Tjerk Bogstra laat weer van zich horen... - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Nov 10th, 2004, 12:27 AM   #1
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

grmbl has disabled reputation
Tjerk Bogstra laat weer van zich horen...

© de Volkskrant - Willum Morsch/ BRON: ATP, Nederlandse tennissers in de tophonderd, Nederland heeft sinds 1994 nooit meer dan 5 spelers in de tophonderd gehad en dat gebeurde alleen in 1995 en in 1998. Dieptepunt was 2001 met slechts één speler in de tophonderd: Schalken. Drie keer (1996, '98 en '99) eindigde een speler in de toptien: Krajicek. Voor het eerst sinds 1994 eindigt geen enkele Nederlandse tennisser in de topvijftig.

'Nederland heeft wel toptrainers, maar ze werken niet bij de tennisbond.'

Tjerk Bogtstra in de showroom van Volkswagen, de 39-jarige tenniscoach moet zelf ook wennen aan het idee dat hij per 1 januari 2005 slechts tien weken per jaar in een trainingspak zal lopen. 'Voor de spelers van het Davis Cup-team verandert in feite niets. Maar ik heb ze wel gevraagd of ze een captain wilden die driekwart jaar bij een autofabrikant werkt. Dat maakte ze niet uit. De jongens hebben me gefeliciteerd, ze begrepen heel goed waarom ik een uitdaging zoek buiten het tennis.'

Bogtstra voelt zich bij de tennisbond (KNLTB) immers geremd in zijn ontwikkeling. 'Ik zie te weinig perspectief bij de bond. Ik heb een brug geslagen tussen de privéscholen en de KNLTB, die samenwerking verloopt nu goed. Die functie is ooit speciaal voor mij gecreëerd, maar mijn andere ambities kan ik niet verwezenlijken.

'Ik heb in een gesprek met technisch-directeur Hans Felius aangegeven dat ik graag met topcoaches als Alex Reijnders en Rohan Goetzke wil werken. Dat is niet mogelijk, omdat de bond al diverse jeugdtrainers in dienst heeft. Maar ik zie er eerlijk gezegd niet naar uit om met die mensen te werken. Ik vind ze niet capabel om onze beste jeugdspelers te begeleiden.

'Ze werden aangestuurd door Michiel Schapers, maar sinds zijn vertrek bij de bond is die functie niet ingevuld. De trainers gaan nu hun eigen gang, maar ze hebben geen idee hoe je talenten moet ontwikkelen. Annemiek de Jong is bondscoach Jong Oranje. Maar volgens mij leer je tennis op de baan en niet achter een laptop. Ik wil alleen werken met topcoaches. Die zijn er wel in Nederland, maar niet bij de tennisbond. De beste opleider is Henk van Hulst, maar hij werkt in de privé-sector.'

Met incapabele trainers kan de KNLTB de huidige stagnatie niet doorbreken, stelt Bogtstra. 'De bond heeft de afgelopen jaren geen enkel talent afgeleverd. We moeten ons niet blindstaren op de acht junioren, die aan de US Open deelnamen. Slechts één van hen voldeed en zelfs een leek kan constateren dat Michaëlla Krajicek een topspeelster wordt. Bij de andere junioren heb ik vraagtekens.

'Igor Sijsling en Robin Haase kunnen een eind komen, maar aan die jongens moet nog flink worden gesleuteld. Zij moeten dagelijks worden begeleid door de top en dat gebeurt niet bij de bond. Elise Tamaëla neemt genoegen met wat de bond haar aanbiedt, terwijl ze al anderhalf jaar geen progressie maakt. Ze moet met een topcoach aan de slag. Het is de kracht van Krajicek dat ze haar eigen keuzes durft te maken. Wil ze met Schapers en haar vader reizen? Prima, zij gaat tenminste niet mee in de grijze massa.'

De afmelding van de nummer één van de wereld, de Zwitser Roger Federer, voor het Davis Cupduel met Nederland kan Bogtstra nauwelijks bekoren. 'Wellicht speelt Zwitserland 2 volgend jaar tegen Nederland 3', klinkt het sarcastisch. Op dit moment zou de captain immers geen representatieve ploeg kunnen samenstellen. Het zegt genoeg dat Bogtstra tegen de Zwitsers een beroep moet doen op de chronisch geblesseerde Wessels en de reeds 29-jarige Van Scheppingen.

'Ik maak me grote zorgen over de toekomst', zegt Bogtstra. 'In de categorie van 20 tot 26 jaar hebben we niks. Opvolgers voor de huidige generatie staan niet klaar. Op termijn dreigen we onze plaats in de wereldgroep te verspelen. Niet het talent, maar de mentale weerbaarheid bepaalt of je een topper wordt. Daar ontbreekt het aan.

'Freddie Hemmes wordt in januari 24, maar hij is mentaal zo kwetsbaar. Nu verliest hij weer met 6-0, 6-1 van een nobody. Dat is geen uitslag voor een speler met zijn kwaliteiten. Tijdens de trainingen met Jong Oranje houd ik jongens als Steven Korteling, Jesse Huta-Galong en Nick van der Meer voor dat ze geen hoogvliegers zijn. Zoals jullie staan er nog 4000 klaar in de wereld, zei ik. Maar de totale overgave aan je sport, de absolute wil om te slagen kan het verschil maken.'

Bij de vrouwen is de situatie nog uitzichtlozer. Miriam Oremans was in 2002 de laatste Nederlandse speelster in de tophonderd. Van de Fed Cup had Bogtstra dan ook schoon genoeg. 'Ik schrok van het niveau in het internationale vrouwentennis. Als je een beetje kunt tennissen, sta je zo bij de beste honderdvijftig van de wereld. Het is extra schrijnend dat geen enkel Nederlands meisje daar bijhoort. Krajicek is het enige lichtpunt.'

Bogtstra geneerde zich dat hij voor de Fed Cup een beroep moest doen op tennistoeristen als Anousja van Exel en Tessy van de Ven. 'Die meisjes mochten in een trainingspak lopen met Nederland op hun rug. Waar hebben we het over? Maar ik had geen alternatief. Ik wil deze speelsters niet afvallen, ik wil wél eerlijk zijn.'

Het alternatief is zeker niet de rentree van een bijna 34-jarige oud-speelster, die volgend jaar competitie gaat spelen voor 't Melkhuisje, meent Bogtstra. Hij ergerde zich aan het aanbod van Brenda Schultz-McCarthy om weer voor het Fed Cupteam te gaan spelen. 'Ik vond het al vreemd dat Brenda niet eerst met mij contact opnam, maar zichzelf lanceerde met een wildwest-verhaal in de media.

'Die meid heeft vijf jaar niet getennist! Dan neem je jezelf toch niet serieus? Ik hoop niet dat de bond dat wél doet, want het is zo amateuristisch. Ik vind Brenda een geweldige meid, die een prachtige carrière heeft gehad. Maar als ze hiermee bij me was gekomen, had ik gevraagd wie van ons als eerste mag lachen.'

Bogtstra ziet liever dat oud-prof Manon Bollegraf als nieuwe captain wordt aangesteld. 'Ik vind Manon een echte teamspeelster. Ze heeft op het hoogste niveau gedubbeld en kan jonge speelsters nog veel leren. Maar dan moet Bollegraf zich ook inzetten voor het Nederlandse tennis. De nieuwe captain moet een vijfjarenplan

voor de Fed Cup. Je moet niet een weekje bij die meisjes op een stoel gaan zitten en denken dat je weer klaar bent.'

Talentontwikkeling staat en valt bij een optimale begeleiding, meent Bogtstra. Ouders moeten zich volgens hem al helemaal niet bemoeien met hun tennissende kinderen. 'Ik heb Stephanie Herz al enkele jaren niet meer zien spelen, maar ze wordt nu begeleid door een kapper. Ik kan er niet tegen dat haar vader met die achtergrond de pretentie heeft om een tennistalent te coachen. Cas Spijkers vraagt mij toch ook niet hoe je een biefstuk moet bakken?

'Een herenkapper op de stoel van de coach, ik vind het een belediging voor ons vak. Vader Herz kan nog geen tennisracket vasthouden, na de breuk met de Amerikaanse school van Nick Bollettieri had hij zijn dochter meteen bij een Nederlandse toptrainer moeten afleveren. Hoe kan die man zichzelf nog serieus nemen?'

Zijn vertrek bij de KNLTB mag als een noodsignaal worden uitgelegd, erkent Bogtstra, met enige aarzeling. 'Je gaat niet bij je vrouw weg als je een gelukkig huwelijk hebt. Ik mis een echte topsportcultuur bij de KNLTB. De op één na grootste sportbond van Nederland had allang een nationaal trainingscentrum moeten hebben. We trainen nu in Almere, maar die locatie heeft geen uitstraling.

'Ik wil topsport ruiken als ik een tennishal binnenkom, zoals in Valkenswaard bij Van Hulst. In Almere voel je niet dat Nederland nieuwe talenten klaarstoomt. Ik mis een klankbord, omdat ik bij de bond geen toptrainers om me heen heb. Over twee jaar kan het anders zijn, heeft technisch-directeur Felius me voorgehouden. Maar zolang wil ik niet wachten.'
Advertisement

Old Nov 10th, 2004, 01:06 AM   #2
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Pff, hij is snoeihard.. Maar hij heeft op alle punten gelijk..

We hebben met Michaella Krajicek echt goud in handen, maar ik zelf begin er nu ook aan te twijfelen of Misa wel goed getraint wordt.. Bijna 2 jaar geleden won Misa haar eerste echt grote toernooi; de Casablanca Cup.. Daarna volgden een hele reeks toernooi overwinningen en in een mum van tijd stond Misa op de nummer 1 positie. Dat gebeurde allemaal voor het jaar 2004. Ik dacht bij mezelf; In 2004 kan het wel eens snel gaan met 'r. En dat gaat het dus niet echt.. Misa is vooruit gegaan, dat zeker.. Maar niet hoe het zou moeten zijn. Héél knap de USopen winnen, dat echt wel.. Maar dat ze nou van denderende speelsters won.. Nee. Ook haar uitslagen in Stockholm waren niet echt geweldig. (Aja, je moet de tegenstanders ook niet zien... lol)..

Ook bij de jongens hebben we imo héle grote talenten rond lopen.. Ik heb Robin en Igor al enkele keren zien spelen en die jongens barsten van het talent, zijn fysiek perfect en hebben echt alle slagen in huis.. Maar ze verliezen echt elke wedstrijd omdat ze mentaal gewoon zwak zijn.. Ze hebben de fighting spirit niet, zoals een Kraaj.. Je kan niet de eerste paar games laten lopen (=>Sijsling) en anderehalve set kankeren op jezelf(=>Haase).. Qua spel en qua techniek (die van Sijsling is zoooooo prachtig) kunnen ze met de juniorentop makkelijk mee.. Maar op het mentale vlak lopen ze zo achter ivm hun leeftijdsgenoten.. Dan is er imo iets goed mis bij de bond en de opleiding..

Een goed begin is het halve werk.. Als je een talent een goede basis kan geven, heb je de helft al gehad.. Waarom worden die jongens niet niet door 'goede' trainers begeleid? De trainers die de bond de afgelopen jaren heeft gehad zijn gewoon niks volgens mij.. Jongens als de Koning, Tatuhey en de rest van de vorige Jong-Oranje generatie bakken er helemaal niks van.. Die jongens zijn nu 18/19 en komen de kwallies van een Satalite nog geen eens door!! Tuurlijk, de hoop op een Martin Verkerk-carriere blijft, maar je kan toch beter stoppen.. Waarom pompt de KNLTB hier nog geld in? In plaats van dat geld kan je jonge spelers laten trainen onder goede omstandigheden. Tamaela, Gerards en Bauer werden grote talenten genoemd. Vooral over Bauer waren ze uiterst positief.. Dat meisje was beter dan Tamaela in de juniorentijd en was zelfs nog een jaar jonger.. Dat meisje is gestopt omdat het tussen de oren helemaal verkeerd zat, zet kon de druk niet aan. Dat merk je toch al veel eerder.. We hebben hier in Nederland de beste sportpsychologen rond lopen.. Je kan dat meisje toch best wel van haar faalangst af helpen? Elise kan echt onwijs goed tennissen, maar ook bij haar zit het niet al te best tussen haar oortjes.. Met haar spel kan ze makkelijk meedraaien in de top-100.. Aja.. Jesse kwam erachter dat het niet zo best was in Nederland en die vertrok naar het buitenland, naar de tennisschool van Sanches-Caval.. Binnen no-time stond hij in de top-500.. Alleen jammer dattie nu geblesseerd is..

Ik mag toch hopen dat de KNLTB luistert naar Bogstra, anders hebben we de aankomende 4 á 5 jaar alleen Krajicek..

Last edited by -wokkel- : Nov 10th, 2004 at 01:22 AM.
grmbl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 10th, 2004, 08:06 AM   #3
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Mentaal mentaal mentaal....het is altijd hetzelfde in dit land.
Maar Bogtstra heeft inderdaad gelijk, hoewel zelfkritiek hem ook niet zou misstaan.

Zamboni is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 10th, 2004, 08:37 AM   #4
country flag CooCooCachoo
Team WTAworld
Senior Member

CooCooCachoo's Avatar

CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute
Getraint?

Het was al laat aan de tijd van de post te zien

Je kan ook te hard zijn hoor.. Sorry maar die Bogstra is nou ook niet de meest capabele man die er rond loopt en een man die part-time bezig is met tennis en de rest van de tijd het bedrijfsleven in wil is bijna net zo erg als een kapper op de stoel van coach. Wees een vent en neem dan helemaal ontslag.

Bemelmans|Camerin|Cornet|Crivoi|Cuevas|Dentoni|Dod ig|Garbin|Granollers
Hlavackova|Ilhan|Kohli|Kuznetsov|Lammer|Mannarino| Menendez|Phau|Polansky
Rezaï|Robredo|Roger-Vasselin|Srebotnik|Szavay|Wörle|Zverev

CooCooCachoo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 10th, 2004, 11:55 AM   #5
country flag grmbl
Senior Member

grmbl's Avatar

Quote:
Originally Posted by CooCooCachoo
Getraint?

Waarom moet jij ALTIJD mensen corrigeren kerel?

Last edited by -wokkel- : Nov 10th, 2004 at 12:04 PM.
grmbl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 10th, 2004, 02:21 PM   #6
Whatzup
Senior Member

Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold Whatzup is a splendid one to behold
Ja k weet het bij Misa nooit echt.. de ene keer lijkt ze het heel goed te doen en de andere keer juist weer helemaal niet. Ik weet niet of die Michiel Schapers wel of niet goed is.. maar er zijn idd beter toptrainers voor haar. Dat zou echt helpen bij haar ontwikkeling van een beter voetenwerk en slagenarsenaal. Die uitslagen van die 10k's zou k maar niet al te letterlijk nemen. Ik vind het best knap dat ze al die 3 10k's won. Dat kregen zelfs speelster als Vera Zvonareva en Svetlana Kuznetsova op die leeftijd niet voor elkaar, Tatiana Golovin al helemaal niet en kijk haar nu. Het is belangrijker dat Misa goed gaat presteren in de WTA tour.. en daar heb ik nog wel mijn vraagtekens. Het challengerniveau kan ze makkelijk aan.. maar in WTA tour wedstrijden is ze nog steeds 0-3. Ze pakt het niet zo makkelijk op als speelsters als Sharapova, Vaidisova en Golovin. Dat hoef ook niet, maar ik hoop dat het wel snel beter gaat.

