Constance Sibille - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Nov 2nd, 2012, 04:22 PM   #1
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of
Constance Sibille

Official Facebook
Official Twitter
Youtube channel

I've been waiting for so long to create this thread but she didn't really deserve it until now. Constance is in Barstaple 75k SF after beating the titleholder Keothavong and Birnerova who was in a 75k final last week. Best week of her career so far. She had some good wins these last weeks too against Putintseva or Castano. In the past she lost a lot of close matches against decent players, so I'm glad to see she's now able to close these matches she would have lost a few months ago.

Constance didn't play in juniors at all and struggled a lot with injuries these last years, that's how I would explain she's been stagnating these last 2-3 years beeing ranked between 400 and 500. Now with this win she'll be ranked around 340 and, last but not least, she only has 4 (!) points to defend until May. I really expect her to have a great 2013 year and why not to get closer to the top 200.

Now she faces Annika Beck who just broke into top 100. I don't give her much of a chance against her. Funny anecdote though: just 3 years ago, she won her first title by beating Beck 64 62 in the final of Equeurdreville. But Beck was then 15 and ranked around 900...

Last edited by Zin : Jul 2nd, 2014 at 07:43 PM.
Zin is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Nov 2nd, 2012, 05:32 PM   #2
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of Zin has much to be proud of
Re: Constance Sibille

Some pictures...

And an interview after her win against Keothavong

Last edited by Zin : Jul 9th, 2014 at 05:00 PM.
Old Nov 3rd, 2012, 03:22 PM   #3
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

She lost as expected. The match was close until 3-3, she missed some break points and then just had no energy left. Still an amazing and very promising week.
And she even was interviewed by the BBC
Old Feb 19th, 2013, 12:11 PM   #4
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

She's really motivated for 2013. I really expect her to keep climbing up the rankings. Too bad she had to withdraw for 10k Macon, hope there is nothing serious.
http://www.republicain-lorrain.fr/sp...nue-differente

Tennis Constance Sibille : « Ma vie est devenue différente »

Constance Sibille retrouve les courts cette semaine ! Après trois mois sans le moindre match. Mais la Messine, qui a suivi une préparation poussée au centre national de Roland-Garros, revient plus forte et plus ambitieuse que jamais.

Constance Sibille touchera-t-elle la terre de Roland-Garros dès cette année ? Photo FFT

V ous souvenez-vous de votre dernier match ? « Totalement, c’était le 19 novembre à Dubaï quand je me suis fait une déchirure aux abdominaux. »

INTERVIEW

• D’où cette longue interruption de l’image. Soit trois mois ! « Six semaines ont été nécessaires pour les soins. J’ai enchaîné avec un entraînement poussé au CNE (Centre d’entraînement national à Roland-Garros). Il devait durer un mois et demi. J’ai eu droit à une rallonge. J’ai dû faire une préparation spécifique pour éviter les blessures récurrentes qui m’embêtaient comme ces abdominaux. »

• Et comment vous sentez-vous ? « Super bien et très fatiguée. J’ai progressé physiquement et dans certains domaines techniques comme le service et le revers. »

• Concrètement, qu’avez-vous travaillé ? « J‘ai fait beaucoup d’aérobie, de courses, de vélo, de musculation, le haut et le bas. »

• Vous avez pris du poids ? « Non, rassurez-vous, un peu plus d’un kilo car j’ai perdu en graisse ! »

• Il paraît que cela n’a pas été facile tous les jours. « C’étaient des grosses journées : sept heures d’entraînement avec des séances physiques alternées avec du tennis : 2h/1h/2h/1h. Chaque matin, on se levait à sept heures et on bossait sans s’arrêter jusqu’à 20h30. Plutôt long… En plus, on a eu des cours d’anglais, de relaxation, de danse ou de guitare ! C’est bien, on n’avait pas la télé dans la chambre… »

La meilleure de toutes les Françaises

• Cette préparation intense était-elle vraiment nécessaire au moment vous n’avez jamais été aussi bien classée (320e mondiale) ? « Oui, je dois tenir plus longtemps dans les tournois, ne plus être contrariée par les blessures. J’ai gagné en puissance, en souplesse. Figurez-vous que j’ai obtenu les meilleurs tests cardio de toute l’histoire du tennis féminin français : mieux que Mauresmo, Bartoli, Parmentier ou Cornet ! Bon, en vitesse pure, je n’ai pas été la meilleure mais en revanche, je me déplace vite avec la raquette. »

• Forcément, avec un tel discours, on attend des résultats ! « Je me sens plus forte mais, sans match, on n’a pas de repères. Maintenant, j’espère éviter les pépins. Mais il n’y a pas de raisons pour que les résultats ne viennent pas. »

Petit-déjeuner avec Jo Tsonga

• Apparemment, votre passage à la Fédération vous ouvre des portes… « Exact. Les contacts sont multipliés et enrichissants. Désormais, je connais bien tous ceux que je voyais à la télé ! La semaine dernière, j’ai pris le petit-déjeuner avec Jo Tsonga qui revenait de tournois (Rotterdam) , ça m’a fait drôle de l’avoir en face de moi. J’ai aussi mangé chaque jour avec Marion ( Bartoli ). Au début, c’est bizarre puis on s’habitue vite, on dédramatise vite ! »

• Et vous avez effectué un tour à la Fed Cup, à Limoges ? « Nous avons été invitées tout le week-end. Super sympa. »

• Vous semblez heureuse et enthousiaste. « Ma vie est devenue différente. Je suis dans un autre monde. La confiance est là, j’ai l’impression de m’épanouir davantage au sein d’une ambiance incroyable avec les autres filles et en bénéficiant de très bonnes conditions d’entraînements. »

• Avez-vous une obligation de performances ? « Non, je ne me prends pas la tête. On me laisse du temps. La Fédération croit en moi. »

• Quel tableau de marche en vue ? « Je ne veux plus trop regarder le classement. La progression suivra logiquement. Disons que j’aimerais disputer les tournois du Grand Chelem ( top 150 avec les qualifications ). »

• Dès le prochain Roland-Garros ? « Pourquoi pas… »
Alain THIÉBAUT.
Old Feb 19th, 2013, 03:03 PM   #5
country flag Losing Streak
Senior Member

Losing Streak's Avatar

Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute Losing Streak has a reputation beyond repute

Cool

Krunya Kichenoks Pliskovas Bencic Vekic Kovinic Smitkova Svitolina Cirstea Mlad Garcia Rezai Pervak Jovanovski Mitu Savic Sasnovich Kremen Savinykh Evtimova Tomova Kalashnikova Milevskaya
Losing Streak is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old May 2nd, 2013, 12:26 PM   #6
country flag Jow
Senior Member

Jow's Avatar

Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice Jow is just really nice

I like her !
Jow is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 19th, 2013, 06:18 PM   #7
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

After a horrible start of the year (only one win above 10k level against Ferro), Constance is finally pulling herself together. Last week she beat 8th seed Dushevina in 100K Biarritz before falling 5-7 in the 3rd set (she was 3-1 up ) to Stephanie Vogt who enventually won the title.
This week she is in SF in 50K Contrexeville after beating 5th seed Ons Jabeur and top seed Feuerstein ! With these wins she'll enter top 300 for the first time around #283.
Next is Timea Bacsinszky Hope she can cause another upset
Old Jul 30th, 2013, 07:47 PM   #8
battista
Senior Member

battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold battista is a splendid one to behold

Photos today Bad Saulgau

http://www.flickr.com/photos/ralfreinecke/9401402683/

http://www.flickr.com/photos/ralfreinecke/9404160060/

http://www.flickr.com/photos/ralfreinecke/9404159246/

http://www.flickr.com/photos/ralfreinecke/9404158494/
battista is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 13th, 2013, 11:12 AM   #9
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

$50,000+H Craiova Round 1 : Constance d. (6)Arantxa Rus 64 46 62
Another excellent win for Constance ! Rus was still in top 100 2 months ago
Next round against Ferrer Suarez or Caregaro.

Constance has now an official Facebook page : https://www.facebook.com/pages/Const...72917822748883

Also here is a recent interview http://www.republicain-lorrain.fr/sp...s-sur-moi-meme

Last edited by Zin : Aug 13th, 2013 at 11:20 AM.
Old Aug 14th, 2013, 06:46 AM   #10
country flag tennis09
Junior Member

tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice

Quote:
Originally Posted by Zin View Post
$50,000+H Craiova Round 1 : Constance d. (6)Arantxa Rus 64 46 62
Another excellent win for Constance ! Rus was still in top 100 2 months ago
Next round against Ferrer Suarez or Caregaro.

Constance has now an official Facebook page : https://www.facebook.com/pages/Const...72917822748883

Also here is a recent interview http://www.republicain-lorrain.fr/sp...s-sur-moi-meme

IMG_4823.jpg /Users/ConstanceSibille/Downloads/IMG_4823.jpg
tennis09 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 14th, 2013, 06:47 AM   #11
country flag tennis09
Junior Member

tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice tennis09 is just really nice

Photoshooting tennis and not! http://www.flickr.com/photos/9660782...2%3A%22w%22%7D
Old Aug 14th, 2013, 06:50 AM   #12
country flag tennis09
Junior Member

Old Aug 14th, 2013, 07:59 AM   #13
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

Quote:
Originally Posted by tennis09 View Post
Wonderful pictures ! Thanks!
Old Aug 14th, 2013, 02:25 PM   #14
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

Quote:
Originally Posted by tennis09 View Post
Thanks ! Wonderful pictures!
Old Aug 16th, 2013, 05:42 PM   #15
country flag Zin
Senior Member

Zin's Avatar

2nd round : d. Ines Ferrer-Suarez 36 63 61
QF : lost to Alberta Brianti 46 63 26
Good week though and a new career high around 275
Reply

Thread Tools

Posting Rules