German Amateur Tennis League and LK-Tournament Thread - Season 2013 - Vol. 1 - Page 5 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jun 29th, 2013, 09:19 PM   #61
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute
Re: German Amateur Tennis League and LK-Tournament Thread - Season 2013 - Vol. 1

gibt auch vereine mit nur 2 Plätzen, dann dauert es ewig

auch wenn ein verein 4 Plätze hat spielt man normalerweise nur auf 3.

Flutlicht haben wir, aber wurde schon ewig nichtmehr genutzt

Old Jul 8th, 2013, 08:44 AM   #62
country flag bavaria86
Senior Member

bavaria86's Avatar

bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute
Re: German Amateur Tennis League and LK-Tournament Thread - Season 2013 - Vol. 1

Nach LK 8 hab ich gestern auch LK 9 mit 7:5 6:7 12:10 geschlagen
Das heißt Aufstieg in LK 9

Sabina Sharipova - Nigina Abduraimova

Vika-Carla-Mariajo-Sabine-Julia-Andrea-Marina-Tamira-Virginie
bavaria86 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 8th, 2013, 09:22 AM   #63
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by bavaria86 View Post
Nach LK 8 hab ich gestern auch LK 9 mit 7:5 6:7 12:10 geschlagen
Das heißt Aufstieg in LK 9
Glückwunsch

ich hab LK 23 6:1 6:0 geschlagen
mir fehlen 20 punkte für LK 16
mal schauen ob ich ein Turnier spiele
Old Jul 15th, 2013, 12:57 PM   #64
country flag Adrian.
Let's have a kiki!

Adrian.'s Avatar

Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute

Ich habe beide Matches am Wochenende gewonnen

Im Einzel 6-2 6-0 nach 2-0* -> 2-2*
Im Doppel 6-0 6-0 wir haben einige BPs und GPs abgewehrt, habe mind. 20 Winner geschlagen, wo von die Hälfte Smashes waren

140 Punkte fehlen nur noch 110 für LK 22, werde in den nächsten 2 Wochen, 3 Turniere spielen (6Matches) und hoffen dass ich den Schwung mitnehmen kann

Adrian. is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 15th, 2013, 01:58 PM   #65
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

Glückwunsch Adrian
Old Jul 22nd, 2013, 11:41 AM   #66
country flag bavaria86
Senior Member

bavaria86's Avatar

bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute bavaria86 has a reputation beyond repute

Super Adi
Und viel Glück in den Turnieren

Sabina Sharipova - Nigina Abduraimova

Vika-Carla-Mariajo-Sabine-Julia-Andrea-Marina-Tamira-Virginie
bavaria86 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 22nd, 2013, 02:36 PM   #67
country flag Adrian.
Let's have a kiki!

Adrian.'s Avatar

Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute Adrian. has a reputation beyond repute

Hatte am Wochenende 2 LK Turniere:

1. Turnier am Samstag: 1. Match 1-6 1-6 - hab nur 2 1/2h geschlafen, war mit dem Kopf nicht auf dem Platz und mein Gegner war wie ich, Volleyballer und hatte einen mega Aufschlag und super lange Grundlinienschläge, vor allem auf der FH. Ich konnte nicht wirklich was ausrichten, zu viele UE und zu wenig Aufschlag. Verdient verloren

2. Match: 1-6 4-6 - war um einiges besser als das 1. Match, in der nachmittags Hitze gespielt auf 2 verschiedenen Unterlagen; auf der einen Seite war es ein Sandkasten, auf der anderen ein Hartplatz Mein Gegner spielte jeden Aufschlag auf meine RH, meine eig. gute Seite, doch erst im 2. Satz hab ich es geschafft damit auch zu glänzen. Hab 2-0* geführt, dann 2-4, 3-4, lange Ballwechsel, viele schöne Punkte aber auch immer wieder dumme Fehler. Irgendwann hab ich begonnen zu pushen und die Ballwechsel wurden noch länger, Mein Gegner spielte eine komische BH, gesliced mit einer, manchmal mit zwei Händen, dann auch mal wieder durchgezogen...hmm... hab dann bei 4-4* 0-40 4 Punkte in Folge machen können doch den BP nicht verwandeln können. bei *4-5 hatte ich 40-30, konnte aber auch hier den GP nicht nutzen. Dann einen Überkopfball ins Netz () und DF bei MP #2 (den 1. hab ich mit einen Servicewinner abwehren können). Insgesamt gutes Match ab den 2. Satz, wo ich mit bisschen mehr Glück vielleicht auch gewinnen hätte können.

Sidnote: bei 2-4* 15-30 habe ich einen aussichtlosen Ballwechsel doch noch gewinnen können, nachdem ich 4x links und rechts gelaufen bin und mein Gegner am Netz den Punkt nicht machen konnte, daraufhin kam ein lautes: Come on aus meinem Mund, über dies sich ein Zuschauer lustig gemacht hat und mich nachgeafft hat. Ich hab mich anschließend zu ihm hin gedreht und ihm 8Sekunden lang mit meinen Deathstare nieder gestaart Rodionova würde auf mich Stolz sein.

Old Jul 22nd, 2013, 05:49 PM   #68
country flag matthias
Gaspa's Hubby

matthias's Avatar

maybe you should more focus on your tennis performence then on your death-stare performence
Old Aug 3rd, 2013, 03:59 PM   #69
country flag Adrian.
Let's have a kiki!

Adrian.'s Avatar

Kurzes Update nochmal, morgen oder Montag kommen dann längere Berichte:

Vorletzte Woche, Sonntag: 1. Match: 6-3 2-6 3-10 verloren. der 1. Satz war mit Abstand der Beste den ich gespielt hab und bis *1-2 im 2. Satz gings weiter so...danach leider nciht mehr

2. Match: 6-4 4-6 12-10. Habe 1 MP im MTB bei *8-9 abgewehrt mit einen Service-Winner, habe bei meinem 2. MP *11-10 ein Ass serviert. Über 2 1/2h Match. Pushing vom anderen Stern, ich hab mich auf das Niveau meines Gegners begeben

Letzte Woche Samstag: 1. Match 6-4 6-3 gewonnen. War ganz ok, BH nicht so toll, dafür meine FH richtig gut ganz komisch, da ich seit Monaten auf der FH um einiges schwächer bin, als auf der BH. Aufschlag gut. Im 1. Satz bei 5-3* 40-15 und Ad-40 3 SP liegen lassen, aber dann selber zu 15 ausserviert.

2. Match: 7-6(8) 0-6 4-10 verloren. War im 1. Satz ne Mischung aus geilem Tennis und Mugfest hab im TB ein 4-6* abwehren können, mit Winner und anschließend Serive-Winner, beim 2. Satzball für mich habe ich den Punkt mit einem einhändigen RH-Volley beendet, meinen schlechtesten Schlag
danach war die Luft weg, hatte paar GPs aber konnte die nicht nutzen, kein Glück und im MTB auch 3 Chancen liegen lassen...2 DF und joa

Mir fehlen nur noch 10 Punkte auf LK22, morgen in München hab ich 2 Chancen es zu schaffen

Old Aug 3rd, 2013, 04:30 PM   #70
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

I played our local "city championchips event" or whatever you might call it. Conditions were grueling today. First tournament with my new racquet, I now use the Yonex VCore Tour 97. Am pretty satisfied, just serving needs much more improvement, espacially second serves.

I was the second seed, but I have to say my opponents played much better than their very low Leistungsklasse. First round I won 6-3 7-5, I had a good patch from 2-2 to 6-3 3-0, then was down 3-4 and was still able to close it out.

Second round I played against a much older player, a guy who had done triathlon and was super-fit. He almost didn't miss and although he had a weak BH, he was so quick to run around it very often. I was able to pick on his serves though and hit many FH winning returns. Sadly, I started pretty badly and was down 1-4. Despite getting back to 4-5 and having a BP the set was gone quickly after that. Second set was great, I won 6-2. And I have to say I hate match TBs, I lost it 5-10. There was a controversial call at 4-4 and I said "was it out" and he got furious after that. I never saw a reaction like that and it did affect me TBH. I lost 5-10.
That guy had LK 11 before though (I have 14 now), so the result is still okay I think.
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 4th, 2013, 02:23 AM   #71
country flag Adrian.
Let's have a kiki!

Adrian.'s Avatar

why wasn't he seeded higher than?

Old Aug 4th, 2013, 11:49 PM   #72
country flag crazillo
Senior Member

crazillo's Avatar

crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute crazillo has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Adrian. View Post
why wasn't he seeded higher than?
He had not played for two or three years and thus his Leistungsklasse was a lot lower. You automatically lose two Leistungsklassen each year.
"There is a saying that there is no friendship in tennis, but I've proven the opposite. After all of them are here, it means that there is friendship and I want to thank them for being here tonight. I hope the fans are happy too."

My blog about my semester spent in China (bilingual in both German and English):
http://crazillo.jimdo.com! Please feel free to make comments!!
crazillo is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 5th, 2013, 10:24 AM   #73
country flag chaton
Senior Member

chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold

Lost yesterday 2-6 2-6, but I was quite pleased with my game. With LK 13 I guess it's not a shame to lose that way against LK 7...

We played a team which was rebuilt, most of the guys played in the men's Division last year and that one league higher than us. So no one won a single set. And our "normal" number one got injured. That's why I had to Play #2...
chaton is online now View My Blog!   Reply With Quote
Old Aug 13th, 2013, 01:49 PM   #74
country flag Adrian.
Let's have a kiki!

Adrian.'s Avatar

2-6 3-6 und 6-3 7-5 gespielt am Samstag und somit LK 22 eingetütet

btw, das wochenende davor in münchen war ein fail: 3-6 2-6 und 1-6 0-6 verloren, waren so ziemlich die schlechtesten Matches des Jahres gewesen

Old Aug 13th, 2013, 07:04 PM   #75
country flag chaton
Senior Member

chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold chaton is a splendid one to behold

Bei mir ist LK 12 unter Dach und Fach. Mit den normalen Matches der Herren 30 hätte ich es allerdings nicht geschafft, weil ich da nur einmal gewonnen habe im Einzel. Lag aber auch daran, dass wir frisch in die Verbandsliga aufgestiegen sind und daher halt auch immer gute bis zu gute Gegner hatten. Und da vorne oft einer gefehlt hat, musste ich meistens an #2 spielen und hatte da als Gegner halt immer einstellige Lk's...

Allerdings kann man beim TVBB in zwei Altersklassen eingesetzt werden, so dass ich zusätzlich noch bei den Herren gespielt habe und da auch was gewinnen konnte, so dass es dann doch für den Aufstieg reicht.
chaton is online now View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules