Tennis Forum banner

Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen) vol II

33K views 425 replies 29 participants last post by  Borisz 
#1 ·
I just hate that game!!!!

You can play it at the site of the ordina-open. It's a disaster! It's way too difficult to handle that white thing and the serve sometimes go so fast you don't have the time to react!
You play aginst the comp and it's first to 15.
2 times I went to 14-14 after which a too difficult serve spoiled my chances! grrrrrrrrrrr :mad: :mad: :mad:
 
#2 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Maybe an idea to open the Pong Cafe again so we can have off-topic discussions here.:)

For Andries for example. Andries, I read you have not been abroad much. Now you are planning to live in Peru permanently. Aren't you going to miss your family and friends or is the prospect in Peru better? Do you know the people you are going to live with. How will you you make a living?
If you don't want to answer then that is ok, I am just curious.

And Sarah, you are moving here? I had no idea!!! Are you sure? Australia seems a great country to live in, why do you want to move?
 
#3 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Maybe an idea to open the Pong Cafe again so we can have off-topic discussions here.:)

For Andries for example. Andries, I read you have not been abroad much. Now you are planning to live in Peru permanently. Aren't you going to miss your family and friends or is the prospect in Peru better? Do you know the people you are going to live with. How will you you make a living?
If you don't want to answer then that is ok, I am just curious.

And Sarah, you are moving here? I had no idea!!! Are you sure? Australia seems a great country to live in, why do you want to move?
:lol: But you are talking in English. :p I totally forgot about this thread.

Yes, I will move to NL in April. Yes, I'm sure. It's not necessarily forever - it depends if I can get a nice job, but I wanna live somewhere other than Australia for a while at least. And it's not that I don't like Australia - I do, but I love Europe, and I love to travel, and so it's easily to travel in Europe when you are living there. ;) I have a British passport, so it helps with working in Europe too. ;)
 
#4 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Oh ja, dit moest in het Nederlands. :)

Cool!! Ik begrijp het. Ik heb zelf ook een poosje in het buitenland gewoond. Het is goed om eens andere gewoonten te ondervinden en andere mensen te ontmoeten. Nederland is als land een goede uitvalsbasis want redelijk centraal. En je spreekt/schrijft al Nederlands dus je hebt een streepje voor! En met een Brits paspoort kun je in ieder geval gemakkelijker een werk- en verblijfsvergunning krijgen.

Ga je werk zoeken als je hier bent of ben je al bezig met solliciteren?
 
#5 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Oh ja, dit moest in het Nederlands. :)

Cool!! Ik begrijp het. Ik heb zelf ook een poosje in het buitenland gewoond. Het is goed om eens andere gewoonten te ondervinden en andere mensen te ontmoeten. Nederland is als land een goede uitvalsbasis want redelijk centraal. En je spreekt/schrijft al Nederlands dus je hebt een streepje voor! En met een Brits paspoort kun je in ieder geval gemakkelijker een werk- en verblijfsvergunning krijgen.

Ga je werk zoeken als je hier bent of ben je al bezig met solliciteren?
Als ik er ben - maar ik kijk regelmatig op monsterboard.nl enzo - er zijn altijd een paar reis baantjes dus hopelijk kan ik iets daar vinden. Anders ga ik iets in "retail" (dus supermarkt or V&D of zoeits) zoeken tot ik iets in het reis industrie kan vinden - ik liever bij Schiphol of zo werken want ik denk dat mn nederlands niet goed genoeg is om in een reis bureau te werken. Ik wil bij een VVV werken maar ik kan geen andere (derde) taal spreken dus... :sad:
 
#6 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Zoek en gij zult vinden!!!
Ik denk dat er in de reisbranche nog steeds werk is, Schiphol is een goed idee, daar zijn regelmatig leuke vacatures. Nederland heeft veel avontuurlijke reisorganisaties die reizen naar o.a. Australië organiseren (o.a. Djoser, Baobab, Shoestring, Sawadee etc.), wellicht heb je daar een ingang als reisadviseur. Engels verstaat bijna iedereen wel.
 
#7 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Zoek en gij zult vinden!!!
Ik denk dat er in de reisbranche nog steeds werk is, Schiphol is een goed idee, daar zijn regelmatig leuke vacatures. Nederland heeft veel avontuurlijke reisorganisaties die reizen naar o.a. Australië organiseren (o.a. Djoser, Baobab, Shoestring, Sawadee etc.), wellicht heb je daar een ingang als reisadviseur. Engels verstaat bijna iedereen wel.
Ja das waar - veel NLers wil naar Australie reizen, en wie beter dan een Australische met dat te helpen? ;) Maar ik heb nooit van Djoser, Baobab of shoestring gehoord. :lol:
 
#8 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Zijn best grote bedrijven, zet gewoon .nl achter de naam en je hebt de websites. Is het proberen waard denk ik, al zullen ze proberen om je als reisleider in te zetten in australië/new zealand/tasmanië want daar hebben ze altijd een gebrek aan.;)

Maar ik moet 'ophangen', ik zit op m'n werk...ahum. Tot de volgende keer
 
#9 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Zijn best grote bedrijven, zet gewoon .nl achter de naam en je hebt de websites. Is het proberen waard denk ik, al zullen ze proberen om je als reisleider in te zetten in australië/new zealand/tasmanië want daar hebben ze altijd een gebrek aan.;)

Maar ik moet 'ophangen', ik zit op m'n werk...ahum. Tot de volgende keer
Reisleider zou ook leuk zijn, maar dan liever ik dat in Europa doen. ;)

Doei! :wavey:
 
#10 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Maybe an idea to open the Pong Cafe again so we can have off-topic discussions here.:)

For Andries for example. Andries, I read you have not been abroad much. Now you are planning to live in Peru permanently. Aren't you going to miss your family and friends or is the prospect in Peru better? Do you know the people you are going to live with. How will you you make a living?
If you don't want to answer then that is ok, I am just curious.

And Sarah, you are moving here? I had no idea!!! Are you sure? Australia seems a great country to live in, why do you want to move?
Ha ja in het Nederlands typ ik toch net wat sneller.

De vertrouwdheid van familie zal ik vast wel eens missen. Ik ben echter al mijn hele leven veel op mezelf dus ik hoef op dat gebied nauwelijks te ontwennen. Vrienden heb ik ook niet echt, in ieder geval niet in actieve zin.
Ik heb me nooit thuisgevoeld op aarde en heb nooit zo geloofd in geld en werk enzo, wel in universele liefde. De laatste tijd gaan de innerlijke ontwikkelingen extra snel en zie ik bijna alleen nog de waanzin van het moderne leven. Daardoor gaat het contact met mensen steeds moeizamer. Koetjes en kalfjes krijg ik niet meer uit mijn mond.
En ik hoop maar dat ik nu geen vervelende reacties oproep. Ik geef alvast toe dat ik erg eigenwijs ben en dat het arrogant kan overkomen. Mede daarom heb ik me tot nu toe weinig laten horen op dit forum.

In Peru wil ik een nieuwe balans vinden. Ik voel dat ik de pure natuur erg nodig heb. Voorlopig is alleen degene bij wie het plan begonnen is zeker van de overstap. Ik ken hem nog niet zo goed behalve van veel mailcontact, maar de komende weekeinden zullen we vaak samenkomen. Onzekerheid is er wel bij mij of ik nog wel met mensen kan samenleven, waar en hoe dan ook. Toch zie ik dit plan als verreweg de beste optie die ik heb.

We proberen daar zo snel mogelijk zelfvoorzienend te zijn. In het begin zal het wel even afzien zijn en is er veel werk te doen. Maar we weten waarvoor we het doen. Als we het slim aanpakken dan hebben we op termijn vooral tijd om te genieten.
We houden het overigens zo natuurlijk mogelijk dus geen moderne voorzieningen en niet eens echt huizen. Ieder mens/gezin heeft een eigen hectare grond om op te lezen. En daarbij nog wat gemeenschappelijke ruimte.

Ik ben er niet zo goed in om korte teksten te schrijven. Neem het mij alsjeblieft niet kwalijk. :tape:
 
#12 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Dus ook geen computer neem ik aan, of andere moderne (elektronische) hulpmiddelen? Houd je nog wel contact met mensen in Nederland en zo ja, hoe dan?
 
#13 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Sarah, dank je wel! En jij natuurlijk veel geluk alvast in Nederland. Zorg jíj ervoor dat het land voor mijn familie een beetje leefbaar blijft? ;)

Dus ook geen computer neem ik aan, of andere moderne (elektronische) hulpmiddelen? Houd je nog wel contact met mensen in Nederland en zo ja, hoe dan?
Nee geen computer en geen elektriciteit. We zorgen dat we een dorp met internetcafé in de buurt hebben. En internetcafés zijn daar genoeg. De locatie waarop we een optie hebben voldoet aan deze voorwaarde. Van daaruit kunnen we regelmatig onze website en weblogs bijhouden en af en toe een nieuwsbrief versturen. En een beetje mailcontact houden met familie. De kosten van het internetten kunnen we eerst nog betalen van wat we nog hebben. Daarna kunnen we wellicht iets regelen met de eigenaar ofzo. Mogelijkheden genoeg.
Het is natuurlijk afwachten hoe het allemaal in de praktijk gaat lopen. Erg spannend. Ik krijg er steeds meer zin in!

Onze voorlopige website is: www.aysana.org
 
#14 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Sarah, dank je wel! En jij natuurlijk veel geluk alvast in Nederland. Zorg jíj ervoor dat het land voor mijn familie een beetje leefbaar blijft? ;)



Nee geen computer en geen elektriciteit. We zorgen dat we een dorp met internetcafé in de buurt hebben. En internetcafés zijn daar genoeg. De locatie waarop we een optie hebben voldoet aan deze voorwaarde. Van daaruit kunnen we regelmatig onze website en weblogs bijhouden en af en toe een nieuwsbrief versturen. En een beetje mailcontact houden met familie. De kosten van het internetten kunnen we eerst nog betalen van wat we nog hebben. Daarna kunnen we wellicht iets regelen met de eigenaar ofzo. Mogelijkheden genoeg.
Het is natuurlijk afwachten hoe het allemaal in de praktijk gaat lopen. Erg spannend. Ik krijg er steeds meer zin in!

Onze voorlopige website is: www.aysana.org
Dank je - ik zal het proberen. :D

Wat jullie doen is voor mij interessant ook. Ik heb anthropologie bij Uni gestudeerd, en dit heeft een beetje te maken met dat dus ik kijk nu naar je website. :D Ik weet dat je verhuis naar Pru niet om de "natives" te studeren maar het blijft nog steeds interessant. :D
 
#23 ·
Re: Het Pong Café (voor al degenen die wat Nederlands kunnen)

Dank je - ik zal het proberen. :D

Wat jullie doen is voor mij interessant ook. Ik heb anthropologie bij Uni gestudeerd, en dit heeft een beetje te maken met dat dus ik kijk nu naar je website. :D Ik weet dat je verhuis naar Pru niet om de "natives" te studeren maar het blijft nog steeds interessant. :D
De interesse in de leefwijze van de Inka's en andere "natives" is er zeker wel. Onze aanstaande leefwijze zal vermoedelijk meer overeen komen met die van de Inka's, dan een groot deel van de huidige Peruaanse bevolking.
We laten ons graag inspireren door die oude tijdperken. De oude Quechua-taal wil ik ook wel een beetje gaan leren.

Misschien kun je ooit eens langskomen om ons antropologisch te bestuderen. :)
 
#24 ·
Heb tot vorige jaar geen plan naar Zuid Amerika te gaan, maar nu ik bij een reis bureau werken wil ik eigenlijk er een keer gaan. Ik studeer niet meer, maar het lijkt me interessant te zijn om mssn bij jouw een keer te komen. Tijdens Uni heb ik meer over Afrika gestudeerd dus het zou ook leuk zijn om meer over Zuid Amerika te leren. :D
 
#31 ·
Assuming this is a chat thread, did you guys just see the Dutchies beat the Dominicans in the World Baseball Classic? What an upset:eek:
 
This is an older thread, you may not receive a response, and could be reviving an old thread. Please consider creating a new thread.
Top