Dinah Pfizenmaier - Page 133 - TennisForum.com
TennisForum.com   Wagerline.com MensTennisForums.com TennisUniverse.com
TennisForum.com is the premier Women's Tennis forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.Please Register - It's Free!
Reply

Old Jul 16th, 2013, 11:23 AM   #1981
country flag Michael!
indescribable

Michael!'s Avatar

Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute Michael! has a reputation beyond repute
Re: Dinah Pfizenmaier

Pereira def. Pfizenmaier 36 62 75

another wasted chance here, was leading 52 in 3rd set and had MP as well.
Pereira is not a bad player on clay and Dinah showed that she is in good shape lately but she often doesn´t take her chances, hope that tose defeats don´t affect her in a negative way.
Her serve als wasn´t good today, not even won 50% of the pts over 1st serve which is really bad for Dinah, maybe better for her now to have a few days off, hope that she is able to learn from those defeats at least.

Next tournaments will be on hard now, we´ll see how it works there....
Michael! is offline View My Blog!   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement

Old Jul 16th, 2013, 11:49 AM   #1982
country flag GoDominique
Senior Member

GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute GoDominique has a reputation beyond repute

Sehr ärgerlich. Hoffe sie hat nicht an Top 100 gedacht - die kommen nämlich von alleine früher oder später. Am Ende ging's dann zu schnell weg.

Muss natürlich nicht immer ein Choke sein, mal sehen, was sie selber sagt. Aber sie scheint manchmal den Rückenwind der guten Resultate nicht ummünzen zu können in solche engen Momenten.
GoDominique is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 11:51 AM   #1983
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

Jetzt geht es erstmal zurück zu ITF-Turnieren. Vielleicht auch besser so.
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 12:05 PM   #1984
country flag Poldo
Senior Member

Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of Poldo has much to be proud of

Wieviele MB hatte sie?
Poldo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 12:08 PM   #1985
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Quote:
Originally Posted by Poldo View Post
Wieviele MB hatte sie?
Dafür haben wir doch einen extra Thread, und die Gefahr, dass dort ein vergebener Matchball übersehen wird schätze ich auf 0 ein.

Quote:
Dinah Pfizenmaier in Bastad:2 match points couln't convert agsinst Pereira and lost
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 12:52 PM   #1986
country flag shrOOf
YOO-li-ah shroof

shrOOf's Avatar

shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute shrOOf has a reputation beyond repute

Quote:
Bitter bitter... 6-3 2-6 5-7 verloren. Hatte bei 5-2 15:40 ihr Aufschlag zwei Matchbälle. Aber von vorne: Im ersten satz war es ein hin und her, da wir uns beide erstmal an den Wind gewöhnen mussten. Ich habe dann mit Rückenwind etwas besser spielen können und den ersten Satz 6-3 gewonnen. Im zweiten Satz hat sie ihr Spiel dann umgestellt und ist offensiver geworden. Damit kam ich zunächst nicht gut zurecht und hab auch die letzten Matches noch in den Knochen gemerkt. Der Satz ging dann relativ zügig an sie. Ich habe dann nochmal alle Kräfte zusammengenommen und in den dritten Satz gelegt. Ich konnte dann auch mit Rückenwind 3-0 in Führung gehen, hatte dann aber Probleme auf der anderen Seite und musste das 2-3 hinnehmen. Dann konnte ich mich wieder mit der Hilfe des Windes auf 5-2 absetzen, da ich sie gut raustreiben konnte und das Feld offen hatte. Dann bin ich bei ihrem Aufschlag zu 15:40 gekommen, aber dann schlägt sie einmal gut auf und einmal erwische ich die Rückhand zu spät und spiele einen Fehler. Sie hat sich dann auch den Wind zu nutze gemacht und ich konnte nur schwer gegen halten. Bei 5-4 war ich wieder auf der "guten" Seite, aber hab auf ihre Aufschläge zu wenig gemacht und zwar hin und wieder gut verteilt, aber nicht effektiv genug. Sie konnte an der Linie bleiben und das war das Gegenteil von dem was ich wollte. Bei 5-5 hatten wir einige Marathon Ballwechsel, in denen ich leider dann hinten raus den Ball knapp ausgeschlagen habe. Ich weiß nicht, ob ich da kräftemäßig nachgelassen habe und deswegen die Fehler gespielt habe, oder ob es einfach zu genau sein sollte...grrr... Bei 5-6 und Gegenwind konnte ich nicht mehr viel machen.
Das ganze ist echt ärgerlich und bitter, aber kein Grund zu zweifeln. Und wenn ich das schon sage, dann braucht ihr das auch nicht ;-). Das Match war ok und ich hätte es gewinnen können, aber "gewinnen müssen" zählt im Tennis einfach nicht. Jeder Ball muss erstmal ausgespielt werden.
Ich ärger mich jetzt noch ein paar Stunden und dann ist die Sache abgehakt!
Ihre Matchberichte sind immer so witzig und interessant.
shrOOf is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 01:15 PM   #1987
country flag ~Poseidon~
Senior Member

~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute ~Poseidon~ has a reputation beyond repute

Der letzte Absatz spricht mir direkt aus dem Herzen.
~Poseidon~ is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 01:17 PM   #1988
country flag matthias
-LIFETIME MEMBER-

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute

schade Dinah, aber PErreira ist zuletzt auch gut drauf
schade das es nicht geklappt hat, vielleicht das nächste mal
matthias is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 16th, 2013, 02:06 PM   #1989
country flag capetown
Senior Member

capetown's Avatar

capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice capetown is just really nice

schade dachte schon das sie das packen wird.
capetown is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 17th, 2013, 01:41 AM   #1990
Tennis Fool
Senior Member

Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute Tennis Fool has a reputation beyond repute

Dinah
Putintseva #1 player

MakarovaLisickiBarthelBeckTwinPliskovasSmitkovaPervakGavrilovaTownsendAllertovaAbandaPuchkova
Tennis Fool is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 17th, 2013, 02:28 PM   #1991
country flag rucolo
Senior Member

rucolo's Avatar

rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute rucolo has a reputation beyond repute

What an epic choke !

5-2 and 2 MPs in 3rd set -> 5-7

Good Luck
Serena Williams Maria Sharapova Jelena Jankovic
A. Radwanska V. Zvonareva C. Wozniacki N. Petrova M. Hingis
T. Paszek A. Chakvetadze K. Sprem J. Dokic I. Tulyaganova A. Myskina
GNTM 2014 ist Stefanie !
rucolo is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 17th, 2013, 06:44 PM   #1992
country flag KatjaS
Senior Member

KatjaS's Avatar

KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute KatjaS has a reputation beyond repute

Dinah hat es als allerletzte direkt ins Hauptfeld der US Open geschafft.
KatjaS is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 17th, 2013, 06:45 PM   #1993
country flag matthias
-LIFETIME MEMBER-

matthias's Avatar

matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute matthias has a reputation beyond repute

US Maindraw
erstes direct in GrandSlam Maindraw
matthias is offline View My Blog!   Reply With Quote
Old Jul 17th, 2013, 07:40 PM   #1994
country flag DaMatz
Senior Member

DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future DaMatz has a brilliant future

Quote:
Originally Posted by KatjaS View Post
Dinah hat es als allerletzte direkt ins Hauptfeld der US Open geschafft.
Sehr schön , hat sie sich auch verdient.
Old Jul 21st, 2013, 05:45 PM   #1995
country flag mk27
Senior Member

mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute mk27 has a reputation beyond repute

$25.000 Les Contamines-Montjoie

(1)Dinah Pfizenmaier (GER) v Q/LL
Tamara Curovic (SRB) v Marcela Zacarias (MEX)
Margarita Lazareva (RUS) v Q/LL
(8)Giulia Gatto-Monticone (ITA) v Amandine Hesse (FRA)

(4)Arantxa Parra-Santonja (ESP) v (wc)Rachel Girard (FRA)
Olga Ianchuk (UKR) v Q/LL
Justine Ozga (GER) v Q/LL
(7)Anna-Giulia Remondina (ITA) v (wc)Clothilde de Bernardi (FRA)

(5)Kristina Kucova (SVK) v (wc)Mathilde Armitano (FRA)
Federica Di Sarra (ITA) v Q/LL
Angelica Moratelli (ITA) v Isabella Shinikova (BUL)
(3)Carina Witthöft (GER) v Charlene Seateun (FRA)

(6)Amra Sadikovic (SUI) v Q/LL
(wc)Ines Fontanarosa (FRA) v Q/LL
Dalila Jakupovic (SLO) v Q/LL
(2)Tereza Mrdeza (CRO) v Q/LL
mk27 is offline View My Blog!   Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules