Bogtstra over Tamaela en Krajicek - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Apr 24th, 2004, 08:04 PM   #1
country flag Capriatifan1
Senior Member

Capriatifan1's Avatar

Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all Capriatifan1 is a name known to all
Bogtstra over Tamaela en Krajicek

In De Volkskrant stond vandaag een aardig interview met Tjerk Bogtstra over het FedCup team..het was hem allemaal niet meegevallen. Over Elise Tamaela zei hij:

Met 11-9 in de derde set rekende TamaŽla af met de Zuid-Afrikaanse Grandin, nadat ze bij een 6-2, 4-2 voorsprong 'in de stress was geschoten'. Het baarde Bogtstra vooral zorgen dat de linkshandige baseliner sinds haar debuut in de Fed Cup vorig jaar nauwelijks progressie heeft geboekt. Een maand na dat toernooi maakte ze nog een reuzensprong van 600 plaatsen op de wereldranglijst.

Nu lijkt de frÍle Culemborgse haar limiet te hebben bereikt. 'Haar niveau is me niet meegevallen', zegt Bogtstra. 'Ik zie te weinig ontwikkeling in haar spel. Eigenlijk is TamaŽla weer net zo ver als een jaar geleden. Ze kan zich niet verschuilen achter de begeleiding. Het zal nu uit Elise zelf moeten komen.'

In het huidige laatbloeierstraject van de KNLTB gaat niemand verloren. Maar TamaŽla behoort - met de eerder gecrashte Michelle Gerards - tot een al bijna afgeschreven lichting.
Over Michaella zei hij het volgende:

[I]Ook het grillige spel van MichaŽlla Krajicek had hem nauwelijks kunnen bekoren. Het 15-jarige halfzusje van Wimbledon-kampioen Richard boekte gisteren haar eerste overwinning door Scheepers te verslaan. 'Misa moet mega-tijd steken in haar voetenwerk', oordeelde Bogtstra. 'Aan haar slagen ligt het niet. Als Misa een bal mist, komt het omdat ze slecht beweegt op de baan.' [/i]
Ik moet zeggen, Bogtstra is niet de eerste de beste ; die weet echt donders goed waar hij het over heeft. Hij ziet natuurlijk ook het liefst dat de dames het goed gaan doen. Ik denk dat het heel erg goed is dat hij deze scherpe kritiek uit. Dat moet de speelsters absoluut prikkelen als ze uit het goede hout gesneden zijn. Vaak wordt er in de omgeving van deze meiden alleen maar verteld hoe geweldig ze wel zijn, dus een beetje kritiek is een goede tegenhanger.

Ik denk echt dat ze dit zal helpen! (:
Advertisement

Old Apr 26th, 2004, 08:35 AM   #2
country flag Zamboni
Vamorza!

Zamboni's Avatar

Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute Zamboni has a reputation beyond repute
Dat Misa tijd moet steken in haar voetenwerk is geen nieuws he, dat roept iedereen al een jaar, en je hoeft alleen maar naar haar te kijken om het te zien - ze is niet afgetraind genoeg en daardoor niet snel genoeg. Ik vraag me af of Bogtstra bedoelt dat ze er nog niet genoeg aan heeft gedaan of dat hij denkt dat ze wat dat betreft nog op het nulpunt staat, dat er nog niets aan is gebeurd. Het is natuurlijk zorgelijk als ze er al een jaar hard aan werkt en het is nog steeds zo slecht.

Wat Elise betreft, dat is een beetje het standaardverhaal he, je maakt een sprong, dan moet je dat niveau vast zien te houden en vervolgens proberen verder te groeien. We zullen dit jaar moeten zien of ze verder kan groeien of dat dit inderdaad haar plafond is.

"After so many years so much work and everything, this is the moment I always waiting for, no? And it's coming when you doesn't expect and everything ...
For me it was something I was waiting since long time, and finally I have a good trophy in my hands."
Zamboni is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Apr 26th, 2004, 01:00 PM   #3
country flag arn
Senior Member

arn's Avatar

arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute arn has a reputation beyond repute
Misa heeft ook wel lang uitgeweest met blessure. Het volgende jaar zal veel vertellen over beide speelsters
arn is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules