
country flag Jodie
Senior Member

Jodie's Avatar

Puntjes zijn erg minimaal bij de junioren, als ze nou 1 grade 2 wint, bv dees week, dan schiet ze al omhoog.. (ze zit al in QF, dus schiet al op)

but like you anyway
Old May 12th, 2004, 10:12 PM   #178
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaniëlleDaniela
Puntjes zijn erg minimaal bij de junioren, als ze nou 1 grade 2 wint, bv dees week, dan schiet ze al omhoog.. (ze zit al in QF, dus schiet al op)
Idd, ze moet niet meer Grade 4 enzo gaan spelen.. Nu gewoon volop Grade 1 en 2 gaan spelen, dan maar kwalificaties spelen. Ze heeft nu al 30 punten te pakken, dus ze stijgt iig al bijna de top 250 in.
Old May 12th, 2004, 10:54 PM   #179
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Volgens mij zit Stephanie al in Jong Oranje.. Dit omdat haar naam al op de site van de KNLTB staat bij Wie speelt waar. Daar zetten ze alleen uitslagen van Jong Oranje spelers neer. Bij Jossanne van Bennekom staat er niet bij. Remko de Rijke stond er ook nooit bij tot hij in september 2003 tot Jong Oranje werd toegelaten.
Old May 12th, 2004, 11:00 PM   #180
country flag Jodie
Senior Member

Jodie's Avatar

Op die site komen idd alleen de uitslagen van Jong Oranje in, dan moet Steph er idd al in zitten

but like you anyway
Reply

Thread Tools

Posting Rules