Petko Articles & Interviews - Page 22 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Apr 9th, 2014, 04:28 PM   #316
country flag the mixer
Junior Member

the mixer's Avatar

the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice
Re: Petko Articles & Interviews

Did anyone get to ask her anything?
the mixer is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Apr 9th, 2014, 04:43 PM   #317
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Andrea Petkovic Facebook Q&A Part 1

Quote:
warum bist du dieses jahr nicht in nürnberg?
Ich hatte leider bevor sich der WTA Turnierplan geändert hatte schon für Straßburg zugesagt. Es nervt mich selbst total. Ich wäre am liebsten gleichzeitig überall.

Who inspired you to play tennis?
Probably my dad who was also a tennis player. My favorite was always John McEnroe though

Wenn du dir ein gewisses und spezielles Turnier aussuchen könntest, welches würdest du unbedingt gerne mal gewinnen?
Unbedingt die French Open!

An welchem Schlag arbeitest du am härtesten?
An meinem Aufschlag! Da geht noch was!

was ist dein lieblingsfilm? lieblingsschauspieler?lieblingslied?
Inglorious Basterds, Javier Bardem/Philipp Seymour Hoffmann, Conversation 16 von The National

Liest du eigentlich all unseren irren Kommentare bei twitter? *schock**
KLAR! hahahaha

Name a few things on your bucket list?
Travelling through South America! By myself!

Sieht man dich zu den Playoffs im Audidome?
Ich muss leider selbst Turniere spielen, aber ich will es auf jeden Fall schaffen!

welche Sportart verfolgst du neben Tennis noch? Lieblings Mannschaft/Spieler?
BASKETBALL!

If you could invite any three people over for dinner one evening, who would they be? Have to be famous for something, and can be from the past or the present.
Philipp Seymour Hoffman, Jimmy Hendrix, Helmut Schmidt

was ist die Motivation immer und immer wieder aufzustehen und weiter zu kämpfen?
Ich liebe, was ich tue so sehr

Spielt ihr definitiv in Stuttgart - auch, wenn es nach dem Fed cup sehr sehr stressig wird? wäre toll wenn wir dich am Finalwochenende in Stuttgart sehen!)
Wir sind auf jeden Fall alle dabei, wenn wir gesund und fit sind. Freuen uns alle unheimlich auf Stuttgart.

hallo andrea, hast du eigentlich noch zeit zu den lilien ans böllenfalltor bzw. zur eintracht ins waldstadion zu gehen oder verfolgst du die momentane erfolge der beiden mannschaften nur noch online?
Ich wäre sooo gerne am Samstag dabei, aber ich flieg schon wieder weiter nach Australien.

What is your motivation to become better everyday and to cope in difficult matches?
I love what I do with all my heart

Dein Tipp für Bayern manU heute abend Andrea??
2:1 Bayern!!!! COME ON!!!

Who is the kindest and sweetest girl in WTA tour? After you obviously )
Sorana Cirstea, Ana Ivanovic, Angie Kerber
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 9th, 2014, 04:46 PM   #318
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Part 2

Quote:
Do you think Andreas is a great name? Close to Andrea
I like it but I´d rather be Jenny

doyou like italian food?your fav meal? danke hvala thanku
SPAGETTHI CARBORNARA! yum! Will you make me some?

Wann kann ich Dir mal bei Training zuschauen????? Juli 11 Jahre u spiele für Rot Weiß Bad Nauheim u im Bezirk Wiesbaden..... Freu mich von Dir zu hören / lesen Gruß Juli
Komm doch morgen oder übermorgen mal in Offenbach vorbei. Ich trainier morge ab 10 Uhr im Leistungszentrum in Offenbach.

Hallo Andrea Petkovic,
erstmal Glückwunsch zum Sieg in Charlston! Hast echt super gespielt und gekämpft und natürlich verdient gewonnen!
Was bedeutet es für dich für Deutschland auf den Platz zu laufen und beim Fed Cup zu spielen? Für eine ganze Mannschaft und ein Land?
Es ist so eine Riesenehre, ich hab jedes Mal Gänsehaut bis über beide Ohren, wenn die Nationalhymne erklingt. Wahnsinnsgefühl!

Wieviele Schuhe oder Handtaschen hast du?
Ich bin weder ein Handtaschen- noch ein Schuhfreak. Ich besitze zB nur eine einzige Handtasche.

Was ist typisch jugo an dir und was typisch deutsch?
Ich bin sehr hitzköpfig, was sehr serbisch ist. Aber superdiszipliniert> sehr Deutsch.

Welche der aktuellen deutschen Spielerinnen hat deiner Meinung nach das größte Potenzial?
Nicht ich.

Ist schon eine Entscheidung gefallen bezüglich der weiter Arbeit mit deinem momentanen Trainer?
Ich werde auf jeden Fall bis nach Wimbledon mit Eric van Harpen weiter zusammen arbeiten und wenn alles so weiter läuft wie bisher, dann gerne auch viel länger

Wie wär's demnächst mit einem Doppel mit Ana Ivanovic?
Kommt sicher demnächst! Wir haben schon n paar Mal drüber gesprochen!

hallo bist du diese jahr wieder in linz bei generalie ladies?
würde mich sehr freun!
Ja, bin ich! Sehen wir uns da?

Hast du als Kind ein Haustier gehabt? Wenn ja , was für eins und wie hiess es ?
Ich hatte eine Katze namens Samba.

Petko, what are your favorite bands/artists at the moment? I need new music and you're definitely the go-to person I've heard
The National, Arctic Monkey´s new record AM is amazing and check out Metronomy´s newest album.

Magst du Haustiere wie Wölfe, Werwölfe oder Raben? Sprich: bist du eine Prinzessin aus Game of Thrones? Gib's zu!
Ja, die weißblonde, geile.

Have you ever tried Crossfit type workouts?
I actually worked out in my off-season with a cross fit guy and it was absolutely amazing but super hard…I died
Old Apr 9th, 2014, 04:50 PM   #319
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Part 3

Quote:
Hallo Andrea, wie sieht dein persönlicher 7-Tage-Trainingsplan aus? Folgst du einer bestimmten Ernährungsweise?
Keine Süßigkeiten (außer sonntags Kuchen), kein Weizen, keine Milchprodukte und du fliegst!

Wie nennt man eigentlich Deinen Hip-Hop - Hummel - Wackeltanz ???????????? - Ups - Bitte - Ehrliche Antwort ??????
PETKO-DANCE

Andrea, what are your favorite tv shows / actors?
Mad Men > Don Draper

andrea!what's your favorite food?
anything home cooked by my mother

???
push-ups, hate them!

Is it really true you speak swedish? Because if it is that's pretty darn cool
I speak enough for what I need

What books are you currently reading?
The Count of Monte Christo by Alexandre Dumas, it´s amazing.

???
Malchin

???
Brownies with Ice Cream. A lot of them.

Was meinst Du schaffst Du es dieses Jahr in die Top Ten? Was sind Deine Ziele für dieses Jahr?
Dieses Jahr noch in die Top Teens zu kommen wird echt schwierig, aber ich werd´s definitiv versuchen. Aber ´n bisschen was ist noch drin!

Andrea die wichtigste Frage meiner seits überhaupt bist du wieder vollkommen Fit und strebst du die Top Ten wieder an wo du hin gehörst?
Ich bin wieder 100%ig fit! Ich hoffe, dass ich es wieder in die Top Ten schaffe, in diesem Jahr weiß ich nicht, ob es noch was wird.

How many years you know Nole and Ana?
For 10 year already! A long time….

Bespannungshärte deiner Schläger
25/25kg

Petko!!! Who is your favorite superhero? Batman vs superman?
BATMAN

Just bullshitted my way out of a board meeting to drop in and say Hi! You ROCK! Thanks for being such an inspiration to us all. See you in Cincy!
didn´t see you on sunday!

was really nice to see you thiumph in charleston last week! i really enjoy your game and your person! you looking like a down earth girl who is really weird in wta tournament where a lot of tennis players looks like stars! well i wanna ask you: how you fight the bad moments? i know is a strange question but for me isnt a good moment and many time in my day i think to stop to live, i just would to like suicide myself coz im feeling so alone and dont find a job! sorry if my words makes you sad, with love, Placido
Stay strong, my dear. It always in the apparent darkest moment that something really great is being prepared for you by destiny. I´m sending you all my love and keep your chin high and your heart full.
Old Apr 9th, 2014, 06:32 PM   #320
country flag currie84
Senior Member

currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future currie84 has a brilliant future

thank you for sorting out this mess of a chat.

Most interesting thing from all of this is that she doesnt eat wheat,sugar or milk products.Makes you wonder what actually she does eat.But it obviously works for her.
currie84 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 9th, 2014, 06:35 PM   #321
country flag the mixer
Junior Member

the mixer's Avatar

the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice the mixer is just really nice

Such a nice response to that last guy.

I have to agree it was a bit of a mess though. She should stick to Twitter, though q&a's there can be messy too.
the mixer is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 10th, 2014, 03:00 PM   #322
country flag kadiHH
Senior Member

kadiHH's Avatar

kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all kadiHH is a name known to all

Quote:
If you could invite any three people over for dinner one evening, who would they be? Have to be famous for something, and can be from the past or the present.
Philipp Seymour Hoffman, Jimmy Hendrix, Helmut Schmidt
A motley crew, to say the least. Maybe she could cook them one of her vats of rice .
kadiHH is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 13th, 2014, 09:49 AM   #323
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute

http://nochallengesremaining.podbean.com

Podcast with interview of Petko after her 2nd round win in charleston
Old Apr 13th, 2014, 11:03 PM   #324
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

Quote:
Originally Posted by matthias View Post
http://nochallengesremaining.podbean.com

Podcast with interview of Petko after her 2nd round win in charleston
An absolute must-listen. It's ~50 minutes all about Andrea, first the long interview then soundbites from her pressers.
Old Apr 14th, 2014, 12:35 PM   #325
country flag ~Poseidon~
Senior Member

~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of ~Poseidon~ has much to be proud of

It's like watching a feelgood-movie. You just feel good after listening to that interview.
~Poseidon~ is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 14th, 2014, 01:33 PM   #326
country flag Trask30
Junior Member

Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice Trask30 is just really nice

DTB Best of Five:
Attached Images
File Type: jpg BlLzZrMCAAAcJT9.jpg large.jpg (33.7 KB, 0 views)
Trask30 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 14th, 2014, 08:57 PM   #327
country flag ozza
Senior Member

ozza's Avatar

ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute ozza has a reputation beyond repute

That podcast was exceptional stuff . It's rare to get interviews like this where a player sits down with a journalist and honestly discusses everything in an extended candid interview.
Old Yesterday, 03:05 PM   #328
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

http://www.wtatennis.com/news/articl...ndrea-petkovic

Quote:
Less is more. The modernist maxim is not one that always holds much weight in the 21st century world of bigger, stronger and faster tennis players. However, for Andrea Petkovic, the tapering down of her previously arduous training regimen has proved crucial in keeping her injury concerns at bay and getting her career back on track.

For Petkovic, much of the past few years on tour have been a hard slog as two serious injuries precipitated a fall from the heady heights of No.9 in the rankings all the way down to the darkest depths of the Top 200.

At the Family Circle Cup she began to put this ordeal behind her, defeating Jana Cepelova to pick up her first title since 2011.

"It's a different feeling now. In the beginning, when I won my first title, I remember I was just overwhelmed by everything, and I couldn't believe what was happening to me," Petkovic said. "And now I'm just much more grateful and I can appreciate it much more than before.

"I know what I went through in the past years, and I know what I worked for, and it's very rewarding now, and I just feel very happy."

Although the German, currently ranked No.28, still has a little way to go to reclaim her pre-injury Top 10 status, she is happy just to be enjoying her tennis again.

"I just wanted to get back to why I started playing tennis, because I had fun playing it and because I love the sport, and I think it's the most amazing sport out there," she added. "Everybody has their own opinion, obviously, but for me it's one of the most beautiful sports out there, and I just needed to remind myself why I started in the beginning, because it was fun, and just getting back to playing tennis and not trying to win matches all the time

"That's obviously a reason why I play, but it's not the reason why I play, and I just needed to remind myself."

The 26-year-old endured several very low moments during her journey back up the rankings and at one point, on the back of a particularly dispiriting run of results, even contemplated packing it all in.

Out of the Top 100 and relegated to playing qualifiers, the nadir came less than a year ago, at the French Open, when she snatched defeat from the jaws of victory to Zhou Yi-Miao in qualifying.

"I had a lot of low points, but I think the lowest, lowest, low point was last year at the French Open when I lost second round qualies against a girl that was ranked maybe No.160, and I played awful, and that's when I wanted to stop.

"Although I also wanted to stop after I lost the match against Giorgi in Indian Wells, so I had a lot of these moments where I wanted to stop playing, but somehow I always kept doing what I did, and I kept not believing, but wanting it, I guess. I didn't believe it at all in certain moments, but I kept wanting it, and that's why I kept working, and I'm very thankful that it paid off in the end."

Soon after this crisis of confidence, though, the tide began to turn. Runner-up finishes at Nürnberg and Washington signaled a return to form and helped her finish 2013 inside the Top 50 again.

Her spell on the sidelines also allowed Petkovic to fine-tune a few technical aspects of her game, whilst also revamping her approach to training.

"I think I got technically much better after my injuries. You always have to see the good and the bad somehow, and the good thing about my injuries was that I knew I couldn't only rely on my fitness after all these injuries, because I wasn't able to practice as much as I used to before, so I needed to develop technically.

"I needed to improve my serve. And I needed to have more variety if I wanted to be able to get back to where I was. I couldn't be relying only on my fitness anymore. And so I made these changes, and I changed coaches, and I worked on it very hard and tried to become more of a tennis player and not only a tennis worker.

"There's still a long way to go for me, and I still have a lot of potential to improve it, but I think I'm on the right track."
Old Today, 01:12 PM   #329
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

http://tennisnet.com/de/damen/fedcup...ein-Riesending

Quote:
Mit ihrem Turniersieg in Charleston hat sich Andrea Petkovic nicht nur zurück in die Top 30 gespielt, sondern auch zurück in den Fokus des öffentlichen Interesses. Im Interview spricht die Spielerin des deutschen Fed-Cup-Teams über ihren ersten großen Titel, über ihre neue Gelassenheit und über die Lust auf das Fed-Cup-Finale.

Es ist ja nicht so, dass vor deinem Turniersieg kürzlich in Charleston keiner was von dir wissen wollte. Aber jetzt bist du definitiv wieder im Mittelpunkt des Interesses gelandet. Wie gefällt dir das?
Petkovic: Das ist eine Medaille mit zwei Seiten. Einerseits genieße ich es, weil ich das Gefühl habe, ich komme wieder dahin, wo ich hingehöre und bekomme die Anerkennung, für die wir ja auch spielen und die ich immer gewünscht habe. Andererseits ist es nicht das Ding, was ich brauche; mehr Zeit zu verlieren, wieder mehr aufpassen zu müssen, was ich sage.

Wo steht dieser Titel von Charleston in deiner Rangliste?
Petkovic: Ich würde schon sagen, das ist der wichtigste meiner Karriere. Es war das höchstdotierte Turnier, am besten besetzt und ist nach der ganzen Verletzungsmisere emotional am wichtigsten gewesen. Es ist auch einfacher für mich, denn wenn jetzt noch irgendetwas passieren sollte und meine Karriere vorbei ist, dann war ich nicht nur in den Top Ten, sondern habe auch einen großen Titel gewonnen. Es hat auf jeden Fall eine Bürde von mir genommen.

Wie viele Kilometer lagen gefühlt zwischen deinem Tief von Indian Wells Anfang März, in dem du alles in Frage gestellt hast, und Charleston ein paar Wochen später? 500? 1000?
Petkovic: Milliarden.

Hast du eine Erklärung für die Veränderung?
Petkovic: In Charleston habe ich auf einmal das akzeptiert, was da war. Dadurch, dass ich mich besser entwickelt hatte, dass meine Schläge und meine Taktik besser waren, wollte ich vorher auch immer schön spielen. Und gut spielen. Und wenn das nicht lief, wurde ich panisch und hektisch. Das war dann so ein Schneeball-Effekt, und ich kam nicht mehr raus. Und in Charleston - ich weiß nicht genau, woher es kam, wahrscheinlich auch durch Gespräche mit meinem Coach Eric van Harpen und mit Barbara Rittner - war ich auf einmal bereit zu akzeptieren, welche Mittel ich an den Tag hatte. Und dann gibt es ja so ein japanisches Sprichwort, in dem sie sagen: Erfolg kommt oft kurz nachdem man kurz davor ist aufzugeben. Das war so zwischen Indian Wells und Charleston, als ich am großen Ganzen gezweifelt habe, und dann auf einmal wieder da war, wo ich hinwollte.

Auf den Siegerfotos siehst du total entspannt und glücklich aus. Hast du das auch so empfunden?
Petkovic: Auf jeden Fall. Es war schon so, dass ich nach dem Halbfinale einen kleinen emotionalen Ausbruch hatte. Da kam alles zusammen, auch Erschöpfung, und ich hab nicht nur aus Freude geheult. Nach dem Finale hab ich mich einfach nur richtig, richtig gefreut und war superglücklich.

Du hast mal gesagt, auf den Erfolg im ersten Teil deiner Karriere seiest du nicht vorbereitet gewesen, der habe dich irgendwie überrollt. Bist du jetzt besser präpariert?
Petkovic: Ich denke ja. Zum Beispiel nach dem Turniersieg hab ich nur ein Interview gegeben, habe meine Ruhe genommen, war drei Tage zuhause und habe gechillt. Das ist so ein Zeichen. Ich glaube, dass ich in der Hinsicht viel gelernt habe, aber irgendwie kann man doch nie richtig drauf vorbereitet sein; es ist immer wieder neu, und ist auch immer wieder erschreckend, wie viel Aufmerksamkeit solche Erfolge generieren.

Obwohl die Aufgabe gegen Australien schwer genug ist - wie sehr spielt der Gedanke ans Finale so kurz vor dem ersten Spiel eine Rolle?
Petkovic: Wir wussten immer, dass wir das können, aber Halbfinale ist auf einmal so nah dran. Deswegen haben wir uns auch so darüber geärgert, dass das Spiel in Australien ist, weil es ja passieren kann, dass das zuhause kaum einer wahrnimmt. Es ist hart mit dem Jetlag, es strapaziert den Körper, ist einfach echt schade. Aber dadurch, dass wir alle wissen, das wäre so ein Riesending mit einem Finale, vergessen wir die ganzen Anstrengungen. Wenn ich diesen Trip für ein Relegationsspiel hätte machen müssen, dann hätte ich viel mehr rumgejammert. Aber weil wir das Finale vor Augen haben, sagen alle, jetzt halte eine Woche durch und versuche, alles zu machen, was du kannst. Und dann sehen wir, was am Ende dabei rauskommt.
Reply

Thread Tools

Posting Rules