Fed Cup 2004 || Met Tamaela, Krajicek, van de Ven en van Exel! - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Mar 12th, 2004, 12:02 PM   #1
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

grmbl has disabled reputation
Fed Cup 2004 || Met Tamaela, Krajicek, van de Ven en van Exel!

Nederland speelt vanaf 19 april in Griekenland voor een plaatsje in de A-groep. Ze spelen in die week tegen verschillende landen in een poul. De tegenstanders die Nederland kan verwachten zijn:

Wit-Rusland: Poutchek(WTA-151), Uvarova(WTA-225), Ostrovskaya(WTA-246)

Bulgarije: Maleeva(WTA-21), Bacheva(WTA-153), Geznenge(WTA-230)

Denemarken: Jacobsgaard(WTA-504), Iversen(WTA-703)

Estland: Kanepi(WTA-123), Ani(WTA134)

Griekenland: Daniilidou(WTA-32), Zachariadou(WTA-401), Kipritidou(WTA-730)

Hongarije: Mandula(WTA-39), Kapros(WTA-56), Czink(WTA-64)

Israel: Smashnova(WTA-19), Obziler(WTA-135), Peer(WTA-285)

Litouwen: Stanciute(WTA-243), Miseviciute(WTA-530)

Polen: Domachowska(WTA-181), Zarska(WTA-303), Sakowics(WTA314)

Servie & Montenegro: Dokic(WTA-16), Jankovic(WTA-70), Timotic(WTA-220)

Zuid Afrika: Coetzer(WTA-49), Grandin(WTA-175), Recken(WTA-369)

Zweden: Arvidsson(WTA-111), Nooni(WTA-255), Svensson(WTA-268)

Ukraine: Vakulenko(WTA-68), Perebiynis(WTA-84), Beygelzimer(WTA-124)

Achter de landen staan de hoogstgeplaatste speelsters van dat land op de WTA-ranking. Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat zij ook daadwerkelijk spelen. Vooral de hoge speelsters laten dit vaak links liggen.

Het Nederlandse team zal waarschijnlijk uit Elise Tamaela, Michaella Krajicek bestaan. Michelle Gerards en/of Marielle Hoogland zullen waarschijnlijk de reservers zijn. Er wordt op gravel gespeeld en Krajicek en Tamaela spelen als voorbereiding ook een graveltoernooi. Michaella Krajicek komt een week voor de FedCup in het Franse Dinan bij een $50.000-toernooi in actie. Tamaela komt, als ze toegelaten wordt, bij twee WTA-toernooien in actie komen: Casablanca en Estoril.

Zelf schat ik de kansen hoog in voor Nederland. Tamaela is met uistek een gravelspeelster en Krajicek kan er ook aardig goed op uit de voeten. Krajicek won al 5 juniorentoernooien op gravel en stond in de halve finale van Roland Garros vorig jaar.

Last edited by wokkeltje : Mar 15th, 2004 at 11:57 AM.
grmbl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Mar 12th, 2004, 06:44 PM   #2
country flag daanharmsen
Senior Member

daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light
Dit is een mooie kans voor Michaella en Elisa om eens een keer echt te laten zien wat ze kunnen. Ik denk dat ze wel ver kunnen komen. Tamaela heeft wel het gravelspelletje, en Krajicek is gewoon een wereldtopper in spe. Tis wel leuk dat Michaella vorig jaar nog met Bibianne Schoofs de Junior Fed Cup heeft gewonnen in Duitsland en nu mag aantreden bij de grote dames.
daanharmsen is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 12th, 2004, 07:25 PM   #3
country flag CrashOne
Senior Member

CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light
Quote:
Het Nederlandse team zal waarschijnlijk uit Elise Tamaela, Michaella Krajicek bestaan. Michelle Gerards en/of Marielle Hoogland zullen waarschijnlijk de reservers zijn.
Ik weet niet of ik het mag vertellen, dus hou het nog even stil, maar met Elise en Michaella zit je goed, de rest niet.
CrashOne is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 13th, 2004, 03:06 PM   #4
country flag Jodie
Senior Member

Jodie's Avatar

Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute
Daarmee maak je ons wel nieuwsgierig hé, CrashOne

Nou, wie gaat er dan nog mee??

Friendship is when people know all about you
but like you anyway
Jodie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 13th, 2004, 08:34 PM   #5
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

grmbl has disabled reputation
Quote:
Originally Posted by CrashOne
Ik weet niet of ik het mag vertellen, dus hou het nog even stil, maar met Elise en Michaella zit je goed, de rest niet.
Ik heb van Schapers gehoord dat het team uit Misa en Elisa gaat bestaan. Ook het dubbelspel. Waarschijnlijk gaan één van die twee mee als reserve.
Old Mar 14th, 2004, 12:22 AM   #6
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute
Marielle could play doubles...she usually does ok in doubles!

Some good teams there though...hope that RSA do well, and of course NED!

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 14th, 2004, 09:32 AM   #7
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Ik hoop dat Michelle de reserve zal zijn
Wel goed, zo'n jong team

"After so many years so much work and everything, this is the moment I always waiting for, no? And it's coming when you doesn't expect and everything ...
For me it was something I was waiting since long time, and finally I have a good trophy in my hands."
Zamboni is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 14th, 2004, 03:28 PM   #8
country flag daanharmsen
Senior Member

daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light daanharmsen is a glorious beacon of light
Quote:
Originally Posted by adnil
Ik hoop dat Michelle de reserve zal zijn
Wel goed, zo'n jong team
onder de oudere dames zijn er geen goede spelers, dus het moet wel
Old Mar 14th, 2004, 03:31 PM   #9
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by daanharmsen
onder de oudere dames zijn er geen goede spelers, dus het moet wel
weet ik, maar daarom vind ik het nog wel leuk
Ik ben nu eenmaal altijd overal voor jonge inbreng

"After so many years so much work and everything, this is the moment I always waiting for, no? And it's coming when you doesn't expect and everything ...
For me it was something I was waiting since long time, and finally I have a good trophy in my hands."
Old Mar 14th, 2004, 03:38 PM   #10
country flag CrashOne
Senior Member

CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light CrashOne is a glorious beacon of light
Tessy vd Ven en Anousjka van Exel gaan mee, Marielle en Michelle jammer genoeg niet.
CrashOne is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 14th, 2004, 03:39 PM   #11
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Jammer, ik had het veel liever andersom gezien

Old Mar 14th, 2004, 03:46 PM   #12
country flag Jodie
Senior Member

Jodie's Avatar

Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute Jodie has a reputation beyond repute
Ook goeie keuze, prima, vooral Tessy v/d Ven.. Ze won de masters in december..

Tnx CrashOne

Friendship is when people know all about you
but like you anyway
Jodie is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 14th, 2004, 04:54 PM   #13
country flag AntennA
Senior Member

AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice
Leuk dat de jeugd bij jullie zoveel kansen krijgt!
Kunnen ze veel ervaring opdoen en over 5 jaar de finale tegen België spelen

Go Belgian girls!
KiRsTeN fLiPkEnS, KiM cLiJsTeRs & JuStInE hEnIn
and also good luck to
KaRoLiNa SpReM, JeLeNa DoKiC & AnNa-LeNa gRöNeFeLd
AntennA is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 14th, 2004, 05:08 PM   #14
country flag daanharmsen
Senior Member

Quote:
Originally Posted by adnil
weet ik, maar daarom vind ik het nog wel leuk
Ik ben nu eenmaal altijd overal voor jonge inbreng
Tuurlijk, jonge inbreng is prachtig. Maar toch, dat iemand als Michaella Krajicek, iemand die nog niet eens het itf-junior circuit is ontgroeid nu al Fed Cup moet spelen, dat laat toch zien hoe laag het Nederlandse niveau is, op een uitschietertje zoals Misa na.
Old Mar 14th, 2004, 05:34 PM   #15
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Quote:
Originally Posted by daanharmsen
Tuurlijk, jonge inbreng is prachtig. Maar toch, dat iemand als Michaella Krajicek, iemand die nog niet eens het itf-junior circuit is ontgroeid nu al Fed Cup moet spelen, dat laat toch zien hoe laag het Nederlandse niveau is, op een uitschietertje zoals Misa na.
ja dat is ook weer waar natuurlijk. Er is op de een of andere manier gewoon een enorm gat gevallen na de generatie Oremans-Boogert-Hopmans-Noorlander, volgens mij kan dat gat pas weer opgevuld worden door Michaella en haar leeftijdsgenootjes, die toch ook best getalenteerd zijn(?). Natuurlijk is er Elise nog, maar zij is qua leeftijd een eenling

Reply

Thread Tools

Posting Rules