Sexy Girl AnnA KournikovA

Whatzup is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 10th, 2004, 04:19 PM   #7
Team WTAworld
Senior Member

CooCooCachoo's Avatar

CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute CooCooCachoo has a reputation beyond repute
Quote:
Originally Posted by -wokkel-
Waarom moet jij ALTIJD mensen corrigeren kerel?
Technisch gezien hoort er een komma na 'corrigeren'

J/K

Old Nov 10th, 2004, 09:09 PM   #8
country flag SilK
Senior Member

SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute SilK has a reputation beyond repute
Quote:
Technisch gezien hoort er een komma na 'corrigeren'

J/K
I´m so FUCKING glad I have an excuse for my spelling errors
SilK is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 11th, 2004, 08:08 AM   #9
country flag Aapje
Junior Member

Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point Aapje is an unknown quantity at this point
Reactie van Elise:

Ik wil even reageren op een bericht in mijn gastenboek:

Ik ben het totaal niet met Tjerk eens. Hij heeft mij de afgelopen 1.5 jaar ongeveer 4 keer zien spelen en daarom vind ik het niet mogelijk dat hij zo'n conclusie trekt. De mensen waar ik de laatste maanden dagelijks mee getraind heb en ikzelf, vinden dat het nog steeds elke keer wat beter gaat, en dat ik dus progressie maak. Hun meningen vind ik veel belangrijker dan een mening van iemand die mij 2 keer in het jaar ziet spelen zoals Tjerk. Als ik merk dat mijn progressie stagneert, dan ga ik echt wel een oplossing zoeken, maar de situatie waarin ik nu zit bevalt mij uitstekend en ik zie geen reden om dit te veranderen. Het is alleen jammer dat jullie vaak jullie eigen conclusies trekken wanneer iemand toevallig een paar keer minder presteert.
Ik heb het stuk van Tjerk zelf ook gelezen en vond dat Tjerk erg rancuneus en tegenstrijdig overkwam. Tessy van de Ven noemt hij een tennistoerist (waar ik het overigens totaal niet mee eens ben), maar de Henk van Hulst is wel de beste tennisschool van Nederland. Als ik het goed heb traint Tessy al jaren bij Henk en is zij op dit moment zijn beste speelster. Beetje tegenstrijdige opmerking van meneer Bogtstra, of niet???
Ook staan er nog meer onzinnige dingen in dit interview, maar ik heb geen zin om hier verder op in te gaan. Ik vind dat verspilde tijd aan iemand die niet goed heeft nagedacht voordat hij zijn uitspraken deed. Ik weet niet precies wat Tjerk met dit interview wilde bereiken, maar ik weet wel dat hij zich niet geliefder heeft gemaakt. Het is alleen jammer dat Tjerk altijd alle media achter zich heeft staan en dus de meeste mensen deze uitspraken nog gaan geloven ook. Maar ja, gelukkig weten de mensen om mij heen en ikzelf hoe alles echt in elkaar zit, en dat vind ik toch wel het belangrijkste.

Groetjes Elise
Aapje is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 11th, 2004, 08:15 AM   #10
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Elise

Rancuneus is inderdaad het goede woord, zoals ik al zei, een beetje zelfkritiek zou ook wel mogen van Tjerk!

Zamboni is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 11th, 2004, 08:54 AM   #11
country flag biatchy
Junior Member

biatchy has disabled reputation
Master Elise!!!! Tot zondag pinda!
biatchy is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 11th, 2004, 11:33 AM   #12
Team WTAworld
Senior Member

CooCooCachoo's Avatar

Quote:
Originally Posted by wfzelle
Reactie van Elise:

Ik wil even reageren op een bericht in mijn gastenboek:

Ik ben het totaal niet met Tjerk eens. Hij heeft mij de afgelopen 1.5 jaar ongeveer 4 keer zien spelen en daarom vind ik het niet mogelijk dat hij zo'n conclusie trekt. De mensen waar ik de laatste maanden dagelijks mee getraind heb en ikzelf, vinden dat het nog steeds elke keer wat beter gaat, en dat ik dus progressie maak. Hun meningen vind ik veel belangrijker dan een mening van iemand die mij 2 keer in het jaar ziet spelen zoals Tjerk. Als ik merk dat mijn progressie stagneert, dan ga ik echt wel een oplossing zoeken, maar de situatie waarin ik nu zit bevalt mij uitstekend en ik zie geen reden om dit te veranderen. Het is alleen jammer dat jullie vaak jullie eigen conclusies trekken wanneer iemand toevallig een paar keer minder presteert.
Ik heb het stuk van Tjerk zelf ook gelezen en vond dat Tjerk erg rancuneus en tegenstrijdig overkwam. Tessy van de Ven noemt hij een tennistoerist (waar ik het overigens totaal niet mee eens ben), maar de Henk van Hulst is wel de beste tennisschool van Nederland. Als ik het goed heb traint Tessy al jaren bij Henk en is zij op dit moment zijn beste speelster. Beetje tegenstrijdige opmerking van meneer Bogtstra, of niet???
Ook staan er nog meer onzinnige dingen in dit interview, maar ik heb geen zin om hier verder op in te gaan. Ik vind dat verspilde tijd aan iemand die niet goed heeft nagedacht voordat hij zijn uitspraken deed. Ik weet niet precies wat Tjerk met dit interview wilde bereiken, maar ik weet wel dat hij zich niet geliefder heeft gemaakt. Het is alleen jammer dat Tjerk altijd alle media achter zich heeft staan en dus de meeste mensen deze uitspraken nog gaan geloven ook. Maar ja, gelukkig weten de mensen om mij heen en ikzelf hoe alles echt in elkaar zit, en dat vind ik toch wel het belangrijkste.

Groetjes Elise

Go Elise

Old Nov 11th, 2004, 12:08 PM   #13
country flag DutchieGirl
On tour

DutchieGirl's Avatar

DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute DutchieGirl has a reputation beyond repute
Quote:
Getraint?

Je kan ook te hard zijn hoor.. Sorry maar die Bogstra is nou ook niet de meest capabele man die er rond loopt en een man die part-time bezig is met tennis en de rest van de tijd het bedrijfsleven in wil is bijna net zo erg als een kapper op de stoel van coach. Wees een vent en neem dan helemaal ontslag.
Totally off-topic, but why getraint? n isn't in 't kofschip... Or maybe it's been too long since I had any lessons!

She & Him @ Melkweg "The Max", Amsterdam 6th May 2010
DutchieGirl is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Nov 11th, 2004, 12:44 PM   #14
Team WTAworld
Senior Member

CooCooCachoo's Avatar

It should be 'getraind' but William misspelt it

Old Nov 11th, 2004, 04:54 PM   #15
country flag alex25y
Junior Member

alex25y is an unknown quantity at this point
Wat een eikel. Hoe durft hij zo over bepaalde meisjes te oordelen terwijl hij weing tot geen tijd aan ze besteed heeft toen hij daarvoor aangesteld was als coach. Over van Exel en v.d Ven is hij gewoon veel te hard in zijn oordeel. En dan te bedenken dat meneer zelf een echte tennistoerist was toen hij zelf nog speelde. Echt iemand die wel speelt maar geen talent heeft en nooit ook maar iets doorbreekt!
Goed van Elise om wat terug te zeggen, en dan zijn er ook nog mensen die beweren dat ze mentaal zwak is. Dat heeft ze hierbij wel rechtgezet ,vind ik.
alex25y is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules