Juniors - Page 11 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old May 6th, 2004, 03:50 PM   #151
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

grmbl has disabled reputation
Q1 Bram Ten Berge (NED) def. Mario Haider-Maurer (AUT) 6-3 6-3
Q2 Bram Ten Berge (NED) def. Patrick Konortoff (ARG) 7-5 6-3
Q3 Bram Ten Berge (NED) def. Hristo Hristov (BUL) 6-2 7-5
R1 (q)Bram Ten Berge (NED) def. (LL)Idan Rosenberg (ISR) 2-6 6-4 6-4
R2 (2)Ilia Kushev (BUL) def. (q)Bram Ten Berge (NED) 6-3 6-1

Netjes van Bram.. Succes in week 2 & 3!
Advertisement

Old May 6th, 2004, 04:14 PM   #152
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Post van Michaella! Dit stond op www.krajicek.nl

Hoi allemaal,

ik heb eens ff tijd dus ik dacht laat ik maar wat even van me horen. Ik heb twee weken geleden mijn debuut bij de Fed Cup gemaakt wat ik erg leuk vond.We waren uiteindelijk derde geworden in de poel van 4.We hadden van Zuid Afrika gewonnen met 2-1 wat een goeie resultaat was maar helaas onodig verloren van Ukraine met 2-1 en van Israel ook met 2-1.Maar het was toch goed om 3 te eindiggen in plaats van 4.En ik denk dat als iedereen van ons hard blijft werken dat het volgend jaar beter kan. Daarna was ik naar Italie gegaan en tot de halve finale ging het allemaal goed maar in de halvefinale zat ik helemaal niet in mijn vel en alle ballen vlogen overal behalve de baan in..Maarja zo een wedstrijd kan gebeuren een keer per jaar dus de rest van het jaar moet beter gaan ) Nu ben ik van plan over 2weken naar Milaan te gaan dat ik een ITF A en de week daarna is de Rolland Garros.Dus ik hoop jullie op de hoogte te houden zo goed mogelijk en een paar goeie resultaaten te maken. Groetjes Michaella
Old May 6th, 2004, 04:17 PM   #153
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Geeft me toch een goed gevoel om uit haar eigen mond te horen hoe het ging. Ze is dus gewoon in vorm, maar ze had alleen een off-day! Goed om te horen! Succes Michaella!
Old May 6th, 2004, 06:16 PM   #154
country flag Brαm
Senior Member

Brαm's Avatar

Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute

Mijn naamgenoot
Brαm is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 6th, 2004, 07:28 PM   #155
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Hoe oud is die Bram ten Berge? Ik heb er echt nog nooit van gehoord!

Inderdaad leuk om van Michaella zelf te horen hoe de Fed Cup was, jammer dat ze net in de halve finales een offday moest hebben
Old May 10th, 2004, 11:19 PM   #156
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Michaella Krajicek, Bibiane Schoofs, Nicole Thijssen, Remko de Rijke, Coen van Keulen, Robin Haase en Igor Sijsling nemen deel aan het Juniorentoernooi van Roland Garros dat over 3 weken begint. Dat is toch een hele vooruitgang. Vorig jaar was Nederland met 3 personen vertegenwoordigt, nu zijn het al 7 man! Het kan zo zijn dat er meer hebben ingeschreven, maar die stonden nog niet hoog genoeg om kwalificaties te spelen, het kan dan zo zijn dat diegene alsnog kwalificaties mag spelen. Sijsling en Thijssen moeten in eerste instantie kwalificaties spelen, maar de kans is groot dat (vooral Igor) toch direkt wordt toegelaten tot het hoofdtoernooi, dit omdat er toch voor de start van het toernooi afzeggingen zijn.

Michaella verdedigt deze week trouwens niet haar "Citta' Di Santa Croce" titel in Italie. Remko de Rijke, Coen van Keulen, Antal v.d Duim en Bibiane Schoofs doen wel mee met het toernooi. Het kan zo zijn dat Michaella lekker uitgerust wilt beginnen aan Roland Garros en daarom een weekje vrij heeft genomen. Het kan ook zo zijn dat ze een week voor RG nog de Astrid Bowl (grade1) in Belgie speelt.

