~ * "Flipper's Forum" * ~ - Page 7 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Mar 16th, 2004, 02:07 PM   #91
country flag King Aaron
Team WTAworld
Mr. Try Too Hard

King Aaron's Avatar

King Aaron has disabled reputation
As long as Kirsten make's a return I don't care where . Regarding the site, will there be an English version soon? Oh and if she herself wanted one, does she know about this one?
Advertisement

Old Mar 18th, 2004, 01:06 AM   #92
country flag ~|Naomi|~
Senior Member

~|Naomi|~'s Avatar

~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute
Good Luck to her for her comeback

And thanks for the link to the site
Old Mar 18th, 2004, 01:36 AM   #93
country flag ~|Naomi|~
Senior Member

~|Naomi|~'s Avatar

~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute ~|Naomi|~ has a reputation beyond repute
This interview from Humo was on that site:

Dinsdag 09 september 2003.
In het nazomerende Geel proberen enkele oudere dames op de courts van tennisclub Bruul een dubbelspel gaande te houden. lachend struikelen ze de bal achterna, hun racket houden ze voor zich uit alsof er elk moment een pannenkoek uit de lucht kan vallen. Dat Kirsten Flipkens (17)" de nieuwe Belgische tennisbelofte, even verderop staat te poseren voor onze fotograaf lijkt hen in het geheel niet te intimideren.

In de cafetaria van de tennisclub bereddert vader Marino Flipkens ondertussen zijn minipersconferentie. Hij beent druk heen en weer, gsm aan het oor geplakt, en doet voor de zoveelste keer uit de doeken hoe zijn zeventienjarige dochter door de organisatoren van de US Open bij de verkeerde luchthaven was gedeponeerd, waardoor ze haar vlucht naar België miste en ze pas vanmorgen in België is geland - een vervelend incident dat het ondertussen in de algehele feestvreugde tot plezierige anekdote geschopt heeft. En er is reden om te "feesten: nadat Flipkens in juli al de finale bij de junioren in Wimbledon had gewonnen, pakte ze afgelopen zondag ook de titel op de US Open. Met twee'Grand-Slamzeges op zak is Flipkens de wereldnummer één bij de junioren - klaar om de stap te zetten van het meisjestennis naar het vrouwentennis. Voor goeie raad kan ze altijd terecht bij haar vriendin Kim Cijsters.

Als Kirsten een stoel bijschuift, lijkt ze opgelucht dat het poseren erop zit. Ze is een klein (1 meter 63), maar Stoer meisje - een kempenhaantje dat als kind wellicht liever met de jongens dan met de poppen speelde. Ze trekt haar Nike-zonneklep recht, wij ser­veren een openingsvraag.

HUMO Je bent begonnen op je vijfde: waarom tennis?
KIRSTEN FLIPKENS « Pa en ma speelden tennis, en ze namen me altijd mee. Ik liep dan te zagen bij iedereen die op het terras zat of ze met mij geen balleke wilden kloppen. Het antwoord was meestal neen, natuurlijk (lacht). Zo ben ik erin gerold. Je gaat eens op tennis­kamp,je begint toernooien te spelen. men ziet dat je-het goed doet en je komt op de tennisschool terecht... Van het één komt het ander. Ben je eenmaal echt met tennis bezig dan is het moeilijk om het nog los te laten.»
HUMO Op je twaalfde ben je naar het tennis­internaat van de Vlaamse Tennis Vereniging in Wilrijk gegaan. waar ook Kim Clijsters les heeft gevolgd. Na een jaar ben je gestopt. Wat was er misgelopen?
KIRSTEN « Voor ik naar dat internaat ging, had ik eerst een paar jaar bij Benny Van Houdt getraind. En ik kreeg daar in Wilrijk gewoon heimwee naar zijn manier van lesgeven en trainingsfaciliteite
n. Ik had een heel goeie band met Benny opgebouwd en ik miste hem. Binnenkort gaat hij trouwens opnieuw een deel van mijn trainingen voor zijn rekening nemen. Ik miste mijn thuis ook. ' . Ik ben er een jaar weggebleven, maar op mijn dertiende ben ik toch weer terug naar Wilrijk gegaan: toen was ik alweer een jaartje ouder en wijzer, en kon ik ook al wat zelfstandiger werken.»

Vaderliefde

HUMO Als het louter op tennistechniek aankomt, noemt Van Houdt jou 'na Justine Henin het grootste talent dat we hebben', Maar in vergelijking met Kim, voegt hij eraan toe, was jij als kind iets grilliger, je had meer emotionele ups en downs.
KIRSTEN «Dat is toch al veel constanter geworden. Maar ik moet er zeker nog aan werken om elke training en elke match gemotiveerd en geconcentreerd te blijven. Ik ben nu eenmaal een emotionele speelster, en dat heeft positieve maar ook negatieve kanten. Xavier Malisse is ook meer van het emotionele type. Ik ben qua temperament meer met hem te vergelijken dan bijvoorbeeld met André Agassi - dat is echt een koele kikker. Kim is op mentaal vlak ook gegroeid. Nummer één staan in de wereld is dan ook erg goed voor je zelfvertrouwen (lacht).»
HUMO Hoe competitief is de sfeer eigenlijk op zo'n tennisschool? Wordt er ook plezier gemaakt?
KlRSTEN « Je hebt daar ook leerlingen die gewoon voor Belgische titels gaan, hoor, Maar de meeste zullen wel proberen internationaal door te breken. Maar omdat alle topsporters - de badmintonners, de zeilers, de tennissers - samen zitten, wordt er ook wel eens over iets anders dan tennis gesproken. En plezier maken. Kim en ik waren altijd aan het fikfakken, ze duwde me met kleren en al onder de douche of ze verstopte mijn tennisplunje in de vuilnisbak (lacht). Dat soort dingen.»
HUMO Na welke wedstrijd heb je besloten: nu word ik prof?
KlRSTEN « De kwartfinale in de US Open vorig jaar heeft me veel zelfvertrouwen gegeven, net als mijn overwinningen in twee 10,000 dollar - toernooien. Maar vooral nu ik Wimbledon en de US Open gewonnen heb, en nummer één in de wereld ben, vind ik dat ik de stap moet wagen.
» Zonder zelfvertrouwen kom je er niet. Je moet jezelf echt motiveren. Voor de finale van de US Open tegen Michaela Krajicek. heb ik de hele voormiddag tegen mijn coach herhaald en herhaald: 'Die titel is van mij, ze krijgt hem niet!' Zo pep ik mezelf op, Mijn coach Johan Van Herck is zelf nog speler geweest, en hij begrijpt dat - een ander zou denken dat ik arrogant ben.»
HUMO Wat vind je zelf je grootste sterkte en je grootste zwakte?
KIRSTEN « Ik moet vooral fysiek nog vooruitgang maken, maar dat hangt samen met het mentale. Word ik fysiek sterker, dan word ik mentaal ook sterker. Ik moet nog werken aan mijn benenspel. Ik moet mijn servicepercentage nog wat hoger opkrikken, da's ook één van mijn zwakke punten, en…»
HOMO Je mag best ook een sterk punt geven hoor.
KIRSTEN « Sorry, vergeten, ik zeg altijd eerst de dingen waar ik nog moet aan werken. Positief… euh… Vooral mijn forehand, denk ik. En ook de snelheid van mijn service. Mijn back-hand is ook niet slecht, van aan de achterlijn kan ik soms echt wel uithalen.»
HUMO Steffi Graf, Jelena Dokic Justine Henin : ze hebben allemaal gebroken met een vader die hen gebruikte om zijn eigen dromen te realiseren of die zich gewoon te veel met hun carrière bemoeide. Ben je bang dat het ooit fout zal lopen, tussen jou en je familie?
KIRSTEN « Nee. Ik heb alles aan mijn ouders te danken. Ook als ik verlies blijven ze evenveel van me houden, wat fantastisch is. Als ik gepusht zou worden, zou ik onmiddellijk het racket aan de haak hangen, denk ik. Die druk zou ik niet aan kunnen. Mijn ma zit altijd gewoon lachend en relaxed naast de baan. Trouwens: Justine heeft met haar vader gebroken vanwege dingen die voor haar tenniscarrière gebeurd zijn. En Dokic, Tja… Het is algemeen bekend dat die meisjes uit het voormalige – Oostblok superstreng behandeld worden. Sommigen krijgen -echt waar - zelfs slaag als ze een match verliezen » Ik spiegel me liever aan Kim, die een ongelofelijk goede band heeft met haar vader. Dat mag ook wel eens gezegd.»

Worstelen met Kim

HUMO Is Kim jouw grote voorbeeld?
KIRSTEN « Qua persoonlijkheid zeker. We kennen elkaar al tien jaar en Kim is gewoon zichzelf gebleven; dat is toch ongelooflijk? Op de US Open verveelden we ons omdat het altijd maar regende. Op den duur moet je je kunnen afreageren, en dus zijn Kim en ik beginnen te worstelen Zij heeft gewonnen, natuurlijk. Dat is ook normaal ,want zij is nummer één bij de senioren, en ik maar bij de junioren (lacht). Kim is mijn grote zus, naar wie ik opkijk. Ze staat altijd voor me klaar, of ik nu win of verlies. Toen ik in juli de halve finale in Wimbledon won, hebben we allebei een traantje gelaten van blijdschap, omdat zij een aantal jaren voordien die zelfde halve finale gewonnen had. » Andy Roddick is ook een idool van mij en heus niet alleen omdat hij zo knap is. Hij speelt gewoon fantastisch en hij straalt heel veel zelfvertrouwen uit. »
HUMO Je hebt Wimbledon voor junioren gewonnen ,maar dat is geen garantie voor succes: Hingis en Mauresmo niet te na gesproken hoor je van veel winnaressen achteraf niets meer. Houdt die wetenschap je met je beide voeten op de grond?
KlRSTEN « Ik voel me zeker niet gearriveerd nu, neen. Dat is ook goed, want anders ben je niet meer gemotiveerd. Ik vind gewoon dat ik me l00 percent moet geven, dan heb ik mezelf nooit iets te verwijten.»
HUMO In Wimbledon heeft Kim je geholpen toen je interviews moest geven. Heb je nog wat opgestoken van haar ruime ervaring met de media?
KIRSTEN « Ja, natuurlijk! We proberen nu bijvoorbeeld de interviews te concentreren, zoals vanmiddag: tussen drie en vier uur mogen de journalisten komen, maar daarna is het gedaan. Zo moet ik morgen niet ook nog eens naar Antwerpen of Gent rijden voor één of ander interview. Kim zegt me ook waar ik allemaal moet op letten. Want ik heb het al een paar keer meegemaakt dat er iets in de krant afgedrukt werd dat ik niet gezegd had. Het is vervelend als ze je woorden verdraaien, of je absoluut iets in de mond willen leggen. Mijn doel is in de top honderd te geraken, maar ik word altijd gepusht om te zeggen dat ik zoals Kim en Justine in de top tien wil staan. Dat vind ik heel vermoeiend. En het is ook onzin: je moet toch een beetje realistisch blijven. »

Het Kettinkje

HUMO Heb je met Kim ook besproken wat je in je overwinningstoespraakje zou zeggen?
KIRSTEN « Neen, zo iets moet spontaan in je opkomen, vind ik, dat bereid ik niet voor. Mijn overwinning op de ÜS Open heb ik opgedragen aan Elke Clijsters. met wie ik vorig jaar het dubbelspel van de US Open had gewonnen, en ik heb ook hierboven gedankt voor de hulp.»
HUMO Hierboven, wat betekent dat voor jou?
KIRSTEN « ik ga niet naar de kerk, maar ik geloof wel dat er 'iets' is. Dat zit er bij mij van kleins af in. Gelovig zijn, dat is niet iets waar je kan aan werken, je hebt het of je bent het niet. Hef is iets van mezelf, net zoals dit hier ( toont gouden ketting met een hangertje waarop een leeuwenkop afgebeeld staat). Dat is nog van mijn overleden grootvader geweest; zijn sterrenbeeld was leeuw. Ik houd dat kettinkje bijna altijd om. Onmiddellijk na mijn overwinning in de finale van de US Open heb ik er een zoentje op gegeven en ‘dank u’ gezegd. Mijn grootvader steunde mij altijd. Hij is een kanker gestorven toen ik elf was, ik was toen in Spanje met vakantie. Ze hebben het me pas verteld toen ik terug in België was. Dat was wel even schrikken. »
HUMO Elke Clijsters is een beetje blijven hangen, wordt gezegd. Wegen de verwachtingen die men aan haar heeft als zus-van-Kim te zwaar?
KIRSTEN « Tja, misschien wel. Maar het heeft ook voordelen de zus van Kim te zijn: Elke kan op basis van haar naam hier en daar op grote toernooien een wildcard bemachtigen. Maar het is natuurlijk vreselijk voor haar altijd weet te moeten antwoorden op die vraag: ‘En wanneer sta jij daar nu?’ Net zo vervelend is het dat ik altijd moet horen: ‘Wanneer word jij een nieuwe Kim of Justine?’
» Elke doet het op dit moment weer beter en beter. Ze komt er zeker, als ze gemotiveerd blijft en hard blijft werken. »
HUMO Jij hebt net weer een finale gewonnen, maar Kim – toch de nummer één op de wereldranglijst – weet maar geen Grand Slam binnen te halen. Enig idee wat er aan de hand is? Is het de ‘angst om te winnen’?
KIRSTEN « De zenuwen zullen wel meespelen, zeker. Ik heb de finale in New York gezien, en Kim was niet echt de Kim die ik ken en die altijd gebeten is om te winnen. Maar ze zal nog genoeg Grand Slams winnen, wees daar maar zeker van.
» Ik ben zelf wel eens last gehad van die ‘angst om te winnen’. Een paar gesprekken met een psycholoog hebben mij toen geholpen. Vooral positief blijven, zei hij, goed ademhalen, en genoeg tijd nemen tussen je punten. Vaste rituele kunnen ook helpen. »
HUMO Je kijkt naar een film over F1 – racers voor je matchen, las ik.
KIRSTEN «Ja, maar dat was allen maar om Wimbledon. Zo’n ritueel kan van alles zijn, soms ontstaat zo iets toevallig. Neem nu Roehampton: toen had ik mijn benen niet geschoren, en ik verloor. Nadien schoor ik mijn benen weer wel en ik won weer. Een week voor de US Open scheer ik van de hele week mijn benen niet en ik verlies. Op de US Open scheer ik ze wel, en ik win… Tja, het is onnozel, maar dan begin je toch te geloven dat je maar beter je benen scheert als je wil winnen. »
HUMO Spelen psychologen geen gevaarlijk spel door rituelen aan te moedigen? Wat doe je als je voor een wedstrijd plots je kettinkje niet meer vind?
KIRSTEN « Als ik dat kwijtraak … Dan weet ik niet wat ik zou doen. Ik zou beginnen te huilen, echt waar. Het betekend gewoon te veel voor mij. »

I was just wondering if anyone knows if there is a translated english version anywhere? Cause I would really love to read it
Old Mar 18th, 2004, 09:50 AM   #94
PatatRiek
Senior Member

PatatRiek has disabled reputation
Wink

Quote:
Originally Posted by King Aaron
Regarding the site, will there be an English version soon? Oh and if she herself wanted one, does she know about this one?
there's an english section on the forum

flipper knows about the site cos she posted a message on the forum

thanx for checking the site!

take care
PatatRiek is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 18th, 2004, 10:02 AM   #95
country flag Brαm
Senior Member

Brαm's Avatar

Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute
Hey PatatRiek, I tried to register, but I didn't get an e-mail with a password
Brαm is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 18th, 2004, 10:36 AM   #96
PatatRiek
Senior Member

PatatRiek has disabled reputation
Quote:
Originally Posted by Brαm
Hey PatatRiek, I tried to register, but I didn't get an e-mail with a password
try again? i just tested it myself and it worked fine for me
PatatRiek is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 18th, 2004, 01:04 PM   #97
country flag King Aaron
Team WTAworld
Mr. Try Too Hard

King Aaron's Avatar

Quote:
Originally Posted by PatatRiek
there's an english section on the forum

flipper knows about the site cos she posted a message on the forum

thanx for checking the site!

take care
Lol..oops my bad I guess. Will check it out soon.
Old Mar 18th, 2004, 02:47 PM   #98
country flag Brαm
Senior Member

Brαm's Avatar

Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute Brαm has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by PatatRiek
try again? i just tested it myself and it worked fine for me
Ok, I got the e-mail. But now I have problems with the board!
When I when to post something, I can't. It says I have to log in, even when I've already logged in
Old Mar 18th, 2004, 02:50 PM   #99
country flag Brαm
Senior Member

Brαm's Avatar

Oh never mind, I've fixed it myself
Love the whole Kirsten website/forum idea btw!
Old Mar 18th, 2004, 03:17 PM   #100
country flag konijntje_00
Senior Member

konijntje_00's Avatar

konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of konijntje_00 has much to be proud of
Quote:
Originally Posted by Brαm
Love the whole Kirsten website/forum idea btw!
Yeah, me too!! It's great, she realy deserves it

Yaninawickmayer.com
konijntje_00 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Mar 19th, 2004, 12:47 PM   #101
country flag King Aaron
Team WTAworld
Mr. Try Too Hard

King Aaron's Avatar

About Kirsten's site, it's great that there is a section in the forum for the non-Dutch people. But will there be an English site? Meaning 'biografie', 'nieuws', 'foto's' etc. will all be in English? Oh and I'll register today.
Old Mar 28th, 2004, 09:41 AM   #102
country flag Brαm
Senior Member

Brαm's Avatar

Good luck in Napoli girl!!

Welcome back
Old Mar 30th, 2004, 12:13 PM   #103
country flag ~|Naomi|~
Senior Member

~|Naomi|~'s Avatar

She won her first match back Sign of a true champion!

A question? How high do you think Kirsten can get her ranking this year? If she takes advatage of the 75K wild crads and the GS quallie wild cards, I think she can get pretty high.
Old Apr 5th, 2004, 02:52 PM   #104
country flag AntennA
Senior Member

AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice AntennA is just really nice
from VRT-Teletext

"IK KAN WEL DANSEN VAN BLIJDSCHAP"

"Als je vier maanden aan de kant hebt moeten staan, geeft het een buitengewoon gevoel om je eerste afspraak niet te missen."
Kirsten Flipkens was erg opgetogen over haar zege in Napels. "Ik was niet naar hier gekomen om te winnen, hooguit om twee ronden ver te geraken. Nu me dat toch gelukt is, kan ik wel dansen van blijdschap. Een rentree zorgt namelijk voor veel stress."
Coach Johan Van Herck: "Ze heeft heel hard gewerkt en deze zege is een verdiende beloning. Zo'n lange revalidatie is niet prettig: vallen en opstaan, hé. Vorige week was ze zelfs nog ziek."

Go Belgian girls!
KiRsTeN fLiPkEnS, KiM cLiJsTeRs & JuStInE hEnIn
and also good luck to
KaRoLiNa SpReM, JeLeNa DoKiC & AnNa-LeNa gRöNeFeLd
AntennA is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 5th, 2004, 05:52 PM   #105
country flag franzit
Senior Member

franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice franzit is just really nice
Unlucky she isn't in the main draw of Torre del Greco ( www.tennisnet.it/maindraw.jpg)
I hope she was just too tired to play other matches...
franzit is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules