Tennis Forum banner

Australie Open

1K views 17 replies 7 participants last post by  SilK 
#1 ·
Misa heeft in de eerste ronde een Qualifier geloot.:bounce:
 
#10 ·
Michaëlla Krajicek overweegt vertrek
door onze Telesportredactie



AMSTERDAM - Michaëlla Krajicek overweegt Nederland de rug toe te keren en te gaan leven in Tsjechië. Na haar dramatische nederlaag in de eerste ronde van de Australian Open, afgelopen maandag, was de Nederlandse tennisprof van Tsjechische ouders urenlang compleet van slag.
Als het aan vader/coach Petr Krajicek ligt, is Nederland verleden tijd voor zijn dochter en ligt haar toekomst in Tsjechië. In ons land wordt veel te veel druk gelegd op Mischa Krajicek, oordeelt de coach. "In Tsjechië is zij een nobody en een van de vele tennissters. In Nederland staat zij op eenzame hoogte en zijn alle ogen op haar gericht. Voor haar ontwikkeling als tennisprof is dat een slechte zaak", aldus Krajicek senior.
 
#11 ·
Ik kan hier heel veel over zeggen....het stukje zelf zegt genoeg. Misa in de problemen.......ook hier mag de knltb de hand in eigen boezem steken. Jarenlang werden er vele tienduizenden euros in dit 'talent' gepompt. Onzinnig en kortzichtig. Jammer van onze lidmaatschapsgelden en belastingcenten......
 
#13 ·
Als ze dan zo graag voor Tjechie wil spelen, dan gaat ze dat toch lekker doen. Ik heb het steeds meer met haar gehad. Als het haar goed uit komt vind ze alle aandacht geweldig, zit het even tegen dan ligt het gelijk weer aan de druk die ze voelt omdat ze te veel aandacht krijgt. Kan ik niet zo goed hebben. Het zal best kunnen, maar alle speelsters moeten hier mee om kunnen gaan dus ook zij. En dan ook altijd dat gezeik achteraf van "Ik speelde helemaal niet slecht weet je, mijn tegenstandster was gewoon beter vandaag weet je". Ja heel makkelijk, ze weet zelf goed genoeg dat ze de laatste tijd niet goed speelt, zeg dat dan gewoon eerlijk.
En het ligt helemaal niet aan te veel aandacht, in het dubbelspel kon ze relaxed spelen, daar verliest ze ook bijna al haar servicebeurten. Ze moet maar eens wat harder en doelgerichter gaan trainen en zich een beetje verzetten. Dan pas kan ze verder zeuren. Toch wens ik haar nog wel steeds succes.
 
#15 ·
Vlucht Krajicek dreigt
Door MARTIJN VAN BEETEN



ROTTERDAM - Fed Cup-captain Manon Bollegraf wil binnenkort praten met Michaëlla Krajicek, nu haar vader en coach Petr...


Michaëlla Krajicek. FOTO EPA...heeft laten doorschemeren dat de tennisster mogelijk voor Tsjechië wil gaan spelen.

,,Ik wacht eerst tot Michaëlla de vroege uitschakeling op de Australian Open heeft verwerkt. Daarna ga ik haar zeker bellen,’’ zegt Bollegraf.

Volgens Petr Krajicek gaat zijn dochter gebukt onder de druk die ze in Nederland voelt. Ze is op dit moment de enige topper in ons land en krijgt dus veel media-aandacht.

,,Wij zijn geen lid van de koninklijke familie,’’ stelt de tennisvader. ,,Die hebben er maar aan te wennen dat ze publiek bezit zijn. Wij zijn gewoon mensen van vlees en bloed en dan is het moeilijk te lezen dat Michaëlla een andere coach nodig heeft of te dik zou zijn. Ik wil dat mijn dochter met rust wordt gelaten. Dat ze ook anoniem kan zijn.’’

In Tsjechië zou dat anders zijn, denkt Petr Krajicek. ,,Daar heb je veel meer toppers en als iemand snel wordt uitgeschakeld, ligt niemand er wakker van. In Nederland wordt alles rond Misa geanalyseerd en dat maakt het moeilijk. We wonen nu al in Tsjechië. Ik heb er mijn bedrijf, mijn dochter traint er veel. Alleen heeft Misa aangegeven zich Nederlandse te voelen, zij wil graag voor Nederland blijven tennissen. Maar als het echt te gek wordt, doet ze dat misschien ook niet meer.’’

Voor Bollegraf zijn deze opmerkingen nieuw. Het is sinds haar aantreden als Fed Cup-captain, eind 2005, nooit een gespreksonderwerp geweest. ,,Ik begrijp het wel, want Michaëlla is met hoge verwachtingen aan het tennisjaar begonnen. Ze heeft veel aan haar conditie gewerkt. Als je dan in Hobart in de eerste ronde verliest op een toernooi waar je je titel verdedigt en ook op de Australian Open is het na één ronde afgelopen, dan heb je het moeilijk. Ik geloof dat ze er sterker uit zal komen. Misa heeft zich na een aantal blessures teruggeknokt en dat zie ik nu weer gebeuren. Ze maakt voor het eerst sportieve tegenslag mee.’’

Het medicijn kent Bollegraf wel. ,,Winnen, zo simpel is het. En dat gaat ze vroeg of laat doen. Michaëlla is het tennissen echt niet verleerd. Arbeid betaalt zich altijd uit. Een paar partijen winnen en het lekkere gevoel is zo weer terug. Dit is een tijdelijke dip.’’

Mocht de 18-jarige Krajicek over enkele weken toch nog een vertrek naar Tsjechië overwegen, dan wil Bollegraf proberen haar tegen te houden. ,,Ik wil Michaëlla graag in het Fed Cup-team houden. Niet alleen uit sportieve overwegingen, ook omdat ze een fijne persoonlijkheid is om in een ploeg te hebben. Maar ik ga haar nu niet lastigvallen. Eerst moet alles bezinken, daarna bel ik Misa zeker op.

,,Onze eerste wedstrijden zijn pas in de week van 16 april. In de tussentijd kan er ontzettend veel gebeuren.’’
 
#16 ·
Nou, nou, het gaat erom spannen................

Coachcarter's tip: Petr, lekker met Misa voor Tjechie spelen. Nederland zeurt teveel. Sportcultuur in Tjechie is veel beter, Fed Cup team is sterk en inderdaad, daar is ze niet de enige en kan ze zich optrekken aan haar nieuwe landgenoten...........
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top