De kanshebbers op de RG titel zijn denk ik:

Meisjes
Michaella Krajicek
Alisa Kleybanova
Nicole Vaidisova
Sesil Karantancheva
Sharar Peer
Neha Uberoi

Jongens
Josselin Ouanna
Gael Monfils
Eduardo Schwank
Mischa Zwerev
Phillip Simmonds

Michaella zal als nummer 1 worden ingeschaald, Chan als 2e, Kleybanova als 3e en Peer als 4e. De kans bestaat trouwens dat één van deze vier in de eerste ronde Sesil Karantancheva treft. Bij de heren zal de lijst worden aangevoerd door Monfils, gevolgd door de Spanjaard Granollers, Ouanna en Schwank.

Wokkel.
Old May 11th, 2004, 12:50 PM   #157
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Foto's Robin Haase & Remko de Rijke
Attached Images
File Type: jpg Robin Haase.JPG (13.3 KB, 11 views)
File Type: jpg Robin Haase2.jpg (20.2 KB, 6 views)
File Type: jpg Robin Haase3.jpg (16.5 KB, 5 views)
File Type: jpg Remko de Rijke.jpg (35.0 KB, 9 views)
File Type: jpg Remko de Rijke3.jpg (25.6 KB, 7 views)
Old May 11th, 2004, 12:50 PM   #158
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Foto's Michaella Krajicek
Attached Images
File Type: jpg Michaella Krajicek.jpg (20.2 KB, 25 views)
File Type: jpg Michaella Krajicek2.jpg (22.9 KB, 19 views)
File Type: jpg Michaella Krajicek3.jpg (22.8 KB, 18 views)

Last edited by wokkeltje : May 11th, 2004 at 12:57 PM.
grmbl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 11th, 2004, 12:51 PM   #159
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Foto's Stephanie Herz. Ik mag het eigenlijk niet zeggen met m'n 19 jaar.. Maar wat is dit toch een prachtig meisje zeg!
Attached Images
File Type: jpg Stephanie Herz.jpg (23.6 KB, 36 views)
File Type: jpg Stephanie Herz2.jpg (24.5 KB, 30 views)
File Type: jpg Stephanie Herz3.jpg (38.5 KB, 32 views)

Last edited by wokkeltje : May 11th, 2004 at 12:59 PM.
grmbl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 11th, 2004, 01:41 PM   #160
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by wokkeltje
Foto's Stephanie Herz. Ik mag het eigenlijk niet zeggen met m'n 19 jaar.. Maar wat is dit toch een prachtig meisje zeg!
als ze meer gaat spelen zal ze wel snel 'opgepikt' worden door de mannelijke tennisfans ja
Old May 11th, 2004, 03:23 PM   #161
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

TENNISTALENT TERUG IN EINDHOVEN
Stephanie Herz ligt nog steeds op schema

Door NATASJA WEBER

Vrijdag 7 mei, Na drieënhalf jaar kwam er onlangs vrij abrupt een einde aan de samenwerking tussen het Eindhovense tennistalent Stephanie Herz (14) en de Amerikaanse tennisgoeroe Nick Bollettieri. Volgens haar vader Ferdinand de Greef wilde Bollettieri meer haast maken met de tenniscarrière van Stephanie dan goed voor haar is. 'Wij vinden vier tot zes uur training per dag voldoende. En school is ook belangrijk.' Stephanie Herz was amper negen jaar toen ze al werd gepolst voor een overgang naar de Verenigde Staten. Na een proeftraining op de tennisacademie van Nick Bollettieri in Florida was de tennisgoeroe helemaal lyrisch over de Eindhovense. Hij voelde 'zijn bloed sneller stromen' toen hij haar zag spelen. Op uitdrukkelijk verzoek van Bollettieri ging de familie eind 2000 (Stephanie was toen tien) het avontuur aan.

(Foto Freekje Groenemans)

'Ik heb de afgelopen jaren veel geleerd', zegt Stephanie Herz in het clubhuis van haar oude vereniging ELTV. 'Ik ben in Amerika heel veel beter geworden.' De inmiddels 71-jarige Bollettieri heeft zijn pupil ooit bestempeld als een potentiële top vijf-speelster. Volgens de familie De Greef-Herz is dat nog steeds een reële gedachte. 'Ik zal er alles aan doen om dat te bereiken', zegt het tennistalent dat af en toe naar Nederlandse woorden moet zoeken.
De eerste twee jaar van haar verblijf op de tennisacademie trainde Stephanie bijna dagelijks onder de hoede van Bollettieri op het Stadium Court; de persoonlijke baan van de kampioenenmaker. Later kreeg ze ook les van andere ervaren trainers. Soms op het Stadium Court, soms op een baan achteraf. Voor Stephanie maakte het weinig uit. 'Daar kon ik vaak lekker rustig trainen.' Ook gebeurde het wel eens dat Bollettieri tennissers 'verbande' naar de achterste banen en ze wekenlang negeerde. Zelfs Stephanie (volgens moeder Tamara 'zijn oogappel') maakte dit mee. 'Ik vond dat niet vervelend. Het was dan aan mij om keihard terug te knokken.' Stephanie Herz verkeert in goed gezelschap; ook Agassi en Courier moesten dit ooit ondergaan.

Breuk

De breuk met Nick Bollettieri kwam voor de buitenwereld vrij onverwacht. Al is van een definitief afscheid geen sprake. Vanaf half juli traint Stephanie weer drie maanden in Florida. 'We blijven geregeld terugkomen', zegt Ferdinand de Greef die zijn dochter vandaag vergezelt naar een toernooi in Oostenrijk. Bovendien wil Stephanie volgend jaar haar highschool-diploma halen.
Over het vertrek naar Nederland is De Greef kort en krachtig. 'Bollettieri had meer haast met Stephanie dan wij. Mijn vrouw en ik vinden het beter om haar geleidelijk aan klaar te stomen. Nick zag liever dat Stephanie meer uren aan tennis zou besteden in plaats van aan school. In onze ogen is vier tot zes uur training per dag voor een veertienjarige voldoende. En school is eveneens belangrijk.' Ook het feit dat Stephanie de komende tijd van toernooi naar toernooi reist, speelt hierbij een rol. 'Het is dan van minder belang wat haar uitvalsbasis is.'
Het is nog niet bekend waar Stephanie Herz in Nederland gaat trainen. Volgende maand heeft haar vader hierover een gesprek met technisch directeur Hans Felius van de tennisbond. Wel is duidelijk dat Ferdinand de Greef zijn dochter op tactisch gebied blijft bijstaan. 'Ik begeleid Stephanie al sinds haar derde en zal dat ook in de toekomst doen.'

PSV

De tennistopper in spé is blij weer even terug in Eindhoven te zijn. Aan de andere kant mist ze haar vriendje - en mondiaal voetbaltalent - Freddy Adu (14) wel. Ze leerden elkaar ruim twee jaar geleden kennen op de academie. Stephanie: 'Hij vindt het jammer dat ik in Nederland zit, maar we bellen en mailen veel.'
Is het voor Freddy geen optie om bij PSV te komen spelen? 'Een half jaar geleden heeft hij toevallig contact gehad met PSV', weten Stephanie en haar ouders. Mede door zijn jeugdige leeftijd kwam het niet tot een deal. Stephanie: 'Misschien later, al zou hij ook graag in Engeland of Spanje willen spelen.'
Old May 11th, 2004, 03:57 PM   #162
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Er zijn trouwens weer wat interessante nieuwe koppels in Italie:

Remko de Rijke/ Sergei Bubka
Bibiane Schoofs/ Nicole Vaidisova!
Old May 11th, 2004, 04:35 PM   #163
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Remko de Rijke en Coen van Keulen hebben zich voor de tweede ronde geplaatst. Antal verloor jammer genoeg.. Later de uitslagen, ik moet nu weg!
Old May 11th, 2004, 07:18 PM   #164
country flag daanharmsen
Senior Member

daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light
Over dat artikel:

het is echt weer zo`n typisch Nederlands gedoe bij die ouders, Bolletieri zegt dat hun kind top-5 potentie heeft en dan gaan die ouders zeuren dat school ook belangrijk is. Echt een typisch Nederlandse mentaliteit. Echt belachelijk! Die Bolletieri weet echt wel waar ie mee bezig is..... Hier kan ik me zo kapot aan ergeren, die Nederlandse mentaliteit van school eerst
daanharmsen is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old May 11th, 2004, 07:19 PM   #165
country flag daanharmsen
Senior Member

daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light
Trouwens highschool diploma daar lijkt ze me wel erg jong voor, misschien Junior High ofzo
daanharmsen is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules